Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

La semafor recomand N-ul, mai ales daca semaforul are cronometru. Cei care zic k in N nu se unge cutia sunt niste ilustri inculti in acest domeniu. Atita timp cit motorul e pornit, cutia are ungere indiferent in ce treapta e. In D ambreiajul patineaza. Mai mult, excluzi riscul ca, sa zicem, iti cade telefonul din mina si te apleci dupa el si din greseala uiti k nu trebuie sa iei piciorul de pe frina si...masina pleaca. Era sa mi se intimple de vreo 2 ori la incepiuturile mele cu dsg-ul.

Inca ceva: in carte scrie clar , daca masina sta mai mult timp pornita, se recomanda a fi tinuta in N si nu in P. Pentru ca si in P ambreiajul patineaza.....

Deci cel mai sanatos e in N.

INSA , atentie mare !!!!

La semafor, cind trebuie sa pleci de pe loc nu bagi in D si imediat accelerezi....caci masina va pleca brutal si bruschezi cutia...Bagi in N, iei piciorul de pe frina, astepti sa o vezi k s-a miscat si 2 cm si apoi accelerezi...

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mai zic nimic. E plin de oameni care discuta din auzite. La Dsg nu vibreaza nimic.

In fine, nu mai are rost discutia.

Sent from my Iphone 4S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca tu n-ai inteles ca nu DSG-ul vibreaza, ci motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelele vechi normal ca vibreaza motorul!!! gandeste-te putin cat a avansat tehnologia din anul producerii masinii tale si pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma omori cu tehnologia ta... Orice motor vibreaza in sarcina la turatii mici.

Trecerea din modul D in S trebuie sa se faca pe loc? sau se poate face si in mers?

Dupa o intrebare ca asta nu cred ca te poti da mare cunoscator in cutii automate si motoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PACAT CA EXISTA ATATA TEHNOLOGIE PT CA UNII CHIAR NU STIU PROFITA DE EA

:)) bai frate inca nu am mai vazut om care sa nu inteleaga faptul ca masinile evolueaza de la an la an. :))

Mai bine intreb decat sa stric cutia ca si altii care incearca chipurile sa o protejeze ei de fapt stricand-o. :))

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atatea LOL-uri pe degeaba intr-un topic tehnic...

Vad ca deviezi din subiect in subiect de fiecare data si singurul tau argument este tehnologia. Tot pe baza tehnologiei din 2002 functioneaza si tehnologia de azi. In motor de produc explozii care fac vibratii. Mentionez inca o data ca motoarele diesel in 4 pistoane sunt cele care produc vibratiile cele mai mari, nu cele in V6, V8 sau V10. Iar cele pe benzina in V, functioneaza si mai lin ca alea diesel in V.

:)) :)) :)) ... ca sa dea "greutate" spuselor mele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine cand vei ajunge sa ai o masina noua de la anul 2010-2011 in sus cu toata tehnologia de ultima ora sa ma anunti...pana atunci iti urez un AN NOU FERICIT (2003) la tine (2012) la altii

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci.

Sa inteleg ca daca imi cumpar un A7 din 2011 o sa le stiu pe toate si o sa pot sarbatori si eu Anul Nou? De ce nu ne-am gandit pana acuma toti astia 95% din romanii care avem masini de ocazie sub 2011...

edit: Citeste-ti posturile inca o data si o sa vezi ca insulti tot timpul pe cineva cu aroganta ta.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Audistul Mai usor cu aroganta ca nu-i frumos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' chiar, fazele astea cu "eu am masina noua si voi nu, deci n-aveti cum sa intelegeti" mi se par de un bun gust indoielnic. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratii in D la semafor se simt si la motor 3.0 benzina cutie 7G-Tronic, si chiar destul de deranjante. Deci va mai trece ceva timp pana o sa se rezolve treaba asta cu tremuratul la cutiile automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am simtit vibratia motorului in D la semafor. Poate n-am remarcat-o inca, revin cu impresii dupa test.

Nu cunosc prea bine cat de afectata e cutia de schimbarile de mod prea dese(din D in N, invers, din D in S, etc.), insa in cazul meu, daca as schimba din D in N la fiecare semafor intr-o zi as face lejer 50 de schimbari, asadar circa 16.000 intr-un an. Oare e bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 de semafoare e cam mult JUG. Poate daca esti taximetrist...

Fa alt calcul. 30sec la fiecare semafor sau oprire in trafic. 365zile X 30sec X 50 opriri= 152 ore sau 9125minute in care masina a stat in D sau S. E mult si asa...

Vibratia nu e obligatoriu sa o simti la semafor. Stai frumos in curte la tine sau in fata blocului cu motorul la relanti si asculti cu atentie schimbarea petrecuta atunci cand pui in D, S sau R si invers.

Bineinteles ca muzica trebuie sa fie oprita. Incearca si ai sa vezi. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la DSG7 nu am experimentat nici un fel de vibratie in D la semafor. Absolut niciuna. Oricum, eu sustin varianta ca nu trebuie facut o obisnuinta in a muta pe Neutral la fiecare semafor.

Cat despre ce s-a zis mai sus ca nu-i nici o problema in a muta din N in D in timpul mersului, cred ca este interzis, am impresia ca scrie si in cartea masinii. Poate confirma vre-un coleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu. am DSG6, absolut nici o vibratie, tremurat, sau orice altceva. am simtit un usor clancanit la franare cand schimba a3a -> a2a in juir de 10km/h, dar dupa revizie, schimbat ulei si filtru, nu mai am absolut nici o problema. merge extrem de lin, extrem de bine, fara nicio anomalie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, DSG6 model 2010, se simt vibratii cand maneta este in D si frana ese apasata (insa nu tot timpul). Acest comportament a aparut abia dupa un an si ceva de utilizare a masinii, pana atunci nu l-am sesizat deloc. Nu am reusit sa-mi dau seama care ar fi cauza pentru ca doar in 30-40% din incercari se simt vibratiile.

Cat timp cutia schimba vitezele (functioneaza), aceste mici imperfectiuni nu conteaza pentru mine.

La un model anume de masina (sau masini daca au piese comune) exista un set de probleme care este comun la multi posesori, dar nu la toti ... pentru ca nu chiar toti le si sesizeaza. Vibratile DSG-ului in D sunt extrem de fine atunci cand apar, asa ca daca esti cu gandul in alta parte ai toate sansele sa nici nu le observi.

Am citit pe un forum din State un exemplu dragut in care sotul ii atragea atentia sotiei (era masina ei) asupra unui zgomot care se auzea de la motor in timpul mersului (o problema comuna pentru toate motoarele de tipul respectiv - recunoscuta chiar de grupul VAG si pentru care s-a trimis la dealeri un buletin tehnic). Ea insa nu a reusit defel sa auda zgomotul si i-a spus sotului ca nu ar deranja-o nici daca l-ar auzi. :)

Modificat de volvol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce simt vibratia respectiva: readaptati-va cutia. Si eu o aveam f slab inainte, mi-a facut readaptarea cutiei pina nu se mai simte nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal daca stai pe loc si esti in D nu trebuie sa ai nici o trepidatie ingrijoratoare dar daca se intimpla sa slabesti presiunea asupra pedalei de frina, fara sa iti dai seama, masina "trepideaza" un pic ptr ca "da sa plece" ca si cum nu ai pedala de frina destul de apasata.

In mod normal nu se scoate in N la stop decit daca este prea lung (si din comoditate nu vrei sa tii frina apasata) dar nici nu este gresit sa o scoti mereu la fiecare stop in N (asta daca nu te enerveaza si vrei "activitate"). Din experienta proprie, mi s-a intimplat de citeva ori sa imi "alunece" masina usor inainte cind o scot pe N din cauza neatentiei... Daca stau pe D cu frina ON, atunci nu am nici o surpriza de "alunecare"... atita tipm cit tin piciorul pe frina. In alta ordine de idei masina nu trebuie trecuta din D in N sau mai rau... in R!!! atunci cind roata se invirte! Este specificat in toate cartile tehnice ale masinilor care le am (le-am avut ). Cutia auto este f. durabila cu conditia ca soferul sa o exploateze conform specificatiilor... Am intilnit destuli "macelari de masini" care dupa ce ca sunt prosti mai au si pretentii... Inca ceva: masina (cutia) nu are voie sa zmuceasca atunci cind o pui in D (dar fii atent sa apesi destul de bine frina in momentul in care bagi in viteza) - bineinteles roata trebuie sa fie oprita! Am si Nissan Qashqai auto CVT si se aplica aceleasi reguli ca la DSG si la BMW dA 177cp 2008. Deci trei cutii aceeasi regula. Spun din nou, cutia auto este f buna, comoda si 99% o strica "Taranul din spatele volanului".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si inca o regula de bun simt (IMHO, nu dati cu pietre): cand parcati masina, (DA, stiu ca P e un fel de frana de mana), calcati frana de picior, scoateti-o din D/S in N, trageti frana de mana si de-abia dupa aceea introduceti in P.

Daca procedez astfel, masina sta complet pe loc, nu mai parcurge vreo 5-10 cm. pana sa se opreasca in frana indusa de P.

In cazul in care nu fac mutarea cu frana de mana, cand plec de pe loc si vreau sa scot din P, mi se pare ca e nevoie de putin efort pana se elibereaza din pozitia P, or, daca pot sa scutesc respectivul efort si sa protejez cuita, de ce n-as face-o? (garajul meu e in panta usoara cu fata spre iesire si eu intotdeauna parchez masina cu fata spre iesire).

Repet: nu-i ceva stiintific demonstrat, insa, dupa parerea mea, n-are cum sa dauneze. In alta ordine de idei, am incercat de cateva ori sa opresc motorul la semafor, mai ales daca vad ca rosul tine mai mult de 25-30 sec., insa mi se pare mult prea complicata secventa de miscari care trebuie facuta, asa ca prefer sa las spatiu fata de ala din fata mea cat sa-i vad rotile, ca sa am spatiu suficient sa calc frana daca o scap sau daca am senzatia gresita ca s-a facut verde (sau chiar s-a facut) iar cel din fata mea n-a plecat, dintr-un motiv sau altul. Nu de alta, da' am patit-o odata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu

...si inca o regula de bun simt (IMHO, nu dati cu pietre): cand parcati masina, (DA, stiu ca P e un fel de frana de mana), calcati frana de picior, scoateti-o din D/S in N, trageti frana de mana si de-abia dupa aceea introduceti in P.

Daca procedez astfel, masina sta complet pe loc, nu mai parcurge vreo 5-10 cm. pana sa se opreasca in frana indusa de P.

In cazul in care nu fac mutarea cu frana de mana, cand plec de pe loc si vreau sa scot din P, mi se pare ca e nevoie de putin efort pana se elibereaza din pozitia P, or, daca pot sa scutesc respectivul efort si sa protejez cuita, de ce n-as face-o? (garajul meu e in panta usoara cu fata spre iesire si eu intotdeauna parchez masina cu fata spre iesire).

Repet: nu-i ceva stiintific demonstrat, insa, dupa parerea mea, n-are cum sa dauneze. In alta ordine de idei, am incercat de cateva ori sa opresc motorul la semafor, mai ales daca vad ca rosul tine mai mult de 25-30 sec., insa mi se pare mult prea complicata secventa de miscari care trebuie facuta, asa ca prefer sa las spatiu fata de ala din fata mea cat sa-i vad rotile, ca sa am spatiu suficient sa calc frana daca o scap sau daca am senzatia gresita ca s-a facut verde (sau chiar s-a facut) iar cel din fata mea n-a plecat, dintr-un motiv sau altul. Nu de alta, da' am patit-o odata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

incep prin a va spune ca inainte nu eram un fan al masinilor automate si nu concepeam sa imi iau vreodata o masina automata... imi ziceam mereu...cum frate sa nu dau eu a 2 a !!!! asta pana cand am mers si cu un DSG in drivetest... iar de atunci am stiut ce masina vreau si mi-am luat-o. Este vb de un GTI cu DSG si il iunie 2010 si 20.000 km efectuati (masina avand in prezent 40.000 km). Nu am avut nicio problema, nu imi tremura, nu vibreaza ....nu am ce sa ii reprosez...sper sa se tina bine si in continuare.

am citit acest topic si am simtit nevoia sa intervin..pt ca am vazut fff multe informatii false ce pot influneta ... cutia automata este conceputa in primul rand pt a facilita/usura condusul zilnic si de a fi condusa de oricine mai mult sau mai putin experimentat, ca sa nu zic de catre prosti...masina poate sa fie scoasa pe N la semafor de cate ori vrei fara nicio problema sau din D in S ... in carte scrie ca nu este nevoie sa scoti la semafor masina din D in N.....traducere : nu se strica nimic dc stai la semafor in D, iar dc nu ai chef sa stai cu piciorul pe frana o scoti in N....simplu :)

plecand de la premiza de mai sus cei ce au proiectat aceasta cutie si au reusit sa scoata la vremea respectiva cea mai buna cutie automata de pe piata!...avand ca baza cutia de pe bugatti veyron care a fost din cate stiu primul DSG si singura cutie care putea sa tina cei 1001 cp.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost singura cutie manuala sau automata capabila sa schimbe vitezele destul de repede pe Veyron. Cutia DSG de pe o masina normala nu se poate compara cu cutia de pe Veyron. Cutia de pe Veyron a fost modificata la maxim ca sa poata rezista cuplului urias de 1350Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG se mai simte acel mic tremurat cand stai pe loc in D, cu piciorul pe frana?

Salut la mine se sitmea pana sa schimb volant dar de cand am chimbat-o NU se mai simte nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DSG de pe o masina normala nu se poate compara cu cutia de pe Veyron.

Aici ai dreptate. Insa nu este mai putin adevarat nici ca diferenta intre DSG-ul de pe Veyron si cel de pe masinile VAG de serie, la performante/consum este la fel de mare ca intre DSG-ul VAG de serie si orice alta cutie automata aflata pe piata intr-un model de serie (exceptand poate 7g-tronic). Nu vorbim de automatele cu dublu ambreiaj de pe GTR, Lamborghini, LFA etc (supercaruri in general).

Dar aici se dezbate DSG vs manuala, nu DSG vs alte automate, asa ca probabil sunt off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!