Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Unii sustin ca poate sa faca, altii spun ca manuala totusi e sfanta intr-un astfel de caz. Eu nu spun ca DSG nu e superioara, nu stie sa faca tot ce trebuie mai bine decat Mihai Leu pe o masina cu transmisie manuala, am spus doar ca MIE NU MI SE POTRIVESTE TRANSMISIA AUTOMATA. Nici in NFS nu jucam cu transmisie automata( exemplu stupid ). Intr-adevar in tarile civilizate se ajunge mai greu sau poate deloc in astfel de situatii, insa in Bucuresti se aplica legea forjei si a tupeului daca te grabesti. Ca mai sunt unii frustrati care calca gazul atunci cand vad ca dai semnal ca sa intri pe banda lor, asta e cu totul altceva. Presupun ca, colegul Ice a gasit slabiciunea cutiei cu acest exemplu! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate DSG-ul f bine sa faca acest lucru, deoarece chiar daca mergi linistit in modul D, la o apasare mai ferma a acceleratiei schimba 2 trepte inferioare aproape instant. Cine spune ca ii ia 2 sec, este f mult spus.

Confirm. Iar datorita 'fuzzy logic' folosite de DSG, dupa cateva reprize din astea, cutia 'invata' stilul de condus si e pregatita sa retrogradeze, nu sa schimbe in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si eu DSG-ul pentru ca a fost atit de ridicat in slavi in presa incit am zis sa vad si eu minunea! Pe un VW GTI, masina care ma impresionase foarte mult in varianta manuala pe care de asemenea am testat-o.

Nu mica mi-a fost dezamagirea! Sincer sa fiu nu ma asteptam sa fie atit de naspa! Ei tot o lauda ca schimba aproape instantaneu treapta. Dar uita sa spuna ca doar in sus! Ceea ce e destul de stupid pentru ca atunci cind bagi piciorul hotarit in acceleratie (mai ales pe o masina sport) o sa constati ca schimbarea in jos e alta poveste. Cutia trebuie sa dea atunci o treapta sau chiar doua in jos ca sa raspunda bine la talpa. Si nu are treapta deja angajata pe celalalt ambreiaj. Si sa vezi atunci feeling de gol in stomac cind tu stai cu piciorul infundat in acceleratie si astepti sa se intimple demarajul, sa se mocaie cutia, sa se umfle turbina si abia apoi sa pleci si tu in tromba dupa un timp ce pare o eternitate. M-am dat jos din masina cu o moaca probabil stupida, de om care n-a inteles bine la ce poate servi o asemenea stupizenie care culmea mai costa si in plus. Si nu putin.

Probabil ca o sa fiu linsat de cei care au DSG, dar asta e opinia mea sincera.

M-am bucurat sa vad ca cei din Top Gear, in revista, fac DSG-ul varza si afirma ca modul manual al DSG-ului, atit de des invocat ca alternativa viabila, de fapt nu prea e comparabil. Zic ca m-am bucurat pentru ca eu nici in ziua de azi nu inteleg timpenia de cutie si crezind ca sint singurul incepusem sa ma intreb daca nu sint eu un ciudat care refuza "tehnologia moderna".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA schimbarea in jos sau talpa iti dau dreptate. Dar daca o conduci de mai mult timp te obisnuiesti si o sa calci accelerati cu 1 sec mai devreme.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca asta e buna... Sa inteleg ca tie iti ia sa schimbi 3 (sau chiar 4, mie imi schimba uneori din 6 in 2 ) trepte in jos cu rev-matching mai putin de 1 secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am bucurat sa vad ca cei din Top Gear, in revista, fac DSG-ul varza...

Te rog posteaza si tu articolul asta. Sa vedem cum sta treaba.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti propun un test. Mergi tu cu un GTI cu cutie manuala la o viteza de 70 km/h in treapa 6 si in paralel un alt GTI doar sa fie cu DSG tot in treapta 6 si sa va dati startul. S-ar putea sa ai surprize care retrogradeaza in treapta corespunzatoare mai rapid.

Iar daca o conduceai pe S era cu totul altceva fata de D :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi nu-mi vine nici mie usor sa recunosc, este foarte bine demonstrat faptul ca o cutie DSG scoate timpi mai buni decat una manuala. Am vazut un test la TV, nu stiu exact cine conducea masinile, dar stiu ca era un englez pentru ca masinile aveau volan pe dreapta. Se vedea clar ca stie omul sa plece de pe loc(pleca lansat cu frana de mana), insa DSG-ul a scos cu 1 secunda mai putin pe 0-100 daca nu ma insel. Posibil sa fie si mai mare diferenta si sa nu mai retin eu exact.

In scenariul prezentat de tine, n-as putea sa ma pronunt pentru ca n-am condus o masina cu DSG ca sa vad ce stie sa faca.

Dar, poate cu un ambreiaj mai "racing", un short-shifter pe manuala, ar putea sa echilibreze sau sa coboare altfel balanta. Totusi, DSG are avantajul boost-ului care am inteles ca ramane constant, nu stiu daca pe manuala ar putea careva sa faca asta.

OFF-topic: Andrei2000, de curiozitate, la Golf ai cumva literele "AUY" la numarul de inmatriculare?

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF-topic: Andrei2000, de curiozitate, la Golf ai cumva literele "AUY" la numarul de inmatriculare?

Nope :offtopic:

Iata un filmulet facut de profesionisti in legatura cu DSG, care face cat 1000 de cuv:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca e o iluzie ca ii ia mult sa schimbe in jos si am condus si eu gti6 cu dsg insa eu am pus-o din prima in S ca sa vad ce poate si a retrogradat foarte repede. Da, nu e asa iute la retrogradat 2 trepte ca atunci cand urca 1 pe care o are preselectata (de aici si senzatia ca ii ia mult), dar tot e mai iute decat as face-o eu si nu pt ca m-as misca eu incet ci pt ca din grija pt ambreiaj trebuie sa fiu atent la rev matching. eu la manuala retrogradez din timp si sunt atent cu ambreiajul asa ca sare lejer de 1 secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un mic feedbak:

Azi am facut un drum destul de lung pe valea buzaului - siriu - intorsura - dus intors, masina cea din semnatura cu un mic upgrade de soft pentru dsg oferit de cei de la unitronic, soft care inlatura bariera de 400NM, imbunatateste timpii de raspuns ai cutiei la up shift si down shift si adauga presiune suplimentara pe ambreiaje. Drumul este foarte virajat si solicita foarte mult atata cutia cat si motorul in special turbina. Tin sa mentionez din start ca daca cutia ar fi fost manuala turbina ar fi suferit si mai mult deoarece pe orice schimbare de treapta superioara ea trebuia iar sa creasca in boost din cauza pierderii de presiune. Am mers cu cutia NUMAI setata pe manual, deoarece in S sau D ar fi fost un fiasco total, am folosit din plin retrogradarile de trepete una sau mai multe, si frana de motor, tin sa mentionez ca am fost placut impresionat de reactia cutiei si in special pe retrogradarea. La intoarcere am dorit sa fa traseul in S, dar din nefericire dupa primele doua curbe deja nu mai eram in viteza care trebuia si cutia ba schimba in sus ba in jos. Deci pentru un mers sportiv pe un drum virajat modul M "it's a MUST".

Si v-am mai zis de fraan de motor in credibila? :)

Numai bine,

ANdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg este o optiune de luat in seama in cazul meu pentru o masina de familie, o masina de oras sau una pe care o conduce iubita/sotia etc. Dar niciodata pe o masina sport, pentru ca vei ajunge sa o conduci in modul manual, ceea ce e ironic. Este un ''gimmick'' din punctul meu de vedere. Cu alte cuvinte este un dispozitiv care iti face viata mai usoara, dar nu neaparat mai buna.

De multe ori incercam sa ne motivam alegerile costisitoare prin beneficii imaginare.

Cat despre frana de motor din nou, o manuala este mai buna.

Exemplele in care o automata ajunge mai repede cu 0.x secunde la 100 km/h ma lasa rece, deoarece gradul de implicare al soferului in acest caz se rezuma la a apasa o pedala.

Cu alte cuvinte exista loc sub soare pentru amandoua variantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de otor nu are neaparat treaba cu modul de functionare al cutiei ci mai mult cu etajarea treptelor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dsg este o optiune de luat in seama in cazul meu pentru o masina de familie, o masina de oras sau una pe care o conduce iubita/sotia etc. Dar niciodata pe o masina sport, pentru ca vei ajunge sa o conduci in modul manual, ceea ce e ironic. Este un ''gimmick'' din punctul meu de vedere.

Oare de ce masinile de curse au cutii automate secventiale .... pentru ca dupa afirmatiile de aici ar fi mai rapizi pilotii cu manuale.

Cu alte cuvinte este un dispozitiv care iti face viata mai usoara, dar nu neaparat mai buna.

De multe ori incercam sa ne motivam alegerile costisitoare prin beneficii imaginare.

Motivarea este valabila si pentru "sensul" invers, adica motivatiile cand nu ne permitem anumite optiuni.

Cat despre frana de motor din nou, o manuala este mai buna.

Exemplele in care o automata ajunge mai repede cu 0.x secunde la 100 km/h ma lasa rece, deoarece gradul de implicare al soferului in acest caz se rezuma la a apasa o pedala.

Cu alte cuvinte exista loc sub soare pentru amandoua variantele.

De ce oare placerea sofatului trebuie sa fie sinonima cu "agitatia" necesara schimbarii vitezelor?

In alta ordine de idei, din ce citesc in topicul asta am senzatia ca asteptarile cu privire la DSG sunt un pic exagerate. Dupa parerea mea, aceasta cutie daca nu este "imperechiata" cu un motor pe masura, nu va fi decat o modalitate de a conduce mai confortabil fara a fi nevoie sa te gandesti tot timpul la shimbarea vitezelor, pleare de pe loc, etc. De exemplu, la un motor de 1,6 cutia nu va transforma masina intr-una de curse. In schimb daca trecem la un motor mai serios va asigur ca nu exista timpii morti de care am citit pe aici (pentru doritori se pot face demonstratii). Mai mult cred ca nu ar avea viata prea lunga cutia si ambreiajul la o manuala cu un motor de +250 CP decat la soferi foarte experimentati, chiar un pic spre zona pilotilor.

Eu cred ca DSG-ul (cutia automata in general) are un viitor deschis in fata, dar ca intotdeauna exista rezistenta la schimbare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, la ce masina citesc ca ai in posesie, te cred ca la tine trebuie neaparat ceva automat. Asa cum ai zis si eu: de la un anumit cuplu si anumita putere in sus, motorul are nevoie sa isi schimbe vitezele asa cum crede VW ca trebuie schimbate pentru a deveni o masina cat mai durabila(pentru a-si pastra reputatia).

Pentru ca, trebuie sa fim sinceri cu noi insine: cati am putea sa mergem zi de zi cu...sa zicem 300 de cai putere la roata si cutie manuala si pe deasupra sa reusim sa menajam cat mai mult ambreiajul? Asta e singurul avantaj demn de luat in seama al DSG din punctul meu de vedere. Nu ma incanta performantele sporite, confortul, si toate cele. In schimb, padelele chiar imi fac cu ochiul la o adica. Dar singurul incovenient in cazul meu ar fi ca eu invart de covrig doar cu mana stanga, indiferent de prefixul vitezei.

In unele cazuri, lumea se impotriveste DSG-ului datorita unor idei preconcepute(cum ca ar fi pentru "oldmen"), ceea ce e cat se poate de gresit.

Intr-adevar, pentru mine si probabil pentru altii de pe forum si din trafic, placerea sofatului se rezuma la a "ma agita sa schimb vitezele"!

Unde mai e placerea atunci cand stiu ca unul cu aceeasi masina ca a mea scoate aceiasi timpi pe 0-100 km/h?(in cazul DSG) Pe mine ma incanta la maxim atunci cand reusesc eu cu mana mea dreapta si piciorul meu stang sa scot cei mai buni timpi, sa aud motorul cum se simte in largul lui cand il conduc asa cum simt eu cum trebuie.

Cred ca s-a spus cam tot pe-aici, eu cred ca o sa ma retrag din aceasta discutie, pentru ca pun pariu ca o sa purtam acest versus pana in 2012 fara sa recunoasca vreunul din noi ca e asa sau ca e pe alta parte!

Eu recunosc avantajele clare ale DSG, insa ma repet: PE MINE NU MA ATRAGE(NU DATORITA BANILOR DATI IN PLUS!)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce masinile de curse au cutii automate secventiale .... pentru ca dupa afirmatiile de aici ar fi mai rapizi pilotii cu manuale.

Nu m-am facut bine inteles. Afirmatiile imi apartin, ele nu trebuie sa se regaseasca in asteptarile tale sau ale altcuiva, de aceea am scris ca exista loc pentru toata lumea.

Un sofer cu DSG va fi intotdeauna mai rapid decat unul care schimba manual cel putin in linie dreapta, dar in cazul unei masini sport care nu e o masina de zi cu zi DSG-ul e inutil.

Cat despre masini de curse eu nu stiu niciuna care sa aiba DSG...:))

Acolo cutia secventiala are rolul de protectie a transmisiei si a ambreiajului care ar ceda mult prea repede. Pe de alta parte Nikki Lauda spunea ca si o maimuta ar putea conduce o masina de F1 (nu e nicio aluzie la adresa posesorilor de DSG) datorita multiplelor sisteme de asistenta electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SosoCKX

Total de acord cu tine. Iar faptul ca nu-ti place pur si simplu este OK si cred ca orcine poate sa accepte ca daca nu-ti plac blondele (de exemplu) nu poti sa te insori cu una decat daca esti masochist. Eu nu incerc sa ridic in slavi nici una dintre variante (cu toate ca orice parere este intotdeauna subiectiva si se bazeaza pe experientele anterioare) si conduc manuala, CVT, DSG si cred ca pot sa-mi fac o impresie. Din punctul meu de vedere tot ceace facem, in general, este in sensul de a ne usura viata, nu?

@dercos

Sigur exista loc pentru toata lumea si nu incerc sa conving pe nimeni sa-si ia DSG. Eu zic (din proprie experienta) ca poti fi mai rapid cu DSG-ul si pe viraje, nu numai in linie dreapta (dar nu-ti cer sa ma crezi). Dupa cum scrie si in citatul din mesajul tau nu am scris ca ar exista cutii DSG pe masinile de curse, ci automate secventiale (un pic off topic, scuze). Am folosit modul manual cam 5 min si am renuntat. Prefer sa trec in S cand am nevoie. E mai simplu si mai eficient.

Acum revenind la subiect, nu vreau sa las impresia ca sunt partizan infocat al DSG-ului, dar forumul fiind o baza de informare pentru deciziile viitoare incerc sa dau informatii cat mai obiective (in masura experientei mele). S-a scris prin acest topic cum ca DSG-ul ar fi varza si nu pot fi de acord cu asta. Intr-o ora de folosire a unui produs nu poti sa vii cu concluzii asa drastice (parerea mea). Eu nici dupa trei luni nu pot spune ca-mi cunosc masina foarte bine (despre CC e vorba) si inca mai fac experimente.

Sper ca nu am suparat pe nimeni. Daca da, scuze.

Cu stima,

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca numai in urmatoarele cauze poti prefera o automata (nu ma refer la niciun user, vorbesc "in general"):

1. Esti un tip comod si preferi sa faci si altceva cu mana stanga decat sa "mesteci in mamaliga"

2. Nu stapanesti foarte bine o manuala si oricum ai mai multa incredere intrun management electronic al cutiei

3. Chiar daca o stapanesti din pacate te incadrezi la pct.1

4. Te simti mai in siguranta avand doua maini pe volan

5. Din moment ce-ai platit "extra" incerci cumva sa-ti motivezi investitia

6. Ai cumparat-o ptr ca varianta pe manuala e mai slaba (la al meu motor, de exemplu, cica manuala ar trepida deranjant)

7. Or mai fi si alte motive ...

Eu personal din pct 6 am ajuns sa ma molipsesc de pct.1

Dupa aproape 2 ani de cand am "automata" nu ma convins in sensul performantei, al IQ-ului ei.

Cu automata nu mai pot schimba treptele intrun mod optim care sa se muleze la un trafic intens. Inainte stiam ca trebuie sa o tin in a 2-a dupa care tasneam pe cealalta banda, o lasam in frana de motor pana in cel din fata, acceleram sa "sar pe cealalta banda unde-i dadeam a 3-a....

In modul manual, sincer, nu mai pot tine sirul treptelor nemai-avand mana pe maciulie (doar in display cu cifre destul de mici).

Cateodata merg in D (60km/h intr-a 5-a) si se iveste ceva brusc pentru care ar trebui sa accelerez rapid. Daca as conduce o manuala nicicand n-as folosi a 5-a la acea viteza. Pe cealalta parte in S nu sunt aceasta problema, dar nu pot merge permanent asa deoarece cand se circula ca melcu cu 30-40km/h e prea brutala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca numai in urmatoarele cauze poti prefera o automata (nu ma refer la niciun user, vorbesc "in general"):

1. Esti un tip comod si preferi sa faci si altceva cu mana stanga decat sa "mesteci in mamaliga"

presupun ca ai tradus din Engleza.... ca altfel nu pot intelege cum la o masina cu volanul pe stinga tu mesteci in mamaliga cu mina stinga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si uitat cu care mana se schimba vitezele :( Merci ca mi-ai amintit!

Si mai e ceva! Patinarea voita a ambreiajului la limita de tractiune (fara ASR), plecarea suuuper fina, balansul fata-spate, ... Sunt multe lucruri care nu se pot face cu automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus manuale toata viata mea (skoda, audi, peugeot etc) si eram un fan al acsetor cutii forever.

Insa acum conduc o automata si nu m-as mai dezlipi de ea. O automata in combinatie cu un motor puternic e cea mai buna alegere din punctul meu de vedere. O automata cu un motor mic insa poate fi un calvar.

Atentie: nu ridic in slavi cutia automata, care are si o serie de dezavantaje, mentionate anterior de altii.

Recomand insa celor care au condus manuale toata viata lor sa incerce macar cateva zile o cutie automata si dupa aceea sa-si dea cu parerea(fara nici o urma de ironie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si uitat cu care mana se schimba vitezele :) Merci ca mi-ai amintit!

Si mai e ceva! Patinarea voita a ambreiajului la limita de tractiune (fara ASR), plecarea suuuper fina, balansul fata-spate, ... Sunt multe lucruri care nu se pot face cu automata.

corect, insa majoritatea soferilor sunt soferi nu piloti (scuze de non-sens). ce zici tu sunt chestii de finete pe care un sofer in viata de zi cu zi nu le face (indiferent ca le stie sau nu, nu are nevoie de ele). majoritatea vor sa ajunga linistiti de la A la B, nu sa faca pe sumacher pe sosea. pe sumacher se face pe circuit.

eu cand ma uit la americani si vad ca aproape toti au automata (si multe sunt slabe, nu se compara cu dsg-ul) ma gandesc asa fara sa despic firul in patru si presupunand ca nu stiu nimic de manuale, automate etc ca au un motiv destul de puternic pt a le folosi in numar atat de mare. probabil practicitatea e acela.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cale lunga pana a face comparatie cu un pilot. Shumi pe strazi e cam greu datorita traficului infernal, si nu in ultimul rand, al "organelor". Vorbeam de un pic de "fun" in soferit.

Eu am condus numai manuale de prin '94 pana-n '08. Concluzia mea e ca e mai practica automata dar fara "fun". Pentru uni schimbarea vitezelor nu e privita ca pe o "munca".

Pe langa ca e practica, e si mai safe automata, tinand cont ca te poti concentra mai mult la drum (pentru uni) si avand disponibile in permanenta doua manute pe covrig (tot pentru uni). Pentru mine unul, schimbatul vitezelor a intrat demult in categoria "reflex", iar a doua nu mi se aplica nici azi. Tin doar o mana stanga pe volan "intre orele 8 si 12".

Cred ca sunt vazut ca pe un tradator in randul fanilor de automate! A ... si nevasta-mea e de aceeasi parere cu mine :) Urmatoarea s-ar putea sa fie o manuala daca nu ma doboara virusul comoditatii (sa nu-i spun lene).

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu privesc dsg-ul ca o cutie ideala pentru track days, in conditiile astea mereu se tin doua maini pe volan :). Pnaa acum masinuta s-a dovedit fara repros pecheia, siriu, si transfagarasan. Condusa in M!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am condus tot w-e asta o masina de familie (Superb Combi 2.0TDI CR 170cp) cu DSG si mi-a placut, e ok... dar atat

Inca nu m-a convins (100% subiectiva) insa pastrand la inceput stilul de condus al masinii din semnatura (o masina oarecum sportiva), DSG-ul nu m-a uimit, ba din contra

Ma repet, utilizare oarecum sport (ceva accelerari mai bruste simuland o depasire in scurt, un "slalom" Bucharest style :), etc) nu ajuta automata, reactia la wot fiind medie spre inceata.

Nu ma intelegeti gresit, pe acea masina se potrivea manusa si as lua-o doar pentru astfel de masini in care ai nevoie de o mana libera pentru a corecta vreun pusti neobrazat in spate :Driver:

Ce spunea Andi B ref la feeling si frana motor (banuiesc ca se referea la descelerarile de la ture multe) le simti mult mai bine pe manuala... lasand la o parte senzatia de control, faptul ca nu pui frana intr-o curba la manuala jucandu-te un pic cu ambreiajul iar la automata trebuie sa pui transferand mai repede masa pe fata masinii, in fine... chestii pe care fiecare le vede dupa cum ii incanta inimioara

Ma repet, DSGul este parfum pentru o masina de familie sau ceva de oras insa la mine in cap DSG + sportiv inca nu se amesteca... inca...

CristianMarin, secventiala este cutie semiautomata, cunoscuta si ca clutchless manual transmission... e alta gasca in alta traista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!