Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Trecerea din modul D in S trebuie sa se faca pe loc? sau se poate face si in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face fara probleme atat pe loc cat si in mers. Singurul lucru contraindiciat in mers este sa dai din N in D.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica un pic invers. Din D in N, stiu ca asta ai vrut sa spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a zis bine, din Drive poti sa dai in Neutral, in mers, dar pe urma ar treb sa opresti masina ca sa o pui in D sau in R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din drive nu e recomandat sa dai in N in timpul mersului (citisem in cartea tehnica, cica nu se face ungerea cutiei cu ulei ....si se deterioreaza, de altfel este nerecomandata tractarea masinilor dotate cu DSG)

Cat despre alegerea cutiei.....tine de gusturi....din punctul meu de vedere am facut cea mai buna alegere bifand DSG pe lista optionalelor.Nu are rost sa intru in detalii....a curs destula "cerneala" si parerile sunt impartite...

pentru cei care nu au vazut filmuletul comparativ...:

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am un toledo cu DSG din 2005. are 220.000 km. nu s-a umblat nicioata la cutie. scot la greu si bag la greu din D in n si invers din mers (inclusiv la 160km/h)

oameni buni, un DSG este idiot proof.....adik tot ceea ce poti face cu ea se poate fara nici o problema de a afectua cu vreun risc viata sau buna functionare a cutiei. daca ar fi fost invers, interzis sa bagi din D in N din mers, va garantez ca fabricantul nu v-ar fi dat voie sau cel putin ar fi pus un piuit ceva pe masina ca sa te anunte ca exploatezi cutia gresit.

restul sunt povesti..... la fel ca alea ca daca ai multe iconite pe desktop iti merge greu calculatorul.....

cit despre manuala vs automata: manuala este mult mai obositoare . PUNCT. v-o zice un om care a avut 7 masini cu manuala pina acum, si mai am inca 2, dar prefer all the way DSG-ul..... e linistitor pentru creier mai ales....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cine nu conduce DSG poate doar presupune cum fac de fapt multi pe aici... DSG este peste manuala de multi ani dar deh daca nu sti nu te baga. O simpla cautare pe prietenul "google" te va lumina. Nu o sa mai fie niciodata manuala peste DSG, cel putin in cazul VAG. Diferenta nu e mare dar DSG trece prima la sosire indiferent cu 4x4 sau fara.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, pe mine m-ati convins. DSG este peste manuala. Problema este ca nu imi permit sa dau diferenta de bani, asa ca in viitor voi lua tot manuala. Si daca gasesc 2 masini second hand la acelasi pret dar una cu DSG si alta cu manuala, o voi lua pe cea manuala pentru ca daca se strica DSG nu-mi permit sa o repar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....eu am trecut de la G6 CL DSG la G6 HL Manuala...si imi vine sa plang si sa-mi dau palme...imi este dor de DSG;

daca nu trec in vara la un Tiguan (care initial a si fost intentia mea cand am cumparat presentul G6), atunci sigur revin la G6 dsg;

atata am eu de spus legat de subiecul DSG vs manuala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face fara probleme atat pe loc cat si in mers. Singurul lucru contraindiciat in mers este sa dai din N in D.

Adica un pic invers. Din D in N, stiu ca asta ai vrut sa spui.

Cred ca a zis bine, din Drive poti sa dai in Neutral, in mers, dar pe urma ar treb sa opresti masina ca sa o pui in D sau in R.

Din drive nu e recomandat sa dai in N in timpul mersului (citisem in cartea tehnica, cica nu se face ungerea cutiei cu ulei ....si se deterioreaza, de altfel este nerecomandata tractarea masinilor dotate cu DSG)

Nu mai spuneti prostii, se poate schimba din N in D si in S (si inapoi) in mers, fara niciun risc, insa neaparat cu motorul pornit si de preferat fara a apasa acceleratia in timp ce comutati maneta (ca sa nu smuceasca). Comutarea se face extrem de lin in mers, nici nu simti cand cupleaza/decupleaza.

In cartea tehnica se mentioneaza cu totul alta situatie, si anume ca ungerea cu ulei nu se face daca motorul este OPRIT.

Mai mult ca sa schimbi (in mers sau pe loc) din in N in D si din D in N nici macar nu trebuie apasat clachiciul ala de pe maneta.

scot la greu si bag la greu din D in n si invers din mers (inclusiv la 160km/h)

oameni buni, un DSG este idiot proof.....adik tot ceea ce poti face cu ea se poate fara nici o problema de a afectua cu vreun risc viata sau buna functionare a cutiei. daca ar fi fost invers, interzis sa bagi din D in N din mers, va garantez ca fabricantul nu v-ar fi dat voie sau cel putin ar fi pus un piuit ceva pe masina ca sa te anunte ca exploatezi cutia gresit.

restul sunt povesti..... la fel ca alea ca daca ai multe iconite pe desktop iti merge greu calculatorul.....

100% adevarat. DSG are un sistem de blocare a manetei cu care impedica userul sa faca orice manevra "interzisa". Niste exemple in care cutia foloseste acest mecanism: comutarea in R in timpul mersului inainte, sau incercarea de a pleca de pe loc in D/S fara a apasa frana de picior.

In rest, DSG rulez (evident pana incepi sa ai probleme cu cutia, dupa aia garantat urmatoarea masina va fi cu manuala...)

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu: scot din D in N cand ma apropiu de un semafor rosu (~10 km/h, treapta 2) si deja nu mai face frana de motor. Cand se face verde trec din N in D si plec.

De ce si de cand a devenit asta subiect de controversa nu stiu sa-ti spun... probabil ca multi comuta in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce oare sa pui din D in N cand te apropii de un semafor ? Nu stiu..e total useless

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare?

poate pentru ca sa... nu stau tot timpul cu frana apasata pe durata cat semaforul e rosu cu teama ca daca uit si ridic piciorul de pe frana, intru in cel din fata?

sau ca sa... nu stea cuplata treapta 1 permanent cand folosesc Autohold?

la manuala, sta careva cu ambreiajul apasat si cu treapta 1 cuplata pe toata durata unui rosu?

Fiecare face ce vrea, eu am spus cum fac eu si de ce. Nu va luati dupa mine, stati in D non stop daca vreti.

Discutam aici doar daca strici cutia cand schimbi in mers S/D/N si invers.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, mi se pare o prostie. La ce ti-ai›mai luat automata daca iti place sa simti› "placerea" de a scoate la liber ca si la manuala? Exista auto-hold pt cei ce nu vor sa stea cu piciorul foarte putin apasat pe pedala de frana.

Ce problema ai avea daca masina sta cuplata in treapta intai? nu stiu, cutiile astea au fost proiectate in asa fel incat sa reziste la milioane de cuplari/decuplari.

Sent from my Iphone 4S

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestie de gusturi; mie mi se pare o prostie sa o tii in D pentru ca saraca vrea sa plece de pe loc si tu n-o lasi... Cum spuneam, fiecare face ce "prostie" vrea.

Dupa tine motivatia de a avea cutie automata se rezuma doar la a te scuti de "chinul" de a comuta in punctul mort la semafor?!?? Sunt zeci de alte motive pt. care iti iei automata, asta era fix ultimul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata a fost proiectata sa fie cat mai simpla, de aceea se numeste asa,totul se face automat...dar romanului nu-i place asta...trebuie sa se bage el... Ce rost are sa pui maneta in punctul mort? Cred ca esti printre singurii care fac asta la semafor, e absolut inutil.

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG se mai simte acel mic tremurat cand stai pe loc in D, cu piciorul pe frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar romanului nu-i place asta...trebuie sa se bage el... Ce rost are sa pui maneta in punctul mort?

Auzi prietene, ti-am explicat deja de ce fac chestia asta, dar ce sa-i faci, romanului nu prea-i place sa citeasca.

Ia zi, scrie undeva in carte ca trebuie s-o tii in D permanent? Nu. Atunci unde "ma bag"??!?? Am incalcat vreo regula sau pur si simplu iti place sa crezi ca parerea ta e singura de care trebuie sa se tina cont iar restul "doar se baga ei" fara sa se priceapa??

@ice: da, se simte acel tremurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ICe: nu se simte niciun tremurat cel putinn la maSinile din 2011. In 2007 era alta tehnologie.

Tmc: amice, sa o lAsam balta, conservatorii sunt mulTi in tara asta dar nu pot ei sa opreascA dezvoltarea tehnologiei.

Sent from my Iphone 4S

Eu chiar as deschide un poll sa vad catii din cei care au DSG comuta pe N înainte de ajunge la semafoare din comoditate ca nu cumva sa oboseasca piciorul :))

Sent from my Iphone 4S

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

?!??

meserie o dai in diverse rau de tot. Noroc ca sunt destui ca tine in tara asta, ca altfel nu mai avansa tehnologia si ce ne-am fi facut...

Si probabil o sa te socheze, dar cu siguranta mai exista "conservatori" care tin cutia in N la semafor indiferent ca nu le place vibratia sau ca nu vor sa tina piciorul proptit in frana sau pur si simplu ca vor ei sa faca asa. Ne scuzi ca iti incalcam principiile progresiste si ca tinem in loc tehnologia.

Iti doresc un Revelion placut cu cutia in D sau cum vrei tu s-o tii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine progresez decat sa stagnez ca altii.

Amice nu am stiut ca ai asa masina incat trebuie sa apesi foarte tare incat sa nu se miste masina :)).Acum imi dau seama.Lasa ironiile la o parte. Mai bine te mobilizezi sa poti si tu sta cu piciorul putin pe frana sau mai bine lasa pune in N sa nu strici cutia :)). La o masina noua nu vei simtii\ vibratiile pe care le simti tu cand pui la liber :))

Modificat de Audistul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tlc. Tremuratul se simte la motoarele in 4 pistoane. La cele V6 de 3.0TDI si la vechiul 2.5TDI indiferent ca e manuala sau automata nu se simt vibratiile, dar la automata poti auzi cum patineaza cutia cand stai la semafor.

Sunt fost posesor de 2.5TDI Tiptronic si la semafor pe la 15-10km/h o scoteam si eu din viteaza, adica o puneam in N din mers. La mine motivul era ca nu suportam sa aud zgomotul de patinat ce venea din cutie. Precizes ca zgomotul doar eu il auzeam, cei care erau cu mine nu-l auzeau, nici fostul proprietar nu-l auzea si nici cel care a cumparat-o de la mine nu-l aude, masina are acum 340.000km si cutia nu s-a stricat niciodata. Totul tine de sofer si fixurile lui.

corad0, am citit si eu pe forumul Audi passion (Franta) ca nu e bine sa pui din D in N la semafor si nici in mers, ca nu mai are ungere, dar se pare ca automata mea nu a fost afectata de asta.

Audistul, este adevarat ca trebuie apasata pedala de frana mai tare daca masina e in D sau S la semafor. Nu cred ca e normal sa spui ca cei care nu fac la fel ca tine stagneaza, nu le place tehnologia sau ca sunt contra avansarii tehnologiei si sa strigi in gura mare pe forum. Ba mai rau, sa si crezi ca ai dreptate.

Eu m-am convins de automate, nu mai imi trebuie niciodata, nici DSG, nici tiptronic, nici 7G-Tronic. Asta e doar parerea mea, v-o spun voua dar nu o impun nimanui.

A... imi place tehnologia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai fost cu noul Passat.nu tremura nimic. Nu intervine start-stopul daca nu tii piciorul pe frana.

Sent from my Iphone 4S

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim in continuare de automate? Daca da... atunci cand nu tii piciorul pe frana, presupunand ca masina este in D nu o sa vrea stea la semafor...

Sau trebuie sa fie in N sau sa fie manuala. Daca e manuala atunci nu se simt vibratiile pentru ca ambreiajul nu freaca, dar daca o bagi in viteza 1 si lasi incet pedala de ambreiaj in timp ce ai dreptul pe frana, o sa vibreze. Automata in D si S este tot timpul in patinaj in vitezele inferioare 1,2 si 3, plus ca automatele merg prin oras subturat. Asta implica vibratii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!