Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

bun.vreau sa imi iau masina cu dsg,acum avand manuala.va intreb ca si necunoscator,aceste neajunsuri intr-ale depasirilor sunt doar in D?de ce nu o folositi in manual?sper ca in manual sa se comporte corect.

am mers de curand cu dsg,pot spune ca nu am rabdare sa merg dupa cum vrea ea,insa m-am simtit foarte bine 'schimband' eu vitezele,si nu ma vad conducand altfel decat in felul asta.s-ar strica mai repede?pt mine dsg e o manuala fara ambreiaj.

nu ma intereseaza polemici inutile gen domne dsg e pt lejeritate in condus,odihna la volan,etc.

pur si simplu asa simt eu ca vreau sa conduc un dsg,schimbatul ei nemulandu-se pe stilul meu.si o sa se dea ea dupa mine nu eu dupa ea...gresesc?ar fi o problema de exploatare?poate ma lamuriti.multumesc.

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpmdv schimbatul in "D" (cand intentionezi o depasire din scurt) se face aproape la fel de repede ca si pe o manuala daca ai putina experienta in utilizarea DSG-ului. La rularea pe autostrada pe up-shift DSG-ul va schimba infinit mai repede fata de o manuala.

De ce nu ai condus si pe modul "S" daca tot ai fost nemultumit de reactiile cutiei in "D" ?

Dezavantajul la schimbatul vitezelor manual(padele sau schimbator) vine din faptul ca daca daca timp de 20 sec(sper ca e valoarea corecta) nu actionezi asupra comenzilor, cutia trece pe modul automat.

Nu cred sa fie probleme de fiabilitate daca vrei sa alegi acest mod de a conduce, dar crede-ma ca dupa entuziasmul primilor km vei trece la functionarea pe automat(mai ales intr-un oras cum este Bucurestiul).

In principal condusul mai lejer este scopul unei cutii de viteze automate, doar ca aceasta cutie (zic eu) imbina foarte bine confortul cu sportivitatea(sportivitate la nivelul unui sofer obisnuit, nu pilot de curse).

@maryuskkk- am condus si eu un R-classe de 224CP cu 7G-tronic, este diferenta mare intre reactiile celor doua cutii automate, cu un plus pentru DSG ca sportivitate si un minus la confort(ca de altfel si intre gabaritul masinilor comparate, A3 vs R).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu o sa ytraca niciodata din M in D doar daca este in D si noi schimbam vitezele doar atunci dupa 20 aec va trece in D in rest daca masina e xomutata in M acolo o sa ramana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers si in S,e alta treaba,normal, dar nu pot raporta un astfel de stil fata de un oarecare consum sau trafic aglomerat.dar pentru prostioare,e super.

atata timp cat pot interveni eu oricand pt a schimba treapta,mi se pare ok.

cineva spunea ca ar fi un delay inclusiv la schimbarea in M.la D am inteles,dar si la M?lamuriti-ma.particularitati?

masina cu care am mers era un leon fr dsg tsi de 211 cai.insa nu am putut sa o birjaresc corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu o sa ytraca niciodata din M in D doar daca este in D si noi schimbam vitezele doar atunci dupa 20 aec va trece in D in rest daca masina e xomutata in M acolo o sa ramana.

Am gresit, ai dreptate, normal ca o sa ramana in "M" dar va schimba treapta superioara daca trece pe rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Birjareala" se face in modul Sport sau manual dar consumul nu intra in discutie aici. In Sport cutia va tine masina permanent peste 3.000 rpm sau chiar 4.000 rpm (la GTI) si va schimba la limitare - asta inseamna practic sa "scoti untul" din masina respectiva (vorbesc de benzina bineinteles). Nu inteleg cum ai putea scoate mai multe in Manual. Eu am exemplificat pregatirea cu acceleratia pentru cazurile uzuale. Mai este si varianta daca ai padele pe volan ca direct din D sa retrogradezi fara a trece in Manual si modul manual este pastrat vreo 20 sec (cum spunea un coleg mai sus), suficient pentru o depasire. Altfel intr-un final o simpla schimbare in Sport va face ca depasirea sa se realizeze foarte lejer. Mi se pare mai rapid si mai lejer sa schimbi o maneta dintr-o pozitie in alta (la automata) versus sa apesi ambreiaj si sa schimbi una sau doua sau trei trepte inferioare. La manuala exista riscul sa "cazi" pe o treapta prea turata (daca ai retrogradat prea mult) si sa trebuiasca sa schimbi imediat ca sa nu intri in limitare (deci chiar in depasire - riscant) sau sa retrogradezi prea putine trepte si sa fii inca subturat. Ce vreau sa spun e ca o cutie manuala necesita mult mai multe abilitati ale soferului si o cunoastere mult mai buna a masinii pentru a egala performantele obtinute cu o DSG. La o manuala nu stiu cine schimba la limitare intr-o depasire pentru ca este foarte riscant sa iti taie gazul si ai bagat-o pe maneca.

Pentru consum insa tot DSG-ul e mai buna. La Golful 6 1.4 TSI la mers constant cutia schimba treapta a 7-a la 60 kmh si merge asa la 1.200 rpm. Nu stiu cati ati mers cu o cutie manuala macar in treapta a 6-a in oras la 60 kmh. Eu unul nici macar a 5-a nu dadeam in oras.

Oricum optand pentru o cutia automata DSG nu inseamna ca masina va merge singura exact cum vrea soferul in mintea lui. El tot trebuie sa transmita masinii ce vrea, doar ca are mai putine instrumente sa o faca. Realitatea este ca probabil cutia face automat ce ar fi vrut soferul (sau mai bine) in 80% din cazuri (e o estimare personala). Pentru restul cazurilor soferul trebuie sa faca uz de ce instrumente are (modul Sport, pedala de acceleratie, modul Manual, padele etc). Ganditi-va ca o situatie similara este si in cazul sistemelor ABS, ESP, ASR etc. Si acestea uneori intervin nefericit contrar vointei soferului.

Un compromis va exista intotdeauna. ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun.vreau sa imi iau masina cu dsg,acum avand manuala.va intreb ca si necunoscator,aceste neajunsuri intr-ale depasirilor sunt doar in D?de ce nu o folositi in manual?sper ca in manual sa se comporte corect.

Un coleg facea anterior afirmatia ca a condus un Mercedes cu peste 200 CP si cutie automata si a avut anumite probleme in a se acomoda cu masina. Nu il contrazic, posibil sa fie asa, dar DSG-ul este cu totul altceva fata de oricare alta cutie automata de pe piata. Pe langa faptul ca e una dintre cele mai rapide din lume la schimbarea treptelor de viteza, mai are si un sistem inteligent (nu mai stiu cum se numeste), care dupa cateva min de condus iti "invata" stilul de condus si este in permanenta pregatita sa-ti raspunda cerintelor, chiar si in modul D.

Probabil iti va trebui putin timp sa te obisnuiesti cu ea, mai ales daca nu ai condus f mult cutii automate si mai ales DSG, dar dupa ce te vei invata cu ea, nu cred ca ii vei mai gasi neajunsuri.

Personal, cu masina din semnatura si cu cutie DSG, nu am nicio problema in a face chiar si depasiri din "scurt" in modul D, deoarece schimbarea treptelor se face f repede.

Intr-adevar, il poti considera incovenient, in cazul in care mergi in coloana la 70 km/h si in modul D si doresti sa faci o depasire in forta, deoarece la aceasta viteza cutia sta in treapta 6 si ca sa retrogradeze 3 trepte inferioare vei pierde sa zicem 1-1,5 sec (kick down), dar si pt asta exista modul S unde chiar nu vei mai pierde nimic.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am DSG (6) de aproape 20.000 km si inca ma mai distreaza cutia asta. Nu as mai trece pe manuala :Driver: poti sa mergi atat "batraneste" cat si sportiv, ideea e ca trebuie sa te obisnuiesti un pic cu ea.

Am gasit mai demult cand eram in faza de studiu intensiv despre cutia asta un articol interesant pe Wiki - enjoy :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Advantages and disadvantages

Advantages

Better fuel economy (up to 15% improvement) than conventional planetary geared automatic transmission (due to lower parasitic losses from oil churning) and for some models with manual transmissions;

No loss of torque transmission from the engine to the driving wheels during gear shifts;

Extremely fast up-shift time of 8 milliseconds when shifting to a gear the alternate gear shaft has preselected;

Very smooth gear-shift operations;

Consistent shift time of 600 milliseconds, regardless of throttle or operational mode;

Disadvantages

Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems);

Expensive specialist transmission fluids/lubricants with dedicated additives are required, which need changing on a regular basis;[13]

Relatively lengthy shift time when shifting to a gear ratio which the transmission ECU did not anticipate (around 1100 ms, depending on the situation);

Heavier than a comparable Getrag conventional manual transmission (75 kg (170 lb) vs. 47.5 kg (105 lb));

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la depasiri , chiar daca esti in D daca apesi pedala pana la capat (kick down) va schimba exact cum schimba si pe S si vei avea puterea necesara pt depasire,sau poti sa o altfel ,cu cat apesi mai tare pedala de acceleratie cu atat retrogradeaza mai mult si o sa ai puterea necesara. Cutia DSG din fabrica este foarte ok,dar daca o resoftezi....... s-a terminat .E maxim! Nu mai exista lag la schimbarea vitezelor , nu mai exista limitare , cand e in M nu mai urca in trepte automat ,poti sa o turezi cat vrei ,schimba mult mai repede vitezele ....e altceva. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba asta cu resoftarea cutiei mi se pare foarte dubioasa. Ok, ca pe modul manual daca ai tu pitici pe creier te lasa sa stai in limitare, fie. Dar restul, gen nu mai are lag la schimbare sau ca schimba mai repede vitezele, imi vine foarte greu de crezut. Nu prea inteleg de ce ar fi facut inginerii vw ca dsg-ul sa aiba lag la schimbare, astfel incat toata problema sa fie din soft. Again, dsg-ul se lauda ca schimba vitezele (upshift) in 8ms. Ce inseamna ca dupa resoftare schimba "mult mai repede"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa resoftare nu cred ca upshiftul e mai rapid cel putin la mine nu mi se pare, dar este mult mai rapid downshiftul deoarece creste presiunea de ulei, cea care ajuta la schimbatul treptei. De asemenea aceasta presiune crescuta face ca la cuplu marit ambreiajul sa nu patineze. Inginerii de la vag au mers pe presiuni mai mici - adica 130bari, deoarece cutia trebuie sa fie bullet proof.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba asta cu resoftarea cutiei mi se pare foarte dubioasa. Ok, ca pe modul manual daca ai tu pitici pe creier te lasa sa stai in limitare, fie. Dar restul, gen nu mai are lag la schimbare sau ca schimba mai repede vitezele, imi vine foarte greu de crezut. Nu prea inteleg de ce ar fi facut inginerii vw ca dsg-ul sa aiba lag la schimbare, astfel incat toata problema sa fie din soft. Again, dsg-ul se lauda ca schimba vitezele (upshift) in 8ms. Ce inseamna ca dupa resoftare schimba "mult mai repede"?

In primul rand este eliminata limitarea care uneori e si sub 6400 rmp ,nu trebuie sa ai pitici pe creier dar daca vrei sa schimbi si tu la 7100 poti sa schimbi , nu iti schimba automat la 6400 cand ti-e lumea mai draga de ex in treapta a4a a5a . Pe langa asta nu iti mai da upshift automat cand esti in modul M (te lasa pe tine sa schimbi cand vrei) in plus nu mai ai lag (cel mai bine se vede daca te joci putin cu padelele de pe volan) ....deci chiar nu e dubios deloc faptul ca firmele de tuning au adus imbinatatiri la cutia DSG.

Ice_2k daca incepi cu "de ce inginerii vw..." poti sa iti pui prima data intrebarea "de ce nu pot inginerii de la vw sa faca tot ce fac firmele de tuning? " e simplu : nu vor :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ce zicea andi, nedumerirea mea este... presiunea aia crescuta de ulei sta mereu asa? daca da, nu scade fiabilitatea cutiei?... Gandindu-ma la o paralela cu chip-tuning-ul, acolo nu stai in talpa 100% din timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice cel mai bine hai sa ne vedem sa te dau cu masina si imi zici ce crezi si despre cutie, caci despre asta e vb aici, si despre motor si combinatia lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus dsg la test-drive, dar in cateva zeci de minute nu-ti poti da seama cum e sa traiesti cu o anumita tehnologie. Oricum, eu daca voi avea ocazia sa iau o masina cu dsg, probabil ca o voi lua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Utilizez si o masina cu padele si DSG si in momentele cand conduc pe Drive si vreau sa depasesc in forta, dau in jos din padele la ce viteza imi place. Remarc faptul ca s-a spus ca trecerea temporara din manual in modul D este de vreo 20 de sec, ceea ce mi se pare mult. Daca nu variez pedala de acceleratie, cred ca sta un maxim de 5 secunde dupa care trece din nou in Drive. Pot sa o tin mai mult daca ii mai dau un pic pe pedala, o mai las si tot asa. Astfel tine in treapta respectiva fara sa schimbe. Poate am o versiune mai noua de soft. (masina a venit in dec 2009) Oricum, functionarea in M cu +/- este defectuoasa pe golful plus cu cotiera in uz (nu ajungi la maneta). Poate la golful normal e ok. Padelele in schimb sunt perfecte si poti sa tii de volan cu 2 maini pt viraje in forta.

Un alt avantaj al cutiei DSG ar fi ca schimba indiferent de cat e rotit volanul. La una manuala, cand iei o curba stransa, nu prea iti mai arde de schimbat vitezele.

Alte beneficii: frana de motor cand e la vale, schimbatul in jos cand e la deal. Mi se pare bine gandita.

Ca sa nu smucesti pasagerii, trebuie sa stii ce vrei si cat apesi pe pedala. Daca ai plecat incet de pe loc, trece repede in a 2-a. Daca te razgandesti imediat ce a schimbat in 2, si dai tare, atunci trece in 1 si ii cam scutura pe cei din masina si te face sa pari indecis.

O mare multumire cand pleci din linia intai de la semafor: calci 2/3 din pedala si admiri schimbatul vitezelor si vitezometrul care tot creste.

(golf plus 2.0 tdi CR 140)

Comparativ cu A4 2.0tdi 143 CR manuala: impresia este ca cuplul nu este la fel de mare sau nu apare la fel de brutal. O fi si diferenta de 70 de kg dintre masini sau ceva limite de soft pentru protectia cutiei.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am manuala dar am mers si cu DSG! La urmatoarea masina care o voi cumpara nu mai fug de cutiile automate;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va luati masina noua (cu garantie) - da pentru DSG. Daca va luati second hand, mai bine nu. Problemele dsg-ului sunt de cele mai multe ori foarte costisitoare. Plus ca nu se baga oricine sa repare asemenea minunatie a tehnicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut tuturor,

am cumparat din germania vw touran 1,9 tdi DSG, face zgomot volant pe loc, in mers nu are nici o problema, vreau sa spun ca am condus 2500 km si nu m-as mai da jos din aceasta masina. ma simt foarte odihnit dupa condus timp indelungat si chiar nu simt ca nu m-ar ajuta in depasiri. mai am masina din semnatura si o cam chinuiesc cand vreau sa o conduc prin oras, deoarece nu mai apas ambreiajul si astept sa se schimbe vitezele....

stiti vreum mod mai ieftin decat VW SERVICE sa schimb volant! mulumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si eu am condus un gti dsg si de atunci nu mai imi iese din cap. E minunat dsg-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

No hai sa imi spun si eu punctul de vedere. Pana acum un an, cand si-a cumparat cumnata mea un scirocco cu dsg (la recomandarea mea, pentru ca citisem mult prea mult despre cutia asta) as fi zis ca nu vreau automata in ruptul capului. Ei, mai colegi, de cand o am in curte, mergand deja cu ea cteva mii de km, pot spune, cu mana pe inima, ca urmatoarea masina - daca va fi VAG - o sa fie cu DSG. Clar. Superb in utilizarea zilnica, consum mai mic decat manuala in 6, ce sa mai zic, super, super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

In cuprinsul acestui topic am gasit opinii pro si contra DSG-ului. Insa, esenta topiclui este sa-i ajute pe cei indecisi daca sa cumpere sau nu un DSG.

Si vreu sa le multumesc tuturor celor care si-au expus experientele bune/rele cum au fost ele vis-a-vis de acesta cutie.

Eu am avut numai masini cu cutii manuale; cand am cumparat Tiguanul am facut un test drive cu Un Tiguan avand triptronic, adica l-am condus cam 100 km. Mi-a placut confortul oferit de acesta cutie, insa alegand masina din stoc nu a avut de ales si am luat tot manuala.

Acum "retrogradez" la un Golf 6, masina se potriveste mai bine nevoilor mele, si am decis sa fie cu DSG. Motivul? Nu stiu cu cat este mai rapida, mai eficienta, mai fiabila, etc...insa clar este mai confortabila.

Modificat de M. Golf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna decizie felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"masina se potriveste mai bine nevoilor mele, si am decis sa fie cu DSG" atunci e clar vrei confort la volan.

eu intre dsg si 4x4 am ales tractiunea ... si nu regret DELOC de decizia pe care am luat-o si voi intruma pe cei care se afla in caeiasi situatie sa sa aceiasi hotarare.

Depinde foarte mult ce om esti ... dsg nu e pt toata lumea, eu unul m-as plictisi la volan, am condus si masini cu dsg dar nu m-au convins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

pana mai acum ceva vreme eram si eu ceva de genul ca o cutie manuala e mai buna, ca simti tu cand schimbi, dar la traficul si la aglomeratia de zi cu zi...am trecut la DSG. acum ma uit sa schimb masina si vreau tot automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!