Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Parerea mea e exact pe dos. Conduc 2 tipuri de cutii automate: steptronic BMW si dsg VW. In oras si in conditii de condus confortabil prefer Steptronicul any day of the week. E mult mai smooth si mai controlabil la viteze mici (sub 15-20 km/h), frana si acceleratii succesive (scenariu de bara la bara), parcari, urcari rampe (mai ales in marche-arriere unde DSG-ul meu e dezastru, ori pleci ca din pusca ori nu pleci deloc).

In schimb, la viteze de peste 20-30km/h si in afara orasului, DSG-ul e rege il prefer oricarei cutii manuale sau automate, diferenta in schimbari e colosala.

Nu cred ca poti spune ca nu se potriveste pe o masina sportiva, din moment ce cutii double clutch sunt montate pe masini ca 458 Italia, SLS AMG, RS5, M3, Nissan GTR s.a.m.d. Daca nu erau potrivite pentru astfel de masini sunt sigur ca ramaneau la variante secventiale clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum in timp deja tot ce este automat o sa depaseasca instinctul si viteza umana in reactii,schimbari de viteze.Dar te bazezi pe electronica din ce in ce mai mult,sper sa fie din ce in ce mai perfecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat masinile sunt construite pentru a se vinde, nu cred ca are rost sa spunem ca masina X (sau supermasina X) e dotata cu DSG/automata, deci e sport si deci toate masinile sport ar trebui sa fie dotate cu DSG. Daca mergem pe rationamenul asta, cei care nu sunt de acord pot spune ca este si M3 manual. Sau ca exista Porsche GT3 RS care e numai manuala. Nu cred ca au rost asemenea afirmatii. Fiecare companie face ce crede pentru a VINDE produsele.

Eu sunt de parere ca pentru consdus sportiv DSG e foarte ok, dar pentru pilotaj manuala e sfanta. Condusul pe pista e mai mult decat care schimba mai repede vitezele. Kg in plus ale DSG-ului cantaresc enorm in economia unei curse profesioniste. Frana de motor, din nou. Eu recunosc superioritatea DSG-ului pe cam toate planurile, dar pentru masina de track nu mi-as lua niciodata automata. Mi se pare ca DSG ia destul de mult din placerea condusului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog eu frumos de ce toata lumea are ceva cu frana de motor inexistenta la dsg chiar nu putem sa ne intelegem ca frana de motor depinde numai de raportul din cutie?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice automata, in modul normal (D), schimba mult mai devreme din cauza disperarii constructorului sa atenueze consumul. Nu am idee care ar fi randamentul la DSG (banuiesc ca apropiat de una manuala), dar la orice hidramata (cel automate cu convertizor) el, randamentul, este mult sub cel al cutiei manuale. Cum cineva spunea mai spus, pana si kg in plus intra in ecuatie.

Cu automata, cand la 60km/h ai a 5-a nu mai beneficiezi nici de frana de motor, nici de acceleratie rapida, si oricum retrogradarea nu functioneaza rapid in cazul franarii. Cu o manuala cei care merg mai sportiv ar folosi, sa zicem, a 3-a iar ceilalti mai ponderati, a 4-a. Doar un sofer disperat de consum ar schimba pana intr-a 5-a la aceasta viteza. Am intalnit uni taximetristi care una-doua schimba a 5-a (la mers in limita legala prin oras).

In modul Sport e alta poveste cu management-ul cutiei. Totusi, eu unul, nu pot merge toata ziua in "S". E oarecum brutala si de multe ori chiar nu am nevoie.

Poti sofa sportiv cu o automata, dar nu poti sa zici ca performanta rezultata e aceeasi cu una manuala. Cum spunea cineva mai sus, nu vorbim de "pedal to the metal" in linie dreapta, ci de curbe, depasiri, conditii meteo (aderenta) etc.

Bolizii cu automate sunt doar o cerere a pietei. Uni vor multi cai multi gestionati foarte comod.

Pe o masina premium (limuzina) e deja cam greu sa vinzi un motor puternic in combinatie cu o cutie manuala. In acest caz se pune accent pe confort. Clientii de masini puternice (indeosebi cele sport) cu transmisie manuala sunt din categoria celor mai impatimiti in ale condusului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu inteleg de se plang toti de frana de motor. Pe un drum solicitant gen Cheia eu o folosesc din plin si sunt satisfacut de performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul cred eu ca e pentru majoritatea bariera intre alegerea DSG`ului in defovoarea cutiei manuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de motor - face DSG-ul. Cine nu crede sa conduca in D si in S.

DSG face toti banii in special pe un motor diesel, care impune schimbari dese de viteza din cauza turatiei mici de cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-cum spunea si @AndyG@ conteaza comoditatea omului si de preferintele fiecaruia.

-in mintea mea ambele sunt cam la fel , ambele au minusuri si plusuri fiecare stiie de care are nevoie mai mult.

- cand spui DSG sau cutie automanta ( in mare parte de aici se trage ) iti vine primul lucru in cap " mama nu mai schimb vitezele , ce misto " nu cred ca iti vine in cap "in linie dreapta mai castig 2 sec fata de manuala " sau cine stie ce..... de asta spun ca in mare parte conteaza comoditatea sau preferintele omului.

-sunt foarte putini care chiar se intereseaza de performantele acestui DSG , cred ca 80%-90% se gandesc ;lasa ca la semafor nu mai trebuie sa o scot din viteza hai ca e bine treaba asta merita banii cutia asta :D)

-am fost la un test drive cu o masina (nu conteaza ce masina ) cand am ajuns la locul cu pricina aveau doar cu DSG , eu vroiam manuala , daca tot am ajuns acolo hai sa vad care e treaba si cu cutia asta... dupa 10 min de mers abea asteptam sa ma dau jos sa "mestec in mamaliga"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la frana de motor... eu unul stiu ca nu se poate frana de motor cum vreau. De aceea va rog sa spuneti daca acest scenariu e posibil: sunt cu masina in treapta a 4-a la 150km/h si franez pana la 135 km/h, schimb 3 (ajung undeva pe la 6000 RPM, respcectiv sub red line) si intru intr-un viraj. Masina ramane in 3, iau virajul in frana de motor (deci turatia scade putin dar treapta ramane aceeeasi). Cu alte cuvinte vrea sa retrogaredez si cand retrogradez sa fiu aproape de Redline (evident sub). Apoi sa nu apas acceleratia si masina sa scada viteza fiind in frana de motor. Din cate stiu eu nu se poate, cel putin cu DSG stock, fara soft de cutie.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se poate masina nu va face upshift in manual daca nu daca nu accelerezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate foarte bine ce a zis Rex, la mine te lasa sa faci downshift in conditiile in care in treapta inferioara sa nu depsesti 6200-6300 RPM, si asa cum a zis Andi nu face upshift fara acceleratie pe manual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. E ok atunci, my bad... Se poate face frana de motor.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta nu are nici o finalitate , concluziile ar fi cam asa :

1. DSG e pentru mosi.

2. Manuala e pentru reisari.

3. Manuala e mai buna ca DSG.

4. DSG e mai buna ca manuala.

Sunt total bulversat. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. DSG e pentru cine-si permite si considera ca il avantajeaza mai mult decat manuala;

2. Cutiile manuale fac diferenta in linie dreapta intre soferi, mult mai bine si mai clar decat cealalta varianta;

3. Manuala e mai buna decat DSG in anumite situatii, amintite de un coleg cu DSG pe masina personala;

4. DSG e mai buna ca manuala din puncte de vedere nu foarte demne de luat in seama pentru mine personal!

Din punctul meu de vedere, orice ansamblu de pe o masina care este gestionat de un calculator, este supus unor erori in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori care apar mai rar decat erorile produse de oameni. Cred ca in 100 000 de km un om rateaza mai des viteza decat rateaza o cutie automata. Care daca se intampla odata vom spune: "e varza cutia, nu mi-a retrogradat la timp".

Modificat de xxnelu
QUOTE inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt total bulversat. :)

Si eu eram bulversat ca mai inainte condusesem o automata clasica si era praf, am facut drive test cu DSG si am zis gata, asta e. Si acum conduc DSG de 30000 km si nu-mi para rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma refeream la erori d-astea, ci la faptul ca se poate strica acel calculator intr-un timp mai indelungat sau mai scurt sau se poate arde ceva prin el datorita supraincalzirii sau frigului, ma rog! Astea deocamdata sunt mituri, insa cutiile manuale tin mult si bine pe o masina, ramane de vazut cat o sa reziste si DSG, care e mai scumpa si la achizitia masinii si probabil si la reparat.

Astea sunt erorile pe care le am eu in cap, nicidecum ca ar putea sa rateze vreo viteza, lucru care in anumite situatii poate fi fatal, exemplu sa intri intr-o depasire mai riscanta si sa nu mai urce in trepte sau alte "mituri" de genul asta.

Insa pun pariu ca nu-si permit sa puna asa ceva pe masinile lor cei de la VAG, daca nu ar fi convinsi ca e 100% functionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine vrea sfaturi privind cutia o sa astepte pina la pensie, ca parerile au sa fie mereu impartite, asa ca mai bine da cu banu' ca fiecare varianta are avantaje si dezavantaje, asa ca nu ai mare lucru de cistigat sau de pierdut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian, daca da cu banu si iese DGS, datul cu banul se transforma in datul cu banile (cam 1000 eur in plus). Cine are banii pregatiti si nu e setat pe "manuala pana la moarte" cred ca isi va incerca norocul la DSG fara nici o ezitare. Se spun numai lucruri bune despre feeling-ul la volan cu asa ceva. Oricum, masina o iei pentru cativa ani si daca chiar nu te incanta DSG, o schimbi cu prima ocazie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merge asa. pierzi la revanzare fantastic, daca o dai dupa 1-2 ani. si dupa cat ai dat in plus la cumparare pe DSG.....

o masina nu e o pereche de chiloti, hai, gata o schimb, trebuie sa te gandesti bine. dar nu vad problema, cine nu e sigur daca ii place sau nu se duce pe capul dealerilor si face 100 de teste, pana e sigur ca i se potriveste sau nu. nu e chiar asa o raritate cutia asta, daca chiar vrei gasesti sa o testezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brr...vine frigul, sper sa scape cu bine mititelul(calculatorul), de "supraincalzire" am trecut cu bine!

La depasiri prima data retrogradeaza dupa care schimba in sus(oricum mai repede decat o face un sofer cu talent).

In secolul in care traim oricum masinile sunt pline de calculatoare, de unde si sumedenia de erori care apar.

Sa inteleg ca un sofer care decide in ce viteza trebuie sa ruleze masina nu este supus greselii?!

Iar in linie dreapta DSG-ul bate clar orice manuala cu putere identica, eventual are de suferit pe drumuri virajate(unde intradevar o manuala o poti gestiona mai eficient).

Cred ca pretul(achizitie si intretinere) si eventual revanzarea masinii(datorata reticentei romanilor in a-si achizitiona o automata) sa faca diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit Tilu dsg-ul nu are nici o problema cu frigul. masina mea are 150000km si dsg-ul nu are nici cea mai mica problema, in rest am schimbat chiulasa, un injector, cablaj injectoare, oringuri injectoare, compresor klima. Dar dsg-ul mi se pare cel mai safe calculator din tot ce e in masina aia.

P.S si doua boxe din spate BOSE :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 DSG acasa, una cu 7 trepte pe un Golf 6 1.4 TSI 160 CP si una cu 6 trepte pe GTI Golf 5.

Trecand de la manuala pe automata am realizat ca trebuie sa invat sa controlez masina din acceleratie. Nu este suficient sa iti iei o masina cu cutie automata pe care sa o conduci la fel ca si cea cu cutie manuala. Trebuie sa iti schimbi putin si stilul de condus. O apasare scurta a acceleratie inainte de o manevra de acceleratie mai brutala (in modul D uzual) va indica cutiei de obicei sa retrogradeze, astfel incat manevra iti va iesi cu un delay foarte mic. Cam toate cutiile DSG sunt axate pe consum, astfel incat manevrele bruste le iau prin surprindere daca nu le pregatesti anterior. Pregatirea inseamna fie "kick-ul" mentionat interior, fie trecerea manuala in modul S, de unde va reactiona foarte prompt la toate solicitarile. Cei mai abili (eu unul inca nu ma numar printre ei) pot incerca si modul M (manual/tiptronic). Mie mi s-a parut dificil manevra cu +/- fiind obisnuit cu grila anterioara de pe manuala (alternanta sus/jos la schimbari) si in plus mi s-a parut ca schimba mai lent. Si in mersul normal o relaxare de un moment a pedalei de acceleratie ii poate indica sa schimbe treapta superioara - asta folosesc la GTI cand merg prin oras pentru a limita consumul.

Sunt si lucruri pe care nu le mai pot face de cand cu automatele. Spre exemplu cu masina anterioara mergeam mult in zona 2.000-3.000 rpm. Cu nici una din automate nu mai pot face asta. TSI-ul merge in Drive aproape permanent intre 1.200 rpm-1.500 rpm, iar in Sport urca peste 3.000 rpm. GTI-ul merge pe la 1.500 rpm in Drive iar in Sport de la 3-4.000 rpm in sus. Astfel incat ori merg la consum ori la "raliu" ca sa zic asa.

Frana de motor este inexistenta pe motorul de 1.4 TSI, forte neplacut pe coborarea de pe Grossglockner in Austria unde la vale se tura singur pana la 6.000 rpm. Totusi la GTI (motor de 2.0) frana de motor este foarte buna (in Sport) de am ajuns de mi-a retrogradat din a 2-a intr-a 1-a (brutala frana - cred ca m-a injurat cel din spate) intr-o curba ac de par in spatele unui camion.

Pe partea sportiva, de cele mai multe ori DSG-ul te va ajuta sa "scoti untul" din masina cu conditia sa o comanzi corespunzator. Nu faci "raliu" in modul Drive. In modul Sport insa, cred ca putini soferi schimba la 6.500 rpm pe cutie manuala fie din teama de a intra in limitare fie din "grija" pentru masina.

Pe partea de confort, traficul urban uzual este parfum cu DSG fata de manuala. Aici chiar nu cred ca manuala poate avea vreun atu.

Asa ca intr-un final, nu platesti extra chiar degeaba, chiar daca DSG-ul e cam piperata ca optional la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia automata mi se pare ca are f multe neajunsuri comparativ cu manuala cand esti pe sosele aglomerate unde trebuie sa faci depasiri din scurt.

faza ai cu "pregatirea" de care spunea un antevorbitor e cea mai nasoala.

am condus anul trecut un mercedes cu peste 200cp dotat cu o cutie automata si pateam urmatoarea faza:

cand venea momentul sa depasesc, "pregateam" masina pt asta in sensul ca apasam putin pedala de acceleratie cu scopul sa-mi retrogradeze ca apoi sa apas vartos pentru a putea tzasni.

problema era ca, daca anticipam prea mult momentul depasirii, iar apasarea fina pe acceleratie o faceam prea devreme, cutia retrograda. daca eu eram nevoit sa aman o fractiune de secunda inceperea depsirii pt ca inca nu trecuse si ultima masina din sensul opus, masina "simtea" ezitarea respectiva si iar muta cutia intr-o treapta superiora si cand eu apasam temeinic pe acceleratie sa incep depasirea, totul era un mare fasss, pt ca masina era luata prin surprindere intr-o treapta superioara.

aveam probleme mari sa depasesc si cred ca as fi rezolvat mult mai usor lucrurile cu o amarata de masina de 100cp dar cu o cutie manuala.

poate e doar o chestie de obisnuinta.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!