Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

DSG-ul (sau orice alta cutie automata) este o optiune de confort si nu una de economie.

De altfel este f greu de crezut ca in cazul unei cutii automate actuale, indiferent care, ai vreo economie de combustibil; iar aici vorbim de fapte reale si nu date/comunicate de mkt, in anumite conditii ideale.

Astfel ideea este f simpla, vrei confort -> platesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am! Nu consuma mai putin DSG-ul? Asa ar trebui din moment ce motorul este in sarcina tot timpul(ma refer aici in special la frana de motor si consumul instant 0 ).

Frana de motor si consum instant 0 se poate obtine foarte usor si cu o cutie manuala, nu ai nevoie de DSG pentru asta.

De altfel este f greu de crezut ca in cazul unei cutii automate actuale, indiferent care, ai vreo economie de combustibil; iar aici vorbim de fapte reale si nu date/comunicate de mkt, in anumite conditii ideale.

Ideea e ca o automata traditionala va duce cu o crestere a consumului de cel putin 1L/100km, in timp ce DSG-ul a scapat de acest dezavantaj. Dar de la a consuma aproape la fel cu o manuala pana la a consuma cu 1.5L/100km mai putin e cale lunga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer va spun dsg-ul meu nu consuma mai putin decat o manuala, din contra masina e mai grea cu 40kg decat versiunea cu manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum le vrei pe toate? :)

zi mersi ca ai un super comfort si nu consuma sesizabil mai mult ca o manuala. plus ca e o super cutie, chiar nu ai mari dezavantaje fata de manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezavantaje clare nu vad fata de manuala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum anume ofera DSG economie de 1.5L/100km?

Poate nu e vorba de valoarea asta dar sa stii ca DSG schimba mai judicios decat un conducator normal, average ca sa-i spun asa.

Daca te tii pe economie la sange si stii sa mergi cu masina economic, atunci nu cred ca sunt diferente prea mari.

Eu cu DSG-ul aveam consum urban mai mic decat cei cu aceeasi masina dar manuala pentru simplul motiv ca exact asta facea cutia, schimba cu harnicie tot timpul si acorda foarte bine regimul motorului cu necesitatile de deplasare ale masinii din fiecare moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie va spun ca DSG e vis, cel putin pentru mine care am trecut de pe manuala. As alege oricand tot DSG. Confortul oferit la deplasare valoreaza mai mult decat diferenta de 4 lei la 100 de kilometri, in cazul in care ar consuma mai mult. La mine cel mai mic consum aratat de BC a fost 3.7l/100 extraurban.

Va salut si in mod special pe Cristi! (d-rive).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intocmai, Ice! Si eu stiu sa franez din motor, ca sa zic asa. In cazul acesta, costurile pentru DSG se amortizeaza prin placere si confortul pe care unii il resimt in urma achizitionarii unei masini cu o astfel pe optiune. Si economic nu as putea sa spun cand, din moment ce consumul nu scade. Ai putea sa pui variabile gen ambreiaj schimbat la X km in cazul unei cutii manuale, dar viata ambreiajul depinde strict de stilul de condus al fiecaruia. Daca proprietarul unei masinii sta cu ambreiajul la podea cand e in coloana la semafor, atunci stim cu totii cat o sa "traiasca" respectivul ambreiaj.

La urma urmei, DSG e o optiune pentru confort sporit in trafic, dar si pentru o sportivitate sporita, insa intr-un caz pe care l-a zis chiar Ice, acela cand esti in trafic si mergi sa zicem la 2500-3000 de ture asteptand sa se elibereze putin mai mult o banda ca sa te bagi mai tare pe banda aceea, DSG nu stie sa faca asta. Modul manual nu se ia in calcul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai mare avantaj al DSG-ului fata de manuala (de fapt al oricarei automate, dar automatele non-DSG au dezavantaje prea mari pentru a fi luate in calcul dpmdv) este faptul ca in cazul motoarelor "sanatoase" (gen 3.0TDI) este protejata transmisia. Am vazut cateva cazuri de 3.0TDI conduse de soferi fara cap care au inceput sa aiba probleme din cauza socurilor aiurea, schimbarilor mult prea violente pentru cuplul ala nesimtit de 500Nm (sau chiar 600Nm dupa soft) si asa mai departe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa iti zic, eu exact pt asta mi-as fi dorit si eu la tsi-ul asta de 122. cand schimb foarte turat trebuie sa nu mai tin aproape deloc pe ambreiaj si imi este greu sa fiu chiar atat de iute de picior. daca tin o fractiune mai mult simt cum "sare" masina. un dsg ar fi schimbat perfect protejand ambreiajul. bine, nu am cuplu de 500 dar e chiar mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La urma urmei, DSG e o optiune pentru confort sporit in trafic, dar si pentru o sportivitate sporita, insa intr-un caz pe care l-a zis chiar Ice, acela cand esti in trafic si mergi sa zicem la 2500-3000 de ture asteptand sa se elibereze putin mai mult o banda ca sa te bagi mai tare pe banda aceea, DSG nu stie sa faca asta. Modul manual nu se ia in calcul aici.

Cum sa nu? Ai condus un DSG pe S ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' Cristi, dumneavoastra mergeti pe S in oras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca in S ar fi tinut-o in ture, ideea e ca nu are cum sa stie mereu ce ai tu de gand sa faci. Exemplul de mai sus era de genul mergi calm prin oras, vrei sa schimbe la 2000-2500 si la un moment dat tre' sa schimbi rapid banda si o tii in 2500-3000 cateva secunde, pregatit sa o "arzi". O automata nu are de unde sa stie de ce ai tu nevoie fix in momentul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta spuneam si eu. Pentru a face asta pe DSG, dupa mine cred ca presupune ca la un moment dat sa treci de la modul de mers normal la S, care mi se pare o destula bataie de cap. Un calculator mai complex, in care sa aiba memorate mai multe scenarii, spre exemplu asta pe care l-ai gasit nu stie deloc sa-l faca si da rateu aici. Mi-au venit in minte niste chestii pe care am fost nevoit sa le fac in trafic de curand datorita unor situatii urgente...chiar sunt curios daca un DSG ar fi putut sa ma ajute sau imi luam numai claxoane...Ma rog, deocamdata nu ma vad conducand o masina cu "2 pedale"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' Cristi, dumneavoastra mergeti pe S in oras?

Cateodata, cand e nevoie, DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula. Hai sa punem problema altfel:

Rog un posesor al unei masini cu DSG, sa ne descrie ce ar trebui sa faca in scenariul descris de Ice, si anume: Mergi linistit prin oras, duci masina undeva pe la jumatatea turometrului si o tii acolo cateva secunde pandind un culoar liber pe care sa "decolezi" apoi. Si decolezi...

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sunt 2 variante...ori o treci pe sport,ori selectezi de la padele inferioara si dai gaz dupa.

Ar mai fi si a 3-a varianta dar dureza cateva secunde si anume apesi blana acceleratia si sare in inferioara,dar supa cum am spus dureaza 2-3 secunde.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici chiar atata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin
.............................

La urma urmei, DSG e o optiune pentru confort sporit in trafic, dar si pentru o sportivitate sporita, insa intr-un caz pe care l-a zis chiar Ice, acela cand esti in trafic si mergi sa zicem la 2500-3000 de ture asteptand sa se elibereze putin mai mult o banda ca sa te bagi mai tare pe banda aceea, DSG nu stie sa faca asta. Modul manual nu se ia in calcul aici.

Ba stie sa faca asta in modul sport. In acest mod cutia schimba in jurul turatiei de 2800 rmp (daca se apasa usor pe acceleratie!).

Modificat de CristianMarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti ca va descriu cum se face in cazul prezentat de SosoCKX. Iau in calcul strict masina prorprie Audi A3 2.0 TDi turbo hybrid destul de modificat undeva pe la 240-250cp si aprox 480NM, sa zicem ca merg pe D in trafic in coloana, si vad ca pe banda din stanga e liber si vreau sa fac o depasire, whatever, pur si simplu o calc blana, kickdown, iar imediat masina sare de sub mine retrogradand dupa caz doua trepte. Eu avind turbo mare e un mic lag din cauza inertiei turbinei, dar cand aveam turbina stock decolam instant, cand faci kickdown masian schimba mult mai repede decat ar schimba un sofer normal. La un mers sportiv nu cred ca trebuie a comparam manuala clasica cu dsg-ul, aici ma refer strict la motoarele turbo, deaorece cum am zis in posturile de mai sus dsg-ul schimba in gaz iar la mine cel putin am boost constant pe orice schimbare de treapta, pe cand la o manuaal chiar daca schimbi in caz folosind wot box tot scade putin boostul. Ata se traduce si in puetere dezvoltata dar si in viata turbinei.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula. Hai sa punem problema altfel:

Rog un posesor al unei masini cu DSG, sa ne descrie ce ar trebui sa faca in scenariul descris de Ice, si anume: Mergi linistit prin oras, duci masina undeva pe la jumatatea turometrului si o tii acolo cateva secunde pandind un culoar liber pe care sa "decolezi" apoi. Si decolezi...

Poate DSG-ul f bine sa faca acest lucru, deoarece chiar daca mergi linistit in modul D, la o apasare mai ferma a acceleratiei schimba 2 trepte inferioare aproape instant. Cine spune ca ii ia 2 sec, este f mult spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu prea inteleg rostul acestui topic..s-a demonstrat in atatea pagini ca in 85% din cazuri DSG-ul este cel putin la fel de bun ca o manuala.Acum se mai discuta decat ce ii place fiecaruia.Oricum impatimitii de manuala nu vor accepta niciodata ca aceasta cutie este superioara..nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricat de comoda ar fi automata, si performanta cea cu DSG, tot nu le stie chiar pe toate.

Cand conduceam manuala eram intra-devar mai "ocupat" cu schimbarea vitezelor dar totusi la o "crosetare" in trafic urmam un algoritm de schimbare a vitezelor in functie de ce vedeam in fata. "Automata nu are ochi". In modul manual nu e chiar la fel cu manuala. Dupa o franare mai violenta nu poti schimba la fel de repede in treapta dorita. Eu unul, parca pierd sirul "treptelor automate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu scenariul de mai sus e ca el nu are loc aproape deloc intr-o tara civilizata. Iar nemtii de la vw doar nu or sa vina in romania sa vada traficul de aici si sa seteze DSG-ul cu totul altfel, pentru traficul de rahat (plin de disperati care nu te lasa sa schimbi banda cand dai semnal, iar asta e doar un exemplu minor) din Bucuresti. La ei cand dai semnal te-au si lasat, deci pt ce trebuie sa accelerezi ca din pusca?

Limitele cutiei se vad din cauza traficului, nu din cauza ca nu e ea suficient de buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!