Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Pai cred ca e normal sa ai acel delay atata timp cat la mersul linistit prin oras cutia tine turatia la 1300-1400rot/min. Eu unul nu gasesc justificat mersul pe S in oras(in conditii de aglomeratie), mi se pare ca oscileaza prea mult intre viteze.

In ceea ce priveste consumul in S diferentele nu sunt majore la mersul in oras, iar in extraurban de multe ori am avut chiar consumuri mai mici.

Frigiderul ti-l poate umple si cand conduci masini cu cutie manuala, pentru ca nici atunci nu o sa ai vlaga daca ai motorul subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia la care se refera colegul nostru este ca tu atunci cand esti intr-o situatie mai nasoala in trafic, nu mai schimbi din treapta 2 in 3 sa zicem, ci mergi cateva secunde la 2500rpm si atunci cand ai nevoie ai calcat-o. Acesta este unul din cele mai importante dezavantaje ale unei cutii automate si anume ca nu poate anticipa ce ai tu de gand sa faci peste cateva secunde si ca atare nu poate fi pregatita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG All the way! Daca ai si padele e perfect!! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia la care se refera colegul nostru este ca tu atunci cand esti intr-o situatie mai nasoala in trafic, nu mai schimbi din treapta 2 in 3 sa zicem, ci mergi cateva secunde la 2500rpm si atunci cand ai nevoie ai calcat-o. Acesta este unul din cele mai importante dezavantaje ale unei cutii automate si anume ca nu poate anticipa ce ai tu de gand sa faci peste cateva secunde si ca atare nu poate fi pregatita.

pai faza e ca nici nu e gandita pt haosul gen bucuresti unde de fapt asta nu se poate numi circulatie. cutia e gandita pt orase normale cum au aia in germania unde pleci de la semafor si mai opresti peste cativa km. ca prinzi si aglomeratie da, dar la noi numai aglomeratie e. nu ai 1km sa mergi linistit fara frane, acceleratii aiurea si altele.

nu stiu de ce zice Tilu ca oscileaza mult intre viteze in S, cum adica oscileaza, adica e nehotarata sau schimba mult? ca eu la 60 maxim cat merg in oras, daca as avea DSG nu ar avea unde sa ii dea in S mai mult de a 2-a, deci ar schimba extrem de putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica schimba mult, o tine turata la 2800-3000 rot, schimba treapta superioara si peste zece metri franezi asa ca retrogradeaza. Ma refeream in principal la "mersul taras", in conditii de trafic fluent(la 60km/h) comportamentul e mai ok.

Oricum, parerea mea este ca modul S nu e dedicat mersului prin orase(fie ele si nemtesti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

s nu se adreseaza mersului prin aglomeratie ci atunci cand vrei sa fii sprinten ori in oras ori in afara, masina schimba a.i sa pice pe curba de cuplu si putere in nici un caz sub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG cu padele!!! E super! Am mers cu un Golf 5 GT 170 CP cu DSG si padele si e tare rau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica schimba mult, o tine turata la 2800-3000 rot, schimba treapta superioara si peste zece metri franezi asa ca retrogradeaza. Ma refeream in principal la "mersul taras", in conditii de trafic fluent(la 60km/h) comportamentul e mai ok.

Oricum, parerea mea este ca modul S nu e dedicat mersului prin orase(fie ele si nemtesti).

nu stiu cu ce S ai mers tu, ala cu care am mers eu schimba la peste 5000. deci nici gand sa pup la 2800 trepte superioare. straniu, poate reactiona asa ca o calcam eu sa vad ce poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cu ce S ai mers tu, ala cu care am mers eu schimba la peste 5000. deci nici gand sa pup la 2800 trepte superioare. straniu, poate reactiona asa ca o calcam eu sa vad ce poate.

Pai poate era diesel. La asta nici gand sa astepte pana la 5000 ca sa schimbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers si cu diesel, la ala o ducea in 4000, acolo unde avea toti caii, chit ca nu mai avea acelasi cuplu. dar da, e posibil am uitat de diesele :beerchug:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin la masina din semnatura, in S schimba in sus la minim 3200-3400 in functie de talpa. La fel este aplicabil si la retogradari in S. Daca turatia coboara sub 3200 (in frana de motor - sa zicem) schimba treapta inferioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la mers linistit cand o am in S schimba la 3000, iar la WOT schimba la aprox. 4500 poate chiar 4600, dar la orice schimbare a acceleratiei fie ea cat de mica masina retrogradeaza daca este pana in 2500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cu ce S ai mers tu, ala cu care am mers eu schimba la peste 5000. deci nici gand sa pup la 2800 trepte superioare. straniu, poate reactiona asa ca o calcam eu sa vad ce poate.

Pai scrie in semnatura ca a mea e diesel, deci @Johnny Bravo, DSG-ul cu care a mers Mandelu o fi fost benzinar, de acolo turatiile acelea. Si da Andi, era vorba de mers linistit in oras, la talpa schimba imediat sub rosu.

Cand scriam ca schimba in superioara ma refeream din 2 in 3 nicidecum ca as fi ajuns in treapta a 6-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din experienta mea de pana acum dsg-ul este foarte util pe motoarele turbo deaorece la schimbarea vitezei boostul scade f. putin, schimband cu piciorul in gaz. Cel putin cazul meu am facut test comparativ cu masian mea si alt 2.0 tdi setup identic dar numai ca era manual. Laschimbarea treptei la cea de-a doua masina pe ceas presiunea scadea undeva la 1.6 si trebuia iar sa creasca pana in limita de 1.8 pe cand la mine nu scadea absolut deloc, la schimbare treptei, boostul raminind acelasi 1.8

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Definitely, DSG. Nu ca am eu, dar e cu totul alta masina. Consum mai mare cu un litru dar confort de 10 ori mai mult. Cutiile DSG nu sunt VW, sunt 3rd party dar schimba f bine. Au ajuns sa puna si pe Lambo. Daca schimbi uleiul la timp si pui numai ulei si filtru original VW o duci in 200000 km lejer. Ma rog, fara tiganii, curse sau socuri prea mari in ea. Masina nu e clar de viteza. In cazul meu la 200 km/h se termina lantul :), cu aditivi, cu motorina de nu stiu ce cifra octanica nimic. Mai mult de 200 nu vrea. Atat mergea si cu motorina din DE. In oras la fiecare semafor daca esti atent la verde nu te face nimeni cu manuala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wug - problema ta e a stock e limitata soft fix la 200, cei care stock depasesc 220 au problema cu instrument clusterul care le arata gresit. Aici ma refer strict la dsg, la manuala e limitata la 207.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu votez pt cutia automata DSG. Aceasta cutie nu se poate compara cu nicio alta cutie automata existenta pe piata, este de-a dreptul fenomenala, singurul minus pe care il pot gasi la ea ar fi frana de motor care este aproape egala cu 0 in momentul in care schimbi in treapta inferioara pe modul manual, ceea ce iarna pe zapada si gheata ar putea fi problematic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul minus pe care il pot gasi la ea ar fi frana de motor care este aproape egala cu 0 in momentul in care schimbi in treapta inferioara pe modul manual

Dap, de acord. Si mai e minus si la utilizare pe circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Definitely, DSG. Nu ca am eu, dar e cu totul alta masina. Consum mai mare cu un litru dar confort de 10 ori mai mult. Cutiile DSG nu sunt VW, sunt 3rd party dar schimba f bine. Au ajuns sa puna si pe Lambo. Daca schimbi uleiul la timp si pui numai ulei si filtru original VW o duci in 200000 km lejer. Ma rog, fara tiganii, curse sau socuri prea mari in ea.

confirm aprox 240 k km si inca se prezinta ca noua .... exceptionala

iar pe manual pana in vit 3 rup dinti si la audi pana pe la 70-80 km/h ... e dementiala !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar DSG as fi mers si eu.. Dar totusi acei 2000 euro in plus la masina insemnau ceva pentru mine. Practic as fi avut de ales optionale sau dsg.

Ca o intrebare daca se poate desi e cam ciudata.. la cati km mersi cu o masina credeti ca s-ar putea sa consideri ca un dsg se poate amortiza. Stiu ca nu e benzina. Dar totusi acei 2000 euro .. in afara de confort ii putem cumva calcula in timp/km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-ar putea calcula in felul urmator: 1-1,5L de combustibil in minus la 100 km, inseamna cam 6lei economisiti la suta de kilometri, sa zicem 1,5 euro. 2000 de euro/1,5=1333. 1333x100=133.300, deci cam in 135.000 de km, in conditiile in care se merge foarte lejer cu masina( cat mai multa frana de motor pentru economia de carburant, accelerari line si tot ce mai trebuie). Si daca luam o medie de 15.000 de km/ an, inseamna fix 9 ani.

De aici ramane sa concluzionati dumneavoastra daca merita sau nu.

P.S. daca rationamentul meu nu este corect, rog sa ma corectati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum anume ofera DSG economie de 1.5L/100km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar n-am! Nu consuma mai putin DSG-ul? Asa ar trebui din moment ce motorul este in sarcina tot timpul(ma refer aici in special la frana de motor si consumul instant 0 ). Daca nu e asa, inca un motiv sa n-o consider potrivita pentru mine. Deci am presupus gresit ca se face economie de combustibil? parca asa spuneau colegii p-aici, ca le consuma mai putin cu DSG.

Last edit: daca nu consuma mai putin dsg, te rog sa-mi stergi post-urile pentru ca nu sunt corecte si pot induce lumea in eroare.

Multumesc!

Modificat de SosoCKX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai compara un DSG6 si o manuala, acelasi sofer bun pe amandoua, cu manuala consuma mai putin.

daca compari un DSG7 cu o manuala, in aceleasi conditii, consumul e cam la fel, uneori poti scoate mai putin cu manuala, daca e in 6 trepte si esti foarte atent la turatii.

daca e un sofer "ingandurat", e clar ca scoate consum mai bun cu DSG7 , poate chiar cu DSG6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus in primavara cu un prieten pentru test in paralel 2 masini golf 6 cu acelasi motor 2.0 tdi una manuala cealalta DSG6 ... mers ambele la consum pe acelasi traseu una langa alta ... manuala a consumat mai putin cu 0,3 litri/100

PS - diferenta a fost ca cel cu DSG nu a depus aproape nici un efort sa scoata consumul asta in timp ce soferul cu cutia manuala dupa 100 km a fost tentat sa ceara pensionare anticipata

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!