Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

cutia automata e pentru cei lenesi sau pentru cei anti-soferie

care vad masina un mijloc de deplasare, si nu au avut niciodata o placere din a iesi cu masina pur si simplu la un plimbat linistit, in care sa schimbi cand vrei tu ca la carte. :blah_:

imi aduc aminte si acum vorbele lui taicamiu.. care a lucrat 5 ani in america, in detroit...

a avut multe masini, ca acolo masinile sunt ca sosetele.. le schimbi acum acum... si majoritatea evident sunt cu, cutie automata, dar a avut un ford escord cu cutie manuala..

zicea ca pur si simplu ii amortea piciorul de la ambreiaj cand statea cu orele in trafic, zonele acolo fiind mari, facea 100km dus 100km intors zi de zi la servici...

am avut si placerea sa fiu pasager intr-un golf4 1.6 SR cu tiptronic.. si incredibil de inceata era cea masina... abea se misca, pana si golful meu 1.4 era mai agila si mai sprintena.

deci ce putem intelege, masina cu, cutie automata e pentru cei lenesi, pentru cei anti-soferie = pentru femei :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia automata e pentru cei lenesi sau pentru cei anti-soferie

din categoria "van-urile sunt regii soselelor" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila,eu unul iti respect parerea dar limbajul tau lasa de dorit,"respecta si vei fi respectat"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citez de pe site-ul HPA:

When commuting in traffic and looking for fuel economy, the brain behind the DSG is a mastermind at selecting which gear to be in. When it comes to spirited driving, the factory Sport mode can be quite aggressive, but many complain at how it overrules the driver

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k: cvt nu are trepte fizice ;)

1. Asta am zis si eu. Si tocmai de-aia nu inteleg de ce il aduci intr-o discutie despre DSG?

2. Ma lasa rece ca "ti-ai" schimbat nush ce la cutie. Imi permit sa ma indoiesc ca le-ai facut cu mana ta.

3. Pana acum nu ai adus nici macar UN argument tehnic. Vorbesti de documentare. Eu daca as fi documentat si as vedea pe cineva cum bate campii, as interveni si i-as explica cum sta de fapt situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca DSG nu poate tine masina in FULL THROTTLE cand schimba viteza si exista un moment in care este taiata acceleratia pentru ca turatia motourlui sa scada pentru urmatoare treapta. Deoarece timpul aceste este foarte mic, e cam imperceptibil pentru sofer care, crede ca masina nu a taiat acceleratie, defapt sunt cateva sute de milisecunde acolo, ce sa simta sofertul in timpul ala ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P ice,andy,everybody,daca as vrea sa imi cumpar o masina si nu as sti ce cutie vreau,dar as citi ultimele posturi,as fi in ceata rau.un pic de curatenie ar fi cazul,sa ramana doar informatie,nu orgolii.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg prea exact ideea topicului...ce se vrea ?informatii tehnice de genu in cate milisecunde schimba vitezele 3 in 4?in cate milisecunde debraiaza?sau ce?

in rest...DSG sau manuala? blonda inalta sau roscata cu sanii mari?

fiecare cum ii place,e simplu....nimeni nu stie mai bine ca tine ce iti place(aici ma adresez initiatorului topicului)...si dupa parerea mea e bine ca fiecare dintre noi sa isi expuna parerea personala in ceea ce priveste alegerea ,ce simte fiecare cand conduce si ce ar alege....ca nu cred ca vreunu de aici a lucrat la VW la proiectarea cut DSG

Modificat de iorgunicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi fi putin offtopic dar necesar zic eu; toate discutiile si mai ales posturile in care se dau exemple si se argumenteaza indiferent daca se are sau nu dreptate sunt binevenite; unii isi gasesc singuri raspunsurile printre posturi si sunt convins ca isi vor sintetiza informatia. Orice experienta si informatie sunt "added value" la topic. Eu unul recunosc ca ca sunt termeni pe care nu-i inteleg din discutiile de aici, dar va mai pot spune ca am condus peste 2.000.000 de km cu diferite masini cu sau fara cutie manuala. Ideea e ca, eu unul, nu conduc masini dupa denumiri, eu conduc dupa cum simt masinile. De aceea urmaresc de ceva vreme acest versus si invat. Cred ca asta e si ideea pana la urma. Asa ca orice discutie in contradictoriu dar civilizata e foarte importanta. Keep up the good work! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Asa ca orice discutie in contradictoriu dar civilizata e foarte importanta." Subscriu.

@soila, "deci ce putem intelege, masina cu, cutie automata e pentru cei lenesi, pentru cei anti-soferie = pentru femei". Atata vreme cat esti tratat cu respect iar parerea ta este luata in seama, te rog sa te abtii de la astfel de catalogari care pot fi si sunt jignitoare la adresa multora. De asemenea, te-as ruga sa faci precizarea daca ai studiat documentatie cu privire la CV DSG, si daca ai condus o masina dotata cu DSG, asta ca sa ne putem da seama daca esti subiectiv sau obiectiv. Multumesc.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta DSG - golf 6 2.0 tdi - 7.000 km

Pro:

- CONFORT urban si la drum lung, vei fi mult mai odihnit la destinatie

- demaraj rapid (mai ales cu lounch control pentru plecarea de pe loc)

- consum redus mai ales in conditiile in care nu iti bati capul cu asta - la o manuala sa scoti acelasi consum trebuie sa te agiti putin (una peste alta in paralel cu un alt golf 2.0 tdi manual mers la consum cat mai mic ... manuala a scos un consum putin mai mic)

- la un mers sportiv te ajuta la a avea un control mai bun al directiei pentru ca ai mereu ambele maini libere

Contra:

- la un mers putin mai sportiv nu prea mai "simt" masina (dar recunosc aici ajuta suspensia adaptiva si te incurca ESP) - evident cu cutia pe S

- ZERO frana de motor pentru a ajuta masina sa stea pe trasa la un mers mai sportiv si in conditii de aderenta scazuta - nu exagerez deloc, zero frana de motor ... chiar si pe manual si pe sport ... de exemplu pe manual nu permite retrogradarea decat daca ai maxim 3.000 ture ... in acest caz frana de motor va fi insesizabila si inutila (dar aici te ajuta ESP)

- delay la schimbarea treptei de mers cu spatele

- in oras combinatia DSG TDI incurca cateodata - poti pierde un tempo cand ai nevoie sa pleci repede intr-o situatie ce necesita "sa nu incurci traficul" - asta se poate remedia partial mergand mereu in S dar cu sacrificiul consumului.

- cost initial mai mare

- costuri ulterioare service in caz de defect mai mari + posibilitate de defect mai mare datorita complexitatii (dar asta o spun din povestile altora si nu ma impresioneaza atat de tare, ar insemna sa nu mai evoluam niciodata ghidati doar de costuri)

- nu constientizezi la fel de usor depasirea vitezei legale la fel ca la o manuala si ai un risc sporit sa fi prins de radar (ar fi recomandat un detector)

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am un A4 manuala in familie(o conduce sotia mea, nu i-a placut automata si mie nu mi-a placut cum o conducea).

Eu conduc A3-ul, mentionez ca nu sunt nici lenes, nici anti-soferie ,,si nici femeie". Si mi se pare suficient de sportiv feelingul, ca sa nu amintesc ce comod e in oras sau cand ma ajunge colegul de trafic dupa plecarea de la semafor(fara ca orice plecare sa fie o [cenzurat]).

Dezavantaje sunt destule(ca sa nu se creeze impresia falsa ca beneficiile vin gratis): cost ridicat de intretinere si exploatare.

Nu neg ca imi face placere sa conduc si manuala, dar consider ca DSG-ul iti ofera cate putin din "impresia" de sportivitate cat si comoditatea automatei. Cati dintre noi, si cat timp conduc sportiv pe drumurile noastre? Unde se conduce sportiv, pe autostrada? sau in oras? sau noi avem masini sportive?

Off; acum nu mai ramane decat sa se inchida topicul cu mentiunea ca tot ce era de spus a fost spus !

De ce noi romanii consideram atac la persoana orice parere care nu e la fel cu a noastra?!

E frumos ce-ti place, e bun ce ti se potriveste!

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Cam care ar fi costurile aferente la intretinerea DSG-ului fata de o manuala?...bineinteles ma refer la o lucrare facuta intr-un service autorizat nu la colt de strada si care sa dea si garantie.

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tilu-"De ce noi romanii consideram atac la persoana orice parere care nu e la fel cu a noastra?!"

Salut-problema nu este ca:"noi romanii consideram atac la persoana orice parere care nu e la fel cu a noastra",

problema este ca:"noi 'romanii' atacam orice persoana care are o parere" plus ca mai si jignim,direct!

Numai bine!

Imi cer iertare de off!!!

Modificat de CezarV.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Asa ca orice discutie in contradictoriu dar civilizata e foarte importanta." Subscriu.

@soila, "deci ce putem intelege, masina cu, cutie automata e pentru cei lenesi, pentru cei anti-soferie = pentru femei". Atata vreme cat esti tratat cu respect iar parerea ta este luata in seama, te rog sa te abtii de la astfel de catalogari care pot fi si sunt jignitoare la adresa multora. De asemenea, te-as ruga sa faci precizarea daca ai studiat documentatie cu privire la CV DSG, si daca ai condus o masina dotata cu DSG, asta ca sa ne putem da seama daca esti subiectiv sau obiectiv. Multumesc.

imi cer scuze daca v-am ofensat, dar eu nu am zis cu ideea de a jigni... ci am mers pe principiul "persoanele de fata se exclud in discutie"

nu am vrut sa cataloghez persoane sau sa le jignesc, fiecare cu parerea lui si cu experienta lui...

am zis ca masinile automate sunt pentru femeii pentru ca in mare parte ele le conduc ;)

stima si respect

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila,asta ai zis:"cutia automata e pentru cei lenesi sau pentru cei anti-soferie"...........mai departe ...no comment.....Take care!!!

Modificat de CezarV.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@metalworker, am gasit pe un alt forum raspuns la intrebarea ta pe care de altfel mi-o puneam si eu:

"AVIA MOTORS PANTELIMON

ULEI DSG - 6 L x 92 RON

FIltru - 81 RON

garnitura - 7 ron

manopera - 150 RON"

Toate astea la fiecare 60.000 de km din cate stiu eu.

Inca ceva legat de DSG care sustine de altfel afirmatiile lui soila (just kidding) ;) :

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o iei personal... ia-o in continuare ;)

eu am vazut destui indivizi care si-a luat automate pentru ca le e lene sa schimbe

pana si directorul de la mine de la servici are numai masini automate, de ce ?

el a recunoscut singur, "la ce sa ma stresez cu schimbatul, mi-e lene sa tot invart in cutia de viteze"

la fel si un coleg de facultate.. avea o skoda octavia si ce-i mai caraiau vitezele... tremura, smucea masina.. si era noua

si de curand am vazut ca are un A6 automat... deci oare el de ce si-a luat.. ca e anti-talent.

nu generalizez, unii poate asa le place, sa fie mai eficienti, si isi permit intretinerea lor,

dar eu mi-am expus punctul de vedere bazat pe cele vazute de mine... nu le stiu pe toate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AHHH.........ok....am inteles.....e grea limba romana.....scuze de off.........daca eu gresesc.......dati-ma afara!!!

Numai bine!!!

Modificat de CezarV.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 2 indivizi nu pre reprezinta destui :icon_cry:

pai da, e normal sa le fie lene, ca o fi misto la 1 ora in oras sa schimbi de sute de ori si sa fii atent si la trafic si la semne daca nu stii orasul, eventual si la gps. e groaznic, iti spun eu intr-o asemenea situatie. dar ce, senzorul de ploaie nu e pt lenesi pe ideea asta?

orice ne face viata mai comoda se poate considera la fel. de aia se inventeaza, ca avem altele pe cap si sa ne mai luam din griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ce putem intelege, masina cu, cutie automata e pentru cei lenesi, pentru cei anti-soferie = pentru femei :))

Moamaaaa, ce concluzie e ai tras !!!! Ai condus personal DSG ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am masina cu transmisie DSG, insa urmatoarea masina sigur va avea DSG! este mult mai comoda si de ce sa nu profitam de progresul tehnologic? masina din semnatura are transmisie manuala 6 trepte.in familie mai am una identica numai ca e cu tractiune integrala. nici daca faceam mamaliga nu amestecam atata in cutie!!!mi s-a luat de manuala si in plus la ambele masini, cand au depasit 150.000 a inceput ambreiajul sa faca figuri. din punctul meu de vedere DSG este alegerea potrivita in detrimentul manualei.daca e sa judecam ca DSG este pentru lenesi, ar trebui sa nu mai cautam sa ne luam masini cu geamuri electrice, fara oglinzi incalzite(dam cu carpa), fara directie asistata si lista poate continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- ZERO frana de motor ... chiar si pe manual si pe sport ...

Serios? Mie mi se pare ca face o frana de motor excelenta.

Colegii cu DSG pot confirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta DSG - golf 6 2.0 tdi - 7.000 km

- ZERO frana de motor pentru a ajuta masina sa stea pe trasa la un mers mai sportiv si in conditii de aderenta scazuta - nu exagerez deloc, zero frana de motor ... chiar si pe manual si pe sport ... de exemplu pe manual nu permite retrogradarea decat daca ai maxim 3.000 ture

Un lucru cat se poate de normal. DSG-ul nu se adreseaza celor care vor sa-si distruga motoarele, sau sa le testeze limitele de calare. Daca retrogradarea ar duce la o turatie in rosu, cutia "va avea mila" de motor.

In concluzie, DSG este pentru oameni normali, chiar daca, in aceasta categorie pot fi inclusi si cei amintiti de tine.

Si inca ceva...vwforum, printre altele, se adreseaza oamenilor normali si mai putin racer-ilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios? Mie mi se pare ca face o frana de motor excelenta.

Colegii cu DSG pot confirma.

observ ai un motor pe benzina

hai sa ne intalnim intr-o zi si iti dau sa mergi cu 2.0 tdi cu dsg ... si apoi merg cu tine la volan cu masina ta cu rugamintea sa imi arati si mie frana aia de motor si o sa fiu primul care iti da dreptate

PS - nu sunt racer dar nici nu apreciez ceva ce nu exista ... apreciez aceasta masina/motor/cutie pentru ceea ce ofera nimic mai mult

PS2 - in postul de mai sus am fost mai mult decat obiectiv ... nu am trecut la contra enervantul delay din momentul cand masina apreciaza ca tu vrei sa mergi mai repede si retrogradeaza una sau doua viteze. Problema este ca nu ai decat doua variante: mersul mortului (economic) si accelerare puternica ... sincer in oras am nevoie doar de mersul melcului cu rare ocazi cand trebuie sa o calc putin sa nu incurc traficul ... la faza asta masina este o incurca lume de nu se vede exact in momentele alea ea face o pauza ... trage o gura de aer ... retrogradeaza ... si accelereaza puternic ... timp in care tu ai deja frigiderul plin din partea celui care a binevoit sa te lasi sa treci (acest comportament poate fi adus in limite normale cu cutia in pozitia S si cu sacrificiul consumului)

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!