Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Sa nu bagam in aceeasi oala cutiile automate si DSG-urile pentru ca discutia cade deja in derizoriu. Frana de motor se poate obtine si cu DSG foarte simplu, se comuta pe manual. Se poate conduce foarte frumos si la noi in tara cu tempomat + DSG, nu e nevoie doar de autostrazi. Si nu, nu sunt pensionar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu bagam in aceeasi oala cutiile automate si DSG-urile pentru ca discutia cade deja in derizoriu. Frana de motor se poate obtine si cu DSG foarte simplu, se comuta pe manual. Se poate conduce foarte frumos si la noi in tara cu tempomat + DSG, nu e nevoie doar de autostrazi. Si nu, nu sunt pensionar.

sunt 2 variante

1. vorbesti si tragi concluzii din auzite (naspa)

2. vorbesti din experienta mergand cu un dsg si fara sa intelegi mare lucru din soferie

cutia de viteze DSG are orice vrei tu numai posibilitate de frana de motor NU ... am mers ceva mii de km utilizand o cutie DSG si nu am reusit nici macar odata sa pun o frana de motor ... iti multumesc pentru sugestia de a comuta pe manual ... am si eu o sugestie pentru tine ... comuteaza pe manual si retrogradeaza 2 viteze ... la orice viteza ai fi ... efectiv nu iti va lua comanda ... iar frana de motor obtinuta la o retrogradare simpla nu poate fi numita frana de motor ... este nesemnificativa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr pe S ai condus DSG-ul? Sa vezi acolo ce frana de motor face. SI DA, te lasa sa retrogradezi 2 trepte cu conditia ca sa nu sara in sectorul rosu acul turometrului.

Deci dupa vreo 5 sute de mii de Km pe manuale si 25k km pe DSG prefer DSG-UL.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prea multe discutii aiurea,prea ii atacam pe altii,invatati sa respectati parerea celorlalti fara sa ii atacati sau uneori chiar sa-i jigniti!e pacat,cocosi ne putem da toti dar totusi avem nevoie de un gram de bun simt!scuze de off topic dar ar trebui sa ne ajutam unii pe altii nu sa ne aratam frustrarile!

Numai bine!

inca odata scuze!

Ii sustin parerea lui Al Bundy,nu ca ar conta...

Modificat de CezarV.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 variante

1. vorbesti si tragi concluzii din auzite (naspa)

2. vorbesti din experienta mergand cu un dsg si fara sa intelegi mare lucru din soferie

cutia de viteze DSG are orice vrei tu numai posibilitate de frana de motor NU ... am mers ceva mii de km utilizand o cutie DSG si nu am reusit nici macar odata sa pun o frana de motor ... iti multumesc pentru sugestia de a comuta pe manual ... am si eu o sugestie pentru tine ... comuteaza pe manual si retrogradeaza 2 viteze ... la orice viteza ai fi ... efectiv nu iti va lua comanda ... iar frana de motor obtinuta la o retrogradare simpla nu poate fi numita frana de motor ... este nesemnificativa

Daca nu te-ai fi grabit sa dai un reply, poate ai fi observat in semnatura ca detin o masina cu DSG, deci excludem din start prima varianta. Iti este mai usor sa ma jignesti spunandu-mi ca nu inteleg mare lucru din soferie decat sa-ti argumentezi afirmatiile ? Dupa cum vad eu acest topic de versus, aici se aduc aduc argumente si se exprima pareri pro si contra DSG, pro si contra CV manuale, nu cred ca in titlu se specifica jigniti userii care cred ca sunt bune CV DSG. Data tu reusesti sa retrogradezi din viteza 6 in 2 fara sa dai cu capul de volan sau fara sa indoi niste biele, nu pot decat sa te felicit. Ma retrag de pe acest topic.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

By Adrian@Revo-"WOT BOX installed, MEGA FUN is ON

1. Schimbarile treptelor se fac considerabil mai rapid si mai precis cu acceleratia la podea. De asemenea boost-ul nu scade decat foarte putin la schimbarea treptelor. Cu alte cuvinte, la fel ca si un DSG, doar ca este mult mai FUN. Iar daca evacuarea este suficient de calda cand se face WOT SHIFT ... va imaginati sunetul la schimbarea treptelor "

Cred ca @Adrian nu poate fi acuzat de lipsa de experienta la volan, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr pe S ai condus DSG-ul? Sa vezi acolo ce frana de motor face. SI DA, te lasa sa retrogradezi 2 trepte cu conditia ca sa nu sara in sectorul rosu acul turometrului.

Deci dupa vreo 5 sute de mii de Km pe manuale si 25k km pe DSG prefer DSG-UL.

se poate conduce si pe S si pe M si dupa o vreme realizezi ca aceasta cutie efectiv nu a fost gandita pentru asa ceva si te linistesti cu D ... doar asa cutia poate fi folosita pentru cea ce stie mai bine ... mers confortabil

am aceasta cutie si o prefer si este o placere ... dar nu pot sa ii arog calitati pe care nu le are ... si nu inteleg comentariile celor care le atribuie si performante sportive gen frana de motor

la retrogradare nu iti permite sa mai schimbi viteze cu mult inainte sa ajunga pe rosu si cu mult inainte sa ai vreo eficienta dinamica in utilizarea franei de motor pentru o deplasare sportiva sau pe un carosabil alunecos

PS - in plus combinatia TDI cu DSG este moartea pasiuni datorita delay-ului turbo ... ar fi necesar pentru aceasta cutie macar un motor pe benzina sau un biturbo ... dar toate astea sunt fara rost pentru ca masina cu DSG&TDI face ce stie ea mai bine ... sa mearga confortabil si cu un consum ok

Modificat de mau77mau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile familiei erau, pana acum cateva luni, cu cutie manuala. Pana cand i-am recomandat cumnatei mele sa isi achizitioneze un Scirocco cu DSG. Parerea mea, dupa ce l-am candus cateva mii de km, FACE TOTI BANII ACEASTA CUTIE. Foarte faina!

@mau77mau - pe TDI - ul de 170 cai existent pe Scirocco sa stii ca nu este deloc deranjant turbo - lagul si nu am patit sa ma deranjeze niciodata, indiferent de stilul de condus pe care l-am adoptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am fost convins de avantajele DSG-ului. Cu siguranta sunt plusuri si minusuri dar cand pun in balanta cred ca mi-ar fi mai bine cu DSG. Singura problema care ma retine in momentul de fata este fiabilitatea. Aici sunt probleme foarte multe si delicate care se pare ca se repeta la nesfarsit. Sincer m-am ingrozit cand am vazut ce patesc unii proprietari cu aceste cutii.

Tremuratul la relanti in D cu frana calcata la semafor cred ca este dat tocmai de abreiajele hidraulice decuplate care aduc un consum de energie in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg cum adica nu a fost gandita pt S? am mers cu ea pe S pe un g6 GTI si se comporta absolut superb, schimba clar mai repede ca mine si tinea incontinuu masina in sarcina. nu vad de ce nu e gandita. sa inteleg ca exprimarea voia de fapt sa zica ca in S totusi nu scoate 100% din ce poate masina? nu de alta, dar datile cand chiar as avea nevoie de 100% le numar pe degetele de la o mana. si asta in cativa ani cat tin masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 variante

1. vorbesti si tragi concluzii din auzite (naspa)

2. vorbesti din experienta mergand cu un dsg si fara sa intelegi mare lucru din soferie

O sa te rog sa incerci sa fii putin mai diplomat in exprimare, incearca sa combati ideile, nu sa ataci omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca o cutie DSG e mai performanta decat orice manuala, am spus asta si cateva pagini mai in spate. Si cam scoate tot ce poate motorul pentru ca softul cutiei este adaptat perfect la motorul pe care e pusa, cu calcule matematice si tot tacamul, de aia si schimba vitezele in FULL LOAD la 4400 rpm la un diesel care obtine puterea maxima la 4000 rpm, pentru ca daca o sa calculati o sa vedeti ca la turatia asta cuplul la roata din treapta actuala este acelasi cu cel din treapta urmatoare. Si schimbare treptelor se face perfect pentru ca poate sincroniza perfect turatia volantei cu cea a ambreiajelor, doar e un calculator care se ocupa de toate astea... Cu toate astea prefer o cutie manuala, si cum zicea cineva mai sus pentru senzatia care ti-o da o manuala, pentru bucuria care o simti cand ai efectuat perfect o schimbare de treapta. E clar ca sofatul e mai usor cu o cutie DSG, dar pentru unii tocmai cutia manuala face sofatul mai interesant ...

PS: Sper ca producatorii de masini sa nu renunte prea curand la cutia manaual, desi pe multe masini sport nici nu mai poti comanda o cutie manaula :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus atomata aproape 2 ani,masina personala....cutie de tip vechi care functiona impecabil iar imreuna cu un motor puternic oferea senzatii profunde.Nimic de tip "reisar"doar putere multa,acceleratii rapide ,depasiri rapide facute cu multa usurinta.

Am zis ca nu ma mai intorc in veci la manuala,dar nu a fost sa fie,mi-am ascultat ratiunea si nu inima...am crezut ca e mai bine asa,dar m-am inselat si ma bucur ca m-am inselat ca acum mi-am invatat lectia...cand e vb de alegerea masinii ratiunea trebuie sa fie undeva departe in spate,cel putin asa functioneaza la mine...de ex ma lasa rece consumurile cu o singura cifra,fiind obisnuit numai cu cele cu 2 cifre...placerea condusului tine de senzatii de feeling nu de cifre.

Fie ca e vb de cutie automata clasica de tip vechi fie ca e vb de tiptronic,steptronic,easytronic,DSG,SMG va fi intotdeauna prima preferinta fata de cutia manuala care ma enerveaza si ma oboseste...

Cutia manuala cred ca e de tipul trecutului ca motoarele cu carburatie...

Modificat de iorgunicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia ma face sa zambesc... A spus cineva mai sus un lucru foarte adevarat: Ambele au avantaje/dezavantaje.

Personal cred ca DSG e un mare pas inainte. Nu mi-au placut slush-boxurile. E eleganta, cred ca e solutia de viitor.

Ca dezavantaje e complexitatea mare, si faptul ca uleiul e folosit si pt meca si pt ambreiaje... au schimbat asta la noile modele. Alt dezavantaj e complexitatea mare... nu o sa vedem masini de teren adevarate cu asa ceva prea curand.

Pt o masina normala, mi se pare cel putin OK. Problema e ca intotdeauna facem compromisuri... motor mai mare sau DSG? Echipare mai buna, sau... sau, sau.

Singura chestie care mi se pare proasta la DSG este pierderea dexteritatii... Am vazut multi oameni in US care nu stiu - Chiar nu stiu - sa conduca o manuala... Asta e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k - aici te inseli iar daca ai studia nu ai mai vorbii din basme, dsg si multitronic nu taie acceleratia la shcimbarea vitezei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-auzi, esti sigur? Hai sa gandim logic... acceleratia blana, cuplata treapta x. Dai blana, cutia vrea sa mute in x-1, moment cand trebuie decuplat ambreiajul (timp mai scurt la DSG, mai lung la tiptronic). Ce se intampla in momentul ala cand motorul nu e legat de roti daca mentii acceleratia blana? Am o vaga impresie ca masina se va tura de nebuna.

P. S. O sa te rog pe viitor sa renunti la expresii de genul "vorbesti din basme", eu am vorbit civilizat cu tine, am pretentia sa faci la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k - aici te inseli iar daca ai studia nu ai mai vorbii din basme, dsg si multitronic nu taie acceleratia la shcimbarea vitezei.

Multitronicul cum schimba vitezele....nu e CVT? :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.de ex ma lasa rece consumurile cu o singura cifra,fiind obisnuit numai cu cele cu 2 cifre...placerea condusului tine de senzatii de feeling nu de cifre.

Spui asta pt. ca esti unul dintre norocosii care isi permit sa faca plinul oricand.Dar sa sti,ca pentru un student spre exemplu,un consum cu o singura cifra este esential in alegerea motorizarii. Sa ma ierte Dumnezeu daca inteleg care e placerea de a sta in Bucuresti tot timpul cu piciorul pe ambreiaj..as alege o cutie manuala pe o masina pe care o conduc in weekend,masina cu care sa ma relaxez..

Parerea mea :mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andi B: Dar ce-ar trebui sa faca DSG-ul intre viteze, sa tina motorul turat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma distreaza acest topic. Ceea ce cred ca nu vad unii este ca alegerea cutiei este, la fel ca si alegerea masinii, a optionalelor, etc..., o chestiune SUBIECTIVA. Pentru unii DSG-ul este dar de la zei, in timp ce altii nu l-ar lua nici gratis.

Anul trecut am apucat sa conduc DSG pe Nring (se poate sa mai fii scris asta undeva, dar nu am gasit pe acest topic). Mi s-a parut exceptional. Schmbari foarte rapide, facute cand trebuie. Sincer, nu prea am ce sa ii reprosez. Anul asta am avut ocazia sa conduc o automata (am fost nevoit, mai bine spus) extraurban si urban. Clar cu automata am avut mai mult confort, nimeni nu poate nega asta.

Dar cu manuala am alte senzatii. Simt ca controlez totul. Pentru mine asta conteaza foarte mult.

Multi din cei care scriu aici au nevoie de masina pentru lucruri total diferite. Pe unii ii intereseaza consumul, pe altii feeling-ul, pe altii intretinerea, pe altii fialbilitatea, etc... Cam greu sa ajungem toti la un consens.

La intrebarea "DSG sau manuala?" as raspunde:

- DSG pentru oras si liniute

- manuala pentru track days (de ex GT3 RS :icon_thumright:) si extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah: o sinteza simpla si corecta in acelasi timp,facuta de rex,dar ce am fi daca am realiza ca intr-adevar asa sta treaba,si nu am mai face versusuri peste versusuri si nu am mai exprima pareri personale pe care altii sa le atace ca nu coincid cu ale lor?ati auzit de dulce-amar,cald-frig?asa e si cu cutiile,si cu consumurile,si cu carburantii,dar ce ar fi viata noastra daca nu am scormoni in gunoi?un mare plictis,o tristete...respect all,domnilor

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k: nu am dorit sa tre jignesc absolut deloc numai ca vb din basme fara sa te documentezi absolut deloc in ceea ce priveste cutia dsg, ca si CVT-ul dsg-ul foloseste principiul WOT, lucrur care se poate face si pe manuala. Si mai mult gazul este cuplat numai cand face up shifting.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare, dar pare ca stiu mai multe decat tine. Ai idee cum arata inauntru un DSG? Dar un CVT? Nu inteleg de ce le tot bagi in aceeasi propozitie, sunt concepte absolut diferite, n-au nicio legatura una cu alta, mai ales in procesul de "schimbare a treptelor" (hint: CVT = "continuously variable transmission" => nu "schimba").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k: cvt nu are trepte fizice :blah_:, iar la intrebarea daca am idee cum arata o cutie dsg pe interior, tocmai am schimbat la cutia mea ambreiajele cu unele care sa suporte un cuplu mai mare, in concluzie eu ma retrag putin dezamagit din aceasta discutie deoarece unii prefera sa se bazeze doar pe intuitie in loc sa se documenteze. Ma scuzati de interventie, incercam doar sa impart informatii concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: mica voastra disputa se poarta cam asa-unul are dsg pe masina,bine s-tronic la audi,iar celalalt stie informatie,documentatie.eu citesc si nu stiu ce sa mai cred...nu va certati domnilor,ajungeti la un consens corect al informatiei,pana la urma asta este ajutorul,informatia corecta.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!