Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Bine, brusc ai nevoie de putere: in cat timp schimbi tu viteza la o manuala si-i dai in gusa? Mai repede de o secunda? Ma indoiesc.

In primul rand ca daca esti cat de cat obisnuit cu astfel de miscari, cu siguranta reusesti sub 1s. Tot cam asa sta si automata. Ideea la care ma refeream eu este "feeling-ul", nu neaparat la acea secunda pierduta. Ca sa ma exprim altfel, prefer sa pierd acea secunda "conducand" decat sa experimentez senzatia aia de neputinta. Repet, e vorba doar de feeling, nu neaparat de rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COndu in oras pe S, sa vezi atunci ca nu mai exista timpi morti. SI nu, nici la mine nu tremura in D pe loc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am dsg dar am condus o masinuta cu dsg,concluzie:viitoarea mea masina va trebui sa fie cu dsg :tuktuk:!de ce zic asta,pt. ca stim cu totii in ce fel a ajuns traficul mai in toate orasele si cat ne doare genunchiul stang dupa 2 ore de bara la bara,deci avem nevoie de o cutie automata iar dsg-ul ofera mai mult de atat,adica pe langa comfort are sportivitatea pe care orice sofer si-ar dori-o(parerea mea)atunci cand scapa de traficul infernal si vrea sa alerge pana spre munte sau mare!cat despre problemele tehnice...inca nu s-a inventat piesa perfecta,toate au + si - !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De doua zile conduc si eu o octi II 1.9 TDI cu DSG. Ce pot sa va spun, a fost dragoste la prima schimbare din D in S. Combinatia tempomat-DSG este senzatie. Efectiv conduci masina cu o singura mana, piciorul drept fiind necesar eventual la o franare de urgenta. Nici la mine nu tremura la schimbarea din N in D, si nici daca stau la semafor in pozitia D. Sunt de acord cu Al Bundy, in S nu exista timpi morti. Concluzie: Nu mai vreau sa aud de manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E intr-adevar mai comod cu DSG, dar ce inseamna sportivitatea pt voi ?(e vorba de timpul de schimare al vitezei,mai precis eficienta cutiei sau e vorba de feeling ? )

Sincer nu sunt impotriva automatelor sau manualelor robotizate, dar nu mi se pare ca ai nici o senzatie cand esti 70% spectator si tot ce faci e sa tii acceleratia la podea si volanul drept.No offence, e intr-adevar mult mai comod, dar nicidecum mai sportiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la automate nu poti schimba manual?Ce te impiedica?Ca nu mai ai ambreiaj?Daca ne uitam majoritatea masinilor serioase atat din clasa lux cat si super-sport sunt dotate cu cutii secventiale (adica tot un fel de automate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doom - Cat conduci sportiv si cat conduci in aglomeratie cu piciorul 85% din timp pe ambreiaj?

Nu stiu daca am mai spus-o dar imi doresc f mult ca urmatoarea mea masina sa fie DSG.Feeling-ul il am si cand schimb in tiptronic si piciorul stang sta pe footrest.Ba mai mult mi se pare ca atunci cand conduci un DSG senzatie e mult mai placuta decat atunci cand mestec eu in benzina,vorba bancului.. :(

O seara buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de ceea ce spune DOOM, si are dreptate intr-o oarecare masura, totusi esti liber oricand sa comuti pe manual si sa schimbi vitezele dupa bunul plac. Astazi pe drumul de la Brasov catre Onesti, pe curbele de la Oituz m-am jucat si eu putin si-am schimbat manual, intr-adevar nu este acelasi feeling pe care il ai cu o cutie manuala pentru ca nu trebuie sa apesi ambreiajul dar in rest, controlul este numai si numai al tau asupra treptei de viteza.

Si tot astazi, am ramas surprins, consum afisat de computerul de bord pe distanta Brasov-Onesti, 3,9 l/100 km cu climatronicul pe auto la 21 de grade ambele zone.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dsg7 si daca doresc o depasire, retrogradez rapid o treapta printr-un simplu clic, ceea ce e foarte rapid, practic si comod.

in aceste momente folosesc cel mai des padelele de pe volan.(e adevarat a costat aproape 500euro, dar nu mai astept acea secunda "lunga")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut DOOM,stim bine ca apar multe discutii pro si contra pe orice forum(eu unul asa invat multe :icon_thumright: ),dar cel mai mult conteaza ce ne dorim de la o masina,adica eu unul dupa 12 ani de condus cutii manuale imi doresc sa am o masina 50-50,adica atunci cand vreau comfort sa am comfort(50) si atunci cand vreau sportivitate sa am sportivitate(50),daca mi-as dori doar sportivitate pbabil. ca as achizitiona un S3-manual :vaidecapulmeu: sau un Lambo.:blink:,deci pt. mine asta e motivul pt. care optez pentru DSG!Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu din nou si ii impartasesc parerea colegului Doom. Din greseala am vazut weekend-ul asta pe Discovery comparatia intre G5gti cu DSG si manuala. Intr-adevar scoate timpi mai buni o cutie care nu are niciodata vreo ezitare in a schimba viteza sau vreun delay din diferite motive cum are piciorul stang al omului. Si eu merg destul de mult prin aglomeratie in timpul saptamanii, dar singura data cand mi-am dorit sa fii avut DSG a fost cand eram in rampa in pasaj. Deocamdata ma multumeste cutia manuala pe deplin, am tot ce vreau in felul asta. Comoditatea sau 1 secunda mai putin ca sa ating 100 km/h nu ma reprezinta. Eu am o oarecare teama cand ma urc intr-o masina si vad ca lipseste o pedala :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si sportivitate nu este normal sa compari un manual cu un dsg mai degraba comparam un manual + wot vs dsg, din simplul fapt ca la manual nu poti schimba viteza cu acceleratia blana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soso, in cazul asta iti ajunge un AutoHold, nu-i nevoie sa dai gramada de bani pe DSG numai sa pornesti elegant din panta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca nu se poate schimba si in mod manual pe o automata. Sau ca nu e placut sa mergi cu DSG.Am zis doar ca nu e aceasi senzatie, aceeasi smucitura brutala sa zicem.Si inca o data spun ca nu sunt impotriva vreunei automate....doar ca nu mi se par potrivite in orice situatie/masina.Pana la urma e o parere personala si n-as vrea sa aveti impresia ca daca eu am cutie manuala ma simt dator sa devin aparatorul acestei solutii tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si sportivitate nu este normal sa compari un manual cu un dsg mai degraba comparam un manual + wot vs dsg, din simplul fapt ca la manual nu poti schimba viteza cu acceleratia blana.

Asta a fost argumentul suprem :( Sa stii ca degeaba tii cu acceleratia blana, ca in timp ce se schimba vitezele, dsg-ul taie acceleratia. Adica exact la fel cum face un om cand schimba vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa recunosc ca atunci cand merg prin oras, pe niste stradute unde schimb la greu 1-2, imi dau pumni ca nu mi-am luat DSG. mai ales ca bani aveam. noroc ca ma plimb asa de rar prin oras cu ea, ca nu prea simt plus ca fiind ambreiajul si cutia misto nu o smucesc, alfel insa era iad. insa si la drum lung, desi 90% din timp sunt cu 5-6, se mai intampla sa se ajunga la treapta a 2-a, pana ajung iara la a 6-a ma plictisesc de manevrat facaletul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@clau_75: momentan cutia manuala imi satisface toate cerintele in materie de sofat. Si nici nu caut sa pornesc elegant din panta, pentru ca stiu sa fac asta si fara sa ma ajute cutia. Pur si simplu atunci devine obositor pentru piciorul meu stang sa plec de pe loc de atatea ori. Eu deocamdata sa ajung sa stapanesc ambreiajul atat de bine pe cat imi doresc si pe viitor cu siguranta ajung si la DSG din diferite motive, iar pana atunci vreau eu sa aud rotile scartaind in treptele 1,2 si 3 de cate ori vreau! :)

A nu se intelege ca sunt adeptul scartaitului pentru ca nu sunt. Doar ca uneori am "pofta" de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar pana atunci vreau eu sa aud rotile scartaind in treptele 1,2 si 3 de cate ori vreau!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si 4 si 5, dar in alea nu merge cu scart. Motoru' mic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare c-am fost prea subtil :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu. Te-ai mai luat de mine odata ca am motoru' mic:)) Dar pot sa demonstrez ce-am zis mai sus daca ne gasim intr-o seara la intalnire.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de motor mic (cu toate ca-mi vine destul de greu sa cred ca scartzaie rotile in treapta a 3a, oricat de brutal ai schimba), era vorba de faptul ca e un argument oarecum irelevant in discutia DSG vs manuala faptul ca nu poti sa scartai rotile cand schimbi vitezele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus multa vreme automata pe diferite marci de masini, permiteti-mi o parere personala manuala e sfanta. Acel tremur la DSG cand stai cu piciorul pe frana exista; unii poate nu-l simt, dar e normal sa fie. Daca esti comod sigur te vei indragosti de DSG. Daca nici probleme cu cutia nu ai avut, vei fi un sustinator incapatanat al acestui mod de a conduce.

Dar cred ca vorbim aici de soferi care simt fiecare zgomot, fiecare piesa a masinii in miscare. Erau basme cu cai si calareti, care deveneau un intreg pe campul de lupta. Nu cred ca erau basme. Acelasi lucru se intampla si cu manuala. DSG sau automata de oricare vreti voi nu o sa faca niciodata acel intreg al masinii cu tine. Fiecare va face ce stie mai bine numai ca vor fi momente cand ce e mai bine pentru unul nu se mai potriveste pentru celalalt. Poate spun povesti aici cu iz telenovelistic, dar e clar ca unii sunt mai soferi decat altii si nu o sa reusim niciodata sa convingem pe cineva care abia si-a luat DSG de un an ca manuala e mai buna.

Imaginandu-ne ca mergem tot timpul pe autostrazi, exista atuuri ale DSG-ului cum ar fi combinatia - cruise-DSG, care iti fac condusul la drumuri lungi o incantare: oboseala scazuta, autonomie mai mare, uzura mai mica(dar uneori si riscul de a adormi la volan; eu unul prefer la drumurile lungi sa ma doara piciorul pe acceleratie si sa ma streseze, decat sa ma fure somnul). Numai ca aici nu mai vorbim de condus. Sunt multe aspecte care trebuie luate in considerare cand alegi tipul cutiei. Daca intrebi pe cineva de peste 50 de ani s-ar putea sa nu-i scoti automata din cap. Daca e vorba de vorba de unul 20 de ani s-ar putea sa-ti spuna: " da ma va tine cuplul daca vreau sa cresc puterea.

Varsta, temperamentul, drumurile practicate, consumul, pretul, comoditatea si uneori burta prea mare sunt cateva dintre aspectele ce vor determina alegera cutiei. Dar frana de motor, vibratia motorului in podul palmei comportamtul masinii in drum virajat si senzatia data de o cutie manuala, nu le vei avea niciodata la un DSG.

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viitoruul este clar al cutiilor autoomate ... ba chiar si trecutul daca ne uitam la filmele americane ... recomand cu tarie un DSG ... pentru toti pensionarii sau cei care prefera un sofat confortabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum in Romania ar trebui sa se vanda numai masini cu cutii automate la cum dorm unii pe la semafoare iar cand sunt treziti de claxoane nu mai gasesc treapta intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!