Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

bmf: ;) nu sunt in niciun fel de confuzie, atata timp cat in linkul dat de de tine scrie negru pe alb ca automatele sunt ilegale in f1, consider ca apologia cuvantului automat conform dexului chiar nu isi are rostul. secventiala nu e automata. degeaba consideri tu ca lipsa ambreiajului inseamna ca ai cutie automata. e mult mai mult decat atata.

consider ca am divagat destul, topicul e despre altceva. I rest my case :)

p.s. desi ma uit de 15 ani la f1, eu nu tin minte sa fi auzit vreodata de dsg in f1 in teste oficiale, ca sa nu mai zic ca vw oricum nu e acolo. mai mult l-ar incurca pe un pilot care selecteaza din timp o anumita viteza decat l-ar ajuta. ma indoiesc ca se vor folosi vreodata, cel putin in urmatorii ani nici gand.

end :offtopic:

alex: a ta e automata, indiferent de modalitatea tehnica in care se realizeaza acest lucru. atata timp cat schimba ea cum considera, se considera ca e automata. scrie in orice pliant. ca are 2 cutii intr-una, ca are 1000 de trepte, e mai putin important pt tine ca sofer. pe tine te intereseaza sa nu te incurce schimband lent sau aiurea si sa iti asigure confort. si evident sa fie fiabila.

uite ce folosea audi r10 la lemans, masina de care ai intrebat: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI

6-speed s-tronic. desi cand te uiti la legenda e un link care da spre o pagina unde zice: 5 speed sequential manual.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bmf, cred ca la ceea ce am scris eu faceai referire in postul tau. Eu am vrut mai mult sa subliniez faptul ca desi exista tot felul de tehnologii la cutiile de viteza, nici un pilot nu va fi incantat sa foloseasca o cutie care schimba in ture cand vrea ea atata timp cat el accelereaza si apoi retrogradeaza singura atunci cand el franeaza sau ia piciorul de pe acceleratie. O fi stiind DSG sa faca asta mai repede decat una manuala, dar pilotajul si tehnica inteligenta a cutiilor automate nu se impaca foarte bine deocamdata. De-aia o masina de f1 nu e condusa de mecanici, care stiu la perfectie cum functioneaza toate mecanismele masinii ci de pilot, care le are mai mult cu condusul. Era un raspuns la o afirmatie anterioara cum ca o cutie DSG e mai buna decat un pilot sau ceva de genul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte discutiile, uneori, interminabile despre termeni exacti si definitii pot spune ca noi romanii devenim subiectivi in ceea ce priveste cutiile automate si in special DSG. Daca ne gandim ca, doar de cativa ani si cand spun cativa, sunt 2-3 ani, am descoperit acest mod nou de a conduce; si nu vorbesc aici de acei cativa care au avut sansa sa conduca o automata, ci de schimbarea mentalitatii, tehnologiei si implicit in migratia catre aceasta optiune, imi dau seama ca multi dintre noi incercam mai mult sau mai putin sa ne convingem unii pe altii de ce e..? si cum e..? mai bine. E clar ca ideea de baza pentru conceperea cutiei automate a fost comoditate si usurinta in a conduce. Ulterior tehnologia a evoluat imbunatatind si cutiile, ajungandu-se astfel la performante uluitoare. Dupa parerea mea DSG-ul este "master piece" -ul in materie de cutii de serie.

Am condus cativa ani buni diferite masini cu cutii automate dar de departe DSG-ul e cea mai spectaculoasa. Are acel "spiridus" care iti simte greutatea piciorului cu care apesi pedala de acceleratie, intuind ce vrei sa faci cu masina si executand ireprosabil. Insa... daca placerea de a conduce se transforma in pasiune, acel "spiridus" ramane perplex de ce poate face soferul manuind calutii manual. Aici cred ca e punctul in care incepe discutia dintre manual sau DSG.

E clar ca in cazul unei masini cu motor mic si cai putere sub 200 se va simti foarte bine cu DSG atat ea(optimizare si protejare motor) cat si soferul(va creste sportivitatea masinii). Atat in oras cat si la drum lung, DSG-ul iti va usura calatoria, disparand o parte din stres si nesolicitandu-ti inutil capabilitatile de a tine masina in parametrii optimi(avem un plus). Exista insa la drum lung momente in care "te fura peisajul", calatoria pe autostrada devine monotona mai ales cand alegi sa activezi tempomatul(avem un minus).

Atunci cand merg cu DSG simt de multe ori nevoia sa schimb intr-o treapta inferioara, sa o las pe liber sa curga sau sa o duc de la 1000 la 6000 de ture simtind vibratiile motorului in maneta schimbatorului(unii ar putea afirma aici: "ca poti conduce secvential"; parerea mea e ca nu e acelasi lucru fata de una manuala).

Cred ca alegerea timpului de cutie tine de mai multe aspecte:

- temperamentul soferului;

- pasiunea de a conduce;

- timpul petrecut la volan in traficul din orasele aglomerate;

- frecventa deplasarilor extraurbane.

- tipul motorului: diesel sau benzina

- consumul de combustibil(se stie ca DSG-ul consuma mai mult decat manuala)

Daca m-ati intreba pe mine eu nu mi-as pune niciodata pe un motor 2.0 benzina, cu peste 200 CP o cutie DSG, insa pe un motor sub 2.0 benzina sau diesel fara ezitare.

Modificat de sorinsab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ne-am indepartat cam mult... Colac peste pupaza DSG-ul este excelent dar performanta "de mai bine" este legata numai de ce este preselectat pe urmatorul ambreiaj, nu ca e sau nu automata, secventiala, a fost sau nu in f1 etc. Imaginati-va un scenariu cu o masina care accelereaza tare pe o line dreapta cu un ac de par la final. Cutia preselecteaza pe ambreiajul necuplat tot timpul treapta superioara fiind luata prin suprindere cand se franeaza violent si ii este comandata treapta inferioara. Lucrurile se complica intradevar daca se doresc chiar doua inferioare (laguri de peste 1s cand un upshift normal se face in cateva milisecunde). Atunci poti spune ca un pilot ar fi negociat mult mai bine cu o manuala sau poate chiar o cutie manuala robotizata cu un ambreiaj (gen smg).

Drept dovada noul supercar McLaren MP4-12C va avea un mod in care poti preselecta urmatoarea treapta manual.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o intrebare daca la o dsg nu folosesc deloc programele D si S si schimb numai manual, ce cutie am automata sau manuala?

Automata, ca daca nu schimbi tu schimnba ea la limita de turatie.

dual clutch inseamna dublu ambreiaj, e cu totul altceva decat dsg-ul, care are practic 2 cutii intr-una, nu 2 ambreiaje;

Esti sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mandelu: nu te supara dar esti putin cam pe dinagfara cum zicea si Bundy DSG - cutie cu doua ambreiaje :icon_thumleft: NU doua cutii in una

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ce folosea audi r10 la lemans, masina de care ai intrebat: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10_TDI

S-Tronic este denumirea comerciala Audi pentru DSG :icon_thumright:

Iar on-topic, am condus DSG pe o masina relativ puternica (211CP) si pot sa zic ca este mult mai ok decat ceva gen tiptronic dar nu este atat de impresionanta/rapida cum citesti pe forumuri. In concluzie, o masina cu tiptronic nu voi avea niciodata, un DSG insa poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mandelu: nu te supara dar esti putin cam pe dinagfara cum zicea si Bundy DSG - cutie cu doua ambreiaje :Driver: NU doua cutii in una

nu sunt pe niciun afara, trebuia insa se precizez ca am citat alte persoane, unele chiar de pe acest forum, cand am spus de 2 cutii. cu mentiunea ca citatul era ceva de genul "ca si cum..."

nu ai retinut insa esentialul, ca e irelevant pt sofer cum e realizata tehnic cutia, el doar conduce nu o modifica :icon_thumright:

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Ma refeream la faptul ca intr-adevar DSG schimba mai repede decat o poate face un om, dar are marele dezavantaj ca nu poate anticipa ce-ai de gand sa faci (vorbim aici evident de cazuri cand trebuie sa mergi cu adevarat tare si conteaza fiecare secunda).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg, cineva isi configureaza o masina de curse cu DSG ? Daca nu, pentru utilizare normala si chiar sport, DSG e superba. Cine ma contrazice sa-mi puna la dispozitie o masina cu DSG (ca nu o rup pe a mea la teste) si ne rupem in figuri. Apropo de cine spunea ca DSG nu anticipeaza, ei ba uita ca DA. Se cheama fuzzy logic.

Concluzie: care are banii si-si permite DSG, e o minunatie tehnica si nu va va parea rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu inteleg de unde orientarea asta spre cutii automate(sau cum or fi ele). Nimic nu se compara cu placerea de a-ti folosi toate membrele la condus(parerea mea). Eu am 1.70m si 85kg, sunt lenes de fel, insa la volan lucrurile se schimba. Cred ca placere condusului este data de cat de bine poti sa-ti controlezi masina fara prea multe sisteme pe ea(altele decat cutia DSG). In fine, parerile sunt impartite.

Concluzie: DSG-ul e bun in oras, cutia manuala nu prea! Insa, mai ai aceeasi satisfactie cand conduci? Ca toata lumea stie sa calce pedala la podea si s-o tina acolo...

NU critic pe nimeni. Eu prefer manuala! consider pentru "oldmen" aceasta DSG :)

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU critic pe nimeni. Eu prefer manuala! consider pentru "oldmen" aceasta DSG :P

Sper sa nu fiu rautacios dar, daca DSG este pentru oldmen, te intreb: un motor 1,6 aspirat o fi pentru un tanar sportiv :) sau, tineretea si sportivitatea stau in piciorul stang? Nu am precizat si mana dreapta pentru ca pe aceasta o poti folosi si la DSG...in modul manual :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soso nu cred ca a condus un dsg pana acum si vb in necunostinta de cauza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu, buna replica :lol: La obiect, iar ultima parte lasa loc de niste interpretari interesante.

Acum, soso, no offence dar nu pilotam tancuri sau elicoptere ca sa avem nevoie de toate extremitatile. Majoritatea soferilor, bineinteles ca nu noi, schimba aiurea vitezele si nu le-ar strica un pic de ajutor. Parerea mea, ca sa citez un clasic in viata.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as zice niciodata ca 1.6le meu e pentru un tanar sportiv :P e mai degraba pentru o tanti careia ii e frica de trafic si nu are cum altcumva sa ajunga la serviciu decat cu masina personala. Nu m-a deranjat niciuna dintre remarci si intr-adevar n-am condus o masina cu DSG pana acum! As fi tentat doar de curiozitate, insa ma indoiesc ca m-ar face sa trec la asa ceva. Probabil ca e mai confortabil si mai sportiv totodata, insa...nu stiu, deocamdata am o retinere vizazi de acest subiect! Si ca sa fie toata lumea impacat cu ideea ca am 1.6 aspirat: masina e cumparata pe banii familiei(taica-miu), eu niciodata nu mi-as fi luat o masina cu un asemenea motor. Eu vroiam cel putin 1.8T, da n-a fost sa fie :(

p.s. ca sa imi intaresc ideea ca nu-mi consider masina deloc sportiva: am mers cu A4 S-line de prin 2007 cu 170cai si nici aia nu mi s-a parut foarte....intr-adevar e mare diferenta fata de a mea, insa nu e de ajuns! Poate am jucat eu prea mult NFS cand eram mic :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste putin despre DSG, condu sportiv o masina cu DSG si abia apoi poti avea o parere obiectiva. Acum vorbesti din auzite. S-ar putea schimba parerea ta odata ce faci drive-test-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un drive test s-ar putea sa nu faca decat sa-i intareasca parerea ca manuala este mai OK. Parerea mea este ca DSG-ul necesita o perioada de acomodare si de cunoastere a reactiilor cutiei pentru a putea descoperi plusurile acesteia. Nu este nici pe departe o cutie pentru old man, este polivalenta, fiind comoda si totodata sportiva atat in oras cat si in afara.

Cred ca nu faptul ca trebuie sa schimbi vitezele(manevrarea efectiva a schimbatorului) ne incanta in mod deosebit la o manuala, ci senzatia de control absolut. Dar, la DSG pentru acest control ai la dispozitie : pedala, padele, modul sport, schimbatorul.

Cu toate astea nu neg ca-mi face placere sa mai conduc uneori si manuala(nu in oras desigur).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg se conduce,nu se citeste despre el.eu,un fanatic al manualei m-am dat 'corespunzator' cu un leon fr dsg.cutia e fantastica,insa trebuie acompaniata de un motor pe masura.as zice ca de la 180 de cai in sus,si neaparat benzina.

acum sariti pe mine!

concluzia-e de vis,neaparat urmatoarea masina va avea asa ceva!brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! eu posed un golf cu manuala, dar la serviciu conduc un pasat 3.2 dsg din 2008 decembrie, am facut cu el 80000km. parerea mea este ca dsg-ul este o cutie f tare, are cateva avantaje f importante fata de vechile cutii automate. pt a lua o decizie ce vrei sa cumperi trebuie sa te gandesti bine ce vrei sa faci cu ea. Daca vrei sa conduci sportiv, manuala e sfanta. Un ex: daca vrei sa o ti in turatii ridicate pe un viraj lung cu un dsg nu o poti face nici pe sport nici pe tiptronic, va schimba o treapta mai mare, posesorii o pot comfirma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nelu2009: nu ai dreptate ep full manual schimba o treapta superioara doar la red line is nu intelg de ce ai tine o masina la red line in viraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg se conduce,nu se citeste despre el.eu,un fanatic al manualei m-am dat 'corespunzator' cu un leon fr dsg.cutia e fantastica,insa trebuie acompaniata de un motor pe masura.as zice ca de la 180 de cai in sus,si neaparat benzina

N-am inteles de ce "neaparat benzina"? Am condus o astfel de cutie pe ambele tipuri de motoare (2.0T si 3.0TDI) si pot sa zic ca avantajele sunt mai mari pe diesel, motivul fiind simplu: avand un cuplu f mare, tdi-ul devine putin obositor de condus prin oras pentru ca daca ai manuala si folosesti tehnici gen rev-matching la retrogradare, te zmuceste mereu. DSG-ul (de fapt orice automata) te scapa de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce masina ia condus DSG 3.0TDI?

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Foloseste AddReply sau FastReply! Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai omis un "nu"

Cred că ai scris

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am inteles de ce "neaparat benzina"? Am condus o astfel de cutie pe ambele tipuri de motoare (2.0T si 3.0TDI) si pot sa zic ca avantajele sunt mai mari pe diesel, motivul fiind simplu: avand un cuplu f mare, tdi-ul devine putin obositor de condus prin oras pentru ca daca ai manuala si folosesti tehnici gen rev-matching la retrogradare, te zmuceste mereu. DSG-ul (de fapt orice automata) te scapa de problema asta.

salut.pentru ca in viziunea mea misogina ,hai sa ii zicem asa,si la placerea condusului exprimata prin ochii si urechile mele,7000 rpm suna bine,benzina suna bine,vreau sa conduc turatii,nu superbul cuplu care cu asta se cam lauda toti fanii diesel,nu vreau sa creez vreun flame,nu am nimic impotriva motorinei,insa asa sintetizez eu.e gresit?poate...nu convine unora?cred ca am dreptul la libera exprimare...daca am deranjat pe cineva,imi cer scuze,daca nu ,nu...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!