Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

ciudat, la mine obositul piciorului (lor) e ultimul lucru care ma deranjeaza la volan. imi obosesc ochii de 100 de ori mai mult decat picioarele fiind atent la toti socatii de pe sosea, deci aici daca s-ar putea face ceva, chiar ar fi util :icon_thumright:; nu prea e cazul insa.

nu prea va inteleg cand va plangeti de asta. si in oras oricum circuli cat, o data? cam 1 ora sa zicem. putine sanse sa obosesti cu vreun picior. de ambreiaj iar nu mi-e frica ca pica. nu sunt incepator.

faptul ca poti sa fii mai atent la drum, ca nu trebuie sa mai ai grija la viteze, si mai ales ca tot schimbatul vitezelor se face perfect lin si te simti ca intr-o limuzina sunt dupa mine marile avantaje. faptul ca schimba lin, mai ales la un diesel, care e nativ mai smucit, mi s-a parut superb. si la parcari e misto ca nu trebuie sa te chinui cu ambreiajul, mai ales daca ai unul tare.

daca ar ajunge la pret doar la un 6-700 euro diferenta fata de o manuala, cred ca manualele ar cam disparea. pretul mi se pare cel ce impiedica inca raspindirea lor, si mai putin prejudecatile sau avantajele. si lcd-urile au dezavantaje (sau aveau) fata de crt si totusi alte lucruri au contat mai mult in timp indelungat.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, fiecare avem propria opinie si nu vreau sa v-o schimb. Am avut de-a face si cu tiptronic, multitronic, dsg 6 si 7. Scoala am facut-o pe o Dacie 1975, motor si cutie impecabile. Era sa-mi pic traseul pe o 1310 cu 5 viteze, care schimba la fel de imprecis ca o femeie nehotarata in alegerea partenerului de viata. Critica cea mai frecventa ce se aduce automatelor este aceea ca iti ia placerea de a sofa, este destinata celor comozi si fara talent in pilotaj. Pot fi valabile argumentele pt. multe masini, motoare si cutii, dar nu la dsg. Nu este solutia perfecta, sunt curios cum va fi peste cativa ani, dar in prezent este atat eficienta cat si very funny. Desi am un ego supradimensionat deseori, recunosc faptul ca dsg schimba mai bine decat mine in modul d, cu un consum decent. Cand vreau un pic de adrenalina, am la dispozitie modul s, inclusiv trecerea in regim manual. Am avut curiozitatea sa verific ce obtin. Un consum cu 2-3 litri peste, la o medie orara similara. Conduceti auto cu dsg, nu doar la test-drive si o sa deveniti fani, isi merita banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O ora prin traficul de oras pe zi e cam putin,mai pune vreo 2 :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manuala, cred ca argumente pro si contra s-au adus deja in totalitate, asa ca nu pot sa spun decat ca mie unul imi plac cutiile manuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Nici vorba. Asteptam alte "evolutii" care sa introduca si a IV-a pedala...pentru cei mai "evoluati". :winter:

Sincer...detest acest mod de gandire si apreciere. Aveti acasa masini de spalat automate? De ce aveti? Sunteti hanicapati si nu puteti spala cu mana?

Majoritatea, spuneti (de exemplu) ca, ESP este un must have. De ce? Sunteti handicapati si nu stiti sa conduceti preventiv? Pana si padurarii au devenit handicapati. Acum au drujbe si nu mai gusta din placerea de a trage la joagar. Nu in ultimul rand, pentru a ramane in registrul auto, pentru cei "sanatosi" ar fi fost mai placuta senzatia pornirii motorului la manivela dar, pentru "handicapati", s-au gandit unii sa puna electromotorul. Si exemplele pot continua.

nimic mai adevarat... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rasfoit cate ceva pe aici si ca posesor de GTI cu DSG pot spune ca merita totusi o astfel de cutie pe drumurile noastre.Daca e sa mergem pe un circuit sa probam ambele variante...scuzati am uitat ca nu exista in Romania asa ceva.Da poate ia din placerea de a "simti" tu masina dar nu de multe ori in trafic din cauza nervilor si a grabei am gresit viteza sau acel carait stanjenitor sau alunecarea piciorului ud pe ambreiaj sau nesincronizarea piciorului cu mana.....Acestea sunt situatii normale care sau antamplat cel putin o data oricui chiar si acelui profesionist care considera DSG ul o pierdere de vreme.Sunt destule argumente pro,consum mai redus,uzura motor redusa ca si la cv,mai mult "timp" pentru o atentie mai mare in trafic si important consider eu faptul ca DSG ul "te invata" sa conduci cu 2 maini pe volan iar pentru sportivi faptul ca au siguranta ca nu pot rata nici o viteza in orice conditii,faptul ca nici un pilot profesionist an ziua lui cea mai buna nu poate schimba la fel sau mai bine ca un DSG.Una peste alta consider ca este o tehnologie folositoare si cu destule argumente pro pentru orice tip de caracter la volan sau varsta.

Cu respect Liviu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi spun : "cutie automata? aia e pentru handicapati" dar dupa ce conduc o automata isi schimba radical parerea .Prefer Dsg pentru ca este mult mai comoda in trafic :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca dealerii nu stiu sa vanda DSG-ul si nu au masini cu DSG la probe. Cand m-am dus la dealer, stiam eu mai multe decat ei si abia mi-au gasit masina de test. Practic mi-am vandut singur DSg mie insumi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-as dori DSG dar am o singura intrebare: cam cati km rezista? Cine de pe forum are cea mai batrana cutie DSG? Si mai ales cate probleme au avut la ele. Si ma adresez celor cu peste 100 000 de km caci pana in numarul asta de km masina e cam noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus de la inceput manuale dar mi-a tras cu ochiul o automata. Plecam ca din pusca cu ea, era cu variator continuu nu dsg sau x-tronic. Dupa un an deja imi era dor de o manuala din nou. Am trecut inapoi pe manuale si pot spune ca dupa 3 ani de manuale m-ar tenta un DSG. Imi plac ambele stiluri de condus (cred ca sunt putini pe-aici care sustin ambele variante). Ideal e ca din 2 in 3 ani sa iti poti schimba masina cu ce vrei tu in momentul respectiv, nu sa o cumperi odata si sa o tii pana iti da guvernu un cupon pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pana acum 5 luni numai manuala....acum am pe g5 dsg si nu m-as mai intoarce niciodata pe manuala si asta nu pt ca as fi devenit "handicapat".Inainte nici nu voiam sa aud de automata,nu vedeam ce placere mai ai sa conduci,acum nu inteleg de ce sa mai mestec cu "facaletu" in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ales DSG din dorinta de a experimenta ceva nou, datorita reclamei si nu in ultimul rand pentru ca se gasea pe o masina cu dimensiuni reduse(initial A3-ul urma sa ajunga pe mana sotiei).Dupa ce am vazut ce inseamna aceasta cutie... masina a ramas la mine.Nu a fost dragoste la prima vedere, dar dupa ce inveti cum se conduce este foarte placuta si nu poti acuza de lipsa de sportivitate aceasta cutie.Are intradevar cateva minusuri la retrogradari si pe drumuri virajate unde nu intotdeauna e foarte hotarata in ce treapta de viteza trebuie sa fie.In rest pe accelerari cred ca e peste o cutie manuala.Plecarea de la semafor e cea mai placuta, tu ai parcurs un kilometru si ceilalti inca isi cauta viteza intai...Mie personal modul sport nu imi aduce decat zgomot suplimentar si turatii mai mari fara a-mi da senzatia de putere sporita.

Am norocul sa posed si un A4 cu cutie manuala,imi face placere sa conduc si manuala,dar la utilizarea cotidiana(majoritatea cred ca circulam preponderent prin aglomerarile urbane) cutia automata este mai comoda si economica.

Referitor la fiabilitate,masina are 183 tkm si se comporta excelent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca nici un pilot profesionist an ziua lui cea mai buna nu poate schimba la fel sau mai bine ca un DSG.

Imi pare rau dar aici nu sunt de acord. Am condus DSG si este intr-adevar un mare pas inainte fata de cutiile automate traditionale, dar de la asta pana la a spune ca schimba mai bine decat un pilot profesionist, este cale lunga (atentie, vorbim de mai bine, nu mai repede).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea ar fi ca schimbarile la DSG sunt "gandite" de un calculator foarte performant iar de rapiditate nu se poate pune in discutie din cauza preselectiei de discuri de ambreiaj.Acum sincer nu cred ca un pilot profesionist sau om mai exact poate "bate" o astfel de tehnologie.Renuntam la idee de repede si incerc sa mi imaginez ce poate insemna bine si cum se poate face o comparatie sau ce inseamna "un om schimba mai bine vitezele dacat DSG" sau....m am pierdut sincer.Si tot sincer respect mereu ideiile si parerile altora. :D ....mereu doresc sa invat cate ceva nou.Dar cu mai bine m ai pierdut..... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , din pt meu de vedere DSG este oricand binevenita pe orice tip de masina si este un pas inainte cu siguranta ( bv Vw :D ) , dar nu poate inlocui " placerea de a conduce " care ti-o ofera cutia manuala . Acum depinde de la caz la caz , daca esti un pasionat in " ale condusului " , nu cred ca se recomanda DSG sau oricare alta cutie automata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La chestia cu pilotii profesionisti cu tot respectul, cred ca se inseala toti cei care sustin asta. Nu am vazut multe masini automate in cursele de rally sau circuit inchis care sa aduca un avantaj clar celor care o folosesc. Si asta din cauza ca oricat de performanta ar fi o cutie DSG are marele neajuns ca nu poate sa pregateasca si sa anticipeze traseul la fel cum face un pilot cu o manuala. Cu manuala isi poate pregati virajul cu cateva curbe sau sute de metri inainte, ca sa nu mai pui la socoteala ca o depasire e gandita uneori si cu o tura inainte si se cere cu totul alt comportament de la masina. Ca sa faci asta cu o cutie automata cred ca nu exista tehnologia necesara. O singura data s-a inregistrat in istoria NASCAR o victorie a unei masini cu transmisie automata. Nu o fi fost ea DSG, dar pot sa pun pariu ca nu s-ar descurca mai bine nici DSG in fata pilotilor cu manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg nu este automata mai degraba robotizata

la F1 te uiti? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-as dori DSG dar am o singura intrebare: cam cati km rezista?

Dupa multe cautari in trecut pe net pentru DSG 6, teoretic pina la 150.000 km nu ar trebui sa-ti faci probleme. Nu cere decit schimb de ulei la fiecare 60.000 km. Dupa 150.000 km exista ceva sanse sa cada cite o piesa, dar nu este obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dsg nu este automata mai degraba robotizata

la F1 te uiti? :)

este automata. atata timp cat schimba singura e automata, indiferent de tehnologia folosita de producatori.

dar ce treaba are f1? acolo nu sunt automate, dar nu au ambreiaj, pt ca avantajul de a schimba instant si fara a lua piciorul de pe acceleratie e vital. sincer, sper sa ajunga si la masini cu chestia asta, dar vad ca nu se grabesc.

uite consideratii despre cutia de f1 luate de pe un forum:

Consideratii generale:

- La cutia secventiala nu se poate sari o viteza, obligatoriu se trece prin toate pana ajungeti la viteza dorita;

- Se elimina greselile de selectie mai ales in cazul unei curse;

- Viteza de selectie a unui nou "raport" s-a imbunatatit substantial, de aici rezulta si performanta pe circuit;

- Cutia de viteze are o constructie noua si mai compacta, si toate vitezele sunt sincronizate intre ele, practic daca aveti motor destul de puternic ambreiajul nu mai are rost;

- Tot timpul motorul este in tractiune, nu are lag-ul specific de tras in gol ca la cutiile clasice;

- Cutia secventiala este o cutie manuala, la care doar schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unor mecanisme electrice sau pneumatice, astfel decizia de a schimba o viteza revine numai si numai pilotului;

- A nu se confunda cutia secventiala cu cutiile gen TipTronic sau EasyTronic de la BMW sau Porche, acelea fiind cutii automate care dau si posibilitatea schimbarii la cerere a vitezelor.

sincer, nu vad legatura cu DSG aici. e o manuala asta de f1.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cu mai bine m ai pierdut..... :))

Ma refeream la faptul ca intr-adevar DSG schimba mai repede decat o poate face un om, dar are marele dezavantaj ca nu poate anticipa ce-ai de gand sa faci (vorbim aici evident de cazuri cand trebuie sa mergi cu adevarat tare si conteaza fiecare secunda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu

daca intri pe site-ul oficial F1

http://www.formula1.com/inside_f1/understa...sport/5280.html

"The gearboxes of modern Formula One cars are now highly automated with drivers selecting gears via paddles fitted behind the steering wheel.Despite such high levels of technology, fully automatic transmission systems, and gearbox-related wizardry such as launch control, are illegal - a measure designed to keep costs down and place more emphasis on driver skill."

Adica cutiile de F1 sunt practic automate, singurul motiv pentru care nu au program de automat (respectiv D) este pentru ca e ilegal.

In F1 DSG e ilegala, a fost testata mai demult, si era considerata prea performanta.

Mai recent pe masinile de F1 au aparut cutiile SSG adica seamless shift dual clutch gearbox ... incepi sa vezi legatura?

Si o intrebare daca la o dsg nu folosesc deloc programele D si S si schimb numai manual, ce cutie am automata sau manuala?

Modificat de *bmf*
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la faptul ca intr-adevar DSG schimba mai repede decat o poate face un om, dar are marele dezavantaj ca nu poate anticipa ce-ai de gand sa faci (vorbim aici evident de cazuri cand trebuie sa mergi cu adevarat tare si conteaza fiecare secunda).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bmf: e frumos si civilizat sa dai tot citatul, nu doar partea din context care iti convine tie; si e bine sa nu mai interpretezi pe langa. a fost nevoie sa ma duc sa citesc tot ca sa vad ca ei zic exact ce ziceam si eu, sunt cutii secventiale, nu automate in sensul in care e o automata (de altfel si ai citat asta, ca automatele sunt ilegale). daca lasi o masina de f1 in treapta x, ea in treapta x va sta indiferent cat timp stai tu cu piciorul pe acceleratie. eu nu vad unde e aici automata :o; e va schimba doar cand pilotul selecteaza altceva din padela.

nu, nu vad legatura cu dual clutch, dual clutch inseamna dublu ambreiaj, e cu totul altceva decat dsg-ul, care are practic 2 cutii intr-una, nu 2 ambreiaje; si nu schimba cu nimic faptul ca e tot secventiala, putea sa aiba si 100 de ambreiaje in interior, atata timp cat pt sofer procesul e transparent, e tot aia. repet, de ce se vorbste aici de cutii de f1? cand numai una costa mai mult ca o masina de strada. vrei sa iti pui? :vaidecapulmeu:

din punctul meu de vedere asta e o non-problema, intreaba pe cine vrei si are habar de f1 (intamplator sunt mare fan), nu e nevoie sa ma crezi pe mine. dar atata timp cat orice schimbare de viteza o face numai si numai pilotul, chiar nu vad cum o poti numi automata. tu zici ca daca isi cupleaza singura ambreiajul la schimbare, acest fapt in sine o face automata, pe cand automata inseamna ca soferul nu schimba (decat daca vrea) vreo viteza. care mai e confortul daca schimbi viteze, chit ca din padela?

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. adica vrei sa spui ca nu sunt civilizat? daca citesti postul meu era raspuns la un post in care cineva spunea ca nu a vazut automate in motorsport

2. nu dau citate din tot site-ul de asta am lasat link.

3. esti in confuzie asupra sensului cuvantului automat

definitia data de dex http://www.dex-online-ro.ro/cautari/automat.htm

automat - AUTOM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bmf, cu tot respectul, vad ca esti un om informat, ca si mandelu de altfel, m-ati cam zapacit. Am dsg, este automata, robotizata, un mixt intre manual si automat, sau toate in acelasi timp? Nu stiu cum este la monoposturile din F1, dar Audi care a castigat Le Mans, ce fel de cutie avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!