Jump to content

Vibreaza masina la ralanti


Extreme
 Share

Postare recomandată

Revin cu detalii: am schimbat kit-ul de ambreiaj si violanta. Cu ocazia asta am verificat si tampoanele de la cutie si erau varza. Deci am schimbat ambreiajul (2700 ron) + 2 tampoane cutie Lemforder (160 ron) cu pistonul ala mic de la ambreaiaj (230 ron) + ceva semering. Rezultatul? Masina merge ata, nu mai tremura la relanti, nici chiar cand pornesc clima. Se pare ca la mine ambreiajul dus amplifica vibratiile cand era clima pornita.

Totodata vreau sa spun ca e asa fain sa nu mai aud volant aia cum "toarce" sub capota.. http://vwforum.ro/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png

Sincer sa fiu ma asteptam sa scada si consumul, insa nu s-a intamplat. In schimb parca nu mai e asa turata masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am si eu o intrebare. La passatul meu mi am schimbat un tampon de motor, cel de pe stanga si imi vibreaza masina un pic la relanti si mai tare cu clima pornita. Banuiesc ca nu e bun suportul (e ruville) sau oare mi l-a dat pe cel de pe dreapta? Ca are protectia termica cel nou care l am montat, iar cel vechi nu avea.

Acum intrebarea: oare se potrivesc suporti de pe diesel pe al meu (1.8t), difera numai litera de la coada codului am observat, ca mai bine pun second hand decat la mai iau noi dar aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, problema cu trepidatiile am si eu, sper sa o scot la capat cumva. Masina este Passat B5.5, 1.9, AVF, 96kw, tiptronic. Trepidatiile apar doar in aglomeratie, cand merg bara la bara. Daca traficul este lejer, totul e ok, am trepidatii standard de diesel :)

Am verificat injectoarele cu interfata VAG COM si sunt in parametri, nu ies din plaja -0.5 +0.5. Verificarea am facut-o doar la relanti in parcare, si la rece si la cald. Este nevoie sa le verific si in mers, in trafic?

Am schimbat termostatul si G62-ul. Apa sta in bord la 90grade, pe interfata am vazut-o intre 88 si 95, probabil si asta e normal.

Tampoanele de la motor sunt ok, nu sunt curse. Tampoanele de la cutie inca nu le-am verificat...

Poate sa fie de la toba? Se incinde prea tare si face "chestii"?

Am schimbat EGR (membrana sparta), urmeaza sa testez cumva si MAF-ul. Poate trepida asa de la MAF?

Ma apuc sa ma documentez acum legat de motorina injectata la relanti, avans, turatia la relanti...poate sa fie ceva care se rezolva cu laptopul? 

Modificat de iulian_2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_2007

Am atasat si niste poze facute cand am ajuns acasa cu ea tremurand. Poza nr. 4 este facuta cu masina in D, nu mai sunt foarte ok valorile injectoarelor asa...

Am mai citit si pe forumurile de afara si ziceau de rola de la alternator sau capetele de planetara. 

post-24361-0-18350100-1367569625_thumb.j

post-24361-0-09440200-1367569631_thumb.j

post-24361-0-52662900-1367569636_thumb.j

post-24361-0-35680400-1367569648_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele sunt multiple : tampoane(verifica foarte bine), fulie alternator sa nu fie blocata, volant. Oricum valoarea injectorului 4 e destul de maricica. Daca desfaci sa reglezi injectorul verifica sa nu fie uzura la axu cu came. Un prieten a rezolvat aceeasi problema cu tremuratu schimband axul cu came, axul nr. 3 fiind rotund nu mai era oval.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

Intre timp am schimbat si suportii de la cutie, ma pregateam si de cei de la evacuare dar am zis sa abordez problema cum ar fi trebuit de la inceput. Atasez poza dupa desktop, as dori sa va dati cu parerea daca am probleme majore cu injectoarele. Masina vibreaza la ralanti pana pe la 1700 cand intra in rezonanta cateva plastice din bord si din portbagaj. In rest trage bine, nu am reprosuri.

post-82361-0-29530700-1368131192_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, problema cu trepidatiile am si eu, sper sa o scot la capat cumva. Masina este Passat B5.5, 1.9, AVF, 96kw, tiptronic. Trepidatiile apar doar in aglomeratie, cand merg bara la bara. Daca traficul este lejer, totul e ok, am trepidatii standard de diesel :)

Am verificat injectoarele cu interfata VAG COM si sunt in parametri, nu ies din plaja -0.5 +0.5. Verificarea am facut-o doar la relanti in parcare, si la rece si la cald. Este nevoie sa le verific si in mers, in trafic?

Am schimbat termostatul si G62-ul. Apa sta in bord la 90grade, pe interfata am vazut-o intre 88 si 95, probabil si asta e normal.

Tampoanele de la motor sunt ok, nu sunt curse. Tampoanele de la cutie inca nu le-am verificat...

Poate sa fie de la toba? Se incinde prea tare si face "chestii"?

Am schimbat EGR (membrana sparta), urmeaza sa testez cumva si MAF-ul. Poate trepida asa de la MAF?

Ma apuc sa ma documentez acum legat de motorina injectata la relanti, avans, turatia la relanti...poate sa fie ceva care se rezolva cu laptopul? 

Ai cumva clima pornita? Si passatul meu vibereaza destul de enervant cand am viteza mica sau stau la semafor dar este din cauza electroventilatorului pentru clima. Cand porneste el imi vibreaza toata masina. A mai intalnit careva problema asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_2007

Nu, fara clima. Daca pornesc si clima se accentueaza un pic tremuratul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cum se prezinta intinzatorul de la accesorii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
42miticutza

In cautarile mele legate de vibratii am gasit :

-furtun cu joc mare pe stutul pompei tandem; cred ca am aflat de ce ''latra'' EGR-ul.

-geometria turbinei blocata undeva la 80% din cursa, adica presiune mare, implicit oxigen mai mult decat trebuie ; acest lucru poate genera vibratii ?, axul turbinei are joc marisor, dar inca nu se ating palele in peretii laterali, ma gandesc sa-i fac alta bucsa. Intrebare : va trebui echilibrat axul din nou ?

-pompa de apa cu pierderi, n-am schimbat-o odata cu distributia;

-intinzatorul hidraulic al curelei de distributie cu probleme, stie cineva cum se verifica ? am scos foarte greu cureaua, puteti vedea in poza axul iesit in afara la maxim. Teoretic ar fi trebuit sa pot introduce prin lateral scula de blocare dar degajarea din ax nu ajunge in dreptul fantei.

post-82361-0-34003900-1369053419_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti face nimic la turbina. Nici vorba de bucsa sau alte chestii din astea. Pompa de apa cu pierderi nu are treaba cu vibratia. Se apasa foarte greu tija aia a impingatorului, dar reusesti intr-un final. Parghia de blocare intra dupa aceea. Nu cred ca are treaba cu vibratiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

...Parghia de blocare intra dupa aceea. Nu cred ca are treaba cu vibratiile.

 

Priveste in poza locul incercuit. Acolo ar trebui sa incapa o tija de cel mult 5mm. Poza e facuta inainte de a ma apuca de desfacut. Vreau sa zic ca rola mea intindea cureaua peste masura motiv pentru care acum cureaua (care are cam 5mii facuti) este franjurata pe margini asa cum era cea schimbata la 60 mii. Am scos cureaua foarte greu tragand cate putin din toate partile si cu tot cu rola in afara. Din acelasi motiv cred ca s-a uzat si pompa de apa. In final cred ca este unul din motivele pt. care motorul trage mai greu la ralanti, generand vibratii peste normal.

post-82361-0-80633300-1369118499_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta poate schimba un pic situația, dar nu stiu ce sa zic...

In spațiul acela ai dreptate, trebuie sa incapa o tija de 4 mm cu abatere maxima de 1 mm in plus sau minus. Nu stiu care ar putea sa fie insa problema ta. Una dintre piese nu este conforma. Singurele posibilitați sunt: Pompa de apa (putin probabil), cureaua, rola intinzatoare sau amortizorul. 

Pe de alta parte, cureaua e destul de fixa acolo, adica intra destul de greu de la inceput. Daca imi aduc bine aminte am bagat-o o data cu rola. Dar distanta am facut-o.

Cred ca singura posibilitate e sa schimbi cureaua si rola intinzatoare + amortizorul. Ar fi bine sa verifici codurile de la piese, sunt mai multe motoare VW care au același sistem, inclusiv 1.8T benzina, poate s-a produs vreo greseala...

Uite cum era la mine.

post-12520-0-92071500-1369156166_thumb.j

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

...Pe de alta parte, cureaua e destul de fixa acolo, adica intra destul de greu de la inceput. Daca imi aduc bine aminte am bagat-o o data cu rola. Dar distanta am facut-o...

 

Am rezolvat cu amortizorul. Acum intra cureaua destul de usor daca dai jos rola mica si distanta aceea de 4mm e ok.

Se pare ca prietenul meu profesionist nu a fost destul de profesionist cand m-a asistat la schimbul distributiei cateva luni in urma. Ca sa blochezi amortizorul cu ajutorul tijei trebuie sa desfaci cele doua suruburi din stanga amortizorului si sa dai la o parte suportul acumulatorului de vacuum. Altfel nu poti baga tija si implicit nu blochezi amortizorul. Acum mi-aduc aminte ca nu am desfacut nimic acolo cand am facut distributia. Daca scoti cureaua, axul amortizorului iese afara si nu-l mai poti baga inapoi decat in menghina. Pentru mine este clar ca am supratensionat cureaua. Mai am o neclaritate. Punerea la punct, si ma refer numai la pinionul arborelui cotit trebuie sa aiba semnul la ora 12, la verticala, sau linia care trece prin centrul pinionului si semnul poansonat sa fie paralela cu axele pistoanelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite in poza asta cum vine. Sfat: Cand marchezi pe curea pozitia marcheaza si dintele pinionului corespondent (sau doi dinti), atat la pinionul de sus cat și la cel de jos. Ulterior numara dintii de pe curea intre marcaje. Asa nu ai cum sa gresesti. Acum, daca ai facut altfel e foarte periculos. Solutia. Dupa de montezi la loc, dai cel putin doua ture de vilbrochen (pinionul mic) inainte sa pornesti motorul. Daca se blocheaza inseamna ca nu e bine. Nu forta. Dupe ce se invarte vilbrochenul fara probleme e ok, dar mai trebuie verificat avansul cu VAG-Com (sa nu fi sarit vreun dinte). Poti porni motorul dupa ce ai montat distributia pentru perioade de timp foarte scurte, inainte sa pui radiatoarele si restul. Dar nu mai mult de 1-2 minute pt că se va supraincalzi. 

Daca nu esti sigur de ceea ce ai facut NU PORNI MOTORUL.

Suntem cam off topic, discuția asta e ok in topicul de distributie (ne "omoara" Cosmin). 

post-12520-0-15524700-1369244387_thumb.j

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

In cautarile mele legate de vibratii am gasit :

......

-intinzatorul hidraulic al curelei de distributie cu probleme, stie cineva cum se verifica ?.....

Stie cineva cu exactitate cat ulei intra in amortizor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa il repari ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

nu este stricat dar cand l-am demontat s-a pierdut un pic de ulei si nu stiu cat ar trebui sa completez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"vibreaza-masina-la-ralanti"

un motiv de care sa tinem seama.

explicit onn topic 0.40 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals. La relanti poti sa ai ambele planetare rupte si tot nu ai simti vreo diferenta.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

La doua nu simti dar la una singura pot apare zgomote si vibratii, dar nu genul de vibratii de care ne plangem noi, acelea dependente de turatia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În topic nu e vorba de vibratii in mers. Este vorba de faptul ca vibreaza motorul la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am dat motorul jos. Discul de ambreiaj mai are 2 zecimi de mm pana la nituri. Volantul are pe margine un strat gros format din praf de ferodo inchegat cu ulei scurs de la egr si capac culbutori. Cred ca masa depusa poate dezechilibra volantul, si astfel va produce vibratii, si nu numai la ralanti. Stie cineva cum se verifica la rece un volant cu masa dubla ?

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni ? :vaidecapulmeu: Ma duc sa-mi cumpar volant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AirrideCustomRomania

Buna ziua tuturor,

 

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema: vibreaza masina la ralanty. Acum 4 luni de zile am dat jos capacul de la motor ( 1.9 diesel - 101 cai ) crezand ca se atinge cumva de caroserie si intra masina in "rezonanta". L-am pus la loc, am strans suruburile bine si nu mi-a mai facut probleme inca 2 luni. Acum 2 luni am facut revizia, unde a necesitat demontarea capacului, urmand sa apara tremuratul din nou. Capacul, in acest moment, este strans foarte bine. Nu vad ce as mai putea face in plus.

Ce nu-mi explic :

1) de ce tremuratul apare dupa ce masina se incalzeste -  nu tramura cand este rece

2) de ce acest tremurat dispare daca apas pedala de acceleratie putin

3) de ce acest tremurat revine la 5-6 secunde dupa ce iau piciorul de pe acceleratie.

 

Tind sa cred ca este vorba de un tampon, dar care? La motor s-au verificat si nu este nici unul slab. Ce am observat astazi, a fost ca se misca destul de tare din cutia de viteze ( am dat mansonul de piele deoparte si se vede cum se misca cutia cu totul )

Aveti idee despre ce ar fi vorba?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!