Jump to content

Adaptare instalatie electrica de la 6V la 12V


niq_ro
 Share

Postare recomandată

la prima vedere pare o operatie extrem de greu de realizat..

1 ) cablajul ramane nemodificat, in principiu, curentul la 6V este dublu fata de 12V :ok: deci sectiunea firelor este supradimensionata pentru 12V ceea ce e :ok: (chiar si pentru becurle halogen :D )

2 ) acumulatorul se inlocuieste (daca mai exista :12: );

3 ) becurile (faruri, stopuri, semnalizari, bord) se schimba cu unele de 12V

4 ) bobina de inductie se schimba cu una de 12V

5 ) dinamul se inlocuieste cu un dinam+releu de 12V sau mai bine cu un alternator + releu (merge si unul mecanic romanesc <

img src='style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_salut.gif' border='0' style='vertical-align:middle' alt='icon_salut.gif' /> ) dar trebuie inlocuit suportul sau polizat cel vechi .. mai exista varianta pastrarii dinamului de 6v doar ca lagar pentru actionarea turbinei si montarea unui alternator (+ releu) printr-un sistem de pozitionare, dar pot apare probleme la capota :-( care trebuie modificata

6 ) radio... daca arata bine si functioneaza se poate pastra si alimenta printr-un stabilizator de tensiune integrat (LM317 sau LM7906) care nu costa mai mult de 15-20K ... sau o "scula" noua :12:

7 ) demarorul... se poate pastra .. deoarece nu functioneaza mult timp :D .. sau se inlocuieste cu unul de 12V

8 ) stergatorul de parbriz.... aici sunt mai multe variante :D :

a) ramane ... dar se alimenteaza motorasul prin inserierea cu o rezistenta de 2 ohm/50W (confectionata din mai multe in serie/paralel) sau printr-un regulator de tensiune (cu tranzistor sau circuit integrat)

B) se rebobineaza motoasul pentru 12V

c) se inlocuieste mecanismul cu unul de 12V

9 ) claxonul.... se inlocuieste

cam asta e treaba :D

la mine modificarile au fost astfel:

1 ) ok, doar introduerea cablajului printr-un tub armonica taiat in lungul lui, pentru eventuale fire suplimentare

2 ) clar :D

3 ) becuri de 12V, inclusiv halogene

4 ) una de genul "fabricat in Romania" :bounce:

5 ) alternator Bosch 50A + releu de tensiune mecanic

6 ) se rezolva prin o "scula" noua in 2-3 saptamani :D

7 ) de la un gogosar

8 ) motoras rebobinat

9 ) pus de Trabant :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 7) o precizare: daca ramine cel de 6V, cum am eu, de recomandat sa nu insistati mult cu pornirea. Adica mai bine porniri dese si scurte decait sa stai cu cheia pus 2 minute.(asat in cazul in care nu porneste la prima)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 7, si eu: asa am si eu, si porneste motorul nu "la sfert", ci la 1/8 !!! De obicei, la faza asta, nu prea ai ocazia sa intarzii cu mana pe cheie. Montarea unui demaror pe 12 presupune modificari mai mari. Trebuie schimbata si volant cu una "de 12v", au mai multi dinti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect pentru ca fiind pe 6V si tu alimentind cu 12 V se invarte mai repede (vezi motorasul stergatoarelor pe 6V)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. Si faza misto e ca, chiar cand bateria e destul de descarcata sa nu mai dea scanteie in bujii, ala se invarte .... si poate sa te pacaleasca asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit demaror si claxon de 6V la 12V si la broasca si la Trabi si merge super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claxonul de 6 pe alimentare de 12 e ceva rar. asa am eu si cand claxonez vibreaza toata caroseria... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!