Jump to content

Motor prea galagios


BogdanS
 Share

Postare recomandată

Hai sa va spun o chestie pe care poate unii dintre voi o stiti deja.

Zgomotul la TDI-uri e un indiciu ca masina are multi Kilometri la bord! Asta se pare ca e o consecinta nefericita...Daca stiam asta inainte sa imi iau masina nu mi-o luam pe asta.... Insa era una langa ea care suna FIX la fel si m=am linistit, ca am zis ca asa suna toate TDI urile si ca nu se poate sa fie ambele dereglate. Realitatea= multi multi km la bord. Ambele erau cu kilometrajul dat peste cap de n ori :lol: Si pe una am luat o eu :lol: Eu CRED ca sunt capabil sa recunosc bataia de tacheti si cea de avans, care e mai mult un barait la rece. Poate gresesc.

Ce pot sa va spun e: sunt aproape zigur ca daca am putea masura nivelul de zgomot in AFARA masinii, nu in interior, ca acolo la ralanti eu nu aud nimic, v-as lua pe toti! Pe mine ma stiu toti de pe strada cand vin acasa de la capatul strazii! Mi se deschide usa fara sa sun cand vin acasa :( Imi zdrangane motorul in asa hal ca un vecin care a avut Ford diesel din '86 a zis ca el asa ceva nu a mai auzit.

Parerea mea e ca bataia e undeva la arborele cotit, etc, pe acolo. Ar fi prea frumos sa fie avansul sau tachetii...

De distractie pot face un mp3 sa il uploadez undeva sa radeti si voi ;).

Cati km ai, de curiozitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reglat avansul si atunci motorul la mine a devenit mai galagios.Eu nici nu ma mai stresez ca nu o sa reusesc sa-l fac mai silentios.Oricum mai galagios ca un sdi nu ii.Eu am cu el 250 000 km.La mine ii problema si antifonarea jenanta a masinii.Am comparat de curand zgomotul cu capota ridicata cu un alh din 2003 si era similar.Diferenta f mare era cu capotele inchise.Asta este,eu m-am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut timp de peste 7 ani Golf III 1.9 Tdi... Masina am cumparat-o cand avea cca 90.000 km si am vandut-o la aproape 300.000 km!!! Pot spune ca motorul facea acelasi zgomot pe tot parcursul utilizarii masinii de catre mine deci nu cred ca are legatura cu ~varsta~... Ulei folosit de la inceput pana la vanzare aral 5W50. Masina nu pisca o picatura de ulei si nici nu i-am curatat vreodata turbina sau alte chestii... Cred ca zgomotul era normal la modelul acesta de motor... Oricum am fost foarte multumit de ea si cred ca si cel caruia i-am vandut-o poate spune acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta posibila sursa a zgomotului la rece poate fi intinzatorul curelei de accesorii. Acest reper este format dintr-o rola intinzatoare, arc si un amortizor, care in timp incep sa faca zgomot (de exemplu imediat dupa pornire, cand alternatorul este in sarcina datorita incalzirii bujiilor). Poti verifica daca asta e una din sursele de zgomot punand pur si simplu mana pe capatul "amortizorului" (e la vedere, in partea stanga a motorului, seamana cu un marker) sau daca o parte din zgomot dispare brusc dupa cateva minute de functionare, si implicit dupa incalzirea partiala a motorului.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa explici putin ce fel de zgomot fac alea? Sper ca nu te referi la scartaituri sau suieraturi. Ma gandesc ca bombanituri de diesel nu au cum sa faca. Nu?

A mea masina poate avea si 500 K km. poate mai mult. Who knows..... Ce e sigur e ca in 2001 avea 180K si masina e din 1997. Acuma sincer nu am stat in 97 sa ascult TDI uri noi cat de tare suna, mai ales ca asa cum ziceti, in interior e altfeva. Eu sunt surprins cat de buna e antifonarea la a mea. In masina la ralanti, toarce motorul. Afara, e ca un rotopercutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcul de la intinzator face un zgomot metal pe metal asemanator ca tonalitate "rontaitului" de diesel, dar un pic mai neregulat. Seamana un pic cu zgomotul facut de o carcasa de cd goala pusa pe capacul motorului :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, nu stiu daca am inteles cum e cu zgomotul ala cu carcasa goala de CD pe capacul de plastic de la motor, dar incerc sa imi imaginez...:) Eu daca as incerca asa ceva la mine... vai vai vai. In asa hal imi vibreaza ca nu sunt in stare sa focalizez pe un surub sa il vad clar :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi prea frumos sa fie de la intinzator ( intinzatorul este hidraulic banuiesc , altfel nu vad cum s-ar explica incetarea a batailor cu motorul cald ).

La mine " tacanitul " este mai metalic si mai puternic in accelerare ( numai cand e rece , la cald nu ) asta ma face sa cred ca este un injector sau un tachet .Pot sa-mi dau sema din "analiza" zgomotului care este vinovatul ? Avansul l-am reglat si eu cu VAG-ul si in afara de porniri un pic mai usoare nu s-a schimbat nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzi, sa stii ca exista un fel de stetoscop pentru motoare. NU stiu daca are cineva in Romania si nici nu stiu cum te ajuta.

Daca nu poti dormi noaptea fa o incercare sa iti procuri unul. Arata cam asa:

cum arata un stetoscop de motor

Pe mine de mult nu ma mai preocupa problema zgomotului exterior la a mea. M-am resemnat. Tocmai alaltaieri am pierdut aproape 1l de lichid de frana si era sa intru in unul. Deci am altele de rezolvat :banghead: Succes cu zgomotul :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca am dat refresh si mi-a pus postul de doua ori. L-am sters cu edit, dar nu se putea sa-l sterg de tot, asa ca pun o intrebare.

Daca sa zicem ca bat tachetii la un motor, prezinta vreun risc real, sau doar performanta?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auzi, sa stii ca exista un fel de stetoscop pentru motoare. NU stiu daca are cineva in Romania si nici nu stiu cum te ajuta.

Daca nu poti dormi noaptea fa o incercare sa iti procuri unul.

Te-ai oparit aiurea . Chiar daca vrei sau sau nu sa accepti , o mare parte din problemele motorului se transmit prin zgomote anormale . Mai bine deschizi urechea la timp dacat buzunarul mai tarziu . Cat despre stetoscop , ti-as putea raspunde cu o alta ironie , dar nu cred ca asta este scopul forumului , nu ? Sau ma insel ? :)

Daca sa zicem ca bat tachetii la un motor, prezinta vreun risc real, sau doar performanta?

Zgomot tachet = lipsa ungere = axa cu came uzata exagerat = costisitor .

(cama axului actioneaza culbutorii, acestia tachetii care la randul lor actioneaza supapa. )

Tachetii hidraulici sunt teoretic " lifetime " si nu sunt scumpi .

Stai linistit ca nu-mi bat capul prea tare cu asta , dau muzica mai tare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cati km ai cu masina! am un prieten care a avut in vw passat 2 ,4motion, v6 , 150 cp si avea in jur de 250 de km si la fel se auze super urat motorul desi era 2.5l ! el a schimbat axul cu came! sper sa c-am exprimat bine si nu am zis vreo aberatie pe aici!!!

Modificat de cfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai oparit aiurea. Cat despre stetoscop , ti-as putea raspunde cu o alta ironie , dar nu cred ca asta este scopul forumului , nu ? Sau ma insel ?........

Tachetii hidraulici sunt teoretic " lifetime " si nu sunt scumpi .

Eu oparit?? De ce? Nu ma prind.

Hombre, cu parere de rau dar ironia nu e sinonim cu paranoia! Eu AM DAT SI UN LINK tocmai pentru ca sa nu se interpreteze ca ironie in nici un caz de catre cei ca tine, care nu stiu ca exista!

Hai sa iti dau si un citat:

"Electronic Engine Stethoscope

Features: Electronic Stethoscope Enables technicians to quickly and easily locate the source of unwanted noises Will assist in finding air and water leaks, bearing noises, squeaks and rattles, faulty lifters, valve knocks and other sounds Highly sensitive electronic circuitry Microphone at end of 8” flexible shaft"

Vrei sa iti si traduc? Stii engleza? Pe bune acuma? Pentru ca altfel daca te-ai uitat la linkul ala nu imi explic cum ai scos-o. Am vrut SA AJUT. Nu sa ironizez. Spune-mi unde e ironia sa ma prind.

Iti mai dau o data UN LINK sa citesti sa VEZI CA EXISTA si sa te uiti la POZA si ca nu e bataie de joc.Pentru ca e total diferit de unul medical! STETOSCOP PENTRU MOTOR

Am spus ca nu am experienta in a-l folosi si nu stiu daca e bun la ceva sau nu. Insa costa ceva bani, asa ca ma gandesc ca o fi ajutand la ceva. Unele sunt chiar scumpe. Stiam de mult ca exista dar nu am vazut niciunul fizic sau folosit.

Cumpara-ti boxe mai puternice cand suna mai tare motorul. (ASTA e ironie :D )

Din cate stiu eu si la mine sunt tachetii hidraulici, deci ar trebui sa nu ma gandesc la ei ca sunt lifetime :D si se autoregleaza. Nu?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii pe cineva care a folosit stetoscopul si a aflat misterul zgomotelor dupa ? Sau macar cineva care a cumparat si intentioneaza sa-l folosesca? Arata-ne macar un caz in care stetoscopul si-a demonstrat utilitatea .

Daca are cineva detalii legat de solutia propusa de tine sa ne lumineze si pe noi , eu ma indioesc insa ca s-a folosit practic asa ceva in diagnosticarea auto .Pe piata sunt o gramada de unelte "minune" , care dublate de poleiala marketingului si ignoranta oamenilor au dat rezultate remarcabile de placebo (vezi Slick 50,Dura Lube ,o gama completa de Fuel Saver , samd ).

Acum sincer ( si cu un pic de ironie ;) ) nu ai vrea sa fii tu utilizatorul solutiei cu stetoscopul ?

Ai fi un deschizator de drumuri in diagnosticarea auto. :D

O.k. , hai sa admitem ca ai facut o sugestie serioasa - care in plus ma ajuta sa dorm bine noaptea :P - si eu , necunoscatorul limbii engleze :) am interpretat-o ca fiind una ironica.Sa zicem ca nu ma asteptam la o solutie care mie imi pare chiar puerila . Iau asupra mea ( daca e cazul cu scuzele de rigoare ) blame-ul aferent .Daca si tu esti de acord o sa incheiem cu off-ul aici .

Back on-topic , citind pe forum am vazut ca minunatii tacheti au obiceiul de a se manifesta f. zgomotos dupa un anumit rulaj ( probabil atunci nu mai asigura o actionare corecta a supapelor ) . Urmatoarea etapa duce la uzura axului cu came , in final se pot sparge si urmarile nu sunt tocmai placute. O cale de mijloc este demontarea si curatarea lor dar asta implica aceeasi manopera ca si inlocuirea si nu se complica nimeni. Sper sa nu vorbesc cu pacat dar se pare ca motoarele trecute de prima tinerete sunt predispuse la asta .Pe de alta parte spuneti-mi voi cati posesori de TDI verifica la revizii ca jocul tachetilor ?

Aproape nimeni .... Mergem fuguta le service numai cand tacanitul devine mai puternic , abordare foarte subiectiva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Stetoscopul auto"...nu este o ironie. Era o modalitate de diagnosticare a zgomotelor suspecte la motoarele de fabricatie mai veche si folosita de mecanicii mai virstnici, nu cred ca se mai foloseste.

Tachetii hidraulici uzati, peste o anumita limita, nu se mai pot autoregla. Costul manoperei pentru demontare-montare fiind destul de mare nu justifica doar curatarea lor, dupa parea mea e preferabila inlocuirea. Am avut o experienta nefericita cu un tachet spart :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alc2 daca nu ai auzit tu despre ceva, asta nu inseamna ca nu se folseste sau ca nu e popular. Pe viitor pleaca de la premiza ca vorbesc serios si vezi daca gasesti dovada ca nu o fac. Daca ti-am dat si link, trebuia sa fii sigur ca nu o fac . Legat de util/inutil :

Iti dau un exemplu: daca cumva acele stetoscoape produc si un spectru de frecvente, intensitati, etc, atunci e o solutie super eleganta sa diagnostichezi cu ele. De ce? Simplu, sa zicem ca ai joc si vibratii in locuri diferite, unde se lovesc, joaca, componente diferite. Ele iti vor da o frecventa si intensitate foarte diferita si specifica. Si atunci stii exact ce bate. Poate e nevoie de ceva experienta, insa e super elegant! Eu stiu de foarte foarte mult timp ca exista si mai stiu ca s-au si perfectionat. Ceea ce ma face sa cred ca nu sunt inutile. Mai mult nu zic.

Din cate stiu eu astia hidraulici sunt autoreglabili. Acuma "cat" de autoreglabili sunt nu stiu :) .Legat de curatat, etc, iarasi nu stiu cat si cum se murdaresc. Din cate mai stiu eu in mod normal e acceptabil sa bata pana e motorul rece putin ca nu ajunge uleiul bine la unii dintre ei. Dupa aia ar trebui sa se unga bine si sa fie totul ok.

Am mai spus, uzura mare e daca nu joaca deloc. Mult mai putine probleme sunt daca joaca.. Evident nu exagerat. Insa cei autoreglabili nu stiu cum pot sa isi faca un superjoc. Doar daca mergi fara ulei, dar atunci distrugi altceva inainte :D

Legat de dormitul tau noaptea ce vroiam sa spun era sinonim cu: daca te linisteste. Nimic mai mult. ;)

:) Auzi, ce stii rau de slick 50??? Pe bune. Scrie-mi te rog. Eu tocmai mi-am cumparat sa imi completez in instalatia de servodirectie! Sper ca vorbim de acelasi lucru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data mea culpa pt ignoranta si abia astept sa vad pe cineva in Ro cu asa ceva .Daca alfi ceva concret , let me know , please .

Ar fi super daca @floriand ar putea spune care este cauza ( reala sau probabila ) a spargerii tachetului. Ce putem face sa nu ajungem aici ?

La un Ford Escort - a fost a lui taica-meu - care tot asa , tacanea puternic si la cald si la rece , s-a demontat tachetul buclucas , curatat , pus la loc , totul in regula , nu a mai facut . Bucurie de scurt timp , dupa cateva zile a reinceput , solutia a fost inlocuirea .

Re-Off Topic :

Legat de Slick 50 ,ca orice alt produs din categoria " efect placebo garantat " , nu cred ca face nimic rau dar nici bine. Eu am pus in ulei la un motor pe benzina - cand am pus motorul avea 20 k km si papa maxim 1l ulei / 1k km .

( compresie o.k. , fara fum albastru , porniri usoare , totul o.k. , numai consumul de ulei ma deranja ) . Nici o schimbare pana la 50 k km ( cand am desfacut motorul si l-am segmentat ) nici in bine nici in rau - consumul de ulei si benzina a fost neschimbat . Parca zgomotul si vibratiile la rece au fost o idee mai mici dupa , dar e foarte subiectiva constatarea . ( ca orice observatie legata de sunete dealtfel :) ) . Bine , sa nu intelegi ca aveam pretentia de la un flacon de aditiv sa rezolve complet problema , dar .....

Pt motor nu recomand pt ca are particule PTFE ( teflon ) care pot infunda filtrul de ulei . Insa pt. cutie de viteze si pompa servo in nici un caz nu cred ca poate sa strice , deci stai linistit .Daca esti curios sa vezi ce cred altii despre Slick , uite_aici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) mersi de explicatie.absolut de acord cu tine in ceea ce crezi despre aditivii care contin teflon. Asa e. Sunt firme care anuleaza garantia celor care au bagat asa ceva in motor din multe motive.

e aceeasi firma dar e altfel slick 50 pe care il am eu. Se pare ca fac si pentru servodirectie si eu din ala am. SPER ca nu contine teflon. Daca papa ulei, eu as incerca cu un ulei mai vascos, mai ales vara in ro. Segmentarea nu prea ajuta, decat in anumite cazuri, dimpotriva CATEODATA face mai rau. Din cauza arborelui cotit si a miscarii tijelor pistoanelor eforturile sunt usor nesimetrice si duc la ovalizarea camasilor cilindrilor. Se produce o slefuire reciproca si etanseitate perfecta cu rodajul in forma respectiva. Daca tu schimbi doar segmentii, atunci forma perfect circulara a noilor segmenti nu mai urmareste forma usor ovala a camasilor si pot etansa mai prost. :)

Scuze de off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

desi vad ca topicul acesta s-a transformat ducandu-se mai mult catre aditivi cu teflon si stetoscoape, revin cu o problema:

in aceasta dimineata, la -4C, motorul a fost foarte galagios. Pe langa trepidatiile oarecum normale pornirii la aceasta temperatura, masina a avut pe tot parcursul functionarii un tacanit puternic chiar daca mototul se incalzise.

Ma gandesc daca nu ar putea fi vorba despre un sunet datorat unui suport de cauciuc care si-a pierdut din cauza vechimii si temperaturii proprietatile.

Mentionez ca sunetul se auzea destul de puternic inauntru dar la motor putea trece neobservat. La motor facea mai mult zgomot capacul motorului pe care scrie mandru TDI.

Ar putea fi intr-adevar si de la vreo rola intinzatoare sau de la tampoanele motorului (stiu ca imi lipseste acolo un surub si probabil acest lucru duce la trepidatii ceva mai mari).

Ce alte surse ale zgomotului care a aparut din senin astazi in prima zi geroasa dupa o perioada lunga de "primavara" in toiul iernii ar mai putea fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu nu vezi legatura intre stetoscoape si zgomot, sau chiar intre teflon si zgomot, nu mai zic nimic....

Legat de problema ta, sincer din moment ce spui ca se aude inauntru ma face sa cred ca e clar ceva legat de tampoane. Adica metal loveste metal si rezoneaza oarecum in sasiu. Altel cam oricat de tare ar cloncani, tampoanele cam absorb mare parte din vibratii si in masina e altfel. Eu daca trec pe langa un gard de beton si deschid geamul, nu imi vine sa cred ca asa suna motorul meu:D. Insa cand il inchid se face liniste...O fi un cauciuc mai rigid la frig...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu e vorba ca nu as vedea legatura intre stetoscoape si zgomot sau intre teflon si zgomot dar cred ca discutiile pe aceste subiecte ar fi bine sa fie purtate in topic-uri separate in asa fel incat sa fie mai usor de gasit.

Iti multumesc pt raspuns. Astazi nu s-a mai auzit la fel de tare... ba chiar aproape ca nu s-a mai auzit deloc.

Totusi motorul e cam zgomotos dupa referintele mele.

Multumesc inca o data pt raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

sal,

am si eu aceeasi problema la un g4 1.8T.

as vrea sa stiu daca ai gasit vreo rezolvare la problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Se muta in aria "TDI" !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta dupa reparatii la motor si schimbarea distributiei avansul reglat dupa ureche din lipsa tester motorul devenise f zgomotos si parca nu mai torcea ca altadata . la diagnosticare singura problema gasita era avansul -3,70 grade si dupa reglaj a disparut zgomotul simotorul parca "toarce "din nou ca inaintescuze -2,70 grade era avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!