Jump to content

Tzacanit tacheti?


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Nici nu cred ca putem gasi un titlu mai bun

De ceva timp, (5000 km) la motorul meu(vezi semnatura) a aparut un "tacanit" ciudat.

Se manifesta ca un sunet de tacheti dar nu sete.

Am executat urmatorul test: cu masina in viteza (loc usor inclinat) la aproximativ 04 km/h am deconectat alimentarea electrica (rotit cheia de contact pe pozitia off) pastrand motorul cuplat la transmisie (viteza 3) si stupoare, sunetul a disparut desi motorul continua sa se roteasca.

Ce ar mai putea sa fie (reglajul din jocul liber la culbutorul injectorului pompa) dar si asta se misca in cadrul testului meu.

Sugestii, idei, solutii ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din alte discutii pe care le-am mai avut mai trebuie sa adaug:

sunetul se aude si la ralanti

este un sunet metalic

apare clar la un singur cilindru (mult probabil 2)

sunetul exista si la "frana de motor"

nu este un sunet datorat trenului de rulare sau ambreiajului (exista si cu si fara ambreiaj apasat, in viteza sau stationat)

nu este sunet de detonatie diesel

nu l-am auzit la toate Passaturile, dar l-am mai intalnit si la altele

nu l-am auzit niciodata la un Golf sau Audi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati Km are masina?

Nu cumva a aparut tzacanitul dupa schimbul de ulei?

Daca da, atunci poate fi vorba de un element pompa-duza. Uleiul pt TDI PD e un ulei special - oare bajetii de la service stiu cat de important e sa pui in TDI PD uleiul corect? Norma de ulei pt TDI PD este: VW50501, nu mai veche de 1997.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

din cate stiu eu Andi a schimbat uleiul dar a pus corect, am schimbat si eu de curand si chiar am avut cu el discutia asta. Eu nu am PD el are.

Tacanitul a incercat sa-l asculte si la Golful meu si nu l-a auzit.

Andi, injectorul ala care ziceai ca nu functioneaza bine nu poate fi cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mashina acum are 11.500 Km.

Tacanitul l-am observat dupa ce mashina "implinise" 5000 Km cand mi s-a stricat Radiocass-ul si o luna am mers pe liniste. Atunci l-am sesizat prima data.

Sunetul nu s-a modificat nici dupa primul schimb de ulei.

Nu se simte diferenta majora intre rece si cald (totusi sunetul este mai estompat la rece)

Nu cred sa aiba vreo legatura cu uleiul datorita faptului ca in testul meu, contactul electric era taiat, ECU nu comanda nici injectoare, nici alte pompe sau actuatoare, in schimb presiunea de ulei era aceiasi (motorul se invartea) si toate elementele mecanice functionau in aceiasi parametrii ca si inainte de taierea contactului.

Intrucat tacanitul (sunetul ori eu) este direct legat de turatia motorului acum, in timp ce scriu, ma gandesc la pompa de vacuum sau la cea de motorina (care sunt tot cu came) dar cred ca au si electrovalve care au inchis circuitul odata cu taierea contactului electric.

Aici am nevoie de confirmare pentru ca nu am Bentley-ul de Passat, dar pompa de vacuum cred ca lucreaza la fel cu cea de pe Golf TDI, BoraTDI, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta s-ar putea sa fi fost de la inceput tzacanitul (sunetul) si sa fie normal pt motorul tau. Eu deosebesc in trecere orice TDI de un TDI PD - diferenta este exact un tzacanit metalic pe care-l are PD-ul in plus. Deci tzacanitul (tu, nu sunetul :( ) poate sa stea linistit.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

domnule vorba lui Bog, tu esti tzacanitul din aceasta problema :( , trebuie sa pui utechea la un alt, de fapt la doua alte ca sa fi convins, la alte doua Passaturi PD. Daca e si la ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu speram sa-mi acordati "prezumtia de nevinovatie" mie nu tacanitului.

Intr-adevar, acest zgomot l-am mai intalnit si la alte doua TDI-uri PD de pe alt Passat in schimb am intalnit altele fara tacanit si cu un PD (e drept Audi A3 si motorul de 100cp) am mers destul de mult si nu am auzit sunetul.

Zgomotul apare la un singur "cilindru" sau mai corect spus la 1/4 din turatia motorului si nu il consider normal.

Nu este ceva sa nu ma pot deplasa, dar pana nu aflu ce este ma innebuneste !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mise pare foarte "relativ" testul pe care l-ai facut tu pentru ca in momentul cand ai taiat alimentarea injectoarele nu mai sunt alimentate deci nu poti sa stii daca e de la injectoare sau nu.

De asemenea ai oprit toate dispozitivele electrice care puteau produce acel zgomot.

Mai bine cauti sa-l localizezi pe tacanit exact la relanti daca zici ca apare si la relanti.

Parerea mea, poate neavizata.

Spre deosebire de ceilalti participanti sa discutie eu iti acord prezumtia de nevinovatie tie si nu tacanitului.

astept vesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a ilustra zona la care mi-am restrans suspiciunile

PD.jpg

in cazul in care surubul din imagine (nr.5 si nr.20) pentru setarea "jocului" culbutorilor de angrenare a PD-urilor nu este corect reglat, cam acesta ar fi sunetul la cera ar trebui sa ma astept.

Ce nu sunt sigur, este de ce in cadreul testului nu a scos nici un sunet ??

oare in acel caz s-au "dezamorsat" de motorina si nu au mai intampinat nici un efort la apasare ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auziti, stau eu si ma intreb.... ati auzit cumva de alternatoare care "tacane", daca da, de unde vine acel sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o indelunga analiza a documentatiei sistemului de injectie Pompa-Injector, nu am descoperit nici un posibil defect pentru care sa apara acel zgomot.Tot sistemul de injectie (circuitul de combustibil) isi pastreaza parametrii atat timp cat motorul se invarte.

Singurul lucru nedocumentat este preinjectia in frana de motor (nu am descoperit daca exista sau nu, logic ar fi sa nu)

In concluzie nu am tras nici o concluzie (inca) !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

supapa aia de pe injector este electrica sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa aceia este comandata electric si determina deschiderea si respectiv inchiderea injectorului.

practic asa comanda ECU timmingul si cantitatea injectata.

Dar in "frana de motor" (conditii normale de functionare nu cazul testului meu) din tot ce m-am documentat, supapa sta deschisa (nu este comandata), astfel incat nu se injecteaza motorina in cilindrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal cu motorul oprit supapa sta deschisa din cate inteleg eu.

In cazul testului tau nu a fost injectata motorina in cilindrii:

1. supapa cu pricina era deschisa.

2. pompa de motorina nu a fost actionata, deci injectoarele nu au fost alimentate char daca ele fac preiune mecanic.

deci? poti sa elimini injectoarele?..... (io zic da nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal cred ca raspunsul se afla in titlu. Cuvantul cu pozitia 4 se pune pe pozitia doi iar in locul cuvantului 4 se pune "ci" si se afla solutia. ;-)))))

Stai linistit Andi, e in garantie, e noua, e buna, nu se strica, merge bine, e frumoasa, rupi spataru' cu omu... e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are omu' o pasarica si voi sariti sa i-o speriati.

Asa aveti voi grija de ceilalti colegi de forum, bine ca nu mi-ati spus ca am fisurat furtunul de la rezervorul cu lichid de tacanit si de acolo se aude sunetul. :-(

Acum vorbind serios, problemele mele sunt:

  • In mod normal nu trebuie sa se auda asa ceva sub nici un motiv

Nu cred ca cei de la reprezentanta pot sa-l diagnosticheze si sa-l remedieze corect

Sper sa-i dau curand de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista o solutie - daca tii neaparat sa-i dai de cap, poti sa mergi cu ea la un service in strainatate - le viena de ex. - doar esti in garantie care e valabila pe peste tot.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-ati spus ca am fisurat furtunul de la rezervorul cu lichid de tacanit si de acolo se aude sunetul. :-(

Adevarul e ca asta am omis sa luam in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mai facut ceva in legatura cu tacanitul?

Vesti, noitati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am facut nimic, astept si eu vremea cand pot sa ridic capota fara m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe... eu sunt tipul care in timp ce ploua sau ninge lucrez la masina daca vreau ceva anume... si noaptea daca ziua n-am timp..

Tare dement mai sunt.. :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Nici nu cred ca putem gasi un titlu mai bun

Am executat urmatorul test: cu masina in viteza (loc usor inclinat) la aproximativ 04 km/h am deconectat alimentarea electrica (rotit cheia de contact pe pozitia off) pastrand motorul cuplat la transmisie (viteza 3) si stupoare, sunetul a disparut desi motorul continua sa se roteasca.

Sugestii, idei, solutii ????

Imi dau si eu cu presupusu' :geek:

Dupa parerea mea este vorba de injectoare ( mai exact 1 din ele daca pacanitul se aude doar la 1/4 rotatii ) . Dupa cate stiu eu daca apare o problema la injectoare ( murdarie , duza partial infundata , depuneri ) jetul de motorina nu mai este uniform distribuit ceea ce determina "pacanitul" + fum si lipsa de putere in cazuri mai grave. Solutia care imi vine in minte imediat este sa incerci o curatire a sistemului de injectie . Nu recomand sa dai jos injectoarele , la mine a mers perfect cu solutie de curatat injectoarele pusa in rezervor. Dupa ce am curatat injectoarele , masina mergea "linistit" si motorul se auzea mai incet . In cazuri mai grave poate fi vorba de arcuri sau duze ( injector -> garantie :scratch: ). Oricum am inteles ca cei de la Midocar nu se ocupa deloc cu curatarea injectoarelor ( e mai simplu sa-l schimbi decat sa cumperi echipamente specializate pentru curatarea injectoarelor :study: ). Cei de la Hyundai de ex. au un aparat care se cupleaza pe linia te tur si pe cea de retur si care alimenteaza timp de 1 ora motorul cu o solutie speciala pentru curatat sistemul de injectie care tine loc si de combustibil. Metoda functioneaza ( testata de mine ! ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi zi zi!!! cum e cu Hyundai asta?

La TDI-uri? Merge? In ce oras? Cat costa? detalii rog.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa vorbesc cu cei de acolo si o sa-i intreb cat costa. Nu costa foarte mult ( cred ca solutia costa mai mult decat manopera ) . Oricum trebuie sa fie cateva sute de mii de lei toata afacerea. Eu am fost cu un BMW 524 TD la ei si am curatat inj. Ei folosesc in mod curent la motoare diesel common rail jucaria. de asemeni pot sa curete si injectoare benzina. ( au mai multe tipuri de solutii si mai multe tipuri de adaptoare ca sa se cupleze pe liniile de tur si retur ). de asemeni pot sa regleze presiunea combustibilului si timpul cat sa functioneze aparatul ( ca la cuptoarele cu microunde :-) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!