Jump to content

Probleme electrice


alecsmed
 Share

Postare recomandată

De unde stii ca e un fir care iti aduce tensiune(doar) pentru martorul bujii? De unde stii ca e in mufa aceea?

Din ce vad eu in schema acel martor si inca 5 primesc +12v pe un fir negru /violet dar se aprind cand vrea bordul (de acolo isi iau masa). Ceva asemanator cu plafoniera - primea +12V si modulul confort ii dadea masa ca sa functioneze. Mai bine zi ce vrei sa faci pana nu e prea tarziu. 

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca in acea mufa m-am legat la martorul stopuri ceata cu tempomatul binenteles cu 2 diode,si acel martor este pe langa el si deci as vrea sa stiu pe ce pin(culoare)vine in cazul acesta acea masa la el.Ce vreau sa fac iti spun dupa ce realizez acest  mic "artificiu".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU intelegi ca nu e pe un singur fi ci e pe CAn ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact, e vorba de comunicatie digitala intre 2 calculatoare. singurul punct de unde poti lua semnal este de pe pinul led.ului din ceasuri. sau din mufa unei bujii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu octavia mea si anume cand introduc maneta de viteze in marsarier nu se mai aprind becurile din spate. Acest lucru nu se intampla mereu, uneori se mai aprind, fapt pentru care gandul ma duce la swirch-ul care comanda acst lucru. Problema e ca nu stiu unde este amplasat si ce trebuie demontat ca sa ajung la el sa il curat.

Ma puteti ajuta cu un sfat?

As mai avea o problema cu plafoniera pe care nu o inteleg, cand actionez alarma sa descui masina lumina de la plfoniera se aprinde si ramane aprinsa pana inroduc cheia in contact si pornesc motorul. Dupa ce opresc motorul se aprinde lumina de la plafoniera, deschid usa, inchid usa si se stinge si lumina imediat. Ce e de facut?

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si indrumari.

Prima problema trebuie sa o rezolv cat mai urgent ca se apropie iinspectia tehnica.

Modificat de Iulian Ghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plafoniera lucreaza normal, ce cod motor sau cutie ai?

Pentru cutia 02J contactul este in capacul cautatorului.

Pentru cutia 02K contactul este deasupra carcasei.

Pentru cutia 02M este in fata carcasei.

 

pentru motor ASZ =cutie 02M

pentru motor AGR, ALH, AHF, ASV=  cutie 02J

 

Verifica totusi si siguranta F7 si soclul acesteia sa nu fie acolo un contact imperfect.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul motor stiu ca este AXR iar la cutie nu stiu treb sa ma uit stickerul ala din portbagaj dar nu stiu care e codul. Anul de fabricatie e 2007.

Plafoniera inainte avea temporizare. Nu mereu face dar in ultimul timp ca deseori.

Codul motor stiu ca este AXR iar la cutie nu stiu treb sa ma uit la stickerul ala din portbagaj dar nu stiu care e codul. Anul de fabricatie e 2007.

Plafoniera inainte avea temporizare. Nu mereu face dar in ultimul timp ca deseori.

Codul motor stiu ca este AXR iar la cutie nu stiu treb sa ma uit la stickerul ala din portbagaj dar nu stiu care e codul. Anul de fabricatie e 2007.

Plafoniera inainte avea temporizare. Nu mereu face dar in ultimul timp ca deseori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

becurile de mers inapoi nu au treaba cu inspectia tehnica.....

intrerupatorul este sub baterie, trebuie demontata aceasta sa ajungi la el, dar nu ai ce sa cureti, doar inlocuire. Codul lui este 02K945415K. Insa trebuie bine verificat cablajul pentru ca mai apar probleme in zona respectiva.  De asemenea verifica daca atunci cand tii maneta schimbatorului impinsa la maxim se aprnd becurile. 

Asa facea si la mine, iar daca tineam maneta impinsa la maxim, se aprindeau, daca o lasam libera (fara sa o scot pe neutru) nu mai apasa suficient pe varful switch-ului si nu mai mergeau.

 

in 2012 a fost inlocuit switch-ul respectiv, deci se poate presupune ca au modificat ceva in el constructiv.

 

http://www.flickriver.com/photos/28204187@N08/sets/72157627995102601/

 

iar plafoniera nu inteleg ce te nedumereste la ea.... 

 

in momentul in care inchizi masina din centralizata, ea se stinge imediat.

Cand descui si te urci in masina, atunci ramane aprinsa pana pui contactul.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori mai merge daca apas mai tare pe maneta sau daca o lovesc usor dupa ce e intrata in marsarier. Daca nu are legatura cu inspectia tehnica e ok dar trebuie sa o repar totusi.

Multumesc mult pentru ajutor.

In legatura cu plafoniera, ea se stinge ca la dacia, inchizi usa s-a stins lumina in masina, nu mai are acea temporizare, dar ca si schimbatorul, nu intotdeauna face asa. Ramane aprinsa doar cand descui masina din alarma, daca orpresc motorul, lumineaza plafoniera si ramane aprinsa un timp dupa care se stinge, apoi scot cheia si se aprinde iar, deschid si inchid usa, plafoniera se stinge imediat. Inainte mai ramanea aprinsa un timp si daca o incuiam se stingea imediat.

Inca o data iti multumesc pt sfat si pentru fotografii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

 

deoarece nu pot deschide un topic despre problema mea, voi nota aici :  Skoda Octavia Tour 1.9 TDI 2008 (pompe duze) , astazi am descoperit accidental la motor 3 mufe identice legate  la instalatia electrica care se prind de un fel de "mini bujii" undeva pe circuitul de apa de la radiator la pompa de apa. Codul notat pe aceste mufe este:  038 971 782 A si arata aproximativ precum capetele de fise care se infig in varful bujiilor cu scanteie.

 

Stie cineva care este scopul acestor mufe si al "bujiilor" in capatul carora sunt mufate? La mine una era retezata, a doua piscata izolatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile pentru incalzirea apei din motor. Coolant glow Plugs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ceva grav daca una dintre ele a fost retezata? Necesita cateva zile de amanare pana ajung la service cu masina?

Cum se solutioneaza problema, se cumpara circuitul cu totul, se cumpara doar mufele si se leaga de inst el.   ??

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nimic grav daca nu mai sunt legate. Doar sa fie fisele izolate sa nu atinga vreo piesa metalica pe undeva.

Se repara instalatie electrica, in functie de natura defectiunii. Iei fisele (cele 3 pipe)  din dezmembrari cu 10 cm de cablaj si inlocuiesti la instalatia masinii.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu se gasesc sau daca nu vand separat acele pipe cei de la dezmembrari, ai idee , se gasesc si pe original sau aftermarket in magazine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le gasesti sigur in dezmembrari. se gasesc si la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o mica problema la masina din semnatura. Este a doua oara (in aproximativ 3 ani) cand intr-un interval de aproximativ 5 zile cat masina a stat nepornita mi s-a consumat curentul din baterie. Pentru ultima situatie, bateria este relativ noua, maxim 2 ani, Varta Silver 77Ah. Sunt sigur ca alternatorul incarca bine, adica 14.4V pentru ca am l-am tinut sub observatie o perioada si nu am observat neregularitati la incarcare.

Inca nu am verificat-o de erori in calculator, pentru ca bateria este la incarcat. Unde sa ma uit pentru un eventual contact imperfect sau scurt?

Stiu, citind pe net, ca sunt probleme la acest tip de masina cu firele din usi (se crapa izolatia si se ating, ducand la pierderi de curent). Este vorba de firele care trec prin acel burduf, din stalp in usa.

Alte locuri cunoscute cu probleme pe care sa le verific?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsoara curentul consumat in stand- by cu masina incuiata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aceasta masuratoare acum mai mult timp. Chiar eram curios. Rezultatele au fost mai mult decat multumitoare. Undeva la 30-35 mA. Inclin sa cred ca totusi nu este un consumator care sa ramana in stand-by. De aceea am intreabat de defecte electrice cunoscute. Ramane sa pun maine bateria pe masina si refac masuratorile. Inclusiv scanare. Alte idei?

PS: merci de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt alte idei. trebuie masurat curentul de stand by.

e posibil ca uneori sa nu intre in standby

si un test al bateriei

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine masor din nou curentul in stand-by. Va dati seama ca dupa ce mi-a facut prima data figura am stat cu ochiul pe masina. Masuram destul de frecvent curentul de stand-by (niciodata nu am reusit sa prind valori ingrijoratoare, adica peste 300 mA). Bateria avea tensiunea buna, inclusiv dupa o saptamana de neutilizare a masinii. In fine, am facut tot ce am crezut de cuviinta ca sa imi dau seama de unde ar putea proveni scurgerea de curent. Nu m-am uitat la firele din usi la momentul respectiv, dar o fac si pe asta acum.

Legat de intrarea in stand-by. Cum imi dau seama daca a intrat sau nu? In afara de masurarea curentului. Ramane pe undeva stocata vreo eroare?

Cum imi recomandati sa testez bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut astazi masuratorile. Consumul in stand-by cu masina inchisa (inclusiv capota) si alarma activata este de ~230 mA. Asta dupa ce intra in stand-by (aproximativ 30 sec de la inchidere din telecomanda).

S-ar putea sa fie putin mare pentru ca bateria alarmei a fost complet descarcata si s-ar putea sa intre in faza de incarcare (nu stiu sigur, doar o opinie neavizata). In rest alte valori ale consumului de curent complet normale (fara alarma ~ 140 mA, cu usile deschise ~ 700 mA, dar aici intra in functiune becurile din usi).

Am desfacut mansoanele la toate cele 4 usi, dar la fire nu am vazut izolatie defectuoasa/crapata. Sa zicem ca eliminam cauza asta.

Scanarea ECU a dat o singura eroare: P2100.

Bateria am incarcat-o full si maine dimineata o sa vad ce tensiune are. Revin ....

Opinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o noapte nu prea geroasa, am verificat tensiunea din baterie. 12,5V. La pornire incarca cu ~14.3V. In concluzie tensiuni normale. Inseamna ca ceva a consumat curent din baterie in acele 5 zile in care masina a stat nepornita. Ce anume ... si de ce???

Eroare din ECU: P2100 throttle actuator control motor circuit open. Este o eroare cu o interfata ODB, nu cu VAG-COM (cumpar si asa ceva in cateva zile).  Pe bord nu am aprins niciun martor. Printre cauzele posibile ale acestei erori sunt fie tensiunea scazuta in baterie, fie un contact imperfect sau chiar releul: Throttle Control Motor Relay. Unde este acel releu? Ce sigurante trebuie sa verific?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima - da este sonda de marsarier aflata pe cutia de viteze. Pe langa suportul bateriei este sub el...din ce imi aduc aminte la golf4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, nu imi merge incalzirea in scaune (sofer / pasager)..

 

Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl

   Part No SW: 1K1 937 049     HW: 1K1 937 049 *

   Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0201  

   Revision: 00H30000    Serial number: 00000001039516

   Coding: 008B8F0000041000001200000000000032

   Shop #: WSC 00429 599 10101

   VCID: EDD54D878D01

 

   Part No: 2K1 955 119 C

   Component: Wischer 220607 021  0501  

   Coding: 00038805

   Shop #: WSC 00429  

 

1 Fault Found:

02092 - Enabling Heated Seat 

            009 - Open or Short to Ground

 

Am cautat fara nici un rezultat pe internet, schema electrica pentru incalzirea in scaune, mufele, ceva pentru o idee cum as putea indentifica problema.

Modificat de Detox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica sigurantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!