Jump to content

Probleme electrice


alecsmed
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi!

Cine ma poate ajuta cu o schema electrica pentru masina din semnatura ?

Problema mea e ca imi scade intensitatea luminii de la faruri si DOAR la indicatorul de temperatura motor si benzina din bord (turometrul, vitezometrul si cele 4 ace raman la intensitate maxima).

Am verificat si schimbat releul de incarcare la alternator si rezultate sunt: 14.4V la relanti fara nici un consumator si 13.9V cu toti consumatori porniti la maxim cu motorul tot la relanti.

Problema e ca atunci cand incepe sa scada intensitatea luminii, nu se aprinde in bord martorul baterie si nici nu se opreste motorul si pe langa asta in timpul mersului uneori brusc isi revine si totul lumineaza la intensitate maxima. Uneori cand scade intensitatea luminii de nu mai vad nimic, opresc si pornesc motorul si isi revine...dar nu pentru mult timp. 

Deci, ma poate ajuta cineva unde si ce ar trebuie sa verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand iti scade intensitatea la lumini, ce tensiune ai - verificat cu multimetrul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scade am 13.2V sau chiar 13.1V la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu incarca cum trebuie alternatorul sau ai contacte slabe pe cablaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul a fost verificat si testat si incarca cu 14,4V. Cauza cred ca e contactele slabe, dar ma gandeam ca poate ma ajuta cineva cu o schema electrica sau poate sa imi spuna ce sa verific.

Pana acum am verificat cablul de la borna PLUS care vine de la alternator la baterie prin acea siguranta de 110A (cred) si e totul ok si strang. Am verificat si cablurile care pleaca de la borna MINUS si ajung sub suportul pe care sta bateria si sunt stranse bine. 

Urmeaza sa intru mai in detaliu...dar sub bord sunt muuulte fire care vizual arata ok, dar si destule relee si alte treburi si nu as vrea sa fac vreo prostie din nestiinta de cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand scade, unde ai 13,1V la ralanti? Unde ai masurat?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat pe bornele de la baterie intre plus si minus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci inseamna ca ai probleme la alternator, cablu de la alternator la baterie sau firul de masa,=. Deci nu ai treaba cu firele care se duc sub bord.

 

Ce cadere de tensiune ai intre borna de plus a bateriei si plusul alternatorului? LA fel si pentru masa?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat caderea de tensiune pe firul plus si apoi pe firul minus si este egal cu 0. Am masurat si rezistivitatea firelor si este 0.2 Ohmi.

Acum cand am masurat, masina statea turata la relanti la 1000 rpm sa poata sa scoata 13.9V cu toti consumatori porniti. Daca ii dadeam un sprit scadea turatia la 800 rpm dar pe borne mai aveam 12.8V si in 2 secunde se tura iar la 1000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la o masina noua nu ai 0 volti, este in jur de 0.3 0.4 volti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sa fie acei 0.3 sau 0.4 volti .... tot nu moare pana la 12.8 V.

In poza de mai jos se vede diferenta de luminozitate a indicatoarelor mici fata de turometru. Cu ochiul liber chiar mai stins de atat.

Deci ?! ce as mai putea sa verific la masina ?

20160329_165352 mic.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce te-amm sfatuit pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut...si nu am gasit nimic.

Cand scade intensitatea luminii, opresc motorul, scot cheia din contact si il pornesc din nou totul e la intensitate maxima, dar scade in vreo 5 min din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scade intensitatea luminii, ce tensiune ai pe baterie? ce tensiune ai pe borna alternatorului ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat azi dimineata cand aveam motorul rece si rezultatele sunt:

- curent intre plus-ul (iesirea) de la alternator si un surub de la motor = 14.5V

-curent pe bornele de la baterie = 11.6V

Si in tot acest timp indicatoarele de la temperatura si benzina erau aproape stinse.

Am verificat si siguranta de 110A din cutiuta de pe baterie si era ok si vizual si avea si continuitate. Cablul care vine de la plus-ul de la alternator pana la plus-ul de pe baterie vizual pare OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablul de masa intre baterie si caroserie- motor. Da jos bateria, suportul ei, si verifica masele.

SAu cel mai simplu test, leaga un cablu intre borna minus si un surub pe motor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cablurile care duc la masa masinii, cele de sub suportul bateriei. Au fost scoase, verificate (nu aveau pic de oxid de ele) si stranse zdravan inapoi.

Ma gandesc ca poate problema e cablul de la iesirea de la alternator pana la plus-ul de la baterie... avand in vedere diferentele de curent care ieseau de la alternator si cele care le gaseam pe bornele de la baterie.

Totusi, ati mai auzit ca acel cablu sa se fi uzat incat sa nu mai poata conduca electricicate prin el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand iti tot spuneam sa masori caderea de tensiune pe cablu....

Un cablu nu se uzeaza, doar ca acel cablu are la capat niste papuci care sunt stransi pe cablu. Acolo se oxideaza , creste rezistenta si cu cat e curentul mai mare cu atat ajunge mai putina tensiune la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m-am chinuit la un opel ,cablul care venea de la alternator la borna bateriei avea un papuc sertizat si peste sertizare era un manson de protectie,culmea cablul mai ''statea in 3 fire'' idem cu cablul de la la masa masinii,un capat era ''varza''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Am schimbat acel cablu de la alternator pana la baterie...si problema a ramas aceasi.

Ce anume sa mai verific ? Sub bord sunt o gramada de relee...sa ma uit si la alea ?

Si cineva ma poate lamuri cu o schema electrica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si cureaua de accesorii...si tot nu a disparut problema.

Avand in vedere ca uneori alternatorul scoate 14.5V si alteori mai putin...e posibil sa suspectez rotorul sau statorul de la alternator ?

Am vazut ca sub bord vine cateva fire rosii groase in niste relee, stie cineva sa imi spuna care este rolul acelor relee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut! imi poate spune cineva de ce se aprinde martorul de la alte pericole in mers? se aprinde pentru o secunda si bip-uie de 3 ori. lichidul de frana si antigelul sunt pe maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichid de frana sub minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/2/2016 at 7:09 AM, taquito said:

Am schimbat si cureaua de accesorii...si tot nu a disparut problema.

Avand in vedere ca uneori alternatorul scoate 14.5V si alteori mai putin...e posibil sa suspectez rotorul sau statorul de la alternator ?

Am vazut ca sub bord vine cateva fire rosii groase in niste relee, stie cineva sa imi spuna care este rolul acelor relee ?

concentreaza-te pe alternator si cablurile pana la baterie, restul nu are importanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!