Jump to content

Motorul de 1.8T


d@nn
 Share

Recommended Posts

salut , detin in familie un b5 1,6 AHL 1998  de care am fost extrem de multumit in ultimii 6 ani de cand il am , desi a trecut de 335.000 km merge excelent ,il conduce toata lumea  plus ca nu ne-a dezamagit niciodata , marea problema este ca e euro 2 , intentionez sa cumpar b5,5  din doua motive , cunosc mecanica modelului foarte bine , imi fac singur reparatiile si vreau norma euro 4 , am auzit ca  motorul 1,6 ALZ a fost un dezastru , asa ca m-am gandit la 1,8 t sau 2 obligatoriu benzina , nu vreau diesel......intrebarile mele ar fi :

- strict ca fiabilitate , 1,8 t sau 2 , care ar fi mai bun? nu ma intereseaza puterea , sunt un sofer linistit

-toate versiunile acestor motoare sunt euro 4?

- 1,8 t 20 v sau 1,8 t , aici sunt in ceata , au fost si 20 v si fara , sau cum?

 

multumesc.

Edited by xez
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut! Din câte stiu eu, motorul de 1.8T exista doar in varianta cu 20V, iar vorbind de norma de poluare, cred ca toate fabricate după 2001 (adica B5.5)sunt Euro 4. Legat de fiabilitate n-am nici o idee, dar si eu sunt interesat in primul rând sa aflu daca aceste motoare au consum ridicat de ulei (bine, nu se compara cu dezastrul 1.8 TFSI, sunt motoare diferite), in rest am auzit destul de multe laude despre acest motor.

Edited by MihaiG2002
Link to comment
Share on other sites

Eu am 1.8t 20v. Pe un seat exeo, sunt mulțumit de el. 

Consumul de benzina e decent dacă mergi decent. 6-6.6l/100km.  90-110km/h+ceva reprize mai sus. 

Consumul de ulei aproape inexistent (uneori circa 200ml, între schimburi)  dar eu fac schimburile la max 8000-10000km sau la 1an chiar dacă nu ating km respectivi! 

 

Link to comment
Share on other sites

Iti multumesc foarte mult pentru răspuns! Am întrebat deoarece sunt interesat sa achiziționez un Golf MK4 GTi echipat cu acest motor. Maine merg sa vad mașina in persoana si daca e in stare OK sa o cumpăr. La 150 CP ma așteptam la consum de 6-6,5L ,  deoarece tatăl meu are un VW T-Roc cu motor de 1.5 TSI si scoate tot cam același consum extra-urban.

Link to comment
Share on other sites

Mister, sunt motoare total diferite din aproape 2 decenii diferite....1.5 TSI este economic, mai ales in varianta cu ACT. 1.8T din generatiile vechi, mai ales pe golf 4, au un consum de 7-9 extraurban si 12-16 urban, bineinteles astea sunt consumuri la mers normal ; daca o forjezi peste masura, cifrele cresc. Golf 4 1.8 T iti consuma 6% doar daca mergi pe pilot cu 80 in a5a..daca mai pui si clima, un bagaj, sau un sprint, ajungi la consumurile mentionate de mine ; iar in regim de autostrada, la viteze mai mari, vei vedea si 10+. Daca o iei pt consum, nu iti recomand, pt ca vei fi dezamagit. Iti recomand sa ii faci un test de compresie inainte sa o achizitionezi. Succes

 

p.s : motoarele au fost fiabile si durabile, dar dupa doua decenii de rulaj, fiabilitatea este relativa si direct proportioanala cu istoricul masinii ( modul in care a fost utilizata si servisata ). Se preteaza ok pt gpl.

Edited by bgd_b92
Link to comment
Share on other sites

Da, 1.8t-ul clasic și 1.5tsi-ul sunt motoare complet diferite! 

Și eu pe Exeo am cutie cu 6 trepte, din câte știu golf4 1.8t are cutie cu 5 trepte, deci posibil sa nu scoți consumurile mele. 

Consumul meu de mai sus este la un condus liniștit, progresiv. Dacă as merge cum mergeam cu fostul golf 4 tdi(5.5-5.8l consum)  cu asta (Exeo) aș scoate 7-8l consum. 

 

Link to comment
Share on other sites

andreii_george

1.8T cu 5trepte consuma la 100km/h in jur de 6,5.

1.8t cu 5 trepte 7.5-8 la 130km/h si undeva la 3000rpm 3200chiar.

Clar nu este un motor de consum decat daca vrei sa nu depasesti 85km/h cu treapta 5.

Cat despre fiabilitate..depinde cum il prinzi, ce a facut fostul proprietar cu agregatul... probabil o verificare temeinica e cea mai indicata.. ca un pont privind cutia de viteze sunt destul de sensibile la fel si ambreiajul daca e cu masa dubla si depaseste 140.000 km recomand o verificare.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

 Salut colegii.Pun si eu aici o intrebare legata de schimbarea unui motor.Mai precis am pe o masina Skoda Octavia 1.8 turbo benzina(cod motor ARX) supapele indoite.Am un motor AGN 1.8 normal aspirat de 125 CP bun.Am vazut pe net ca se poate pune turbina si toate cele de pe ARX pe AGN.Voi v-ati confruntat cu asa ceva,sau ati mai intalnit?E necesar doar plug&play la anexe sau mai necesita ceva maiestrie de soft?

Edited by Rave
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept