Jump to content

A6: motor care a murit brusc pe ger


silkworm
 Share

Recommended Posts

Am un Audi A6 Quattro 2.5 TDI (motor cu 6 pistoane), cump

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

Nu i-ai facut nimic motorului dar, nu este recomandat (mai de graba, este contraindicat) sa incalzesti motorul la ralanti. :rolleyes: sau (mai exact) pe loc, chiar daca il turezi (tot nerecomandat)

De ce s-a oprit(?)...mai greu de zis.

Citeste si Aici

Edited by xxleeus
Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc sa-i schimbi antigelul, uleiul, lichidul de frina si bineinteles filtrele. De obicei asa se procedeaza la o masina SH. Nu ai de unde sa stii in ce conditii sint aceste lichide. In al doilea rind cred ca oprirea motorului s-a datorat turarii bruste a lui el find inca rece, dupa care tot brusc ai luat piciorul dupa aceleratie. Mi s-a intimplat si mie la un Peugeot nou treaba asta de vreo 3 ori, dar totusi destul de rar. Cred ca pompa de injectie are un punct mort in care nu mai da motorina.

Cum zicea si xxleeus nu este recomandat (mai de graba, este contraindicat) sa incalzesti motorul la ralanti.

Ce pot sa-ti spun decit sa-l stapinesti sanatos si cit mai multi km fara problele ca nu prea poti sa-l compari cu Fordul.

Link to comment
Share on other sites

La diesel sa nu te astepti sa se incalzeasca motorul stand pe loc (cum se intimpla la benzina). Daca mergi cu masina fara sa stai pe loc se incalzeste in 10-15 minute; daca stai cu ea pe loc se incalzeste in 30-40 minute. (daca ai rabdare si dai search gasesti si explicatia).

Daca bateria nu e dusa poti sa o lasi linistit o luna nepornita.

Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc sa-i schimbi antigelul, uleiul, lichidul de frina si bineinteles filtrele. De obicei asa se procedeaza la o masina SH. Nu ai de unde sa stii in ce conditii sint aceste lichide.

Acest lucru deja pl

Link to comment
Share on other sites

e normal ca motorul pe loc sa se incalzeasca greu (Diesel-urile se incalzesc foarte greu pe loc datorita faptului ca motorul Diesel este mai eficient).

Nu e normal faptul ca s-a oprit. Orice i-ai face motorului (exceptand lasat brusc ambreiajul cu viteza intai cuplata si frana de mana trasa samd) nu are voie sa se opreasca de capul lui. Nu se strica nimic la biele, pistoane etc. Daca s-ar fi stricat auzeai clanc-uri sau un buf suficient de clar audibil, dar stai linistit. Mai degraba merita sa incerci sa recreezi situatia decat sa te sperii.

O pompa de injectie nu are "punct mort". Asa ceva nu exista.

Link to comment
Share on other sites

Nu e normal faptul ca s-a oprit. [...] Mai degraba merita sa incerci sa recreezi situatia decat sa te sperii.

Boooon... deci la noapte m

Edited by silkworm
Link to comment
Share on other sites

Eu spun sa stai linistit in casa si sa dormi..

Daca stau sa ma gindesc cred ca mai repede stai in ea de drag..de,masina noua in fata casei,mai ca-ti vine sa te culci in ea..!

In niciun caz 4.5/5 grade nu este o temperatura de care sa te temi.

Nu ai de ce sa-ti faci griji nici la zero grade,chiar daca ar fi numai apa nu iti ingheata la temperatura asta,trebuie sa fie undeva spre minus 7/8 grade ca sa ai probleme.

Iar atunci nu ingheata bocna in motor, se formeaza un fel de gel acolo.

Prin '92 mi-a inghetat bocna apa intr-un Renault,furtunele erau ca piatra,am remorcat masina,am dus-o intr-un garaj,am lasat-o acolo la caldura si a doua zi nu avea nici pe dracu!!

Pune si tu pe limba un pic de lichid de racire din vasul de expansiune,daca este dulceag si uleios atunci stai linistit,iar cind iti iei carnetul schimba tot lichidul de racire+consumabilele.

La partea cu opritul as banui o defectiune electrica mai repede,un contact imperfect,eventual curata bornele de la baterie.

Sa o stapinesti sanatos,masina este super,sa vezi ce satisfactii ai sa ai cu ea la iarna..

Luigi Vicol

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

O oprire brusca poate fi o problema electrica mai ales daca un se repeta usor sau deloc. Un contact imperfect de pilda un releu care "pierde" contactul sau. . . cine stie.

Totusi nu recomand pus pe limba sau gustat antigel. ESTE OTRAVITOR!!! (au murit multi oameni din antigel, cititi pe net daca nu credeti).

Daca chiar vrei sa verifici rezistenta la inghet pui intr-o sticla de cola de 0.5L uscata niste antigel din vasul de expansiune. Inchizi super bine sticla, o bagi in mai multe pungi ca sa nu scape deloc antigel si o bagi in congelator o zi-doua. La -20 ... -22 gr. Celsius. O scoti si vezi starea lichidului. Trebuie sa fie lichid-lichid (nu gel nu cristale sau sa fie bocna chiar).

Link to comment
Share on other sites

..Este otravitor daca dai pe git tot vasul de expansiune,eu vorbesc despre o picatura pusa pe limba si nu spun s-o inghita..dupa ce-i simte gustul o scuipa..eram oale si ulcele de mult la cite probe din astea am facut pina la 40 ani!!

Luigi Vicol

Link to comment
Share on other sites

Ma rog, e de datoria mea sa avertizez in privinta unui pericol. Decizia finala este a lui, evident. (respectiv a ta in cazurile in care ai gustat tu)

Link to comment
Share on other sites

daca are si antigel poti sta linistit pina iei permisul inapoi (cu cit e mai roz cu atit mai bine)

sau vrei tu sa stai in masina noaptea? :huh:

Link to comment
Share on other sites

..Este otravitor daca dai pe git tot vasul de expansiune,eu vorbesc despre o picatura pusa pe limba si nu spun s-o inghita..dupa ce-i simte gustul o scuipa..eram oale si ulcele de mult la cite probe din astea am facut pina la 40 ani!!

Luigi Vicol

Lasa-l Andrei pe Luigi cu vasul lui de expansiune, ca stie bine ce face! =>Rambo in varianta romaneasca.

Se POATE MURI ca adult si din DOUA LINGURI inghitite de antigel!! Poate de la o dusca buna ajungi la doua linguri cu ghinion si ai castigat Darwin award!!

!Normal ca 99% il scuipa, dar mai sunt si unii curiosi care il inghit, ca e dulceag. O gramada mor din cauza asta accidental crezand ca e sirop.

@silkworm :Is curios cum ai patit cu Fordul ala si permisul, imi trimiti PM daca nu te deranjeaza? sau ai scris undeva deja?

Nu ai de ce sa-ti faci griji nici la zero grade,chiar daca ar fi numai apa nu iti ingheata la temperatura asta,trebuie sa fie undeva spre minus 7/8 grade ca sa ai probleme.

Iar atunci nu ingheata bocna in motor, se formeaza un fel de gel acolo.

Ma pufneste rasul cand citesc ce scrie acelasi expert . Apa pura inghetata sub forma de gel? Niciodata!!! Poate te referi la apa amestecata cu antigel sau la motorina chiar!! In apa pura in jur de 0 grade Celsius se formeaza o suspensie de cristale de gheata dupa care devine bocna! Si la chestia cu apa in loc de antigel, daca cumva ai apa in loc de antigel si ai putin ghinion sa tii masina afara mai multe zile, astfel incat blocul motor sa ajunga in echilibru termic cu atmosfera (are inertie termica totusi mare si te poate tine zile chiar pana sa ajunga la temperatura aerului de afara) ai cam pus-o si la cu CEVA sub 0 grade C daca tine suficient de mult frigul... Daca ai noroc si cedeaza ELASTIC undeva e bine. INSA cresterea de volum la inghet e cam de 8-9% din cate stiu eu deci e FOARTE mare! Asta in cazul in care masina ta nu e Renault :), ca atunci nu are "nici pe dracu".

Prin '92 mi-a inghetat bocna apa intr-un Renault,furtunele erau ca piatra,am remorcat masina,am dus-o intr-un garaj,am lasat-o acolo la caldura si a doua zi nu avea nici pe dracu!!

In legatura cu opritul motorului...eu zic ca poate a fost totusi o intrerupere de alimentare undeva pentru ca a repornit mai greu. Poate produsa ca urmare a unei probleme de comanda electrica...Poate o mizerie intr-un filtru? Desi doar in sarcina ar trebui sa ceara mai mult combustibil incat sa simti asa ceva... Eu zic ca o sa te lovesti de problema din nou in momentul cand o vei conduce :)..

Edited by I_am_Stealth
Link to comment
Share on other sites

silkworm nu stiu de unde esti, dar sunt sanse sa gasesti vreun membru de pe forum care sa te ajute cu o scanare vag-com si daca sunt probleme majore cu motorul se pot vedea din diagnoza.

De masurat antigelul s-ar putea sa poti la cea mai apropiata benzinarie.

Nu ar strica sa incarci bateria, daca masina sta pe loc mai multe saptamani sau e rulata doar cativa km. Se descarca singura si mai ales la grade minus nu va mai pleca.

Cel mai bine ar fi sa rogi un prieten sa faca gimnastica la motor mergand saptamanal macar vreo 10-20km.

Ti-as recomanda sa faci rost daca nu ai de un manual de utilizare la masina ta si sa-l citesti. Poate vei fi surprins ca scrie negru pe alb ca nu e bine sa stai in relantina pe loc prea mult si nici s-o turezi. Plus multe alte lucruri care-ti vor fi de folos.

Edited by hyper
Link to comment
Share on other sites

off topic : Andrei, unde ai vazut tu congelator sa inchete la -20 -22 de gr. Celsius ?!? :)

Link to comment
Share on other sites

eu unul as incepe prin a verifica bujiile incandescente.

Faptul ca motorul a murit in timp ce tu elibarai acceleratia am rog....dar eu as verifica bujiile.

Daca din 6 bujii mai functioneaza doar 2 nu vei mai porni motorul veci,sunt totusi 6 cilindri+ un motor monstru de mare.

Schimba toate filtrele+ueiul+verifica bujiile(sa le scoti!!!!!!)si vezi mai departe.

Si eu am patiti la fel la primul frig dupa ace am adus amsina d afara.

Am schimbat bujiile,care erau moarte toate si vvvrruummm,acum ii arat cheia si porneste.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

off topic : Andrei, unde ai vazut tu congelator sa inchete la -20 -22 de gr. Celsius ?!? :)

Al meu se poate regla intre -16 si -32 grade Celsius.

Pentru a verifica temperatura pana la care rezista antigelul nu e nevoie sa mergi la un service. Poti cumpara cu cateva zeci de mii de lei un densimetru si sa verifici singur. La o intalnire saptamanala duminica avea un coleg asa ceva si ne-am verificat mai multi antigelul. Cred ca e mai ieftin decat la service oricum, si il poti folosi de multe ori :)

Link to comment
Share on other sites

Cristi...ce legatura au bujiile daca motorul s-a oprit la peste 20 de minute de la pornire. Oricum ele nu pornesc decat sub 5 grade, si afara erau 7. Si pe langa asta...cand treci de 2500 rpm ele se opresc din after-glow.

Deci...nici nu te gandii ca bujiile sunt problema aici.

Link to comment
Share on other sites

Nu au nici o treaba bujiile in acest caz. Daca erau bujiile nu mai pornea de loc sau f.f.f. greu si cu fum.

E ceva legat de alimentare, ori pompa, ori injectoarele sau ceva din electronica. Dar eu te sfatuiesc sa mergi cu masina inainte sa tragi vreo concluzie. Ambalatul masinii pe loc e un fel de sex fara femeie.

Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers, eu am patit-o cu un 1.9 tdi - motor rece, graba mare, si dupa ce l-am turat pana peste 3.000 ture a murit si nu a mai vrut sa prneasca.... Mi-am bagat nasu pe sub capota, pe ici pe colo, dar nimik. I-am dat cheie si a pornit.... So, nu ar putea fi o limitare deoarece motorul nu era la temperatura optima de functionare.

Link to comment
Share on other sites

silkworm nu stiu de unde esti, dar sunt sanse sa gasesti vreun membru de pe forum care sa te ajute cu o scanare vag-com si daca sunt probleme majore cu motorul se pot vedea din diagnoza.

Cel mai bine ar fi sa rogi un prieten sa faca gimnastica la motor mergand saptamanal macar vreo 10-20km.

Ti-as recomanda sa faci rost daca nu ai de un manual de utilizare la masina ta si sa-l citesti. Poate vei fi surprins ca scrie negru pe alb ca nu e bine sa stai in relantina pe loc prea mult si nici s-o turezi. Plus multe alte lucruri care-ti vor fi de folos.

Sunt din Tg-Jiu;
Link to comment
Share on other sites

De pe Wikipedia:

VAG

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

VAG is a three-letter abbreviation that may refer to:

Volkswagen AG, a German automaker. The initials are also frequently used for the related term "Volkswagen/Audi Group."

The Vancouver Art Gallery in Vanvarrina

Link to comment
Share on other sites

Daca VW a cumparat AUDI (trista zi in viata mea :Driver: ) atunci in mod sigur poate avea pretentia de a pune numele sau inainte :D

Cit despre alta problema, incearca www.vag-com.ro pentru mai multe informatii. Software pentru diagnosticare si setare si etc a ECU-ului motorului prin intermediul unei interfete.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!