Jump to content

radiator infundat?


calin_bm
 Share

Postare recomandată

cum sta treaba:cu motorul oprit,la deschiderea capacului vasului de expansiune al antigelului,iese aer cu foarte mare presiune si antigelul reintra in vas de pe furtune.care sa fie problema?s-a mai intalnit careva cu treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    9

  • Golf 4 1.6 FSI

    9

  • apasaciu

    7

  • calin_bm

    6

Am impresia ca e de la supapa capacului vasului de expansiune.

E posibil sa nu 'lucreze' cum trebuie.

Insa la temperatura normala de '90 grade C' daca deschizi capacul e posibil sa ia parte de o baie cu antigel ;) . Antigelul e posibl sa iasa din vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai din cauza asta scrie pe buson si in carte sa nu deschizi busonul respectiv atunci cind motorul este cald.

Daca totusi crezi ca presiunea este prea mare,sau mai bine zis anormal de mare,schimba capacul/busonul sau curata cele 2 supape.Se pot curata bine cu otet cald.

Modificat de SSorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu schimbatul busonului nu tine,am pus altul si la fel se comporta...ce mi-e frica mie e sa nu se ajunga ,dintr-un motiv sau altul,la o asemea presiune astfel incat sa cedeze ceva furtun sau imbinare de colier...cat despre supape...unde se gasesc amplasate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iese aer cu foarte mare presiune si antigelul reintra in vas de pe furtune.care sa fie problema?

Presiunea de pe circuitul de racire e aproape 0 tot timpul. Supapa e doar pt. a corecta factorul de dilatatie la temp.ridicate. Presiunea prea mare e data de regula de garnitura de chiulasa ciupita, care elimina gazele arse in circuitul de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat despre supape...unde se gasesc amplasate?

supapele sint in capac.

Daca ai schimbat capacul si e la fel,inseamna ca problema e in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca supapele functioneaza atunci nu ar trebui sa iasa gazele prin supapa si apoi in aer ( daca te gandesti la faptul ca asa se intampla cand se incalzeste apa si se dilata deci aerul va iesi prin supapa) ???

intr-adeavar nu apar bule in vasul de expansiune .

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta i-am zis si eu, dar daca e ciupita garnitura nu ar trebui sa "bolboroseasca" in vas?

Calin a zis ca nu ies bule in vas.

PS: postul meu era pentru ceea ce a zis Rudy, dar intre timp au mai scris si altii ;)

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci poate ai tu impresia ca e presiunea prea mare....

e normal cand scoti capacul si motorul este la temp normala de lucru ca ai presiune aprox pana in 1.5 bari

deci nu e o problema

daca ar fi fisirata garnitura si ar baga compresie in instalatia de apa ar trebui la un jar mai puternic sau chiar mers normal sa ti se incinga motorul datorita pernei de aer-abur creat in chiulasa.

cand ai presiunea de care zici furtunele trebuie sa fie tari dar totusi sa poti sa le strangi(ma refer la cele groase de la radiator)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa dezbat problema ca sa fiu bine inteles,deci:eu am passat din 2001,am un coleg de serv. cu passat 2000 tot variant ca mine,intr-o zi vine cu intrebarea:tu ai presiune pe instalatia de racire??raspunsul meu:nu,la care el da replica ,ca trebuie sa fie presiune ,ca asa lucreaza instalatia.bunnnn,zic,hai sa vedem ce si cum.si deschide capota si desfileteaza busonul si dai frate un fasait de ala ca la sticla de tulburel pe care o lasi inchisa si fermenteaza mustul...trece o zi,verific si eu la mine si vad ca la mine nu are deloc presiune antigelul.zic hai sa facem schimb de busoane sa vedem ce iese.omul meu face naveta la servici si vine zilnic 30KM ,dupa 6 ore de la oprirea motorului mergem sa luam iar busonul sa il reschimbam,cand desface iar presiune mare si am vazut cum refuleaza de pe furtune lichidul si se ridica nivelul lui in vas.ce mi-a mai zis el e ca nu mai poate urca mai mult de 150km/h oricat a incercat,asta a sesizat el in ultima saptamana.toate adunate dau un diagnostic...dar care sa fie ,ca la scanarea cu vag-cum-ul nu are nici o eroare masina respectiva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vag-ul nu-ti va spune niciodata ca ai garnitura de chiulasa "ciupita"....asta trebuia sa deduca "mesterul"...dar vag-ul poate "ajuta" enorm in punerea unui diagnostic corect prin efectuarea unor log-uri (masuratori)..."mesterul" trebuie doar sa interpreteze corect masuratorile.....faceti un log in grupul care afiseaza temperatura agentului de racire...dati-i o "forja" tzeapana si vedeti cu cit variaza temperatura...la o garnitura "ciupita" temperatura va creste considerabil....faceti log-ul la ambele masini ca sa aveti termen de comparatie....poate garnitura e la inceput de "ciupire"....daca dupa "forja" furtunele groase de la radiator se intaresc precum bolovanul,problema e clara....spor la lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa dezbat problema ca sa fiu bine inteles...

parerea meae sa sti linistit treb sa fie presiune peinstalatia de racire mai ales la un drum lung

sa-ti faci probloeme atunci cand nu e deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu cele zise,dar am prezentat cazul a 2 masini identice si acuma,prin deducere, trebuie sa afirm ca una are o defectiune.dar care?aia cu presiune mare pe instalatie sau cealalta cu presiune aproape insesizabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai duscutat subiectul asta. Presiunea in instalatia de racire este data de defectiuni (ciupituri, ardere), ale garniturii de chilasa! Presiunea din instalatia de racire tinde spre zero si daca totusi exista trebuie sa fie aproape inseziabila daca garnitura de chiulasa este in regula.

Cat despre infundarea radiatorului, aceasta este o cauza posibila cand temperatura lichidului de racire este prea mare!

Modificat de popica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede-ma ca am dat cautare dupe cuvintele"presiune instalatie racire " si ...nimic.acuma unde s-a mai discutat...poate lasi un link,ceva...sau dupa ce cuvinte sa dau cautarea.Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nici eu nu mai gasesc, dar sunt sigur ca am raspuns chiar eu la un post legat de problema aceasta.

In instalatia de racire (si implicit in vasul de expansiune), se creeaza o anumita presiune, data de incalzirea lichidului. Dar aceasta trebuie sa fie foarte mica, aproape insesizabila. Din cate stiu eu capacul vasului de expansiune la VW nu are supape, pentru faptul ca instalatia de racire nu lucreaza sub presiune. Din experienta proprie (e drept pe alt tip de masina, dar racirea cu lichid functioneaza dupa acelasi principiu), iti spun ca e garnitura de chiulasa>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se multumeste celor care au raspuns...din cele scrie de voi deduc ca trebuie dusa la mecanic si vazuta de mester...sa influenteze treaba asta si limitarea de viteza?sau e ceva colateral?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Patesc si eu urmatorul "fenomen" si nu imi dau seama de ce: Pornesc motorul, iar dupa aproximativ 10 minute mi se intareste furtunul de antigel din partea dreapta si se formeaza presiune foarte mare in vasul de expansiune(acela in care e tinut antigelul).

Stie cineva care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca instalatia sa functioneze sub presiune!

de unde ai dedus ca presiunea in vas e "prea" mare?

se si recomanda sa nu scoti busonul si sa nu incerci completarea nivelului cu motorul cald!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca instalatia sa functioneze sub presiune!

de unde ai dedus ca presiunea in vas e "prea" mare?

se si recomanda sa nu scoti busonul si sa nu incerci completarea nivelului cu motorul cald!

Pai problema este ca mi-a si curs antigel pe la un furtun, langa radiator, in stanga. Si eu ma gadeam ca ar fi de la presiunea foarte mare. Inteleg ca este presiune, dar mie mi se pare exagerat de mare. Adica uneori am gasit acel furtun "teava". Daca mai sunt si altele la fel nu imi dau seama, ca doar la acesta pot sa ajung :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia pune o poza cu furtunul si ne uitam si la noi, sa vedem daca ni se inta :blink: reste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi pb a aparut si la mine in diminetile friguroase si m-am trezit cu radiatorul de caldura spart cred ca el a cedat mai usor datorita presiunii!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Patesc si eu urmatorul "fenomen" si nu imi dau seama de ce: Pornesc motorul, iar dupa aproximativ 10 minute mi se intareste furtunul de antigel din partea dreapta si se formeaza presiune foarte mare in vasul de expansiune(acela in care e tinut antigelul).

Stie cineva care ar putea fi cauza?

Una din cauze, care este si cea mai grava, este inceperea fisurarii garniturii de chiulasa. Intarirea furtunului cum ai spus tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut poze la furtunul cu pricina:

45de24edcbed0.jpg

Aceste este cel despre care vorbeam ca este foarte rigid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca slabesti capacul de la vasul de expansiune ar trebui sa scada presiunea. Lasa-l fara capac pana se incalzeste si vezi daca iti face bule de aer in vas. Daca da atunci treaba e nasoala! E garnitura de chiulasa.

Modificat de laus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!