Jump to content

Ambreiaj - probleme


chris
 Share

Postare recomandată

Cati Km ai cu masina, daca sunt peste 200.000 s-ar putea sa te pregatesti de un kit de ambreiaj, desi nu este obligatoriu sa-l schimbi complet. Oricum pana nu desfaci nu vei depista cauza. Numai din descrieri este foarte greu sa o nimeresti.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are aproximativ 110 000km , tdi 131cp 2002.

In ultimul timp, cand motorul este rece, se aude un carait metalic care se modifica atunci cand apas ambreiajul. daca tin pedala apasata 2-3cm se aude mai pronuntat, daca apas de tot dispare. daca masina e scoasa din viteza se aude.

Ceva sugestii? cineva a spus ca s-ar putea sa fie volant :lol: . mentionez ca ambreiajul nu patineaza deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude sunetul acela de care zici tu, tot ce'i posibil sa fie volant, dar nimeni n-o sa-ti poata spune 100% daca-i defecta, decat dupa ce o da jos si o verifica. Nu trebuie sa-ti patineze ambreiajul ca sa ai probleme cu volant. De curand am schimbat kitul de ambreiaj, aveam trepidatii daca foloseam mult ambreiajul mai ales in conditii de trafic aglomerat, am crezut si eu ca-i volant defecta dar se pare ca nu avea nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 97 k .dar primul proprietar (eu sunt al 2lea) nu cred ca a folosit ambreiajul asa cum trebuie .avea un stil de condus old school de unde mi s a tras si o problema si cu turbo.

imi este greu sa cred ca nimeni nu a mai intalnit aceasta problema . daca cineva stie ceva similar ajutati ma macar cu un sent to topic or something .va multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cred ca am si eu probleme cu volant.

motive:

-de vreo doua luni am inceput sa aud un zgomot care vine de undeva de sub masina, un fel de vum-vum asa mai infundat. se aude si la ralanti si in mers. deci parca e mai zgomotoasa masina, dar nu de la motor. la viteze mari, se aude parca ar fi turbulente de aer, ca si cand as avea geamul deschis.

-la rece, daca apas ambreiajul cu motorul pornit, se aude un toc-toc-toc. se aude si la cald, dar parca nu asa tare.

-simt ca agata cand vreau sa cuplez a-ntaia. parca la cald agata mai tare decat la rece.

-mai ales dupa ce se incalzeste, aud un zdranganit, parca as scutura cheile. sa fie arcurile de pe ambreiaj(mai sunt pe disc, sau acum sunt pe volant?)?

mai mentionez ca:

-nu am trepidatii la plecarea de pe loc sau la oprirea motorului.

-dupa niste reprize de mers mai sportiv, cu plecari mai in forta, cand opresc la semafor am niste trepidatii mai accentuate, neregulate.

-am incercat sa plec de pe loc cu frana de mana trasa si nu patineaza deloc, nu simt socuri, etc, deci mi se pare ca se comporta normal.

-in afara de zgomotul de care vorbeam, nu am observat diferente in exploatare.

credeti ca e cazul sa schimb kit ambreiaj+volant? daca nu, cam cat as mai putea merge asa?

masina are 170.000km.

multumesc.

Modificat de A4UDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea are aproximativ 110 000km , tdi 131cp 2002.

In ultimul timp, cand motorul este rece, se aude un carait metalic care se modifica atunci cand apas ambreiajul. daca tin pedala apasata 2-3cm se aude mai pronuntat, daca apas de tot dispare. daca masina e scoasa din viteza se aude.

Ceva sugestii? cineva a spus ca s-ar putea sa fie volant ;) . mentionez ca ambreiajul nu patineaza deloc

Mai mult ca sigur este vorba de rulmentul de presiune!

Am mai auzit la o Jetta 1.9 TDI...asa ceva, insa cand se incalzea nu mai facea zgomot. Asta la inceput...apoi tot mai pronuntat!

Mi se pare ca tu volant monomasica...iar rulmentul este ieftin, insa cam greu de schimbat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o mica problema, g5 2.0 tdi dsg stock cca 105k km, cand accelerez pe loc, se aude la decelerare un zgomot metalic undeva sub 1700 de ture si cel mai pronuntat in momentul in care opresc motorul, atunci se aude cel mai tare.Din ce am inteles de la mecanic ca ar fi volant.Ce pot sa fac sa aflu care e problema si cum se remediaza? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

se pare ca pe zi ce trece tot mai mult tind sa cred ca volant mea da semne de oboseala. am descris simptomele cu 1 post mai sus, dar vreau sa fac acum cateva completari:

- mi se pare ca a aparut o vibratie la ralanti care o simt cel mai bine cand pun mana pe volan. parca si in scaun se simte putin, in rest nu se observa. vibratia asta nu se modifica daca calc ambreiajul.

- a inceput sa vibreze ceva in spate, cred ca la evacuare. daca cresc turatia cu cateva zeci de ture nu se mai aude.

- undeori se simte o trepidatie, nu f. puternica, la plecarea de pe loc, cam pe la jumatatea debraierii adica inainte de a elibera complet ambreiajul. daca o turez putin mai mult la plecare(adica vreo 2000 rpm in loc de 1500) nu se mai simte.

in aceste conditii, cam cat de avansata credeti ca e uzura volantei, daca ea e problema? ar trebui sa o schimb deja sau mai pot merge? e riscul sa afecteze cutia de viteze sau altceva?

de asemenea, nu cred ca a raspuns cineva la intrebarea nr.2 de mai jos, sau cel putin eu nu n-am gasit raspunsul si m-ar interesa si pe mine:

Un coleg forumist, dan_wolf, m-a rugat sa postez in numele lui urmatorul mesaj (el nu are internet acum):

1. daca volant se poate monta pe arbore (exceptand inele, distantiere...etc) in mai multe pozitii sau numai in doua, una ok si una la 180

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit de 1 sau 2 dinti sariti si mergea numai ca avea trepidatii, defapt cineva a cumpart asa masina si a umblat cu el vreo jumatate de an pana a fost pus totul la semn dar nu este vorba de un motor PD.

In schimb nu cred ca un motor PD poate merge cu un decalaj de 180

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude un zgomot ciudat de metal ( nu continuu ) la relanti cand e rece motorul. Cand se incalzeste, nu mai am nicio problema. La service mi-au spus ca ar fi volant insa nu sunt siguri ( ar trebui desfacuta ). Este asta un simptom de volant pe duca sau poate fi altceva?

Am acelasi simptom...ai reusit sa afli de la ce provine?merci si astept un raspuns! bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema....

In conditii de aglomeratie, unde se merge bara la bara cu multe opriri si porniri.. dupa un timp, la plecarea de pe loc, masina tremura, ca si cum ar da sa moara motorul.

Daca vreau sa "plec cu scartz", tot asa face, da sa moara ca si cum nu ar fi turat suficient motorul.

Nu am vibratii la relanti, nici cand e rece.

Ambreiajul tine cam sus, deci cred ca e pe duca. Sa fie asta cauza? sau ... volant.. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi la masinile cu ambreiaj comandat prin cablu semnul de uzura al ambreiajului este acela ca "tine" ambreiajul sus in cazul masinilor cu ambreiaj comandat hidraulic acest fenomen apare si din cauza uzurii avansate a mecanismului hidraulic ce comanda ambeiajul (pompa de ambreiaj de la picior sau cilindrul receptor de la cutie)

Faptul ca tremura la plecara de pe loc e un semn ca ambreiajul tau trebuie schimbat (recomand inlocuirea intregului chit) insa e posibil sa ai surpriza ca dupa punerea unui kit noude ambreiaj sa tina tot sus pedala fapt ce se va remedia dupa repararea sistemului hidraulic de comanda .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut. am si io mica mare problema cred ca volant mea ma lasat...cand bag intreapta 1 si dau drumu la ambreiaj tremura rau de tot de zici ca se rupe masina...la relanti tremura toata masina si cand apas ambreiajul la relantii scade turatia motorului si se aude o frecare asa de ''fier pe fier'' ce ar putea fii?? volant, ambreiajul??? poate imi dati si mie niste imformatii inainte sa o duc in service...daca a mai avut cine o asemenea problema (desi nu doresc la nimeni) sa ma ajute cu niste informatii si daca se poate si un pret...multumesc :icon_thumright:

PS: tipul de motor e AGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca ceva... cand plec dupa loc in imi trepidaza ambele roti se misca asa in reluare nu prea pot sa descriu...chiar nu poate sa ma ajute nimeni???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca va fi ambreajul adica placa de presiune s-au discul,dar astea se recomanda a fi schimbate in set cu rulment cu tot.

volant daca este descentrata tremura tot timpul cat motorul functioneaza,(astea din experienta mea) dar spre norocul nostru

a-l mecanicilor mereu apar noutati de multe ori (unicaturi) le spun eu,din pacate mereu invatam si tot ..... murim.Succes.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior ! Foloseste butonul Add Reply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal trebuie schimbat discul de ambreiaj, placa de presiune si rulmentul de presiune. Placa de presiune si discul sunt in acelasi set, de rulment nu sunt sigur. Dupa simptomele descrise de tine (vibratii la relanti) se pare ca este ceva pb si la volant, nu stiu cum este la Seat dar daca este bimasica de acolo iti vin trepidatiile si tb schimbata.

Cel mai sigur este daca il duci la un mecanic si il desface, nu gresesti cu nimic problema la disc si placa presiune este evidenta nu mai debrajaza cum trebuie din cauza uzurii plus ca se frec deja metalel. Daca ai pb cu volant schimbi si acela, ultimul este putin mai piperat la pret.

Bafta

PS. daca este pb si cu volant atunci poti calcula linistit un 2000 RON pt toate

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti tremura toata masina

volant.

si cand apas ambreiajul la relantii scade turatia motorului si se aude o frecare asa de ''fier pe fier'' ce ar putea fii??

RULMENTUL DE PRESIUNE.

Niste concluzii mai complete gasesti si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. azi m'am uitat la masina am scos filtrul de aer si am ajus la suportul de la motor care era sub filtru de aer in partea dreapta cum stai cu fata la masina. i-am dat o cheie si am observat ca se misca cam tare din suportul ala...am oprit masina si am miscat motorul cu mana...si se misca tot motorul...e normal ca sa misc eu motorul cu mana??? sa fie de la suporti de la motor toate trepidatiile alea?? ma ajuta si pe mine cineva???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poti misca motorul cu mana dar in mod normal nu foarte mult. Vezi daca lasa numai din cauciuc sau este slabit vre-un surub. Si tampoanele de la motor obosesc odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bagat in masalier si cand dau drumu la ambreiaj motorul se lasa asa in jos din suportul ala...

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aburik@ suportul acela este un factor dar nu cel mai important. Lasa deocamdata suportul acela sau daca dai oricum cutia jos schimbal daca vezi ca este dus ca nu costa o avere. Sursa problemelor tale este chitul de ambreiaj facut praf si nu tamponul. Daca motorul ar sta tapan pe suport te ar arunca pe usa afara cand se opreste sau porneste. Cauciucul acela este flexibil ca sa atenueze trepidatiile motorului si socul la porniren si oprire.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum am inteles...maine o duc la service sa vad ce imi zic baieti de acolo...oricum multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant = flywheel = single mass flywheel = SMF

volant bimasica = dual mass flywheel = DMF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!