Jump to content

Ambreiaj - probleme


chris
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru ajutor. In fine mi-am luat inima in dinti si am facut o gaura in buget ( m-am imprumutat de niste bani ) si m-am programat la service pentru luni dimineata. Tot luni daca va fi cazul voi cumpara si un kit de ambreiaj ( luk la recomandarea mecanicului - acum sa vad ce am pe masina). Mecanicul mi-a zis ca e posibil ca si pornirea mai agresiva sa fie din volant. Se va uita si la tampoanele motorului dar nu banuieste sa fie de acolo.

Ciudat e ca foarte rar plec de pe loc cu trepidatii. Mi se intampla numai cand stau prin Bucuresti bara la bara prin ambuteiaje ce dureaza cateva ore. Dar asta nu s-a mai intamplat de anul trecut. O intrebare: se poate ca, cu schimbarea chitului de ambreiaj sa mai fie nevoie si de altceva? Mai poate fi si altceva afectat ? Sa stiu daca-mi permit toata reparatia ca sunt destul de limitat ca finante.

Inca ceva: bataia de care vorbeam nu se aude la motor, se aude undeva de sub masina pe unde e cutia de viteze spre maneta schimbatorului. Bataia respectiva am observat ca e strans legata de harjaitul acela de se aude cand apas pedala la jumatate. Cam cum s-a intamplat sapt trecuta: am circulat cu masina 1-2 ore si la un stop am observat ca simt o bataie in schimbatorul de viteze.... am oprit aerul conditionat si ventilatia sa aud mai bine ce se intampla. Atunci am obs pentru prima oara si bataia si faptul ca am un zgomot ( harjait) cand apas pedala la jumatate. De atunci am mai circulat cu masina a 2 zi si am avut aceleasi probleme. Am mai mers cu masina abia ieri ca sa vad daca mai face. Dupa o ora de mers parca-mi disparuse si harjaitul, nu mai se auzea nimik. Dupa ce m-am mai plimbat pe unde am mai avut treaba ( dupa 2-3 ore) a inceput iara sa harjaie de data asta parca mai tare ca pana acum.

Probabil tine de temperatura la care ajunge ambreiajul sau volant in timpul folosirii si cu cat se incalzeste mai mult cu atat apar mai repede efectele. In fine sper sa se rezolve luni.

Inca o chestie. Am gasit ambreiaj luk. Normal ca am inceput sa prospectez piata. Am gasit la Unix pe la 32 mil, ( kit complet ambreiaj + volant ), undeva pe prelungirea Ghencea nr 48 ( www.magazinul de piese.ro) pe la 17.3 milioane la fel kit complet + volant, la un coleg de pe forum care are magazin de piese auto la fel kit + volant 17,4 milioane, la Dilli car vreo 24 - 26 milioane ( nu mai stiu exact) la Volksparts vreo 25 milioane si la Autotechnic shop la 16,4 milioane kit+volant ( la pretul asta nu dadea factura).

Intrebarea mea este de ce sunt diferentele astea de pret enorme? Este vorba de alta calitate a pieselor? Sunt facute prin alta parte ( Turcia, China ) ? Peste tot pe unde am sunat am fost asigurat ca toate piesele sunt originale si sunt facute in Germania cu toate ca pe cutie nu scrie nicaieri ca sunt facute in Germania ci scrie ca sunt distribuite de schaeffler automotive aftermarket 63201 Langen Germany si mai jos scrie mai mic ca: contine componente de calitate cumparate de la o entitate din gupul Schaeffler sau entitati neafiliate ( cel putin asta scrie pe cutia colegului de pe forum dar am intrebat la tel pe majoritatea si intradevar pe nici o cutie nu scrie ""made in Germany"")

Ce sa cumpar? Sunt prea sarac sa schimb ambreiajul iar la 20000 sau 30000 km si nici nu i-as plati unuia chiria sau cine stie ce utilitati pentru ca are ditamai pretul... Cum pot afla in ce tara sunt facute? Exista diferente de coduri ceva?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti fratilor, chiar nimeni nu stie nimic? O parere ceva? Tre sa ma duc sa cumpar ambreiajul azi si nu stiu de unde sa iau. Sunt aceleasi piese peste tot? Difera doar adausul comercial?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa frate ambreajul si volant si pune exact ce aveai inainte.Comanzi dupa ce vezi exact si alegi exact piesele care au acelasi fabricant.Unii au pus alt tip de volant si se declara multumiti.Fiind o piata libera exista si riscuri dar ar fi de preferat sa-ti monteze cei ce vand marfa ca sa ai garantie.In rest mult succes!

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred ca am fost destul de explicit, mai mult ca sigur ca am luk pe masina ( si daca nu am luk am sachs si in cazul asta o sa iau sachs). Ideea e ca pe sachs scrie clar ca sunt facute in Germania. O sa schimb tot, kit ambreiaj rulment si volant. Problema este ca sunt diferente de pret de pana la dublu la aceleasi piese ( ma refer strict la kit complet ambreiaj + volant ). Vreau sa nu iau plasa cu piesele. Sa nu fie alta calitate. Fabricate in alta tara... Stie cineva daca sunt fabricate in alta parte in afara de Germania? Daca da, cum se pot deosebi? Daca nu, atunci iau de unde e mai bine ca pret. Despre asta e vorba.

Inca ceva, pe fier - discul de ambreiaj sau volant ( ma refer strict la luk) nu scrie unde sunt facute. Am vazut kitul de ambreiaj luk schimbat de pe un golf si nu era decat stantat in metal "luk". Nu sunt scrise date de fabricatie decat pe cutia de carton in care vin ambalate. De unde sa ai cutia abreiajului original de pe masina?

Modificat de k7_nairam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal solicit ajutorul colegilor de pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza trepidatiilor la plecarea de pe loc este intr-adevar ambreiajul. In majoritatea cazurilor este si volant-a. Dar nu ai de unde sti pana nu desfaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce risc daca mai merg o vreme cu problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar sa nu iti mai functioneze masina, adica sa nu mai intre in viteze sau sa bata rau de tot volant la relnti. Si in cazul ala cand bate rau de tot volant la relanti, gen zgomote in serii, dar zgomote mari si profunde atunci este bine sa nu mai mergi cu ea ca risti sa spargi carcasa ambreiajului ce este legat de cutie.

In rest nu se intampla nimic.

Eu am 245 mii km cu el si incepe volant sa bata sau mai bine zis sa trepideze cand merg mult in aglomeratie si este foarte incinsa si doar la plecarea de pe loc, dar ii dau in cazul ala, plecarea mai cu japca si scap de momentul ala jenant de trepidatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MI-am cumparat kit ambreiaj+ volant luk. Maine dimineata merg la service sa-l schimb. Chiar sunt curios ce o sa gasesc defect pe masina. Va tin la curent.

Modificat de k7_nairam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce conține kitul de ambreiaj ți la ce preț l-ai luat cu tot cu volantă

ține mă la curent te rog și cu cheltuielile de service

mulțumesc anticipat

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in topic.

Ia de citeste ce contine un kit de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare, la mine la masina din semnatura pedala de ambreiaj este mai moale (elstica ca sa zic asa), in sensul ca atunci cand apas pedala se duce uniform in jos, iar la alta masina, acelasi model, alcelasi motor, la un sfert de apasare pedala este moale, iar dupa aceasta este tare.....cum trebuie sa fie aceasta in cele din urma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danneata84 - kit de ambreiaj ( soare, disc de ambreiaj si rulment de presiune) si volant luk, 17500 ron.( factura si garantie 18 luni)

Manopera 500 ron. + 50 ron si o masa la baieti. Au stat la masina de la 9 pana la 14.00 (demontat + montat). Apoi a urmat un reglaj la timonerie de care nu am cam fost multumit pana pe la ora 16, timp in care tot am facut ture cu masina sa vad daca s-au facut reglajele cum trebuie.

Alinushu2007 - In ceea ce priveste pedala cat e de moale, difera in functie de producatorul ambreiajului de pe masina. Ex: am avut pe masina sachs si pedala era mai tare, acum mi-am pus luk si pedala este mai moale la apasare ( am inteles de la mecanic ca soarele este autoreglabil - se va intari sau se va modifica cursa in functie de uzura discului in timp).

Mai am in schimb niste problemute la care inca nu am gasit rezolvarea sau inca nu sunt sigur de cauze. Inainte sa schimb ambreiajul aveam vibratii( nu prea mari) cand plecam de pe loc si un harjait cand apasam pedala de ambreiaj la jumatate. In afara de asta imi agata aproape in fiecare viteza( imi caraia in marsaliere si vit a 2 mai mult - cu timpul a inceput sa agate mai in toate). Acum plecarea de pe loc se face fara vibratii, ambreiajul lucreaza mult mai bine, parca-i alta masina dar de agatat tot imi agata si-n marsaliere imi caraie. Inaite de a schimba ambreiajul am rugat mecanicul sa-mi regleze timoneria sa mai merg cat de cat cu masina. Dupa ce mi-a reglat timoneria aproape nu mai agata de loc in nici o viteza si nu mai caraia in marsaliere de loc. Acum dupa ce am schimbat ambreiajul si am vazut ca agata si caraie in marsaliere am rugat mecanicul sa-mi regleze iar timoneria. Din pacate tot agata indiferent ce face si-n marsaliere daca apas pe pedala de ambreiaj si bag in viteza caraie trebuie intai sa bag in alta viteza si apoi in marsaliere ( asa nu mai caraie). Cand bag prima oara in viteza( apas pedala de ambreiaj si bag viteza 1) imi agata, daca scot din viteza si stau cu ambreiajul calcat pot baga in orice viteza ca nu mai agata. Face asta tot timpul prima oara cand apas pedala de ambreiaj. Iarasi inca o chestie pe care am obs de cand am schimbat ambreiajul: cand apas pe pedala de ambreiaj si bag in viteza, apoi scot din viteza si ridic piciorul de pe ambreiaj se aude un click( pana acum nu l-am auzit). In fine, mecanicul imi spune ca mai mult de atat nu poate sa-mi regleze timoneria( sau nu stie), asa mi-a zis si data trecuta( inainte de a schimba ambreiajul) si la insistentele mele a mai reglat-o o data si nu mi-a mai agatat. Mecanicul spune ca problema ar fi din cutia de viteze. Eu cred ca e din timonerie. Voi ce parere aveti? Sa nu ma apuc sa cumpar cutie de viteze si sa nu fie nevoie sa o schimb. Stiti pe cineva care este expert la reglaj timonerie sau la cutii de viteze sa stiu si eu exact ce are masina ca deja o iau pe carari nebanuite....

Modificat de k7_nairam
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Intre timp am mai facut cate ceva la masina la ambreiaj. Am fost la un coleg de pe forum si am aerisit ambreiajul ( chestie care mi-au spus mai multi sa o fac) si am incercat un reglaj al timoneriei. Pana la urma doar s-a curatat timoneria si s-a uns. Vad ca agata mai putin , uneori de loc ( nu m-am mai plimbat cu ea ca nu prea mai am bani nici de motorina). Cel putin chestia cu prima pedala s-a rezolvat, acum la prima pedala intra bine si-n marsaliere si-n 1 a... Sper sa ies la un drum mai lung peste 2 sapt ( vreau sa merg prin Sibiu sau Paltinis) si atunci o sa vad cum se comporta masina. Oricum de cand s-a uns timoneria parca intra mult mai usor in orice viteza fara sa mai intampin vre-un "obstacol". O chestie am obs la marsaliere, nu-mi caraie decat daca o bag foarte repede, daca nu ma grabesc intra perfect ( nu stiu daca asta e normal sau nu). Ciudat esste ca in seara cand s-a uns timoneria imi intra la liber cu motorul oprit in toate vitezele inclusiv a 5 (unde nu a intrat niciodata la liber) acum vad ca nu mai vrea sa intre in nici o viteza la liber decat daca o fortez un pic mai mult. Ciudat. In fine o schimbare se simte. NU stiu ce sa fac, cred ca am ceva probleme cu cilindrul de ambreiaj sau cu tijele... asta cred eu dupa tot ce s-a intamplat cu toate ca mecanicul mi-a zis ca toate problemele sunt din cutie. Ce sa fac? Sa schimb si cilindrul de ambreiaj? Acesta se poate schimba fara a da cutia jos ( e destul de costisitor sa dau iar cutia jos)? Am vazut ca este destul de accesibil. Poate se fie de la altceva? Tije sau pana la urma din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu ca sa iti reglezi timoneria, trebuie sa dai la o parte imbracamintea mansonului de la schimbator si acolo o sa gasesti un locas pt o surubelnita, ax. Suprapui cele doua orificii si le blochezi introducand acel ax sau surubelnita ce intra acolo.

Dupa care mergi afara la cutia de viteze cu ea pe liber ca asa este ea blocata datorita axului introdus de tine si relaxezi acele arculete de la prinderea timoneriei pe CV.

Sper sa ma fi facut inteles.

Iti atasez si o poza cu timoneria din ETKA.

78992495.th.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut am un Vw Passat din 2004 1.9 TDI 4motion 130 hp 140 de mii de km si imi cam patineaza ambreiaju in treptele superioare sau la kick down :blink: , saptamana viitoare urmeaza sa il schimb si mar interesa daca trebuie sa pun alt tip de ambreiaj ( si anume ce model,sau firma) care sa suporte un cuplu mai mare pentru un eventual chip tuning. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sachs parca sunt originale pe masina ta . Altceva mai bun nu cred sa gasesti . Luk sunt mai ieftine putin si se spune ca sunt putin mai jos ca si calitate , dar nu cu mult. Majoritatea recomanda Luk , deoarece raportul calitate / pret este optim.

k7_nairam ...sper ca ai scapat un 0 in plus la cei 17500 Ron .

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut am un Vw Passat din 2004 1.9 TDI 4motion 130 hp 140 de mii de km si imi cam patineaza ambreiaju in treptele superioare sau la kick down :) , saptamana viitoare urmeaza sa il schimb si mar interesa daca trebuie sa pun alt tip de ambreiaj ( si anume ce model,sau firma) care sa suporte un cuplu mai mare pentru un eventual chip tuning. :somnmare:

Daca masina ta este fabricata pana in 2002 intra in Promotia Porsche Bucuresti Nord.

Am fost eu acum 3 zile la ei si am intrebat de un kit de ambreiaj.

Placa, discul si rulmentul cu promotia de -20% ajunge la 450 ron, dar atentie daca ai nevoie de volant fugiiiiiiiii 3100 ron. Bai nene astia sunt nebuni nu gluma.

Merita Kitul primar pt cine are volant in firea ei.

Piesele sunt LUK sau Sachs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, daca as avea probleme cu ambreajul si volant, pun kit cu volant single mass. Am mers cu o Bora cu single mass, si nu e nicio diferenta. Cica, un pic mai zgomotoasa si ca ar trebui sa smuceasca un pic....dar nu am simtit mare diferenta fata de dual mass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu o sa aleg un kit cu single mass si care sa tina si cuplu ca nesimtitul, dar momentan nu dispun de 31 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost la mecanic a făcut o tură cu mașina și niște teste cu fr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o sa vezi doar dupa ce desface si o sa vezi exact ce ai acolo.

Tu decizi cand te apuci si cat mai mergi cu ea.

Poate sa-si dea seama, ca pana la urma daia este mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cati km ai? volant nu se strica asa cu una cu doua ... si daca e stricata se aude sunt simptome ,crezi ca daca o vede cu ochiu liber iti spune ca e buna sau? Eu zic sa-ti iei kitul de ambreiaj rulment .placa disc si sa le schimbi!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu la VW la un test si mi-au spus ca trebuie sa schimb ambreiajul + volant/a... pret? Vreo 15 mil placa + discul si vreo 35 mil volant/a. Mi-a spus ca daca am ambreiajul original, imi da placa la 117 ron fara tva si discul tot la 117 fara tva. La volant/a ioc ... adica nimic :D Asa ca ... cred ca o sa iau o volant/a din alta parte la 15 mil ... si placa cu discul la schimb la ei.. (dar asta prin vara .. sper sa ma tina pana atunci)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai fost astazi o data la VW pentru a-mi pune un capacel pe cutia de la ambreiaj (rechemare de la producator) si l-am intrebat pe tipul de acolo cum mi-au verificat ei mie ambreiajul de-au ajuns la concluzia ca e dus si ambreiajul si volant. Si mi-a spus ca dupa cursa pedalei.. prin faptul ca tine "sus". Cica un ambreiaj bun tine la jumate... a mea tine peste jumate. Sa-i cred pe cuvant ? Este asta un argument pentru a schimba ambreiajul ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!