Jump to content

Ambreiaj - probleme


chris
 Share

Postare recomandată

Salutare, am si eu o problema. Am schimbat cu 15k km in urma ambreajul si merge totul ok(acum are 192k km), insa o mica dar foarte deranjanta problema la pedala de ambreiaj. Cand este destul de cald in masina, mai ales acum de cand au inceput sa vina caldurile, imi scartaie destul de tare pedala, mai ales cand ridic usor sau o apas usor. M-am uitat la ea am vazut ca are un arc deasupra si pleaca un cablu din ea. Am dat cu un spray lubrifiant pe acel cablu insa nicio diferenta. Spuneti-mi va rog daca se poate face ceva in privinta asta? Daca se poate repara cumva sau trebuie schimbat ceva pe acolo, daca s-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 130 000 km in bord 180 000 reali. Ambreiajul era cel original. Discul se uzase aproape de limita pt ca volant era blocata si miscarea a fost preluata de disc care avea si joc din nituri.

Modificat de Gelu1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un volant blocat cred ca abia poti sa mergi.

Iti patina ambreiajul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut volant blocata si mergea foarte bine masina, fara sa trepideze absolut deloc la plecarea de pe loc.Insa facea alte zgomote suparatoare,la inceput facea doar cand porneam motorul cateva minute,apoi cu timpul facea si cand se incalzea, si de frica ca nu stiam ce e pe acolo, am schimbat-o.Discul de ambreiaj mai mergea lejer 50-60.000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotele suparatoare dispareau cand apasai abreiajul ?

Daca cu un volant blocat, masina merge la fel de bine, atunci care mai e rostul lui ?

Nu prea cred ca un volant blocat face doar zgomote. Discul nu are arcuri si vibratiile nu se pot atenua in totalitate de disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calcarea ambreiajului chiar si numai 1 cm. dispareau troncanelile si zgomotele de la ambreiaj.Discul meu avea arcuri pe el.Masina mergea absolut normal cu acea volant blocata,adica volant era tzapana cand am dat-o jos.Am schimbat-o din cauza piticilor de pe creier!!Aia ma deranjau foarte mult!Cu masina se mai putea merge mult si bine zic eu (si altii mai priceputi au spus-o,cu probleme similare la masini exact ca a mea).Dar si daca crapa sau naiba stie pe unde te lasa...?Acum depinde de fiecare cum gandeste si vede lucrurile, insa un sofer mai indiferent cu masina mai mergea cu ea asa mult si bine!

Acum eu ma gandesc ca daca volant este blocata se comporta ca una cu simpla masa.E interesant de vazut, la cineva care si-a montat simpla in loc de dubla, cum ii merge si cum se comporta masina.Insa banuiesc ca ai mai multe zgomote si trepidatii la una cu simpla masa, ca doar n-or fi pus-o nemtii chiar de tampiti pe masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este la fel comportamentul masinii cu volant blocata sau cu ea in stare buna.

Cu volant blocata eu am avut in primul rand zgomote suparatoare tot timpul, iar cand ambreiajul era solicitat mai mult, zgomotele erau mai pronuntate. Acum au disparut zgomotele

Schimbarea vitezelor se facea mult mai brutal comparativ cu volant noua (se fac mult.. mult.. mai lin)

Aveam pedala de ambreiaj tare si tinea sus de tot. Acum ii dau drumul putin, si o ia din loc masina (si nici nu mai simt pedala, e f usoara). Cred ca placa de presiune e "vinovata" de asta - (intr-un sens bun pentru mine pt ca e mai comod).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric ca merge altfel masina cu volant si ambreiaj nou, fata de una cu volant blocata, dar in afara zgomotelor chiar suparatoare (nu neaparat ca intensitate, ci mai mult ca frecventa neconstanta) si a pedalei de ambreiaj tare, eu consider ca mai puteam merge mult si bine cu ea asa.Adica nu am simtit alte manifestari urate in exploatare.Chiar si cu pedala cea tare ma obisnuisem fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu eram ferm copnvins ca trebuie sa schimb kitul de ambreiaj + volantul intrucat vibratiile la plecarea de pe loc, in traficul din Bucuresti, deveneau din ce in ce mai puternice...pana intr-o zi cand a vibrat foarte rau (credeam ca ajung cu masina rupta in doua acasa). Dupa aceea zi vibratiile sunt foarte mici chiar si dupa ce merg ore intregi prin oras. Am crezut ca e o minune :D...dar totusi...asta inseamna ca in momentul ala volantul s-a blocat efectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-am schimbat si eu ambreiajul si am o mica nelamurire. Pe masina am avut kit Sachs si am pus in loc tot Sachs. volant veche ramasese blocata si am dat-o jos prin taiere cu flexul, discur relativ ok, in schimb placa de presiune era crapata in 3 locuri, iar rulmentul l-am scos in 5-6 bucati. Cu toate astea masina nu vibra la relanti, vitezele se schimbau usor, numai un scartait se auzea din cauza rulmentului probabil, dar care disparea in momentul cand atingeam cu piciorul pedala. Nu pot sa spun decat ca am fost foarte surprins de cat de rezistente sunt aceste ambreiaje.

In fine dupa ce am puss kitul nou, pedala e foarte moale (cum era de asteptat), doar ca imi tine foarte jos. Adica mai bine de jumatate din cursa pedalei pare "moarta" dupa care daca ridic piciorul cativa milimetri masina incepe sa se miste. E normal?

Se regleaza oare ceva, sau trebuie sa aerisesc circuitul? As aprecia un sfat....

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi soc am avut si eu cand am pus abreaju nou de arl..... mergi ceva si o sa se mai lase... o sa tina pe la mijloc dupa cateva mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pt raspuns Swat Cat. Incep sa ma obisnuiesc cu noul ambreiaj :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

va salut ,

sunt nou pe forum si doresc sa aflu si eu ceva sfaturi daca se poate sa fiu ajutat as fi recunoscator : imi intra in viteza greu nu mereu dar destul de des in ultimele zile si cam in toate iar cel mai rau in marsarier daca bag brusc caraie , am fost si mi sa spus ca de la placa de presiune e treaba asa sa fie ? iar ieri la alt service au zis ca in proportie de 99% trebuie schimbat volant si kit de ambreiaj :|ca e mai sigur asa nu doar volant ce parere aveti ? masina e un VW golf4 din 2000 variant 1.9TDI 90cp si aproape 250mii km . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 250 mii km ce mai vrei de la el. Si-a facut treaba zic eu. Da, de preferat si daca ai bani este sa schimbi tot kitul de ambreiaj, adica: volant, disc, placa, rulment.

Acum mai ECO, daca la tine nu trepida la plecarea de pe loc doar din ambreiaj (fara acceleratie) si nici nu se auzeau zgomote venind dinspre ambreiaj, ar insemna ca volant ta ar mai duce, DAR pana cand nu se stie. Deci este iar de preferat sa iti schimbi tot kitul.

Se mai intampla ca si din cauza sistemului hidraulic sa nu iti intre in viteze, adica sa nu mai ai lichid de frana in vasul de la pompa de frana (nu te mira, au vas comun) sau sa ti se fi dus cilindru receptor de la furca ambreiajului. Doar un mecanic iti poate confirma exact ce si cum. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Adresez urmatoarea intrebare pentru cei priceputi cat si pentru userii care au acces la cataloage de piese auto de la firme. Acum 2 ani la dubitele T4 cu motor de 2,5L tdi 102 cai au aparut volante cu masa simpla de la LUK. Am incercat sa caut pe net dar nu am gasit daca a aparut sau nu o versiune monomasica pentru T4 150cai cod motor AXG sau AHY. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreaba-l pe Volksman , el iti poate spune daca se vinde asa ceva, adica, daca se gaseste la vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Cer si eu un ajutor la specialistii de pe forum. Se poate face vreo aerisire la ambreiaj? Mentionez ca am pedala de ambreiaj foarte tare, in rest nici o alta simptoma din ce am vazut in acest topic. Poate doar mici vibratii la relanti cand e cald afara si nu am clima pornita(cand pornesc clima dispar vibratiile deci cred ca trebuie sa maresc turatiile la relanti.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se poate face aerisire la ambreiaj.

Dar am o veste proasta pt tine.

La pedala tare nu se necesita aerisire, adica buba nu este de acolo, posibil placa de presiune.

Vibratiile pot surveni din mai multe locuri, trebuie descoperite. Incearca cu un relanti mai mare, dar nu este solutia de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Borisake! Se poate controla in vreun fel? Sau trebuie dat jos tot ambreiajul?

Iar la vibratii am observat ca terpideaza tare toba de esapament. Are ceva tampoane pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt mai nou pe forum si a si eu o mica problemuta la care am nevoie de ajutorul vostru. Am un golf 5, 1.9, diesel, 105 caluti, 2004 si cred ca am si eu probleme cu ambreiajul sau volant. Problema se manifesta in felul urmator: dupa ce merg aprox 1 ora cu masina, cand apas pedala de ambreiaj jumatate de cursa mi se schimba zgomotul la motor si simt ca parca agata ceva in pedala ( se aude un zgomot metalic de harjait nu foarte puternic ), masina merge aproximativ normal, nu patineaza, si nu am trepidatii anormal de mari ( sau deloc) la pornirea de pe loc. Cand dau cheie la pornire de multe ori porneste foarte agresiv si mi se zdruncina schimbatorul si motorul de dau sa se rupa. Ideea e ca nu se manifesta tot timpul la fel... de multe ori imi dispare zgomotul cand apas pedala de ambreiaj la jumatate aproape de tot. Am mai avut o chestie ciudata saptamana trecuta... o data cu zgomotul respectiv aveam si o bataie( de obicei cand stateam la relanti la semafor) pe care o simteam in schimbatorul de viteze de parca era cineva cu un ciocan si dadea cu el sub masina, nu se auzea decat daca opream ventilatia si stateam cu geamurile inchise dar se simtea foarte bine in schimbator. Bataia respectiva am mai avut-o si a 2 zi si dupa a disparut total.... Dati-va cu parerea de la ce ar fi, am vb cu un prieten si mi-a zis ca s-ar putea sa am probleme cu volant , dar de ce nu am aceste probleme tot timpul? Cand apar cand dispar....Idei ceva? Sa ma apuc sa-mi cupar kit de ambreiaj si sa ma pregatesc sa-l schimb? Inca o chestie: de ce sunt diferente asa de mari de preturi intre magazine? am gasit chit complet de ambreiaj de la luk la 17 mil si la alte magazine de ex unix la peste 30 mil acelasi kit. Probabil tot peste 30 mil gasesc si la reprezentanta. Sunt kituri diferite? De la reprezentanta nu iau tot luk? De ce e aproape dublu? Mai e ceva...masina este luata anul trecut second hand din Bucuresti, si de cand am luat-o imi caraia sau nu intra tot timpul complet in marsarier. Cu trecerea timpului a inceput sa-mi agate cutia in viteza 1 ( sau asa a facut de la inceput, nu am condus golf 5 pana acum) a 2 si mai nou si in a 3... Poate fi din timonerie? Astept parerile voastre. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o prima treaba pe care o poti face cred ca trebuie sa verifici pe sub capota tampoanele de la motor ( prinderea pe sasiu ) sau de la cutie slabite sau chiar rupte de tot .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce merg aprox 1 ora cu masina, cand apas pedala de ambreiaj jumatate de cursa mi se schimba zgomotul la motor si simt ca parca agata ceva in pedala ( se aude un zgomot metalic de harjait nu foarte puternic ), masina merge aproximativ normal, nu patineaza, si nu am trepidatii anormal de mari ( sau deloc) la pornirea de pe loc.

Parerea mea ca e blocat rulmentul de presiune, sau se blocheaza uneori. Desfa ambreiajul cat mai repede sa nu dai in alte belele.

Trepidatiile aleatorii ale motorului pot fi si de la volant. Dar nu poti afla exact decat dupa ce iti vor desface ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cu tampoanele la cutie si la motor cum se poate verifica? Tre sa desfac tot ce este pe sub masina ( adica pot eu sa vad ) sau tre sa ajung in service si e ceva mai complex? Posibil sa fie ceva la tampoanele la cutie pentru ca daca sunt in viteza si o las usor la relanti si apoi incep sa accelerez observ ca mi se misca schimbatorul si senzatia este ca se misca cu tot cu cutie, se simte ca si cand cutia ar avea joc si este miscata putin ( nu stiu daca asta e ceva normal).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ridicata de k7_nairam are doua aspecte :

,,Cand dau cheie la pornire de multe ori porneste foarte agresiv si mi se zdruncina schimbatorul si motorul de dau sa se rupa " - aici e vorba de un tampon slabit sau chiar rupt, aici nu are nici-o treaba rulmentul si nu cred ca o volant descentrata ( ma refer la cele cu masa dubla) ar avea un efect atit de mare

,,Bataia respectiva am mai avut-o si a 2 zi si dupa a disparut total..." - asta ma duce cu gindul tot la un tampon slabit care permite deplasari ale ansamblului motor-cutie, care astfel pot lovi table de pe linga ele sau scutul.

,,cand apas pedala de ambreiaj jumatate de cursa mi se schimba zgomotul la motor si simt ca parca agata ceva in pedala ( se aude un zgomot metalic de harjait nu foarte puternic )" - aici e vorba de rulmantul de presiune, care, asa cum zicea Cozmin este blocat, total sau partial si folosirea lui in continuare duce la uzura razelor soarelui placii de presiune, dupa care la nefunctionarea ambreiajului.

Sa nu uit,

partea cu tampoanele eu o verific cu un levier, sau pun cricul ( hidraulic ) sub motor si-l ridic fortind astfel ( putin, nu exagerat) in tampoane ( pe rind linga fiecare), si asa vad cu ochii liberi daca tamponul tine sau e partial, sau total rupt.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!