Jump to content

Ambreiaj - probleme


chris
 Share

Postare recomandată

Vad ca sunt multi baieti aici care se pricep la ambreiaje, asa ca va spun si eu despre problema mea.

Intr-o zi , in timp ce intram pe DN1, ii dau treapta I, accelerez mai tare, a II-a, accelerez la fel, iar cand ii dau a III-a, vad ca se tura in gol. Ridicasem piciorul de pe ambreiaj, apasam aceeleratia si se comporta de parca as fi tinut piciorul pe ambreiaj. Apas iar ambreiajul, ii dau a IV-a si isi revine. Vreo 200-300 km a mers ok, si incepusem sa am dubii...poate o fi fost vina mea. Pana intr-o alta zi, cand mi-a facut ,,din-ou". Ma apropiam de un camion care mergea mai incet. Eram treapta a III-a, ma asigur, ii dau a II-a, accelerez si surpriza...se tura iar on gol. Ii dau repede a III-a si isi revine. De atunci nu a mai facut in aproximativ 500 km. Am mers si pe autostrada (nu am lasat-o sub 160 ) , in Bucuresti, de mi s-a urat si a mers perfect. Acum, va intreb pe voi, ce ar fi putut fi? Eu m-am gandit ca poate s-a blocat vreo parghie sau ceva.... La sfarsitul lunii acesteia, trebuie sa am duc la revizia de 2 ani si daca descopar care este problema pana atunci, o sa ii pun sa o rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca e ceva picat intre "soarele" de la placa de presiune si corpul placii, care uneori impiedica placa sa apese complet pe discul de ambreiaj. Eu am intalanit problema asta la o masina la care patina discul intr-un, fiind disc nou. Cauza? "meseriasii" care montasera discul au uitat o carpa in carcasa ambreiajului, care la randul ei a fost prinsa de ambreiaj si invartita treptat pe langa acel arc "soare" al placii de presiune. :)

Sau ramane agatata parghia ce apasa rulmentul. Desi imi vine greu de crezut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate pur si simplu patineaza ambreiajul... Fa un test:

In treapta a 2-a, pe la 2200-2300 rpm, da-i un kick down, cat iti permite drumul. Daca nu iti patineaza, clar tre sa tragi pe cineva de urechi, inainte de a iesi masina din garantie.

LE: Cand am zis "Daca nu iti patineaza", ma refeream la discul de ambreiaj, adica daca nu se tureaza in gol :mellow:

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac asta aproape in fiecare zi :icon_cool: . In timpul acceleratiilor nu a patinat niciodata. E clar ca trebuie sa imi fac cat de curand o programare la ei.

Va multumesc pentru raspunsuri ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu ceva asemanator, era discul de ambreiaj subtiat tare(eu aveam 140k km) si cred ca se incingea rapid si patina, deci mi-a facut de doua ori si doar la drum lung pe parcursul a cca 4 luni si cca 5000km, in rest se comporta normal, acum am alt disc... :)

btw: discul patineaza la inceput in vitezele superioare(V-VI) si doar daca e f.f. uzat si in cele de mai jos(II-III-IV)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 34000 km. :D Nu cred ca discul era incins. Spre exemplu, ultima data cand mi-a facut, mergeam incet ( cam 70-80 km/h) si constant, iar cand am incetinit si am retrogradat, mi-a facut figura. Acum, daca era discul, nu trebuia sa patineze si cand acceleram fara sa mai schimb treapta? Spre exemplu sa merg in treapta I la 10 km/h si sa ii dau kick-down.

Am mai spus...in timpul acceleratiilor ( nu conteaza treapta) nu mi-a facut niciodata figuri.

PS: daca ar fi discul, se schimba pe garantie? Sau o sa zica: ,, este consumabil, nu face obiectul garantiei"

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mdaa... banuiesc ca nimeni nu a umblat vreodata la ambreiajul tau, deci ar putea fi dupa mine 2 lucruri:

-ar putea fi ce spune Cosmin o parghie ceva...

-poate a pierdut CV ceva ulei si a ajuns pe ambreiaj dar din nou spui ca nu patineaza decat cand retrogradezi deci... tot pe undeva placa sau rulment, oricum face obiectul garantiei mai putin daca ai "uitat" piciorul pe ambreiaj

dar daca nu face figuri cand o "duci la dentist" greu de diagnosticat si te vor trimite la plimbare pana vii cu ceva concret

oricum tot trebuie sa faci intrarea in service ca sa ramana in evidente cu cele constatate de tine in eventualitatea ca iti vor reprosa vreodata ceva...

succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a umblat niciodata la ambreiaj, cat despre mersul cu piciorul pe el....si cand franez, il apas doar cand masina are sub 1500 de rotatii. Am vazut ca unii il apasa imediat cum franeaza. Eu sunt de parere ca am un stil de mers corect.

Cand ma duc in service, sigur nu o sa faca...dupa cum v-am spus, face rar, dar o sa le spun sa il desfaca, macar poate vedem ceva defect pe acolo.

Multumesc pentru raspuns! O sa imi notez si o sa le zic sa verifice. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca nu face obiectul acestui topic, si este o recomandare generala, eu iti sugerez sa te duci foarte hotarat. Fiind vorba despre ambreiaj, vor incerca sa te intoarca, sa te vrajeasca, sa te imbarlige... Fa-ti temele bine inainte de a te duce, si pune mana sanatos pe situatie. :P

Acum ma gandesc eu, daca s-ar fi blocat parghia care apasa pe rulment, nu ar trebui sa se simta diferit pedala?

Clar nu este discul, ci este legat de contactul celor 3 piese in miscare. La placa de presiune se poate sa fie problema la dintii aia pe care apasa rulmentul, sa se fie un pic mai elastici decat ar trebui.

Zic si eu... Daca iti desfac la sevice ambreiajul sa ne spui si noua cum sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca o sa va tin la curent. Pedala nu imi amintesc sa fi fost altfel. :)

Sa vad, daca mai face, o sa fiu atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ce kit + volant se recomanda Sachs sau LUK?

Cat costa un kit volant SMF + ambreiaj? stiu ca DMF + ambreiaj ma duce la vreo 1800 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, incep si io sa pun un post de genul...in urma cu 40000 km, nu imi mai intra in nici o viteza masina, ok...am dus-o la service cei de acolo gata au zis ca e simplu ceva ambreiaj, am zis OK, schimbam..dupa ce mi-au dat jos cutia imi zic aia, e se pare ca nu asta ar fi buba, si-au dat ei seama ca era ceva legat de timonerie. OK, am zis ca daca tot am dat jos cutia hai sa il schimbam (kit ambreiaj: disc, rulment si placa de presiune). Asa, acum dupa ce am facut vreo 40000 de km, iar mi-a picat nu imi mai intra in nici o viteza decat cu motorul oprit, iarasi merg in service si imi zice ala ca e placa de presiune. OK, iar dau astia jos cutia, intr-adevar placa de presiune e sparta, cam ciudat dupa doar 40000 KM, or fi facute ca la dacii....dar se pare ca o data cu placa de presiune a picat si volant...si le-am zis, pai fratilor, tura trecuta ati zis ca e ambreiajul si de fapt a fost o mica "pana" la timonerie iar acum ati constatat ca de fapt e si volant, ii intreb eu, oare nu mai bine schimb si cutia si motorizarea ?

Ce ti-e si cu service-urile din ziua de azi....pareri ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Kit volant SMF+ambreiaj (ambele Valeo), undeva pe la 13 mil....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot aparea vibratii in masina la esapament la o turatie de 1600-2000rpm din cauza volantei?M-au spart meseriasii cu volantele astea!Daca zangane ceva.....schimba volant...!Tin sa mentionez ca masina nu vibreaza la plecarea de pe loc si nici nu e tare ambreiajul.De tinut,tine pe la jumatate din cursa pedalei.Cred ca daca o sa fac pana la vreo roata,o sa ma puna sa schimb articulatia pe partea penei sau puntea spate! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala mea este foarte tare la ambreiaj, alte golfuri nu am condus dar am remarcat la alte masini ca nici nu simti cand apesi pedala de la ambreiaj, care pote fi problema??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei cand e pedala tare e din cauza placii de presiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, schimba kitul de ambreiaj si nu vei mai recunoaste masina. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta l-am schimbat si eu. Era pedala tare iar acum e ca la orice masina normala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat toata afacerea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai kitul de ambreiaj a fost 600 de lei , cilindrul receptor cam 150 lei si manopera inca 200 de lei .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar sa va spun si cum am rezolvat problema cu volantul in italia: desi masina era sarita din garantie de 4 luni, vw italia mi-a recunoscut 70% din garantie si am platit doar 308 euro . totul a durat 4 zile, masina e ok acum. Bafta tuturor si multumesc de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in tarile civilizate cam asa se procedeaza. la noi stiu sigur ca hyundai are o politica similara. chiar daca ai iesit din garantie, daca o piesa se strica intr-un interval de km in care ei stiu ca nu ar trebui (si nu o dau in balarii), suporta 75% din costuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce se intampla cand explodeaza volantul. Un pic exagerat, dar pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si mie imi tine foarte sus ambreiajul si e si tare.. In schimb la plecarea de pe loc vibreaza foarte putin doar cand e supra-incalzit, cand e rece se aude un sunet metalic(care cred ca e rulmentul), treapta a 2a si a3a se simte ca patineaza grav, mai ales in rampa, a4a si a5a nu dau semne prea evidente de patinaj artistic, adica ajunge lejer la 160-170 :vaidecapulmeu:

@ dukku : unde ai gasit frate cu 600 lei kitu', ca eu din 1300-1400 n'o scot, si volantul 1800 :vaidecapulmeu: , poate e producator diferit,

Oricum alta intrebare vroiam sa adresez spre cunoscatori , AVB-u are 74kw~101cp, avand placa de presiune de 228mm(gasita si pe AWX - 130cp\285 Nm) respectiv 230mm(doar AVB).. mai este o placa de presiune de 240mm pe AWF\ASZ\BLT(131cp\310 Nm) ideea e urmatoarea: inevitabil urmeaza un schimb de ambreiaj(sper fara volant ca ma apuc sa vorbesc singur :vaidecapulmeu: ) in eventualitatea unui chip de la 100 la 131(tind spre 150cp\320Nm dar implica alta turbina\galerie\injectoare\mancare de peste\deci visez ) care dimensiune a placii de presiune e mai indicata pt motorul meu, AVB - PD (Bosch EDC 17)care acum dezvolta 250Nm(240Nm dupa unii) Eu i'as pune de AWF 240mm ~ 310Nm :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!