Jump to content

Schimb ulei servodirectie


barbut
 Share

Postare recomandată

sucze, dar nu am specificat: imi trebuie dimensiunile jojei de la servo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    31

  • Executron

    12

  • Mad Cow

    8

  • arhivistu

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai dreptate. Nici eu nu mi-am dat seama.

66mm maxim, 78mm minim. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am mers cu nivelul uleiului de la servo peste max cu aprox 2 cm vreo 5-6 luni dauneaza cu ceva masinii? Momentan nu am nici un scartait sau vrun sunet ciudat.STIMA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Dar cum ai reusit....cred ca era plin pana sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

De vreo doua luni am observat unele pete sub masina.Miros -nu culare hmm usor transparent,oricum mai deschis ca berea.Am tot urmarit de unde se scurge si nu am observat nimic suspect pana recent cand am dus-o la schimb ulei cand am vazut ca uleiul de servo era sum minim.L-am rugat pe mecanic sa se uite unde curge si mi-a zis ca e caseta de directie care curge prin ambele capete.Am luat o caseta aftermarket la 1500 ron cu garantie 18 luni si urmeaza sa o montez.

Dupa ce am tot citit si rascitit printre topic-uri pun si eu o intrebare.Nu am gasit ulei de servo decat de culoare rosie care avea o norma ceva de genul G222...,sau un alt ulei de culoare verde care are acel cod G 0004 000 M2.Am luat 1l de ulei pentru a-l schimba pe cel vechi.Oare am facut bine sau trebuia sa iau rosu.

Pot sa mentionez ca eu la masina nu am carte si nu am de unde sa ma documentez in afara acestui forum pe care eu il consider EXCELENT !

Deci astept pareri si urez tuturor un weekend placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa mergi la reprezentanta sa cumperi nu e scump. Norma G 002 000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da nu se mai fabrica si cica acest G 004 000 M2 il inlocuieste pe celalalt.

Eu asta vreau sa aflu e ok acesta sau trebuia sa iau de ala rosu (ceva cu G 222 ...) ATF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un inlocuitor cu indicativul G 004 000 (M12), dar la reprezentanta in Suceava aveau ulei cu norma G 002 000 si cam asta e indicat pt grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok dar sa ma duc din Baia Mare pan la Suceava pt 1 l de ulei nu se pune plus ca cel care l-am luat (verde) a costat numai 50 Ron fata de Atf (rosu) care era 45 Ron.La noi la reprezentanta 1 l de ulei servo trece de 100 Ron :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus acum 2 ani ulei g 004 000.

cam asta e la fel de recomandat pt grupul vag,merge de rupe.va pun o poza cu sticla imediat!

poza!scuze daca iese dublu post!

post-5363-0-07718400-1343428360_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar de asta am luat dar are EXACT aceleasi specificatii.

Multumesc de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum nu chiar de asta?dar de care ai luat?sper ca e verde!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bine,nu are siglele de la grupul VAG pe eticheta dar in sticla e culoarea verde.

Acum o alta problema.Dupa ce am facut si schimbul de caseta de directie m-a pus "michiduta",bineinteles dupa ce am citit si acest forum sa verific ceva si am ajuns la o alta nedumerire.Cand am schimbat caseta l-am rugat pe respectivul mecanic sa imi schimbe uleiul din servo cu ala nou.El a zis ca l-a schimbat dar eu nu cred ca l-a schimbat deoarece in sticla uleiul are culoare verde-ablastrui (sau albastu cu tenta verzuie) iar in vasul de pe masina are o culoare maronie (gen coca-cola,dar mai deschisa).Nu am nici o problema cu directia merge usor,nu se aude nici un zgomot suspect (exceptand cazul cand trag de volan la maxim in una din parti,atunci se aude un zgomot de la pompa).Pot sa o las asa sau trebuie sa fac schimbul de ulei urgent ca sa nu stric ceva.Mentionez ca toata operatia descrisa mai sus am facut-o de vreo 2 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut... vin si eu cu o problema... golf 4... de curand am schimbat bieleta de directie pe dreapta... la scurt timp a inceput sa curga uleiul servo... vreau sa precizez ca bieleta noua avea doua gauri: una pe centrul axului care se infileteaza inspre caseta de directie si una in articulatie...cea veche nu era asa... posibil sa curga pe acolo? multumesc

Modificat de C o s m i n
nu mai scrie cu litere borduite.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... .La noi la reprezentanta 1 l de ulei servo trece de 100 Ron

In Deva la reprezentanta Skoda ( membra a grupului VAG ) un litru de ulei pt. servodirectie ( norma G 004 000 M2 ) are un cost de exact 61,19 lei.

Eticheta este exact ca cea a doctorului de la postul 136.

A durat vreo doua- trei zile pana mi-au adus bidonasul dar ... la pretul acesta ... chiar ca merita sa-l schimbam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Desi nu aveam nici un simptom la directie, am schimbat si eu uleiul de servodirectie. Avea culoarea cam inchisa. Am desfacut o conducta de la pompa (cum am citit aici pe forum), am scos uleiul, am spalat si vasul de plastic etc.

La magazinul de piese auto, pentru Passatul meu din 2004 (3BG 1.9TDI), mi s-a recomandat un ulei marca SWAG, care apoi am vazut ca este compatibil G002500.

Problema mare este ca dupa ce am inlocuit uleiul, am observat ca arunca ulei pe la orificiul din capacul rezervorului. Am completat din nou la nivel si am montat o teava subtire de metal cu un furtunas in gaura de aerisire de la capac, ca sa adun uleiul intr-un recipient. Am observat ca in timp de vreo saptamana de mers cu masina, pompa mi-a aruncat cam 50 ml. de ulei. Cand desfac capacul de la rezervorul de ulei, cu motorul pornit, observ ca in rezervor uleiul are o miscare puternica de barbotare.

Directia mi se pare ca merge bine, nu am zgomote. Uleiul asta mi s-a parut foarte subtire.

Am pus oare ulei de care nu trebuia ?

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu norma corecta e G 000 400 M2(dar compatibil pt VW cu G 000 400 M2, G 000 200, G 000 250) asa era pe bidonul care a fost cumparat de mine si pe el siglele grupului VAG: skoda,vw,audi si seat. Din cate am auzit de la baietii de unde achizitionez piesele si uleiul ca ar fi marca FEBI in bidon, asta ar fi chiar originalul OEM. De barbotat iti barboteaza atunci cand virezi maxim stanga sau dreapta in rest se vede foarte putin cum se misca uleiul in borcan. Sa tii minte ca nivelul cu motorul pornit e unul si altul e cu motorul oprit. Tot timpul nivelul se controleaza cand motorul e oprit. Parerea mea e ca nu ar trebui sa iti faci griji pt ca SWAG e o marca buna si atat cat timp ai scris pe bidon normele care trebuie sa le aiba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasul de expansiune are o sita de amortizare. Daca nu e la locul ei sau e sparta, uleiul urca pana sus in barbotare.

Scoate uleiul din vas si verifica sita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Multumesc Cosmin, am facut cum ai zis tu si am rezolvat.

 

Am demontat rezervorul, l-am spalat cu alcool tehnic (ma gandeam sa nu fie sita infundata, desi nu parea din exterior).

Sita parea ca este la locul ei, dar surpriza, cand am apasat pe ea cu un maner de surubelnita, a facut un "clac" si s-a asezat mai bine in locas.

Concluzia este ca se deplasase intr-o parte din locasul ei, probabil cand am spalat mai demult rezervorul cu apa calda cu presiune de la robinet (cu furtunul de dus) si uleiul barbota atat de tare, ca sarea din vas cu capacul scos.

Acum, cu motorul pornit, uleiul nu mai barboteaza deloc.

Am mai schimbat inca o data si uleiul de servo, am tras uleiul cu o pompa de vacuum de mana, din rezervor si pe furtunul de retur, si am scos aproximativ 550 ml fara sa mai demontez altceva.

Desi uleiul a mai fost schimbat acum un an, avea acum o culoare maro destul de inchis.

 

O fi ceva in neregula la pompa de s-a inchis uleiul la culoare atat de repede ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inchis inchis, dar e verzui macar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul nu era verzui deloc dupa un an, l-am tras cu pompa intr-un borcan de sticla, si avea culoare maro, ca o cafea.

Nu stiu exact cat ulei intra in instalatie (nu cred ca data trecuta l-am scos pe tot).

Data trecuta dupa ce am golit instalatia (demontand si un furtun direct de la pompa) am bagat ulei nou verde cam 600 ml.

La directie nu am aparent ceva in neregula.

Cand am schimbat uleiul anul trecut, nu eram bine documentat si am lasat sa curga uleiul din pompa cu motorul la relanti, cam un minut.

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa se innegreasca asa dupa un an. Dar poate si barbotarea l-a mai distrus.

La mine are vreo 4 ani deja si e tot verzui.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare!am si e o intrebare cu privire la masina din semnatura:de cand a venit frigul a piscat putin lichid de servodirectie...e normal?de la ce poate sa fie?precizez ca volanul se invarte usor nu face zgomote.....sub masina nu vad urme de ulei.....sa fie pe duca caseta de directie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa vezi ca atunci cand vine caldura creste iar.:)

m am ingrijorat si eu de asta la un moment dat.

ai grija sa fie peste minim si e ok;)

 

daca nu ai pierderi,e meritu frigului,lichidul s a "contractat"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!