Jump to content

Schimb ulei servodirectie


barbut
 Share

Postare recomandată

Mi-am schimbat si eu azi uleiul servo, am scos 500 ml de ulei putin mai deschis decat coca-cola (initial cred ca era galben) si mi-au intrat inapoi aprox. 600 ml (OEM verde). Masina are 142k km si nu stiu daca a fost schimbat vreodata. Cum era sub minim m-am decis sa-l schimb. Avand in vedere ca mi-au mai ramas vreo 400 ml, nu a iesit prea putin ? cam cati ml intra in sistemul servo ? Mai o cheste, l-am lasat cu 1-2 cm peste max, poate se mai trage. Se poate intampla ceva rau, avand in vedere ca semnul max e sub jumatatea rezervorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    31

  • Executron

    12

  • Mad Cow

    8

  • misu tdi

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mad Cow asa am facut si eu..practic nu l-am scos afara pe tot. Acum vreo 2 luni am ob servat ca era sub limita nivelulului minim, am cumpart 1 l verde, cel initial fiind aproape negru. Am tras cat s-a putut cu seringa pana s-au vazut toate elementele din acel vas, am adaugat din cel nou, am pornit masina, am mai rotit de vreo 2 ori din volan, si cu motorul mergand am tot scos din vas cu seringa, si am bagat din cel nou de cateva ori bune..au mai rams in bidon cam 300 ml. Nu stiu daca e bine asa dar cred ca mai bine e sa golesti toata instalatia. Si eu am lasat ceva mai mult acum in vas si de 2 luni a ramas acelasi nivel crescut, n-a scazut deloc. La mine..nu stiu ca timp decand mi se pare ca merge mai greu volanul..il rotesti cu o mana dar ceva mai greoi la parcari, parca sa zic cand am luat-o mergea ceva mai lejer. Am mai mers cu un passat din '98 si la ala mi se pare ca se roteste mult prea usor fata de mine. Cauciucurile sunt 205/55/16. De la ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca sa zic cand am luat-o mergea ceva mai lejer.

Eu cred ca e si un element "psihic" in treaba asta... Ne-am mai obisnuit cu masina, stim tot ce e cu ea si avem impresia ba ca e un zgomot, ba ca merge volanul mai greu, ba ca motorul parca scoate un zgomot ciudat :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,la mine huruie si scartie foarte tare servo,mai ales cand volanul este bracat total,am incercat si o tentativa de schimb si am cumparat dint-ro benzinarie lichid de servo no name si i-am pus,acum face si mai urat...ma gandesc sa nu fie si pompa defecta.mentionz ca la turatie peste ralanti nu se mai aude nimic...voi ce parere aveti?

Modificat de zoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-l urgent si pune conform catalog. E special pentru VW ! Cu o vascozitate mai mare la temperaturi ridicate! Eu am completat din greseala cu alt tip si am avut probleme(nu a fost greseala mea dar cine nu beleste ochii.... ar fi trebuit sa ma uit inca o data pe bidon dar fiind seara.... Iti trebuie norma G0022000. Eu am pus Vaico. Vezi ca nici pe la magazine nu prea stiu ce cod de ulei trebuie. Si pana una alta, schimba uleiul si nu mai vira maxim, mai ales pe loc, ca te mai tine pompa

Nu e prea sanatoasa completarea, mai ales daca nu suntem siguri ca completam cu acelasi tip si marca de ulei. Se inlocuieste TOT uleiul.

Cred ca mai scrie pe undeva pe forum cum se schimba uleiul la servo. Daca e asa scuze. Cum am facut eu (dupa manual service)...

-Masina sus (elevator sau cricuri pt. fata).

-scos cu un furtun tot uleiul din rezervor

-Scos furtun de la rezervor, introdus intr-un vas si pornit motor

-virat maxim stanga si dreapa pana iese tot uleiul (ajunge o data stanga si o data dreapta)

-oprit motor

-montat furtun la loc

-umplut rezervor cu ulei (cam 400 ml)

-pornit motor si virat maxim stanga si dreapta pana nu mai ies bule de aer in rezervor (aerisire pompa servo se numeste)

-se completeaza cu ulei daca mai este necesar pana la nivel max. pe joja

- :D si evident nu uitati sa dati masina jos de pe elevator (cricuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mslo eu asa am facut: tras cu siringa tot din rezervor, suspendat rotile din fata, cu motorul oprit, dat volan stanga dreapta, tras iar din rezervor, apoi scos furtun retur din rezervor, iar dat stanga dreapta pana ce a curs cred tot, bagat furtun retur la loc, pus ulei in rezervor, pornit 3 secunde motorul, completat iar, apoi usor stanga-drepta iar oprit, apoi iar completat iar dupa ce au iesit toate bulele de aer, cu motorul pornit luat maxim stanga dreapta. Am verificat azi, nu s-a mai retras e cu 1-2 cm peste maxim si e verde. Eram curisos sa stiu cam cat intra in instalatie ca am vazut pe unele forumuri ca altii au scos aproape 1 l. Cei 400 ml ii voi folosi probabil la completare in ani ce vor urma .... Oricum eu nu aveam nici o problema si uleiul nu era foarte negru, asa ca probabil de aceea nu simt nici o imbunatatire, doar ca stiu ca acum pot sa merg linistit alte zeci de mii de km.

numai bine :P

Modificat de Mad Cow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Cred ca mai scrie pe undeva pe forum cum se schimba uleiul la servo. Daca e asa scuze. Cum am facut eu (dupa manual service)...

-Masina sus (elevator sau cricuri pt. fata).

-scos cu un furtun tot uleiul din rezervor

-Scos furtun de la rezervor, introdus intr-un vas si pornit motor

-virat maxim stanga si dreapa pana iese tot uleiul (ajunge o data stanga si o data dreapta)

-oprit motor

-montat furtun la loc

-umplut rezervor cu ulei (cam 400 ml)

-pornit motor si virat maxim stanga si dreapta pana nu mai ies bule de aer in rezervor (aerisire pompa servo se numeste)

-se completeaza cu ulei daca mai este necesar pana la nivel max. pe joja

- :icon_cool: si evident nu uitati sa dati masina jos de pe elevator (cricuri)

Dupa descrierea opreratiunilor NU ai efectuat operatiunile conform manualului de service, pentru ca acolo scrie clar sa NU pornesti motorul fara ulei pe instalatie si mai mult decat atat, scrie expres ca pompa de ulei NU trebui sa functioneze pe aer (fara ulei).

Operatiunile scrise cu culoarea rosie se efectueaza cu motorul oprit. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut schimbul la lichid,am pus original de la reprez,nu s-a schimbat nimic,in continuare huruie ca la balamuc,curios este faptul ca daca o accelerez un pic,dispare orice zgomot si merge perfect chiar cand volanul este bracat total,ce am mai obs ca cureaua are o flucturatie destul de mare intre pompa si alternator,la fel si rola are o vibratie de cca 5-8mm in sus si in jos,acum ma gandesc ca ceva ar putea infrana cureaua...mi-e sa nu schimb pompa degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes13, instalatia se aeriseste si daca motorul e oprit? trece uleiul prin pompa daca aceasta nu functioneaza? ma intereseaza deoarece vreau sa schimb si eu lichidul de servo. La mine in vas se vede maro, murdar la culoare, servo merge ok, dar e murdar...desi daca scot capacul si sterg joja pe un servetel uleiul e galben.

Zoly, cat ai dat pe ulei?

Modificat de florinppp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O curea de accesorii se scoate foarte usor cat sa nu mai tensioneze pe rola de pompa servo. Asa ca aerisirea poti sa o faci si manual rotind de fulia pompei servo si cu motorul oprit. Ideea mea ca manual faci la servo o rotatie foarte mica ce nu poate afecta chiar si in lipsa lichidului(daca trage bule de aer). La relanti turatia motorului de 840 rpm transmite prin cureaua de accesorii o rotatie ceva mai mare decat a fuliei de pe viblochen. Astfel daca motorul se invarte cu 840 rpm, fulia pompei servo va avea la relanti peste 900 rotatii. In poza se vede diferenta de diametru. Astfel ca la rotirea si aerisirea manuala nu se va afecta nimic pentru ca nu se poate roti mult in timp scurt, iar lichidul de servo va reusi sa unga partile goale la timp. Insa atentie la scoaterea curelei incat sa nu fie deranjata de la locul ei peste tot ca e greu de pus la loc.

post-15891-1252593337_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi am scos lichid cu o pipeta si e galben curat fara imperfectiuni, doar ca este la minim.... As vrea sa completez pana il schimb la vara.... Problema e ca am vazut ca G4000 este VERDE toata ziua... Cei de la Midocar mi-au zis ca nu mai exista G2000 ci numai G4000. E ok sa completez cu asta verzui pana il schimb?

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Executron Eu nu ti-as recomanda sa le combini. Si eu aveam aceiasi problema. Era galbui curat dar era la minim. Daca tot cumperi original care se vinde la litru (verde), m-ai bine il schimbi si nu mai ai nici o treaba dupa. Dureaza 30 de min. si nu o sa mai ai nici o grija dupa. Eu am mai scos din vas 100 ml dupa ce l-am schimbat sa fie la nivel si dupa ce l-am pus peste cel galben vechi se face o culoare maro/rosiatica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut la toata lumea ....bai am si eu o problema la masinuta mea , imi pierde ulei din servo cam o data la 3 zile bag ulei ca disperatu ....dar nu imi pot da seama pe unde anume se vede undeva sub vas....dar nu imi dau seama cum ?? ca pana acum nu scapa ....ee faza e ca daca pun ulei merge super bine servo ...nu imi merge greu sau sa imi faca vre-un zgomot....ziceti-mi si mie e posibil as aceva ?? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi am aruncat si eu o privire prin compartimentul motor sa vad daca totul e in regula.La verificarea nivelului uleiului servo .am observat ca este cu mult sub nivelul min. de pe tija.Intrebarea mea este daca e normal sa scada nivelul uleiului circa intrun an in felul asta?Ajunge sa completez pana la nivel,sau ar trebui schimbat uleiul si verificat pe unde pierde ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica-i mai intai culoarea. Daca e cafeniu mat e de schimbat, semn ca incep ganiturile sa zica pa. Daca e curat si de o culoare galbuie spre verde e ok, doar completezi. Completezi si urmaresti. Conditia e sa completezi cu masina pe un loc drept si cu rotile drepte si motorul rece. Pui la nivelul cerut fara sa depasesti spre maxim, caz in care scoti cu seringa afara( dar cu seringa nu cu servetele de hartie cum a mai facut cineva si era sa o buleasca rau de tot) si dupa o perioada de 2 saptamani reverifici nivelul in aceleasi conditii : motor rece, roti drepte plan drept. Daca scade te apuci de cautat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toata lumea ....bai am si eu o problema la masinuta mea , imi pierde ulei din servo cam o data la 3 zile bag ulei ca disperatu ....dar nu imi pot da seama pe unde anume se vede undeva sub vas....dar nu imi dau seama cum ?? ca pana acum nu scapa ....ee faza e ca daca pun ulei merge super bine servo ...nu imi merge greu sau sa imi faca vre-un zgomot....ziceti-mi si mie e posibil as aceva ?? ms

Fa ne si pe noi sa intelegem mai bine - se vede vreo pata pe undeva? Eu am avut problema asta acum ceva vreme si am descoperit acea teava care raceste uleiul de directie fisurata - teava se afla in bara in fata radiatoarelor si pe ea este si senzorul de temp exterioara, si aveam mereu o pata in fata rotii de pe stanga.

Modificat de B-52-JGP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaituri ai de la uleiul subtiat, uzat. La ulei putin e directia "grea"

Am cumprat si eu azi G4000, 52 RON de la Augsburg, faza e ca cei de acolo mi-ai zis sa iau 2l, cica ar intra cam 1.5l :D iar eu prostu am luat, parca citisem pe forum aici ca treb cam 0.6l (pana'n 1l) dar nu eram sigur si am zis ca daca tot sunt acolo sa iau sa numai fac 2 drumuri + sa am de completare. Asta ete cine nu beleste ochii beleste buzunarul. :)

Maine ma duc sa-l schimb, sper sa numai imi huruie la relantiu, si sa scartie cand iau de volan stanga/dreapta maxim.

Mentionez ca a inceput sa huruie de cand mi-a completat cineva la servo cu un ulei galben, iar acum este foarte subtire, numai ulei nu este, zici ca este apa.

Modificat de Firah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai 2 litri iti permiti sa-ti ,,speli" instalatia cu el. Golesti tot, torni continutul, scapi de bulele de aer, apoi scoti returul si complezi cu cel nou pana iese cel vechi de tot afara ... :) Grija cum completezi sa nu prinda aer ... La mine a intrat cam 0.6 l

Modificat de Mad Cow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb facut, desteptul de mecanic (unchiumiu) a pornit motorul cu capacul scos si a sarit tot lichidul vechi in sus, pe el si respectiv pe motor etc. Cu ocazia asta mi-a spalat si motorul (pe exterior) si altele :)

Intr-adevar Vicius a avut dreptate, huruit la relantiu si scartait la volan maxim e mai mult ca probabil lichid subtiat. A disparut huruitul si scartaitul la volan maxim stanga/dreapta so cheers :icon_thumright:

Mi-a intrat cam 0.6l deci a mai si ramas.

PS: Tinand cont ca am cumparat 2 bidioane sunt decis sa vand 1l de lichid de servo g004000m2 (verde) 3457b.jpg

Pentru cei interesati PM me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi l-am schimbat si eu :vaidecapulmeu:

Era serios sub minim (de abia atingea joja) SI cand am cauciucurile de vara late la multe stanga-dreapta, pe loc, incepea sa mearga cu goluri. La fel si cu astea de iarna daca eram adanc in zapada (probabil unde nu avea destula forta cu lichidul asta). Nu aveam huruit sau scartait.

Am luat G4000 ca in poza anterioara.

Mecanicul a facut toate operatiunile descrise mai CAT SI virarea CU MOTORUL PORNIT FARA LICHID IN EL.

I-am atras atentia ca auzisem ca nu e prea bine sa faca asta dar m-a asigurat ca stie ce face si ca e normal sa se faca asa. A introdus noul lichid, a facut aerisirea - multe stanga-dreapta total - si nicio problema :) A intrat 0,6 litrii, deci mi-a ramas ca sa completez. Mecanicul mi-a zis ca e normal sa se pape in timp, deci o data la cateva luni sa verific nivelul.

Parerea mea ca merge mai usor DAR de abia la vara cand voi pune rotile de vara (225/45/17) voi vedea daca a avut vreun efect real. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost si eu in service zilele trecute, si pentru ca lichidul de servo era cam maroniu ma zis sa il schimb. Nu aveau lichid original si m-au convins sa bag MOBIL ATF, ptr ca cica e pentru servodirectie. Asta e rosu, nu verde sau galbui...

E ok sa raman cu asta sau risc sa mi se strice ceva? Probleme nu imi face deocamdata. E doar o chestiune de marketing cu lichidul special pentru VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,am schimbat si eu azi uleiul de servo,sau cel putin asa sper.Mai intai am fost la un servis si mi-a zis ca ma costa 98 de lei.

Mi s-a parut cam scump si am mers la altul.Erau 2 mecanici acolo,nu preau stiau ei exact cum se procedeaza dar cum ma grabeam, i-am lasat sa-l schimbe.Au scos un furtun de la vasul ala de servo(nu stiu exact care..returu parca ziceau) au pornit masina si a curs uleiu vechi,in tot acest timp completand cu cel nou.A iesit cam 1,3 litri.Acuma intrebarea e , daca chiar s-a inlocuit sau doar s-a amestecat? Am scos eu cu seringa sa vad dupa si tot cam inchisa era culoare :icon_thumright:

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai topicul ai fi constatat ca nu intra nici 1 litru in instalatie.

Ei au folosit 1.5 litri pentru ca o parte s-a amestecat cu cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit topicul si am mers la ei cu un litru convins ca imi mai si ramane...dupa care am mai luat un litru.Ei au zis ca nu are cum sa intre numai 800 ml ca la passat normal trebuie sa aiba cam 1,5..1,6 litri.Oricum deocamdata il las asa,ma gandesc tot e mai bine ca inainte,poate s=a mai amestecat dar oricum mai mult e nou.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!