Jump to content

Greutate jante


Bogdan_wrc

Recommended Posts

Salut,un set de Alessio California 16" aveti idee cat cantareste?

Multumesc!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • The_Ego

    9

  • spartaans

    9

  • adifox

    7

  • Livakee

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aveti idee cat cantaresc jantele OEM de 15" de pe Golf V?

Am cautat pe forum si n-am gasit, daca e deja postat inseamna ca-s orb.

Dupa ceva mai multe sapaturi am descoperit ca s-ar chema VW Ditto 10 sau Toronto si ar avea o greutate de 10-11 kilograme, imi poate confirma cineva?

post-76422-0-23035300-1321539400_thumb.j

Edited by greyhound2k
Link to post
Share on other sites

Seamana cu ditto 10 insa alea sunt pe 16 JANTELE din poza daca sunt pe 15 sunt missano!

Link to post
Share on other sites

Detin si eu de 3 luni OZ Superturismo , dar nu simt nicio diferenta intre cele OEM pe care le-am avut si cele de acuma . Ce ar trebui sa simt?:)

Link to post
Share on other sites

Demaraj mai rapid, manevrabilitate imbunatatita, consum redus. Sunt aceleasi dimensiuni ca cele de iarna? Eu de exemplu simt o diferenta mare intre cele de iarna pe 16 si de vara pe 17. Iarna am AZW Dolomit, iar vara OEM Seattle.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Janta Polo 6R OEM model Riverside 6 J - ET38 si anvelopa Hankook Optimo185/60 R 15 cantaresc 16,10 kg.

Janta Rondell 0024 7J - ET35 si anvelopa Hankook Evo 205/45 ZR 17 cantaresc 19,30 kg.

Link to post
Share on other sites

Demarajul si / sau consumul sunt influentate direct de greutatea jantelor, sau conteaza si marimea lor?

De ex. care jante sunt mai economice / performante, pe 15' din tabla sau pe 15' din aluminiu?

Dar intre 15' aluminiu si 16' aluminiu?

Edited by calin_vw
Link to post
Share on other sites

Sunt influentate de greutatea jantelor, care de multe ori se suprapune si peste marimea lor. Exista destule exceptii, adica jante de 16" de aluminiu care sa fie mai usoare decat de 15". Diferentele de consum/demaraj nu sunt mari, daca e vorba de dimensiuni apropiate, atat ca diametru cat si ca latime.

Jantele spun doar jumatate de poveste pentru ca anvelopele au un rol la fel de important.

Suprafata de rulare mare = frecare mai mare (performante mai bune, dar rezistenta la inaintare mai mare care se traduce in consum crescut)

Exista unele cauciucuri facute special pentru consum, Michelin Energy Saver spre exemplu.

Daca urmaresti in primul rand economie, iti recomand de 15" aluminiu si anvelope 195/65 R15 facute pentru consum.

Link to post
Share on other sites

Multumesc George, o sa tin cont de sfaturile tale. Eu pana acum am avut doar jante de tabla pe 15' si ma gandesc ca fiind mai grele decat cele de aliaj pe 15', scad mult performantele masinii, implicit consum mai mare.

Incerc sa ma gandesc doar la mersul intrerupt intr-un trafic aglomerat. Urnesti des masina din loc, ceea ce se traduce prin consum mare.

Link to post
Share on other sites

Cu placere. Scaderea consumului nu va fi spectaculoasa, poate chiar insesizabila, insa cu cat este diferenta de greutate mai mare cu atat se reflecta in consum.

Unde se va vedea cel mai bine ar fi la un drum lung.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

Urmeaza un drum de litoral, la vara ;) Sper sa vina si jantele pana atunci ca sa pot concluziona dilema referioare la greutatea jantelor.

Link to post
Share on other sites

ce inseamna anvelope facute pentru consum?

aveti ceva exemple clare?

Link to post
Share on other sites

Inseamna unele care opun mai mica rezistenta la inaintare.

Exemplu tipic ar fi Michelin Energy Saver.

Link to post
Share on other sites
Master_Blaster

Multumesc George, o sa tin cont de sfaturile tale. Eu pana acum am avut doar jante de tabla pe 15' si ma gandesc ca fiind mai grele decat cele de aliaj pe 15', scad mult performantele masinii, implicit consum mai mare.

Incerc sa ma gandesc doar la mersul intrerupt intr-un trafic aglomerat. Urnesti des masina din loc, ceea ce se traduce prin consum mare.

In general jantele din aliaj sunt mai grele, le-ai cantarit? Cele din aliaj sunt turnate pe cand cele din tabla sunt doar o foaie din tabla ambutisata.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

azi am schimbat rotile la crosstouran :

Rota slipstream, 7x16 ET 40, 6,5kg.

anvelopa 245/50/16 97W 12,5kg.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Greutate jante Vw Passat CC model Spa-10.5 kg.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Greutate jante Oz 35 anniversary pe 17 -12,1 kg

Anvelopa Goodyear eagle f1 (225 45 17) -9,4 kg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Laurentiu1905

Am cumparat de curand 4 jante OEM LongBeach 7J ET 38 de 17` pentru masina din semnatura ca roti de vara. Intentionez sa cumpar cauciucuri 215/45/17` pentru ele. Am si eu 3 intrebari:

1. Stie cineva daca aceste jante sunt fabricate prin forjare sau altfel?

2. Am schimbat acum 2 zile amortizoarele pe fata si am pus Sachs SuperTouring; va fi comfortabila masina in combinatia asta de roti/amortizoare?

3. Stie cineva ce fel de amortizoare sunt puse pe masina mea din fabrica? (ulei, ulei+gas sau gas)

Multumesc.

Edited by Laurentiu1905
Link to post
Share on other sites

Jantele forjate sunt mult mai scumpe si cel mai probabil ce ai tu sunt turnate. Nu stiu jante oem de vw forjate.

Masina va pierde din comfort din moment ce treci pe 17". Apropo sa iei 225/45 avand si o aderenta mai buna si se pot omologa.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites
Laurentiu1905

Poti dezvolta putin partea cu omologatul te rog? In cartea masinii am trecute 2 tipuri de roti:

1 pt iarna 195/65/15`

2 pt vara 205/55/16`

as vrea sa le omologhez pe astea care le-am luat acum.

Link to post
Share on other sites

Pe Golf 4 doar 225/45/17 vin din fabrica asa ca doar ele se pot omologa. Te duci cu rotile montate la RAR, se uita la ele, eventual verifica intr-o baza de date daca se pot monta aceste roti pe Golf 4 si costa pana intr-o suta de ron.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites
Laurentiu1905

Am fost deja la rar ca sa omologhez pe 17` si a zis inginerul de acolo ca nu exista in romania nici un golf ca al meu cu roti pe 17` omologate deci nu poate sa ma ajute... credeam ca stii tu o modalitate ceva...

Link to post
Share on other sites

Probabil zice ca nu s-au pus jante 17" pe Variant 1.4 75CP

Link to post
Share on other sites

Jantele forjate sunt mult mai scumpe si cel mai probabil ce ai tu sunt turnate. Nu stiu jante oem de vw forjate.

Masina va pierde din comfort din moment ce treci pe 17". Apropo sa iei 225/45 avand si o aderenta mai buna si se pot omologa.

eu de exemplu am pe vw golf plus jante originale de vw forjate, sunt jante care echipau vw Passat anii 1997 si după, si sunt foarte rezistente si ușoare.Au 5,6-5,8kg/janta.
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...