Jump to content

Greutate jante


Bogdan_wrc

Recommended Posts

M-am interesat si sunt made in china..si au in jur de 9 kg. Ce model ai cumparat? :D Crezi ca poti sa le cantaresti?

Edited by Jasson
Link to post
Share on other sites
  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • The_Ego

    9

  • spartaans

    9

  • adifox

    7

  • Livakee

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vin si eu cu o intrebare : O greutate a jantelor de 13 kg/buc + 9,5 kg/buc a anvelopei imi va modifica simtitor consumul, demarajul ? pe 1.9 tdi @ 140 hp ? Multumesc .

13 kg/roata :eek:

Nici replicile pe 17 nu ajung la 13 kg si se stie ca fac parte din jantele mai grele. Sfatul meu este sa cauti o janta care sa nu depasesca cu mult 10kg, chiar daca a tu 140Cp, totodata te anunt ca majoritatea jantelor aftermarket pe 17 au in jur de 10 kg, ex Mak, Borbet, Mam, etc.

Edited by Auras
Link to post
Share on other sites
M-am interesat si sunt made in china..si au in jur de 9 kg. Ce model ai cumparat? :cheers: Crezi ca poti sa le cantaresti?

Cele pe care le-am luat eu pe 16,ART,au 8 kg fix

Link to post
Share on other sites

@Auras asa zici tu , sa iti dau un exemplu jantele stock pe 17 de pe octavia 2 , au 12 kg bucata si arata Stock :salut: , ziceai de MAM-uri pai chiar MAM 7 Nuvo sunt acestea si le-am pus pe cantar si atat au 13 kg ca e mult ca e putin nu stiu dar, inca o data, cele stock de pe octavia au 12 kg si in plus de asta sunt doar 7j sau 7,5 j pe cand acestea sunt 8j :) ! http://new.skoda-auto.com/cze/service/acce...px?c=0000000109 aici ai sa vezi ce ziceam cu greutatea jantelor stock. Iar dupa parerea mea pentru look mertia 1 kg in plus fata de cele stock !!!

Edited by Rosty
Link to post
Share on other sites

se da o atentie exagerata greutatii rotii ca doar nu suntem la formula 1,important sa-i placa omului cum arata sa fie ieftine si sa tina cat mai mult,si o roata cu greutate mai mare bine proiectata presupunem ca implica si o rezistenta mai mare,poate cei de la OZ etc.nu iau in considerare drumulrile noastre si cele mai periculoase cand circuli cu vit. si hop groapa sau craterul,si sa nu uitam ca cele de firma (BBS,OZ,etc) sunt mai dure dar cu acestea cand prinzi groapa, roata crapa sau se rupe ,pe cand cele cu un mat.mai moale se dezechilibreaza mai usor dar se si indreapta mai usor.

Vorbesc din experienta ,intradevar jantele erau pe 19 sau 20 toli dar de firma, pe un A6,de fiecare data crapau,le faceam cu o sudura speciala dupa care veneau strunjite si totusi scapau aer prin pori pe care nu le vedeai cu ochiul liber,tipul care le reconditiona o rezolva pana la urma cu poxipol in dreptul sudurii.pana la urma a prins seful meu o bordura in urma caruia s-a rupt o bucata din el si nu a mai cumparat in veci cu toli exagerate.

Cine are bani de investitii se poate orienta spre cele mai usoare,de calitate,de marca,SI CELE MAI SCUMPE.

Link to post
Share on other sites

doresc sa-mi cumpar si eu jante ART, dar nu sunt hotarat %.Credeti ca merita?..dat fiind pretul redus.

Inca nu m-am hotarat daca imi iau de 15 sau 16"(in prezent am de 15" pe seat ibiza an fabr 2007).Mi-as lua totusi de 15" ca sa nu mai dau banii si pe cauciucuri.

Mai sunt si alte pareri despre jantele ART?

Multumesc!

post-39951-1234862779_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
doresc sa-mi cumpar si eu jante ART, dar nu sunt hotarat %.Credeti ca merita?..dat fiind pretul redus.

Inca nu m-am hotarat daca imi iau de 15 sau 16"(in prezent am de 15" pe seat ibiza an fabr 2007).Mi-as lua totusi de 15" ca sa nu mai dau banii si pe cauciucuri.

Mai sunt si alte pareri despre jantele ART?

Multumesc!

Stiu ca sunt doar Made in China. Sunt noi aparute la noi, faci cum crezi

Link to post
Share on other sites
@Auras asa zici tu , sa iti dau un exemplu jantele stock pe 17 de pe octavia 2 , au 12 kg bucata si arata Stock :nono: , ziceai de MAM-uri pai chiar MAM 7 Nuvo sunt acestea si le-am pus pe cantar si atat au 13 kg ca e mult ca e putin nu stiu dar, inca o data, cele stock de pe octavia au 12 kg si in plus de asta sunt doar 7j sau 7,5 j pe cand acestea sunt 8j :wub: ! http://new.skoda-auto.com/cze/service/acce...px?c=0000000109 aici ai sa vezi ce ziceam cu greutatea jantelor stock. Iar dupa parerea mea pentru look mertia 1 kg in plus fata de cele stock !!!

Tin sa va anunt ca mai sunt si firme asa mai din clasa de mijloc care au jante destul de usoare, adevarul este ca nu sunt chiar asa de ieftine. Un exemplu sunt jantele Mak XLR Ice Black care le-am luat eu pentru Masina din semnatura, sunt pe 17 cu latime de 8J si greutate 7,7kg/roata fara anvelopa. Ce parere aveti ca inca nu am apucat sa le pun pe masina ca astept sa se mai incalzeasca.

@Makaveli 13- ce pret au jantele astea ART de tot spuneti ca sunt ieftine ca arata destul de bine, asa de curiozitate.

Edited by Auras
Link to post
Share on other sites

Atentie insa la indicele de greutate pe care-l suporta janta.

Apare in TUV.

Teoretic nu este foarte greu sa produci o janta usoara, insa pe masura ce se umbla la greutatea jantei are de suferit rezistenta si indicele de greutate al ei, aici intervenind procesul de fabricare care difera.

Edited by VVV
Link to post
Share on other sites

@VVV- spune-mi si mie te rog cum stiu care este indicele de greutate pe care-l suporta janta ca ai spus ca apare in tuv. Care este mai exact acel indice, dupa ce sa ma uit sa imi dau seama ce scrie la jantele mele?

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Indicele de greutate apare in TUV si arata cite kg./roata suporta: 635kg, 765kg...depinde de la caz la caz, o sa mai ma uit odata la ale mele si iti spun maine cum scrie exact.

Daca tuv-ul nu este in cutie roaga-i sa ti-l dea pe fax sau mail.

La tine nu cred ca e o problema la Golf 5, probabil la masini mai grele se pune problema.

Eu cind am comandat jantele mele mi-au spus ca se pot monta dar cu o singura mentiune, sa nu am cirlig de remorcare.Eu avind cirlig de remorcare am intrebat ce inseamna asta.

Mi-au spus ca indicele de greutate este depasit in cazul in care remorchez ceva, in rest pot sa merg cu masina in sarcina maxima, indicele de greutate suportind greutatea masinii.

Edited by VVV
Link to post
Share on other sites

@Auras, uite TUV-ul la jantele mele, unde indicele de greutate este 850kg/roata.

850x4=3400kg-2500kg cit are masina=900kg care ramin pentru pasageri si bagaje.

00079107.pdf

Link to post
Share on other sites

Azi am vorbit cu cei de la firma care distribuie jante Mak si mi-au spus ca modelul achizitionat de mine XLR Ice Black a fost testat la 600kg, mai bine spus au indice 600Kg/roata, ce parere aveti? Eu zic ca n-o sa am probleme deoarece Golful meu are pana in 1500kg, iar multe perosane deodata si bagaje nu prea obisnuiesc sa car.

Link to post
Share on other sites

Pai e foarte bine.

Iti ramin la fel ca la mine 900kg. pentru pasageri si bagaje!

Sa zicem ca iei 5 pers. de 100kg si tot iti ramin 400kg pt. bagaje pe care-i obtii doar daca o sa pui saci de ciment.

Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat un set de jante DBV cred 7,5x16 cu anvelope 205/55/16 care aveau greutatea 18 kg cu tot cu anvelopa. Masina parca nu mai tragea era foarte grea, servodirectia la fel, trageam mai greu de volan. Mi s-au parut prea grele in comparatie cu 195/65/15 6x15 pe tabla care aveau greutate totala 15 kg cu tot cu anvelopa. Le-am vandut si am ramas cu cele de tabla!

Link to post
Share on other sites

Aceasta impresie nu o aveai datorita diferentei de greutate cu siguranta, diferenta de 12 kg nu e chiar tragedie, problema era dimensiunea cauciucurilor. 205 au o aderenta mai mare decat 195, deci directia va fi mai grea si la viteza maxima vei fi penalizat.

Link to post
Share on other sites

Da merci! Poate fi si latimea cauciucului dar acelasi lucru l-am observat si la un prieten care are o octavia II si are OZ 35 Anniversary pe 16" 205/55/16 si la el directia fiind un pic mai grea si jantele de aliaj mai grele ca cele de tabla.

Link to post
Share on other sites

sunt diferente la servo intre masini,degeaba compari ce ai tu,golf 5 cu octavia 2, ca nu e concludent.in orice caz,jantele de aliaj ar trebui sa fie mai usoare ca cele de tabla la aceiasi dimensiune, cel putin cele originale, si nu replicile.

iti zic ca am incercat intre 2 masini vag diferite, si cea cu jante de otel 16 si 205/55/r16 are volanul muuult mai usor ca alta cu jante de otel 15 si 195/65/r15.

la 18 kg nu e prea mult,ar fi trebuit sa mai astepti, poate te acomodezi mai greu cu volanul,insa faceau o diferenta in plus la stabilitate si franare,deci nu e chiar un avantaj ca ai ramas cu cele de 15..

Edited by paul_e88
Link to post
Share on other sites

Da poate ai dreptate. Ca stabilitate s-a simtit, masina era mult mai stabila, dar parca ceva nu mi-a placut, aveam feeling-ul acela ca masina e mult prea grea decat ar fi trebuit sa fie, (ca si cum ai avea plumbi in bocanci) . Ma gandesc ca poate dimensiunea jantei sa fie de vina, 7,5 x 16 si ET 35 cred,(nu prea eram eu informat prea bine atunci), era si putin iesite in afara aripilor, sa fi fost cauza? Oricum sunt in cautare de un nou set de jante, de data asta cu un ET corespunzator, in jur de 47. Multa bafta!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Nu e o impresie, sigur directia e mai greoaie din urmatoarele motive

1. ai ET mult mai mic decat cel original, lucru care face ca rotile sa fie mai in exterior (distanta de la punctul unde se aplica forta in caseta de directie si prinderea in janta e mai mare), fiind astfel necesara o forta mai mare la volan. Sper ca am fost explicit.

2. janta si anvelopa sunt mai grele ca cele initiale. 3 kg in plus e foarte mult pe roata. Nu inseamna ca masina e mai grea cu doar 12 kg. Din ce am retinut din niste articole de specialitate inseamna in realitate 120 kg in plus in masina (multiplicare cu 10).

3. ai anvelopa mai lata 205 in loc de 195, adica amprenta mai mare pe asfalt

4. noua janta e mai mare in diametru. Iar intervine o chestie de fizica explicata de specialisti prin diverse articole, ceva legat de bratul fortei de rotatie care e mai mare... Scuze nu sunt specialist in asta dar daca vrei sa stii exact poti gasi pe net. Ca un exemplu, probabil ai observat la dragstere sau chiar formula unu ca jantele sunt mici in diametru.

Parerea mea, dupa ce am facut pe masinile avute de-a lungul timpului diferite experimente (costisitoare din nefericire) si cele citite in articole de specialitate, pentru a fi cu adevarat castigat in ceea ce priveste dinamica masinii, este sa cumperi o janta de acelasi diametru din aliaj, neaparat mai usoara si acum ai trei variante ori pui o anvelopa 205-55-15 (cazul tau) ori iei janta de aliaj cu un ET putin mai mic ori janta sa fie mai lata (de ex. 7jx15 in loc de 6,5j15, cazul tau). Bineinteles poti combina toate cele 3 optiuni.

Imi fac datoria sa mentionez ca un ET mult mai mic este periculos pentru tine si ceilalti participanti la trafic. De ce? Tot ansamblul de pe roata, dar mai ales rulmentul este proiectat pentru o janta cu anumite caracteristici. Daca modifici mult ET fortele de apasare nu vor mai fi uniforme pe rulment, lucru care face ca dupa cateva gropi seriose sa poti sa ai surpriza sa se sparga o bila din extremitatea exterioara a rulmentului. Asta inseamna blocarea rotii. De asemenea acest aspect il poate verifica oricine in articolele de specialitate de pe net. Ca practica, se poate observa ca la toate marcile, jantele de aliaj (OEM) au aceleasi caracteristici ca cele de otel, doar ca in general sunt mai usoare.

Poate nu am fost foarte explicit (nu sunt specialist in inginerie de genul asta) dar sunt niste repere pe care le poti/puteti analiza mai in profunzime.

Link to post
Share on other sites

Ai fost foarte explicit si iti multumesc mult pentru informatii. Am remarcat de exemplu si la jantele pe 17 si 18 ca nu sunt foarte mult iesite in afara aripii, ele avand un ET cat mai apropiat de cel recomandat de producator.

Link to post
Share on other sites

Diferenta de la ET 47 la ET 35 e mare??

Link to post
Share on other sites

Destul de mare. Daca si janta este mai lata (7,5 in loc de 6,5) roata e si mai mult pozitionata in exterior.

Apropo de indicele de greutate, poate fi un reper pentru a achizitiona jante mai rezistente la deformare. De, gropile de la noi....

Link to post
Share on other sites

Aseara am pus pe masina rotile de vara pe 17 Mak XLR Ice Black cu latime de 8J si ET50 si le-am cantarit si surpriza daca o janta fara anvelopa are 7,7 kg cu tot cu anvelopa 225/45/17 pe ea are 17 kg/roata-zic eu destul de putin si totodata am cantarit si o janta de tabla cu anv pe 15 cu 195/65/15 de iarna si are 15-15,5kg/roata. Ca si comportament al masinii este destul de bun, cel putin la modul cum se simt denivelarile si gropile si sincer sa fiu ma asteptam sa imi rup spatele si masina sa devina foarte rigida, dar nu este deloc asa si parca suna mai infundat cand dai in groapa :biggrin: .

Volanul este un pic mai greoi, dar nu de speriat, dar masina o simt asa mai inalta, mai cocotata si acum cel putin pana ma obisnuiesc am impresia colegului de mai sus ca parca se misca un pic mai greoi-urmatoarea modificare o sa fie cred o suspensie sport -30.

Am ezitat initial sa pun 17, dar acum nu regret nici macar un pic alegerea facuta atat pentru aspect cat si pentru comfort.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Eu atunci cand am adus masina avea jante de tabla de dimensiunea 6Jx15 H2 ET 38 5x100 cu cauciucuri 195/65/R15...Dupa un timp le-am schimbat cu altele 6,5Jx16 H2 ET 42 5x100 cu cauciucuri 205/55/R16.S-a simtit o foarte mica modificare in comportamentul masinii:directie,rulare,stabilitate...etc....De ceva vreme am trecut la altele 7,5Jx17 H2 ET 32 5x100.Jantele sunt din aliaj OEM pentru modelul Audi S3 8l...Arata foarte bine pe masina,plus ca le-am vopsit negre,iar etrierele rosii...ET-ul este destul de mic,iar jantele ies in afara...Problema e ca sunt cam grele(S3 are 209 hp si 4WD,a mea numai 110 si 2WD),iar din cauza ET-ului mic ma gandesc ca sunt destul de solicitati rulmentii,elementele de suspensie,servodirectia impreuna cu caseta de directie.Cand le-am cumparat nu am luat in considerare si asta.Atunci cand merg pe strada,trebuie sa fiu foarte atent la gropi,ca zgaltaie cam tare.Nu vreu sa fac experimente ca colegu pmi ,asa ca am sa le schimb din nou cu cele pe 16 din tabla care sunt si mai usoare.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept