Jump to content

Cutie de viteze / timonerie Polo 6N(2)


BorisFlokow
 Share

Postare recomandată

mam tot uitat pe topicul asta si nu reusesc sa-mi dau seama care se incadreaza cu problema mea...am un polo 1,4 benzina anul 2000 si de de 2 zile schimbatorul imi tremura tare in orice pozitie si in timp ce schimb se simte ca si cum ceva a iesit de la locul lui si la orice miscare se aude si un trosnet destul de puternic...in timp ce merg se simte ca si cum ceva incearca sa forteze sa-mi arunce schimbatorul ...daca are cineva o idee despre ce ar putea fi miar fi de mare folos...macar sa-mi dau seama cam ce ma asteapta si la ce suma tre sa ma pregatesc..multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima dată uită-te la nuca de teflon din capătul tijei schimbătorului (ridici manşonul de protecţie ca să vezi). vezi dacă este totul fixat pe acolo.

Eu cred că problema este de la suporţii motorului (în afară de cei pe care îi vezi sub motor mai este unul numit de obicei suport antibalans). Verifică dacă motorul stă perfect orizontal (iei reper o linie orizontală a maşinii şi vezi dacă sunt paralele) şi dacă se mişcă uşor atunci când împingi de el cu mâna înainte/înapoi în special de partea din dreapta a motorului.

O ridicare pe elevator şi o inspecţie mai amânunţită pe la timonerie nu ar strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un polo 6n2, 1.4 16v, dimineata la rece intra usor in viteze, dupa ce se mai incalzeste intra greu de tot,aveti idee ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce se încălzeşte, dacă opreşti maşina pe loc şi motorul, cum intră?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul acesta iese din ecuaţia ambreiajul. Mai rămân cutia şi timoneria, eventual suporţi motor/cutie. Pune pe cineva să împingă/tragă de motor şi vezi cum intră. Dacă intră mai bine atunci problema este la timonerie şi/sau suporţi. Cea mai bună verificare ar fi să separi timoneria de cutie şi să mişti pârghiile/tija schimbătorului cu mâna direct pe cutie. Dacă merg uşor este cauza de mai sus, dacă merg tot greu problema este la cutie.

Înainte de toate verifică nivelul uleiului în cutie, trebuie să fie  plină ochi. Lipsa uleiului este moartea lor în majoritatea cazurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul in cutie a fost verificat anul trecut, in decembrie, si a mai completat 300g, are ulei, o sa incerc cum ai zis si o sa revin cu un coment, iti multumesc frumos pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

Detin un Polo 9N, cu o mica problema la timonerie (mai exact atunci cand este eliberata la punctul mort, odata lasata libera nu revine pe centru, ci pur si simplu ramane in pozitia lasata). Am verificat si gresat nuca schimbatorului, e ok, poate exsista vreo alta cauza? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare  tuturor ,  nu stiti unde  as putea gasi  pinioane  viteza a 4-a  , motor 1.4 Mpi  cod  motor Aud 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Aurelian 6n2

Salut la masina din semnatura am cutie cu codul ETD. Problema consta in faptul ca in punctul mort maneta nu revine pe mijloc ci ramane in dreapta si trebuie sa o ajut sa revina, e o chestie foarte nasoala mai ales cand schimbi vitezele in trepte inferioare. Probabil trebuie gresata timoneria si as dori sa fac eu chestia asta dar nu stiu de unde sa incep. Ma poate ajuta cineva cu o schema de principiu sau cu niste pasi pt un diy ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Nu este ce am eu din pacate si nici nu am gasit pe site-ul respectiv. Eu am timonerie pe tije, iar sistemul e complet diferit. Ce este acolo seamana cu ce e pe golf 3 si vento, mersi oricum.

Astept poate are cineva totusi o schema corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ridica husa si vezi ca are un arc in fata levierului poate o fi cedat ala..arcul ajuta la revenirea schimbatorului pe liber 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca revin cu un coment asa de tarziu,referitor la polo 1.4 16v 2001,dimineata intra usor in viteza dupa ce se incalzea intra greu,problema la mine a fost ghidaj rulment presiune avea o ureche rupta din trei si nu mai era centrat cum trebuie,acum nu mai e nici o problema intra usor post-131403-0-33594400-1401375627_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Vasile am verificat si totul este intreg, la locul lor, am dat pe acolo cu wd40 dar nu s-a schimbat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eu o problema :( La un polo 6n2 1.6 16v Gti haraie cand sta pe liber , iar cand apas ambreiajul nu mai haraie , intra in viteze 1,2,3 a 4 intra dar daca il accelerez se tureaza dar nu prinde.. si a 5 a mai merge ... Unde as putea gasi o cutie pentru el ? noua sau sh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e de la cutie, suna mai degraba a rulment de presiune mort. Mergi si verifica sa vezi in ce stadiu este ambreiajul per ansamblu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

va rog sa ma ajutati cu un raspuns! am un polo din 2000  cu motor 1.0MPI  cod motor AUC  si nu stiu ce fel de timonerie are pe tije sau cabluri(sufe)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Am un Polo 6N1 din 99 Motor 1.4 44 Kw Cod motor APQ . Dupa ce se incalzeste cutia de viteze imi intra greu in marsarier , mai exact numai dupa ce bag in viteza 1 si 2 de cateva ori intra fara carait dar nu tot timpul se intampla chestia asta . Am schimbat Kit Ambreiaj si cablu de ambreiaj la fel face . Va rog sa-mi spuneti ce ar putea fi daca ati trecut prin asa ceva . Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Revin pe forum cu urmatoarea problema. Desi maneta schimbatorului pare sa intre in viteza (si asta foarte usor), in realitate intra "pe langa" (nu stiu cum altfel sa ma exprim). Ca urmare, nu pot sa cuplez in marsarier si in vitezele 1 si 2. In vitezele 3, 4 si 5 intra fara probleme.

 

Problema a aparut peste noapte si nu am sesizat alte simptome. Ulei am pus in cutie chiar anul trecut. Sa fie o problema de ghidaj (timonerie) sau altceva mai grav, la cutie sau ambreiaj? Ce parere aveti? Mi-e teama sa merg la mecanic pana nu-mi fac o parere, ca sa nu fiu tras in piept. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am descoperit problema.  :D  Intre tija care vine dinspre maneta schimbatorului de viteze si cutia de viteze exista o piesa de trecere din plastic (da, din plastic!), ca un fel de tija, care s-a uzat la un capat, sarind de acolo nuca de la o alta tija care duce spre cutia de viteza. Mi-am comandat piesa, care nu exista decat ca reper original VW - m-a costat 70 ron. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.

Vin si eu cu o problema la care nu stiu rezolvarea.

Am un polo si in viteza a 5 a dupa o perioada de timp sare din viteza, mai exact incepe sa caraie.

Ce poate fi?

In schimbator nu am joc.

Se aude un usor fluierat la viteza a 5 a.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum aflu si eu codul motorului?

seria este aceasta:  WVWZZZ6NZYY600357

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica nivelul uleiului din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos pentru răspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!