Jump to content

Cutie de viteze / timonerie Polo 6N(2)


BorisFlokow
 Share

Postare recomandată

AEV este codul motorului, este bine sa-l tii minte.

In rest ce sa zic verifica nivelul uleiului, tampoanele motorului si timoneria (desi din cate stiu astea fac figuri la intrarea in vitezele 1, 2 si R, dar mai stii). daca astea nu au nimic atunci este ceva la cutie la treapta a 5-a. Uite aici o animatie care arata cum functioneaza o cutie

Oricum eu zic sa gasesti un mecanic priceput si pana atunci nu o mai chinui cu a 5-a sau cel mai bine nu o mai folosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fie cam greu sa gasesti un mecanic care sa faca reparatii la cutie, dar este varianta cea mai buna sa o repari. La SH nu stii ce iei si una noua e scumpa cu draci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat ulei in cutie parca la relanti nu mai troncane asa tare dar din viteaza a 5a tot sare:( am vb cu cineva si a zis ca imi schimba pinionul de viteza a 5 cu alt pinion de viteza tot din cutie de polo dar alt model... as incerca sper sa nu fie problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa de curiozitate: care a fost nivelul uleiului in cutie?

Daca se aude ceva troncanit si la ralanti si dispare cand apesi pe ambreiaj s-ar putea sa fie probleme si cu ceva rulmenti la trenul fix (singura componenta din cutie care se invarte atunci cand masina nu este angajata intr-o treapta de viteze).

Daca tot desfaci cutia sa fii atent si la aspectul asta.

Despre pinion, ai doua variante: fie sa-l cumperi (cred ca este vreo 130 euro pe original), fie sa fie din alta cutie, dar acelasi cod si sa fie bun. Cutii de la care s-ar potrivi: CZG, DCD, DCC, CWX, DKG, DSP, DXD, DXJ, DXM, EQW.

Daca caraie cand bagi in a 5-a atunci schimba si sincronul de a 5-a.

Oricum cel mai bine trebuie desfacuta si vazut ce este acolo.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare tuturor am si eu o intrebare legata de suportul timoneriei polonicului meu e din 98 1,6 cod motor AEE si de ceva timp am descoperit k acel cautator e fff uzat si as vrea sa-l schimb dar nu stiu c modl i-mi trebuie am cumparat deja una si nu se potriveste cred k e pt alt model

daca ma poate ajuta cineva k nu ii mai dau de cap

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

denny_the_one

Salutare ! Oameni buni am un POLO 6N2 1.0 MPI .. tine pedala de ambreiaj sus de tot .. cum o fac sa tina de jos normal ..? merge strans cablu nu merge .. e hidraulic / normal ? ...

Am vazut ca de la o vreme a inceput sa piarda ulei de la cutie .. cati litri intra in cutie ? Mi-a spus un " nene" ca mi-sa dus o garnitura de la cutie si pierde pe acolo un semering ceva .. ? tin sa precizez ca a inceput sa imi faca si niste zgomote mai ciudate un fel de huruit vag .. !

Multumesc de ajutor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Pai daca a inceput sa faca zgomote deja e nasol. Curge ulei pe la simeringul cautatorului de viteze(costa 5 lei si dureaza 15 min schimbatul), iar in cutie intra 2.7 litri de ulei GL4 75w80.

Iar legat de ambreiaj nu prea ai ce-i face decat sa-l schimbi deoarece cablul e cu autoreglaj si nu se poate interveni.Va trebui sa schimbi tot kit-ul nu numai cablul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

denny_the_one

off .. ms mult de tot ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Am si eu o problema cu cutia de viteze cred...imi agata treapta 1-a si a-3 si in celelalte trepte nu-mi intra satisfacator cand introduc in viteza si imi sare din marsarier in mers.

Mai precizez ca fara sa pornesc motorul calc ambreajul si ma joc cu cutia si nume introduc 1,2,3,4,5 si se aude un sunet sub masina foarte suspect banuiesc ca de la cutie....astept pareri va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da fuga la mecanic, ca nu "suna" prea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut stiu ca e cam veche postarea dar daca nu ai rezolvat io cred ca ii stalpul ala pe care culiseaza rulmentul de presiune ca asa am avut si eu si am crezut ca ii din cutie dar cand am desfacut cutia au fost rupte piciorusele de prindere de la stalpisor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

"Stalpisorul" ala se numeste "ghidaj rulment presiune" si se schimba odata cu kit-ul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Vad ca te pricepi si ai identificat corect problema cologului. Fix asta am patit eu. Dar de unde iau rulmentii? Ca nu ii gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

   Salutare !

Vin si eu cu aceeasi problema la al meu polonez 1.4 16v AUA din 2001: intra foarte greu in viteze, la inceput mai greu in R si in a 1-a. Azi a trebuit sa ies cu spatele dintr-o parcare si nu am reusit sa o bag in viteza cu motorul pornit  :icon_confused: , a trebuit sa opresc motorul, sa bag in viteza si sa prnesc iarasi motorul.  A devenit din ce in ce mai grava prodlema. 

Mentionez ca am schimbat cablul de ambreiaj (cu reglaj automat pe arc) si am fost la service, acolo mi-a zis k nu stie ce are pana nu desface. Lansez o intrebare la cunoscatori; este posibil sa fie si de la uleiul din cutie? sa fie mai putin decat trebuie?

    Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Ori mai sunt ceva reglaje  ce se pot ajusta de la schimbator pana la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă intră bine în viteză cu motorul oprit şi cu el pornit nu, atunci nu este de vină timoneria. Cauze posibile: ambreiajul nu mai debreiază complet sau ceva prin cutie. Dacă ai cutia plină cu ulei atunci nu asta este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Mersi "lupo_bv"! 

  Am mai observat ceva zilele acestea:

1. Intr-o dimineata am pornit in oras, masina era parcata la umbra blocului, a mers bine pana s-a incalzit cutia/motorul (adica vreo 1-2 km) dupa care a intrat tot mai greu in viteze.

2. In alta zi, spre seara, dupa ce a incalzit-o soarele, am pornit motorul si sa bag in marsarier sa plec, nici vorba :mad: , parca as fi mers deja cu ea 5 km, a trebuit sa opresc motorul, sa bag in viteza si sa plec  :scratch:

 

Este posibil sa fie de la cablu de ambreiaj, sa se slabeasca de la caldura motorului? L-am schimbat eu la fata loculuide o luna, ca  celalalt m-a lasat la undeva spre marginea orasului intr-o parcare, cu unul de la "Cofle" care cunoasteti, a fost varianta mai ieftina in caz de urgenta 100 ron. 

 

   Cu respect, Adi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi daca este de la cablu măsoară cursa furcii atunci când apeşi ambreiajul la cald şi la rece. Dacă este diferită este posibil să fie de la cablu. Am păţit ca un cablu mai ieftin să nu funcţioneze corespunzător. Nu era situaţia ta, dar mă rog tot prost mergea. Am povestit aici. Verifică funţionarea autoreglorului aşa cum am descris acolo.

Dacă se şi întăreşte pedala la cald este posibil să fie de la placa de presiune.

Totuşi eu am mai păţit să se întărească pedala (şi scârţâia, plus că revenea cam în hopuri, totuşi nu am ajuns în situaţia să nu intre în viteze) la cald şi din alt motiv: unde intră furca în cutia ambreiajului este o bucşă din bronz şi cred că din cauza mizeriei şi a dilătării la căldură făcea figuri. Am curăţat pe acolo şi am dat cu WD40, ulei de motor (uleiul de motor este destul de penetrant), iar acum am pus acolo nişte vaselină rezistentă termic. Cam 80% din impedimentele de mai sus s-au eliminat, nu imediat, dar în timp.

Vezi mai întâi ce-i cu autoreglorul ăla şi dacă ai dubii schimbă cablul (dacă nu funcţionează cum trebuie autoreglorul se strică ambreiajul) şi vezi cursa furcii.

Mai poţi încerca ceva de probă: când nu intră în viteză pune o bucşă cam de 1cm între furcă şi cămaşa cablului sau în partea unde se prinde cablul (ca să crească cumva cursa furcii), vezi aşa intră?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, am citit ci partea cu cablul, foarte explicit ai fost, mi-a placut  :icon_thumleft: . Sper sa fie cablu daca  este confectionat si asta din plastic si numai la caldura face asa. Oricum am sa verific si celelalte parti de care ai precizat.

Sper sa nu fie nevoie sa schimb kit-ul de ambreiaj (am citit tot aici k este destul de scump) k o sa raman acasa in concediu, :(  nu mai plec nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! Aceeasi problema am avut-o si eu pe motorizarea 1.4 74kw si s-a rezolvat doar la schimbarea ambreiajului care, presupun eu, nu a fost schimbat niciodata in 13 ani de viata. Si eu m-am gandit la fel ca si tine ca e posibil sa fie de la caldura, dar teoria pica de fiecare data cand puneam in balanta faptul ca ambreiajul este batran (lucru de care stiam clar). Iarna la -17 grade dupa 2 km de mers intra greu, mi-era greu sa cred ca se putea incinge ceva la -17 grade. Solutia a fost doar schimbarea ambreiajului care m-a costat in felul urmator : 500 ron kit-ul intreg + 200 manopera. Nu-i deloc asa scump!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua, stie cineva daca cutia DXK se poate inlocui cu ETD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

unde repar si eu cutia de viteze la un polo 6n motor AEV in bucuresti? am probleme la rulmenti, fac zgomot. aveti vreo recomandare? stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta pe net .este o firma GEARTECH  care are atelier la bucuresti si timisoara .

Eu am rezolvat o problema de cutie la timisoara si a fost OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aceeasi problema cu semeringul de la cutie am avut-o si eu (pata de ulei sub masina).Cumparat una buc. semering (elring 7 ron),2 l ulei cutie75W90 GL4, sfaturi de la Aurelian6n(multumesc !!)dar si din forum....tras masina pe canal si schimbat semeringul cu pricina.Pacat ca nu am putut scurge uleiul pe la busonul de jos al cutiei (imbusul pe care l-am avut a fost cam mare si nu am avut acces cu el),dar a curs pe la semering.Dupa schimbare am completat cu ulei aprox 1.8 l.Recomand celor cu masini mai vechi  schimbarea uleiului la cutie,ce am scos de la mine (1,3 l) era plin de pilitura si cam negru(probabil uleiul original al masinii).Am pus ulei Comma 75W90 GL4 semisintetic...30 ron/litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!