Jump to content

Cutie de viteze / timonerie Polo 6N(2)


BorisFlokow
 Share

Postare recomandată

lupo_bv, daca in viteza a5a suiera, inseamna ca uleiul ar putea fi sub nivel ( in cutie ) sau poate fi altceva ? ( in ideea ca si la mine intr-a 5a fluiera putin da nu sare din viteza sau altceva :D , si doar cand o accelerez se manifesta astfel

Modificat de r1k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa înțeleg ca daca are ulei în cutie treaba asta cu săritul poate fi din altă cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice zgomot care apare din cutie, prima data se verifica nivelul uleiului pentru a elimina lipsa ungerii drept cauza. Daca este la nivel atunci probabil sunt alte cauze (pinioane, rulmenți, etc. uzate). In anumite situații daca se scoate uleiul se pot face anumite observații cum ar fi: pilitura pe buson (este magnetizat) indica pinioane uzate, pilitura in suspensie (ca un sclipici) sincrone uzate, ulei închis la culoare denotă ca este contaminat si ar trebui schimbat. Lumea zice ca daca scade nivelul uleiului, pinionul de a 5-a este primul văduvit de ungere. Verificați sa nu aveți pierderi de ulei pe la simeringul de la tija cautaturului.

Săritul din viteza poate avea mai multe cauze, dar având in vedere ca este însoțit si de zgomot cam in interiorul cutiei este problema. Oricum verifica prima data uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Am si eu o problema legata de ulei/cutie (cred!). Am observat niste picaturi sub masina, nu mult, o picatura pe zi dar se cunoaste pe asfalt daca o las mai mult acolo. Uleiul pare curat, nu este de motor si nici nu observ sa fi scazut la joja, de la ce poate fi? Aici si poze:

 

http://tinypic.com/r/fm3vh3/8

 

http://tinypic.com/r/2a8g6r9/8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la cutie, cel mai probabil dupa pozitia picaturii scapa pe la oringul de la tija căutătorului. Este boala lor. Când este doar umeda cutia mai merge, dar daca face picături trebuie schimbat, nu este scump, dar trebuie pus cu grija ca altfel începe iar sa curgă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-mi spui o denumire concreta a piesei? Sa incerc sa fac comanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Salutare, de ceva vreme mi s-a cam inclestat timoneria, nu mai este in mintile ei cu toate ca am dat cu jumate de spray wd40.Nu revine deloc la puncul "mort", ramane blocata in stanga sau dreapta, depinde din ce viteza o scot. E foarte nasol la drum lung, in rampa cand vreau sa schimb din a5a in a4a, trebuie sa bajbai mult pana gasesc viteza si pierd demarajul, etc.

Sunt sigur ca are ceva uzat pe acolo si as vrea sa o repar ca la carte.

Va rog sa-mi spuneti cum se demonteaza timoneria de pe polo 6n2 ca sa pot scapa si eu de problema asta enervanta.

Multumesc.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, de vreo 2 luni am un zgomot in rulare (suna gen rulment stricat).

La inceput abia se auzea, dar in ultimul timp a inceput sa se auda mai tare

Zgomotul apare dupa 20km/h doar cand cuplez orice viteza (se aude de la viteza a 2a in sus). Daca apas ambreiajul , sau o las pe liber, zgomotul dispare .

Kit-ul de ambreiaj este nou schimbat, uleiul din cutia de viteze este curat si la nivel.

Masina este Polo GTI an 2001 cu 160.000 km

Cel mai probabil zgomotul este din cutie, aparent modelul GTI de polo fiind renumit pentru diverse probleme la cutia de viteze

 

Ati avut probleme de genul ? Cat a costat si unde le-ati rezolvat?

Stiti vreo firma in Bucuresti specializata in diagnosticari / reparatii cutii de viteze ? 

 

Mersi  

Modificat de catalin229
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Daogaru Flavius

Salutare tuturor. Am si eu probleme la cutia de viteze:( problema este asa: de cateva zile pierd uleiu de la cutia de viteze, iar el se scurge pe la simeringu cautator,toate bune si frumoase cumpar simeringu,merg la service si il schimb .peste 3 zile vad sub masina o pata mare de ulei.

Ma intorc la mecanici si ei imi zic ca nu este de vina simeringu ci tija care intra prin simering.Ei zic ca ar fi ciupita. Dar prosti ce or facut or incercat sa scoata ciupitura respectiva cu un smirghel si or facut cacatu praf. mam certat eu cu ei ..si nu am rezolvat nimic ..mi sa spus ca trebuie schimbata toata cutia . acum intreb si eu oare tija respectiva nu merge schimbata ? e totusi o piesa, o sa pun 2 poze sa vedeti despre ce este vorba :( Din pacate am fost la 3 mecanici ei tot zic ca este de vina simeringul dar e schimbat ..dar ei nu inteleg.

ma gandesc ca ma puteti ajuta: poate stiti cum se cheama tija respectiva din ce ansamblu face parte, ma gandesc ca poate reusesc so cumpar,

la piese auto ei nu gasesc tija respectiva:( din pacate 

Am pus poza cu o tija de pe net si o sa pun si cu tija mea :(

http://prntscr.com/bkm5xa   ---- link de la tija mea si se observa langa simering cum or incercat sa scoata ciupitura:(

http://prntscr.com/bkm6m6     

cutie-viteze-vw-polo-1-4-benzina-a7e4e20a2193051a47-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Emil Sidetectivii

Salutare,

Caut sa aflu daca tipul de cutie pus pe motorul 1.2 la 6n2 mai este folosit si de alte modele din grup (MK2 golf sau altele).

Aveti idee unde sa caut?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am patit o chestie nasoala si as vrea sa stiu daca s-a mai lovit cineva de ea si ma poate ajuta cu un sfat, daca si ce as putea face. Pe scurt, am schimbat kit-ul de ambreiaj si cablul. Dupa schimbare pedala tinea foarte jos iar la debraiere masina tremura de ziceai ca se rupe. Am fost la service-ul unde s-a facut operatia si au constatat ei ca ar fi de vina cablul cu autoreglaj (probabil au pus un cablu gresit). Problema este ca am dat masina unui prieten care nu stiu ce a facut, ce n-a facut dar mi-a adus-o inapoi varza. Ambreiajul mirosea foarte puternic si mi-a spus ca nu a putut urca o panta cu ea si a venit cu ea turata. Initial nu m-am uitat la masina, dar a 2 a zi cand am vrut sa plec am constatat cu stupoare ca maneta era foarte moale si nu mai aveam vitezele 1, 2 si marsarier. In viteze intra dar nu in cele care trebuiesi , repet, maneta este foarte moale. Cand bag in marsarier merge inainte, iar in viteza 1 si 2 probabil ca lucreaza defapt 3 si 4 pentru ca pleaca foarte greu de pe loc si trebuie sa o tin din ambreiaj. Ambreiaj care incepe sa miroasa imediat. Stie cineva ce ar putea fi? Este dusa cutia? Se poate repara? S-a dus si ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai 2 probleme: una legată de ambreiaj si una de timonerie. La ambreiaj  poate fi problemă de montaj dar și de cablu. La ambreiajul propriu-zis nu mă pricep, iar despre cablu am scris aici

http://vwforum.ro/topic/70475-fyi-cablul-de-ambreiaj-functionare-schimbare-verificare/

Fă verificarea lui așa cum am descris eu acolo.

La timonerie verifică piesa de plastic de care scrie aici

http://vwforum.ro/topic/41333-probleme-cutie-de-viteze-manuala/?do=findComment&comment=2668407

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles. Mersi mult, o sa vad ce este. Asta ma interesa, sa nu fiu nevoit sa schimb cutia.

Modificat de B_o_g_d_a_n
Nu mai cita postul imediat anterior. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cutia nu prea avea ce sa pateasca. Ideea e ca ambreiajul ti-a fost montat prost sau de slaba calitate, el nu are voie sa tremure de nou. Daca l-ai prajit odata e suficienta ca sa fie terminat deoarece se fac puncte oglinda pe disc, placa si volant. Din cauza ca ampreiajul nu functiona respectivul ti-a distrus timoneria care trebuie servisata la cineva competent. La fel si ambreiajul are nevoie de un meserias bun, trebuie schimbat din nou tot kitul, slefuita volant cu smirghel uniform pana dispar punctele in care sa facut oglinda de la supra-incalzire. Placa se decaleste de la incalzire, mai exact acel soare nu va mai debraia cum trebuie si vei forta cutia mai ales in trepte mici si in R. Cablu s-ar putea sa fie inca bun, cineva care stie isi da seama repede daca se mai poate auto-regla sau e terminat, sau nu e ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inteles, ambreiajul se pare ca este dus. O sa il schimb si pe cel vechi o sa i-l pun mecanicilor care l-au montat in brate.:banghead: Cablul este nefolositor de la inceput, nu mai am ce face cu el, au pus unul gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut cun aflu ce tip de ulei si cat intra in cutia de viteze la un polo 14 16v cod motor AUA,CUTIE MANUALA?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna tuturor posesorilor de Polo. La inceput, voi prezenta "minunea cu probleme". Este vorba de un Polo 6N, an 1999, motorizare 1.7 SDI, achizitionat recent si rulat pana acum 3010km(facuti de mine). Dupa ce am schimbat baterie,termostat,ulei,distributie,placute,saboti si discuri de frana, mi-a aparut o problema mai mare, sa zic asa. Voi detalia problema cat se poate de bine in speranta ca poate ma ajuta cineva. Este vorba de o problema la cutia de viteze, mai exact la treapta a5a. Treaba sta in felul urmator: am mers cu Polo in Polonia si venind inapoi,pe autostrada la slovaci, m-a :mancat" talpa si am calcat-o pana la 170, dar pe o distanta relativ scurta(cativa km) dupa care am auzit un sunte ciudat, care seamana a tacait(sper sa ma exprim bine) care se intensifica in functie de turatie; cand las pedala de acceleratie, aproape ca nu se mai aude iar cand o accelerez ii creste intensitatea o data cu turatia motorului. Treaba aceasta se intampla doar in treapta a 5a, iar in restul treptelor merge normal. Ce am mai observat, sunt 2 lucruri: 1. cand o pornesc,de exemplu dimineata,las pedala de ambreiaj, se aud mici batai in cutie, cu pedala calcata,liniste totala. A doua problema, cand am schimbat termostatul, dand jos scutul de sub motor, am vazut ulei la imbinarea dintre motor si cutie ceea ce ma face sa cred ca are ceva semering la cutie si pe acolo sa fi pierdut uleiul de transmisie(?) si de aceea sa fi aparut acel zgomot. Va rog, daca se poate, sa ma ajutati ca orice sugestie sau o idee in rezolvarea problemei este binevenita ca mi-e frica sa ies din localitate sa nu ma lase pe undeva . Am cautat alta cutie dar sub 200eur nu am gasit si luand una second, esti ca la loterie de aceea prefer sa o repar cea pe care o am. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut ! Am un ww polo 6n2  din 2001 44kw.tip motor AUD.1.4benzina .i.am schimbat cutia de viteze cu tija de pe ea cu seria "085.301.107"  cu alta cutie de ww polo 1.4   cu codul cutiei "085.301.103H" dar din documentatia mea reiese ca ar fi de motor de 1.0 .

Care ar fi codul cutiei de 1.4 .pt 6n2 ? 

Acum masina are talpa".se infinge repede .dar la 100 km/h cu a 5 am 3300 ture .iar la 120 km/h  am 400 ture .adica este prea turata .implicit creste consumul? 

Are cineva o cutie de 1.4 2001 6n2  cu codul 085301107? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare baieti! Am un polo 6N2 (1.4, 75 CP) , tocmai ce i-am schimbat cutia de viteze si voiam sa va intreb daca e normal in treapta a 5-a la 95-100 de km/h sa am 3500-3600 de turatii? Precizez cand aveam cutia veche cu a 5-a la 3500-3600 aveam 125-130 km/h 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi ai pus acelaşi cod de cutii. Sau spune ce cod ai avut şi cu ce ai înlocuit

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat-o exact dupa seria masini. Ma gandesc ca cea veche sa nu fi fost pentru model

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ne spui codurile greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare . Am un polo 1.0 MPI de 50 cp si am avut o problema la semerigul de la tija cautatorului de viteze  . Am pierdut o parte din ulei si nu am complectat. La un timp au inceput zgomotele in cutie , la putin timp dupa zgomote nu mai mergea treapta 5 de viteza . Am cautat alta cutie in dezmembrari si am gasit o cutie dar nu se potriveste timoneria pe care o am pe masina , e un pic diferita . Intrebarea  mea este , pot  pune cutia asta din dezmembrari si sa schimb timoneria cu una care sa se potriveasca ?   Am pus doua poze , cutie murdare e cutia defecta . Am incercuit cu rosu diferenta dintre ele . Singura diferenta este ca pe cutia din dezmembrari nu este prevazut locul pentru prinderea timoneriei de pe masina .

 

IMG_20191123_194636.jpg

IMG_20191123_194643.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pentru ca nu ma pot desparti de 6N meu 1.4,il mentin tehnic cat de bine se poate , motor AEX 1.4/ 1996 . Problema e ca de la un timp apare un harjait doar la viteza de 60 km/h indiferent de treapta de viteze,indiferent ca e pe liber. Nu e de la cauciucuri, faci si cu rotile de iarna sau de vara. Am ridicat-o pe elevator si se aude ca e din cutie. Nu sunt rulmentii de fuzeta, au fost inlocuti ambii, inclusiv basculele,capete de baraetc. Ulei a avut mereu la nivel. si a fost schimbat la 2-3 ani cel mult . Zgomotul nu e ritmic, pe turatia rotii, e continuu. cum trec de 60 dispare si totul e frumos, la fel cand scade sub 55. Banuiesc ca e diferentialul ceva, pentru ca face si pe liber la fel. Ce nu inteleg eu este de ce nu face tot timpul, ci doar la 60 km/h? Se poate repera? Cineva vorbea de un tip de la Campia Turzii care repara asa ceva? Ma gandeam sa caut alta CV in dezmembrari, problema e ca nici nu gasesc si nu stii ce iei,daca a avut ulei ,cati km are ,daca nu cumva e mai proasta etc.  Orice sfaturi binevenite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!