Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

Imi intrerupe la rece in mers pe la 1900rpm, am scos mufa de la debitmetru si nu mai face, dar nici nu trage la fel de bine. Trebuie schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cikinu,

 

verifica functionalitatea valvei EGR!

 

Scoate tubulatuta turbo de la EGR , si cu o oglinda la 45° verifici daca valva EGR se deschide inchide cand faci vacuum( cu gura sau o siringa) la actuatorul EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

O intrebare,la mine intr-un log(masina din semnatura),la casuta Maf specific este 850mg/str,iar Maf-ul actual incepand de la 3000 de ture incepe sa scada,ajungand la 3900 de ture sa indice 650mg/str.Poate indica un Maf obosit?Mentionez ca pe vag nu am nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu acceleratia la podea, ar trebui sa urce mai sus de 850. e obosit daca scade la 650 cu acceleratia la podea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Care debitmetru ar fi mai bun,Bosch sau Pierreburg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal cred ca Bosch fara nici cea mai mica discutie, dar cine vrea sa puna Pierburg o poate face, fara a incerca sa ma convinga...

 

am gasit discutii desprea anumite intolerante intre EGR urile Wahler si debimetrele Pierburg.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva incerca sa-mi explice ca un MAF excelent trebuie sa citeasca o cantitate de cel putin 1000 mg/str,ideala ar fi intre 1000-1200 mg/str.Se vorbeste despre MAF-uri inselatoare care indica o cantitate ceva mai mare(ex.900-950 mg/str),decat cei 850mg ceruti de Ecu,care de fapt in realitate sunt destul de obosite si ne dau senzatia ca ar fi ok.Ceva pareri de la cunoscatori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din orice poti face o teorie a relativitatii a la " Cel mai bun ulei ptr motoarele PD" nec domeniu....

 

Explica prietenului care sustine ca un MAF "excelent" ar trebui sa indeplineasca ....bla.bla.bla,  ca daca monteaza acel debimetru pe un motor care merge ca dracu v-a fi tot un debimetru de 2 lei.

 Deci cu alte cuvinte, ca sa fii pe intelesul tururor, cand vrei sa evaluezi un debimetru este foarte important ca motorul sa indeplineasca anumite conditii, nu ma apuc sa le enumar deoarece am facut acest lucru de multe ori dar pe scurt trebuie spus ca motorul trebuie sa merga perfect ptr a avalua un MAF deoarece MAF ul nu schimba absolut nimic, MAF ul numai masoara si trimite informatia mai departe.

 

Incerca sa vezi MAF ul ca o piesa consumabila care se inlocuieste la 150000 km chiar daca nu a sarit o bucata din el.

 

Diagnosticarea cu VCDS, log in mers , valoarea de minim 850-950 mg/str la 3000 rpm este la fel de aproximativa ca verificarea axei turbinei cu mana ptr a aproxima jocul radial....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in cazul in care ai mers cu un debitmetru 280.000km,fara a mai face nici una din metodele de diagnosticare descrise de tine in postul anterior,acesta trebuie inlociut fara discuttie,dat fiind faptul ca este o consumabila,(oricum se poate spune ca este destul de obosit),corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un debimetru uzat  duce la cresterea consumului de carburant, hai sa luam o medie de 0.5 l in plus la 100 km  deci ai parcurs 130000 peste  cei 150   deci ar fi vorba de 1300 X 0.5 = 650 l diesel in plus.

 

CAt costa un debimetru??  cat costa 650 l de diesel?

 

Si asta fara a mai lua in calcul  efectele secundare ala unui debometru uzat, adica depuneri excesive in EGR , Galerie, Turbo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,deci concluzia este ca trebuie schimbat daca are o periooada lunga de folosire,indiferent daca pare ca ar fi ook.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca nu-l schimbi daca pare ok. nu poti atasa logul?

 

deci rune, eu ca am 221mii, schimb debitmetrul? n-am ce face cu banii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e democratie m, fa ceea ce vrei nu te uita la sfatul meu..in principiu eu discutam cu Gabi asa ca nu prea inteleg interventia...dar fii binevenit in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare,la mine intr-un log(masina din semnatura),la casuta Maf specific este 850mg/str,iar Maf-ul actual incepand de la 3000 de ture incepe sa scada,ajungand la 3900 de ture sa indice 650mg/str.Poate indica un Maf obosit?Mentionez ca pe vag nu am nici o eroare.

 

posteaza logul facut, sa ne uitam pe el. Daca nu ai, fa unul... abia dupa aceea, ne putem pronunta cu exactitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 038 906 019 AN;;1.9l R4 EDC 0000SG 1301;;;;;;;;;;;;;

3 ;;;;;;;;;;;;;;;

4 ;Group A:;'003;;;;Group B:;'010;;;;Group C:;'011;;;

5 ;;Engine speed;MAF (specified);MAF (actual);EGR duty cycle;;MAF;Atmos. pressure;Intake air press.;Throttle;;Engine speed;Spec. intake press.;Actual intake press.;D.cycle MAP

6 ;TIME;820-900;230-420;230-420;10-95%;TIME;850-1050;sensor -f96-;2000-2200;100%;TIME;2850-3150;2000-2150;2000-2200;40-95%

7 Marker;STAMP; /min; mg/str; mg/str; %;STAMP; mg/str; mbar; mbar; %;STAMP; /min; mbar; mbar; %

8 ;0.32;1701;550.0;651.7;84.5;0.68;661.5;958.8;1428.0;49.8;0.01;1659;1346.4;1407.6;43.4

9 ;ian.41;1911;850.0;1068.2;04.aug;ian.76;1151.5;958.8;2376.6;82.0;01.apr;1827;2172.6;1632.0;21.ian

10 ;feb.46;2247;850.0;955.5;04.aug;feb.82;911.4;958.8;2091.0;77.6;02.oct;2121;2284.8;2509.2;66.5

11 ;mar.54;2541;850.0;945.7;04.aug;mar.90;940.8;958.8;2091.0;70.2;mar.18;2436;2203.2;2040.0;53.4

12 ;apr.62;2814;850.0;916.3;04.aug;apr.98;926.1;958.8;2080.8;65.1;apr.26;2730;2142.0;2101.2;57.0

13 ;mai.70;3066;850.0;886.9;04.aug;06.iun;862.4;958.8;1999.2;58.4;mai.34;3003;2091.0;2080.8;57.4

14 ;iun.78;3255;820.0;803.6;04.aug;iul.16;769.3;958.8;1815.6;51.4;iun.42;3213;1938.0;1958.4;58.2

15 ;iul.93;3444;760.0;754.6;04.aug;aug.29;744.8;958.8;1764.6;51.0;iul.50;3381;1785.0;1795.2;60.2

16 ;9.00;3591;830.0;739.9;04.aug;sep.36;764.4;958.8;1795.2;54.1;aug.64;3549;1754.4;1744.2;60.6

17 ;10.aug;3738;850.0;725.2;04.aug;oct.44;715.4;958.8;1734.0;51.8;sep.72;3696;1764.6;1815.6;63.4

18 ;nov.16;3843;850.0;690.9;04.aug;nov.52;666.4;958.8;1662.6;47.1;oct.80;3822;1693.2;1713.6;62.2

Scuze de calitate dar l-am postat de pe telefon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi....nu asa, ca nu avem ce sa intelegem din el

 

postezi fisierul .xls ca sa ne uitam pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu oricum fac ce vreau eu, dar am intrebat ca fiu sigur si eu si altii :).

daca vorbeai cu gabi, o faceai pe PM, aci s-ar putea sa mai citeasca si altii recomandarile tale. deci in principiu ai spus o chestie ca nu e neaparat adevarata. un maf se schimba cand e stricat, nu cand crezi ca i-ar fi venit vremea. Daca faci schimb de filtru de aer inainte ca acesta sa se colmateze si nu folosesti filtru de aer tuning, cu ulei viata maf-ului este mult prelungita.

 

PS: logul nu e bine facut, se face in viteza 3 sau 4 cu pedala la fund, de la 2000 la 4000rpm. cu toate astea, vad ca MAF-ul citeste si 1151mg/str la o presiune de 2509mbar respectiv 911 la 2040mbar, ceea ce eu cred ca nu e departe de o valoare buna a debiltului la respectivele presiuni.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi schimba debimetru, cumpara unul nou  si vinde debimetru vechi ca SH bun, astfel vei avea debimetru nou la jumatate de pret....clienti gasesti cat vrei...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Problema mare a senzorilor e cand nu mai sunt in parametri,cand sunt defecti ....stim toti. De ce nu schimbam filtrele cand sunt infundate??? Sau cureaua de distributie cand se rupe???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am sa fac,multumesc Rune.Am explicat ca logul l-am atasat de pe telefon,de aici si calitatea lui nasoala.Oricum chiar si asa daca te uiti atent expres doar pe debitmetru,se observa ca nici vorba de o valoare de 1150mb/str,cum spunea un coleg intr-un post mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cand trece motorul de 3000 ( a se intelege intre 3000  si 3200)  valoarea nu trebuie sa fie mai mica de 850-900 ( 1100 nu scoate nici un debimetru nou....) deci in cazul tau  e timpul, clar poti merge in continuare asa, nu am absolut nici o obiectie, dar  de la debimetru pleaca toate problemele cu EGR incarcat, galerie incarcata, geometria ancrasata.

 

Trebuie sa vezi debimetru ca o piesa consumabila care la un anumit nr de km se inlocuieste, clar o schimbare periodica a filtrului lungeste viata, dar prin orice filtru mai trec anumite particule/impuritati care ating senzorul, dar cel mai rau ptr  debimetru sunt trepidatiile si vaporii de ulei de la aerisirea carterului motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

praful in principiu omoara elementul de incalzire al debitmetrului, formeaza o pelicula fina de siliciu care izoleaza termic destul de bine

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect... depunerile il omoara. Dar nu numai praf... la unele masini, e nenorocire ce gasesti pe el...

 

aveam cateva poze -marite- cu circuitul unui debitmetru omorat de depuneri .. din pacate nu le mai gasesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere cel mai rau ptr senzor sunt  vaporii de ulei de la aerisirea carterului, daca  scoti tubul  dupa debimetru si opresti motorul se vede clar ca la oprirea motorului vaporii de ulei ajung/ urca pana la debimetru, ei bine ulei plus particule fine de praf ce trec prin filtru plus temperatura senzorului de 120°C-180°C duc la  o combinatie negativa ptr senzor.

 

Un alt punct de luat in considerare este faptul ca multi scurteaza tija actuatorului ptr a creste presiunea in tubulatura turbo, sperand la mai multa putere, ei bine la decelerarea parte din aerul compresat trece pe langa paletii compresorului intorcandu-se spre filtru ( asa zisul surge) deci un lucru nociv ptr debimetru...si nu numai.

 

Clar  inlocuirea periodica a filtrului de aer, curatarea periodica a senzorului cu produse specifice, eventual un iepurator suplimentar pot prelungi viata debimetrului fara discutie dar undeva candva tot v-a trebui inlocuit.

 

Pierburg ofera aici un document informativ unde este explicata diagnosticarea debimetrului cu ajutorul unui multimetru, ptr cei ce nu detin un VCDS.

 

Din pacate debimetrul este una din marile slabiciuni ale motorului TDI.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si varianta in engleza a pdf-ului postat de Rune

aici

 

(ma chinuiam sa citesc cu google translate....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!