Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

si mie exact ca amicului tau mi s-a intamplat. Fara debitmetru merge la fel de bine ca si cu (eu am motor PD)

sunt niste chestii f interesante dar se infigea fara debitmetru ca si cu cel nou

iar la mine fara el nu puteam sa depasesc in demaraj o caruta;m0am chinuit un pic s-o iau:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutand la modul general,motorul merge bine sau trage bine dar ganditi-va ca el da informatii la ECU asa ca ...fara el sigur creste consumul de motorina sau/si alte lucruri...ca doar nu degeaba a fost bagat pe masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chir nu stiu cum o fi gasit omul asta bosh cu 270

poate vreun bosh india sau turcia din alea care tin 2 luni

ca am luat eu acum 2 ani pt un renault duze bosh care erau indiene si m-au tinut exact 5000km iar cele originale tot bosh dar franta au tinut 500000km

:huh:

Pentru a va lamuri pe deplin , atasez pozele.

Iar in Bacau piesele vad ca-s mai ieftine decit prin alte parti.E verificat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

am un MAF Bosch nou, care nu are insa termistorul acela (ori dioda aplicata pe el). conform articolului de mai sus, fiind motor diesel, ar trebui sa mearga si fara termistor, dar lucrul asta nu se intampla. cu maf-ul asta, masina se misca in reluare, mult mai rau decat cu el decuplat.

RUGAMINTE: daca cineva are un maf Bosch defect si doreste sa doneze sau sa imprumute (pentru masuratori) dioada ori termistorul in cauza, raman dator cu o bere. imaginea cu termistorul e asta

Bosch%20MAF%20thermistor%20text.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se vede in imagine pare a fi o dioda de tip 1N4148 ce se foloseste pentru compensarea derivei termice. Un asemenea component costa undeva pe la 1-3 RON.

Dar dupa cum e montat e putin probabil sa sesizeze instantaneu temperatura deoarece fiind in contact cu corpul debitmetrului va prezenta o inertie termica destul de mare.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de sesizare instantanee a temperaturii, deoarece nici masina nu trece brusc de la o zona cu aer rece la una cu aer cald sau viceversa. ;)

Si oricum zona diodei este "scaldata" incontinuu de curentul de aer, iar variatia de 2.3 mV per

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce apare ca si o dioda sigur nu e termistor,e o dioda de compensare a faptului ca debitmetrele sunt oarecum universale,in timp de motoarele sunt de mai multe puteri,turbinele aspira diferite cantitati de aer de la motor la motor.pana si faptul ca acel rezistor,caci asa e simbolul pe debitmetru,se poate monta sau nu pe spatele corpului debitmetrului spune acest lucru.am desf. debit. meu vechi si am ramas surprins de cate firicele minuscule-aprox. 10-12,era legata pastila de pe traseul aerului prin senzor.pune si tu o poza cu ce a mai ramas din debitmetrul tau de pe masina sa ne dam seama de a fost sau nu aspirat cum zici de motor.ciudat este ca ,pe de o parte,dasfacandu-l,am vazut ca are un senzor-adica o zona de contact cu aerul,dar fara fire,ce serveste si si cititor de temperatura cred.el e situat pe spatele corpului debitmetrului,aproape de pastila senzor.l-am facut bucatele si tot nu pot crede ce s-a scris referitor al faptul ca mai pot fi inviate prin anumite procedee.mai mentionez faptul ca cei 2 pini pe care se lipeste aditional rezistorul nu se leaga in circuitul electronic al debitmetrului,ci pe pinii de contact ai debit. cu mufa lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi lipseste doar acea dioda sau ce e ea care se prinde pe spatele debitmetrului pe exterior...dar sincer sa fiu nu cred ca a avut. Din cate am citit mai sus acea dioda nu ajuta cu nimic la motoarele diesel pt. ca oricum exista alt senzor de temperatura dupa turbina si nu ar avea nici un rost sa masoare aerul si la intrare ca oricum se incelzeste de la turbina si intercoolerul il raceste...deci masura degeaba.

Modificat de tziku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca odata: in debitmetru rolul nu era de masurat temperatura ci pe baza temperaturii determina fluxul de aer ( cantitatea raportata la unitatea de timp ) care foloseste la calculul injectiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

revin cu problema termistorului (ori rezistentei ce-o fi).

daca la unele motoare e folosita pentru masurarea temperaturii si la altele nu, asta nu cred ca inseamna ca poate lipsi de pe maf fara probleme la motoarele diesel.

maful meu, fara rezistenta, e nou si nu merge, desi codul de pe el, verificat in etka, corespunde tipului de masina, motor si an.

am mai incercat vreo 5-6 mafuri, tot de la aceiasi sursa si nici unul nu mergea.

ma gandesc si eu ca daca rezistenta aia e intercalata cumva in circuitul mafului, atunci modifica tensiunea sau curentul pe care maful le "raporteaza" la BC (din cate cunosc, cantitatea de aer masurata de maf e "tradusa" in curent electric, sper sa nu gresesc).

iarasi ma mai gandesc ca rezistenta e pusa in paralel cu circuitul maf-bc, pt ca daca ar fi in serie, ar fi intrerupt.

asadar e posibil ca lipsind rezistenta aia, curentul sa fie mai mare decat ar trebui (ori sa iasa chiar din grafic), calculatorul de bord sa nu stie ce sa faca cu valorile alea si sa ia niste valori implicite.

eu tot doresc sa existe un binevoitor care sa doneze acea rezistenta de pe un maf stricat in vederea identificarii ei, precum si pentru a contribui la progresul general al societatii multilateral dezvoltate!

promit ca rezultatul cercetarilor mele stiintifice, inainte de a lua Nobel, va f publicat pe acest site.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai incercat maf-urile?cu vag-com-ul sau pur si simplu pe masina?e usor a zice ca nu merg,ca sa iti dai seama concret trebuie pus vag-ul pe masina si sa vezi datele acolo...nu cred ca acea rezistenta/dioda ce o fi are a face,in momentul in care comanzi maf-ul din catalog el vine fara acea piesa acolo...urmareste eventual traseul cablului sa vezi de nu ai ceva contact oxidat sau fir intrerupt pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ii trebuie cuiva m,af de proba am eu si bosch si pierburg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai incercat maf-urile?cu vag-com-ul sau pur si simplu pe masina?e usor a zice ca nu merg,ca sa iti dai seama concret trebuie pus vag-ul pe masina si sa vezi datele acolo...nu cred ca acea rezistenta/dioda ce o fi are a face,in momentul in care comanzi maf-ul din catalog el vine fara acea piesa acolo...urmareste eventual traseul cablului sa vezi de nu ai ceva contact oxidat sau fir intrerupt pe undeva.

mafurile le-am incercat... pe incercate cu masina. pur si simplu nu mai tragea deloc cu maful pus. nu mai trecea turatia de 3500 nici sa o bati. nu era o simpla parere, au mai increcat si alte persoane masina mea sa vada cum merge cu maful nou si concluzia a fost aceiasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

fratilor am si eu problema cu debitmetru asta :) :) :lol: si nu stiu unde sa il caut, lol, la un Golf IV 1.9 Tdi 101 cp PD, imi scoate un fum masina de mor si asta doar atunci cand e motorul rece, cand se incalzeste merge normal insa nu are putere. Intrebarea mea este cat pot eu sa merg asa fara acel debitmetru, adica cu el defect, ce se poate intampla masinii ???

am sunat la service si mi-au zis ca pretul e intre 400 si 600 lei ... iar eu acu in mom asta nu mai am leu :(( am schimbat distributia si gumele ... si nu mai am bani :((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum e stricat, dar cateodata e mai bine sa il scoti de tot, ca scoti fum mult mai putin, desi e lenesa si atunci. Oricum, nu e dezastru daca mergi cu debitmetrul stricat o perioada... Ti se naclaieste galeria de admisie mai tare si EGR poate .. Altceva nu mare lucru..

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja intru in panica :vaidecapulmeu: :angry: :angry: am fost azi la Ciclop si am luat un Piergurg sau cum so scrie, l-am inlocuit (debitmetru) si surpriza .... masina merge tot asa, exact aceleasi surpriza, fara fum si fara de putere fara mufa pe el si la fel face si cand e mufat dar cu mult fum negru si se aude un zgotot ciudat la motor si merge ff rau masina in sarcina.bun asta e o problema ... ca intre timp a aparut inca una :imi arunca ulei de pe undeva din dreapta masinii, e plina de ulei gura de jos de aer din dreapta, picura la greu.problema e ca nu am pe masina nici o eroare, nici de presiune scazuta, nici un fel de eroare, ma gandesc ca e un furtun spart.Acum concluziile mele: sper sa nu fie totusi in cazul meu turbina, pentru ca daca e aia am pusoooo ....Maine merg la serviceul care mi-a schimbat distributia, sper sa nu fie cumva buba de acolo, sa fii atins e ivreun furtun ...astept vreu raspuns ... daca stiti cumva cum se manifesta o turbina moarta ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai putin, de cand ti-a schimbat distributia ai problema?? Nu poate fi turbina daca zici ca toate valorile la parametri sunt bune! Fa un log in sarcina sa vedem si noi. E aproape imposibil sa scoata fum atunci cand raportul motorina injectata/aer e corect. Sunt multi pe forum care au masina ca a ta, daca pui niste valori imediat isi vor da seama daca ceva e diferit de normal...

Daca aveai un furtun spart/sarit, vedeai pe log.

Cea mai simpla explicatie ar fi sa ai presiune mica furnizata de turbina, deci pierderi de aer undeva pe circuit si deci fum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata ... sa rezolvat fff simplu cu o vizita la un service a unor ARABI super tari si super dragutzi ( 3 frati ).

nu am vaz arabi la ciocan plini de ulei !!!

cei care mi-au fc distributia nu mi-au strans f bine colierele de pe intercooler, si astfel mi-a sarit din loc furtunele alea de ulei. de aici problema !

merci mult de sfaturi !!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, e bine sa vezi cat mai putin ulei pe furtunurile alea "de ulei" :) . Pentru ca pe acolo trece in principal aer :salut:.

Ma rog, in mod sigur MAP nu iti indica presiunea care trebuie inainte de a strange colierele, deci trebuia sa fi vazut cu un VAG com daca te uitai atent. Bine ca ai rezolvat asa de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare !!

Ma ajuta si pe mine cineva cu o poza, sau sa-mi spuna unde se afla debitmetrul la o Fabia ???

Am inteles ca ar fi pe undeva in stanga cum te uiti la motor ...

Multumesc mult ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie careva cum arata si unde se afla debitmetrul la o Fabia ? intreb aici pt ca Fabia are motor de vw ...

mulyumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am debitmetru Bosch cumparat acum 3 ani cu 3.2mil si totul este in regula pana acum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune si tu ce motor are Fabia ,benzina sau diesel,capacitate cilindrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"la un amic de al meu su o skoda motor non pd cand i s-a stricat debitmetrul i-am scos mufa si a mers fara vreo 3 zile pana si l-a luat.masina tragea destul de bine aproape la fel ca si cu debitmetrul bun."

Deci, la AXR, daca debitmetrul este dus, sa zicem ca arata o valoare de 700, daca scoatem mufa, ECU sesizeaza acest lucru si trece pe o valoare setata de 950 daca nu ma insel, si de aici rezulta ca masina trage muult mai bine decat cu debitmetrul conectat. Atentie: Doar la ATD si AXR functioneaza acest lucru, la cele NON PD masina trage foarte prost, plus ca la 120km/h plafoneaza (LIMP MODE), foarte putine NON-PD beneficiaza de acest lucrul. Cel de 110cp, ASV daca ii scoti mufa, este o masina foarte foarte lenesa . Cei care scot mufa de la debitmetrul si merg asa o perioada pana isi cumpara debitmetru, sa izoleze bine mufa deoarece daca ploua afara, umezeala, etc, poate sa faca scurt si arde siguranta pe care sunt legate N75, Valve for intake manifold flap, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!