Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

In timp ce veneam spre casa pe o ploaie torentiala pe la 100 si ceva am simtit ca nu mai are putere...am citit pe forum si am constatat ca este debitmetrul defect...am scos mufa de la el si nu am observat nici o modificare. Acum cateva zile am zis sa iau un debitmetru de pe alta masina si sa il pun la mine sa vad cum se comporta masina. SURPRIZA debitmetru lipsea. Oare unde a disparut ? Pot spune ca masina a mai facut cel putin 5000km cu debitmetrul "lipsa" . De unde sa il pescuiesc ?

P.S Masina nu a fost la service dupa problema cu puterea scazuta si nu a umblat obsolut nimeni altcineva la ea.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Deci ai avut debitmetru ca tu ai scos mufa din el dupa care dupa 5000km nu mai era. E clar ca ti-a fost furat ca altceva ce sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar daca nu a fost prin in alea 2 suruburi sa fi cazut. nu avea unde sa dispara.

daca esti din bucuresti iti pot sa eu un debitmetru sa verifici cu el cum merge (Bosh)ca il am in plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lipseste tot debitmetrul cu tot cu carcasa....lipseste doar piesa care se prinde intre lamele. Carcasa lui cu mufa si tot e la locul ei si nu a umblat nimeni la ea pana am incercat eu sa pun de la alta masina si am constatat ca nu mai e acolo. Ma gandesc ca a fost aspirat , dar nu stiu unde sa il caut...in ce filtru/sita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lipseste tot debitmetrul cu tot cu carcasa....lipseste doar piesa care se prinde intre lamele. Carcasa lui cu mufa si tot e la locul ei si nu a umblat nimeni la ea pana am incercat eu sa pun de la alta masina si am constatat ca nu mai e acolo. Ma gandesc ca a fost aspirat , dar nu stiu unde sa il caut...in ce filtru/sita.

daca a cazut se opreste in turbina si daca a ajuns acolo sigur ai probleme si cu paletii de la turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai grija ca la o laguna 1.9dci ce a disparut din debitmetru a ajuns in turbo si...a rezultat un turbo varza !!!

1000euro pt un debitmetru....cam nasol nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ups ;)

vedeti mai ca omu cred ca a vazut cele doua picioruse in care undle debitmetre au o dioda sau cam asa ceva iar altele nu au deloc si piciorusele sunt goale

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vedeti mai ca omu cred ca a vazut cele doua picioruse in care undle debitmetre au o dioda sau cam asa ceva iar altele nu au deloc si piciorusele sunt goale

:)

da se poate si asa,pare logic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact....lipseste dioda dintre picioruse...Eu credeam ca dioda dintre acele picioruse este debitmetrul propriu zis...

Modificat de tziku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetru e toata piesa... aia din mijloc e o rezistenta care se incalzeste si se masora diferenta de temperatura intre in si out

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi materialul de mai jos...

Se explica exact principiul de functionare si o sa raspunda la multe din intrebarile voastre.

La TDI este hotwire type.

Airflow meters

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: si de ce nu au rezistenta aia toate debitmetrele?

Acea dioda (sau termistor, in unele cazuri) masoara temperatura aerului care intra in motor.

Acelasi tip de debitmetre se foloseste si la motoarele cu benzina.

Acum, la benzina, mici diferente de temperatura in aerul care intra in motor sunt f. importante. (Poate va amintiti acele dispozitive care combinau aerul de pe langa galeriile de evacuare cu aerul rece la motoarele cu carburator, incercand sa tina aerul care intra in motor la o temperatura relativ constanta).

Daca debitmetrul va fi folosit la motoare cu benzina, 100% va avea acel senzor de temperatura montat, deoarece aceste motoare in mare masura sunt fara turbo si in debitmetru e cam singurul loc in care se poate masura temperatura aerului care intra in motor.

La motoarele diesel, oricum aerul aspirat, dupa ce va trece de debitmetru, va trece prin turbina si va fi incalzit apreciabil, dar apoi racit cu ajutorul intercoolerului.

Deci acea temperatura initiala a aerului care intra in debitmetru nu este interesanta pentru motoarele TDI, din cauza incalzirii aerului cauzata de turbina si, MAI IMPORTANT, din cauza ca in senzorul de presiune absoluta, DUPA turbina si intercooler, exista un al doilea senzor de temperatura a aerului, care este folosit pentru compensarile necesare la calcularea presiunii absolute din galeria de admisie.

Deci primul senzor, din debitmetru, NUMAI la motoarele TDI, nu este necesar din moment ce exista al doilea, dupa turbina si intercooler care masoara mai exact temperatura reala a aerului care intra in motor.

Acum ca la unele masini exista si la altele nu, e numai o chestie de ce sa avut la dispozitie la acel moment fabricantul din punct de vedere al stocului, oricum informatia de la acel sezor nu va fi luata in calcul de nimeni la TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of.. diferenta de temperatura intre in si out sta la baza calcului fluxului de aer... ( exista o formula clara care iti da volumul de aer pe unitatea de timp din aceasta diferenta de temperatura )

Asa ca nu este nimic in plus, pentru ca nu e folosit ca senzor de temperatura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thheo

Nimeni nu contesta principiul de functionare al debitmetrului.

Se discuta despre faptul ca unele debitmetre (HotWire type - folosite pe TDI), pe langa electronica de masurare a cantitatii de aer, mai au (sau nu) un element care masoara temperatura aerului, element care nu este intotdeauna montat, deoarece este ignorat, temperatura aerului care intra in motor fiind masurata in senzorul de presiune.

Repet, numai la TDI. La alte motoare (ex. benzina) daca se foloseste acelasi tip (cod) de debitmetru, acel element de masurare a temperaturii aerului (repet - care este separat de debitmetrul in sine) va fi montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca debitmetrul nu ar functiona in parametri normali ar aparea la diagnoza vreun cod de eroare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu apare cod de eroare in acest caz.. trebuie urmarite valorile prin measuring blocks. Exista o procedura pentru asta descrisa deja pe forum. ( mai cauta dupa MAF, ..etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

postez chestia asta petru toti cei interesati si care au probleme cu debitmetrul

cel pierburg cu codul 7.22684.08.0 care la orice mag de piese staine este in jur de 250ron merge fra probleme la urmatoarele tiuri de motor:

Passt f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry , am dat astazi pe un debitmetru Bosch pentru un 1,9 TDI 116 CP - 2,7 mil !!!!!!!!!!!

Nu stiu de unde ati gasit preturile alea de peste 6 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dat 2.7 mil probabil cu piesa la schimb?

chir nu stiu cum o fi gasit omul asta bosh cu 270

poate vreun bosh india sau turcia din alea care tin 2 luni

ca am luat eu acum 2 ani pt un renault duze bosh care erau indiene si m-au tinut exact 5000km iar cele originale tot bosh dar franta au tinut 500000km

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am luat tot pierburg in mai cred si am dat 270 lei.ca o fi din india sau pakistan,conteaza ca ai garantie si in caz de defectare o schimba...

bosch era 300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o chestie f interessanta

la un amic de al meu su o skoda motor non pd cand i s-a stricat debitmetrul i-am scos mufa si a mers fara vreo 3 zile pana si l-a luat.masina tragea destul de bine aproape la fel ca si cu debitmetrul bun.

la mine la motor avf de 130cp pd cand am scos mufa parca aveam motor de trabant pe ea,melc curat.

de ce oare asa diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie exact ca amicului tau mi s-a intamplat. Fara debitmetru merge la fel de bine ca si cu (eu am motor PD)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!