Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

da,chestia e ca eu nu am depasit 2300 e ture ,de asta ecu nu cere 850....daca o calcam mai sanatos undeva la 3000 de ture ecu ar fi cerut 850mg...cum e si la tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
On 07.10.2017 at 21:33, Laurentiu_LWR a scris:

Salutare...pana la urma...cum se diagnostica MAF-ul?

Stiu ca se face log pe campurile 003/010/011 si acolo se compara actualul cu specificul...

Cand actualul este mai mic decat specificul este clar...nu e bine dar...ce inseamna cand actualul este mai mare decat specificul...

Teoretic/practic...MAF-ul masoara aerul aspirat de catre turbina corect?

Daca actual < specific ar insemna ca turbina nu aspira atat aer cat ar vrea ecu...corect?

Aici stim ca avem o problema...

In acelasi timp...daca actual > specific ar insemna ca turbina aspira ai mult aer decat ar vrea ecu...teoretic...insemnand ca ea se invarte mai repede decat ar trebui...

Teoretic asta ar insemna ca turbina ar trebui sa faca mai multa presiune decat ar cere ECU...

Tutusi ce inseamna cand actual > specific dar turbo furnizeaza fix cat trebuie?

Atasez un log sa discutam practic despre acest lucru ...

LOG-01-003-010-011-TCM+AVD.xls

Turbo furnizeaza exact cat se cere dar totusi la maf actualul este 1038.8 si specific 850...

De ce vrea doar 850?

Acum...gresesc cu ceva in teoria asta?:P

 

Ati mai afla cauza pentru care val maf specificat<actual,desi pres turbo este cam la fel, actual cu specificat?La mine este val maxima(1250) in ture mici,de la wot 1700rpm pana pe la 3000rpm,dupa care mai scade,dar nu sub 1000.Eu am maf de avb pe avf. Sa nu fie compatibil?Ca si dimensiuni sunt identice?Sau cel de avf are diametrul mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara ! Am si eu o problema cu o skoda octavia 2 de 1.9tdi cod bjb, urca cam greu pana la 2000 de rotatii apoi da un mic sut si un nor de fum negru dupa care trage bine pana la 4500 fara sa mai de fum. Sutul se manifesta in plaja de 2000-2200 ture care dureaza aprox 1 secunda. Am curatat egr.ul la fel face, cu furtunasul scos trage liniar si nu mai da fum, acum este conectat. Azi am scos mufa de la debimetru si motorul trage bine si liniar inca de la 1000 ture, fara sut sau norul de fum. 

Am verificat furtunasele de vacuum, actuatorul turbinei, furtunele groase de la intercooler pana la turbina. In rest masina trage daca trece de 2200 ture fara probleme. Pana la 2200 e puturoasa si urca cam greu daca nu apas serios pe acceleratie.

Am mai condus masini cu acelasi motor si trageau bine si liniar de la turatii joase.

Pe tester nu am nicio eroare, egr, turbo, injectoare sunt perfecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa un log in mers sa ne uitam pe el..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debimetru pare a fi functional ca s.a aprins martorul check engine cand am mers cu mufa scoasa. L.am reconectat si eroarea s.a stins dupa cativa km. Deci e functional. Din cate am inteles de la mecanicul care mi.a pus testerul mai demult este ca debimetrul meu se mai blocheaza cateodata si mi.a spus sa il dau jos si sa il curat. L.am curatat cu spray de discuri si a iesit ceva negreala din el, dar nu se observa nicio schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am si eu pe Golful meu. Motorul e foarte lenes pana pe la 2000 de ture, pe urma parca trage bine. Cel mai tare ma deranjeaza cand merg in coloana cu opriri si porniri dese, pleaca ala din fata mea, plec si eu incet ca nu trage motorul, si cand ajunge la 2000 ma baga in scaun, de ma sui calare pe ala din fata mea. Mai era cineva cu aceeasi problema pe alt topic, parca in "Loguri turbina". Pe motor nu am erori, am avut o singura eroare de bujie intrerupta pe cilindrul 3, cu toate ca bujia da bine pe multimetru, am sters-o si vad ca n-a mai aparut momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scot furtunasul de la egr merge brici fara suturi fara sa mai dea fum urca rapid in turatii. Cu egr conectat si cu mufa scoasa de la debimetru trage la fel de bine. Nush ce sa ai.mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Sa faci un log in mers si sa il postezi aici.

Desi, "suna" a  MAF defect.

Pentru discutia de mai sus cu MAF, chiar nu prea are legatura arhitectura electronica si tipul de comunicatie al ECU, principiul de functionare al motorului diesel,la baza lui e acelasi.

Trebuie sa pricepi logica din "spatele" hartilor din ECU dar si constructia motorului diesel ca sa poti sa interpretezi log-urile in mers.

Ceea ce este urmarit intre SPEC si ACTUAL la orice turatie este presiunea pe turbo si in acele log-uri, care e limitata de alte harti "invizibile", care nu apar pe diagnoza.

MAF specified este "pus" acolo doar pentru a regla gradul de deschidere al EGR, . Cand deja se "cere" 850, aia insemna doar ca tot aerul care intra in motor trebuie sa treaca prin MAF trebuie sa fie proaspat,j. de ce? Pentru ca daca turbina functioneaza bine, valoarea care trece prin MAF este intotdeauna mai mare de 850mg/str, ceea ce insemna ca EGR va fi inchis. La presiunea atmosferica intra in cilindtul de 1896/4=474mg/st de aer. Asta e clar. Daca MAF cere doar 300mg/str,  insemna ca restul de 174 vor fi gaze recirculate prin EGR, prin comada duty cicle-ului electrovalvei N18. Simplu. Acum, la WOT aprox toate motoarele din generatia asta au cam de 2 ori presiunea atmosferica(~2bar), deci aprox. 474x2=950mg/str, ceea ce este evident mai mare decat 850 cat "cere", ecu, deci EGR va fi comandat sa inchida, gradul de recirculare fiind 0.

Harta de injectie a motorinei evident e limitata de harta MAF si harta de smoke. Daca MAF nu "citeste" bine si citeste o valoare mai mica decat cea reala de exemplu, va limita cantitatea de motorina injectata, chiar daca driver request-ul e mult mai mare, tocmai pt a nu genera fum/ emisii. Mai e limitata si de senzorul de altitudine, dar asta mai mult pt a nu suprasolicita turbina la altitudini mari unde denisitatea aerului e mai mica, nu din alte considerente.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare tuturor,am facut un log in mers si as ruga sa il interpreteze un coleg . masina este O2 1,9 tdi din 2007 ;135K care de cateva zile nu mai trage deloc. am scos furtunul din partea de sus a egr-ului...si a facut la fel.am mai observat ca in grupul 7 pe motor temperatura indicata este de -12  grade....am schimbat senzorul MAP ,dar tempratura a ramas tot -12 grade,de ieri merg cu mufa scoasa de la debimetru si masina trage mai bine
 multumesc anticipat.LOG-01-003-010-011.rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La mine trage bine cu el conectat, iar deconectat o idee mai bine, in sensul ca raspunde imediat la acceleratie si nu mai are sutul acela sau lagul de la 2000 de ture in sus. Sutul acela sau intarzierea intrarii turbinei in functie se intampla daca accelerez usor, nu se intampla mereu. Daca apas mai serios pe acceleratie intra imediat turbo inca de la 1500 de ture fara sa mai dea smucitura aceea. Toata treaba se intampla cand merg cu treapta a 2 a si schimb in treapta 3. Daca plec cu a 1 a si urc pana la 3 mii merge perfect fara smucituri. La fel in treptele 3 4 si 5 daca daca plec de la 1300 -1400 ture pana la limita intra turbo imediat, fara smucitura, fara fum. 

Deci la skodita mea cere talpa mai grea ca sa mearga bine. In rest trage bine in toate treptele fara intarzieri ale turbinei.

Pe tester motorul functioneaza in parametrii normali, fara erori. Ca sa mai diminuez smucitura sau lagul turbinei am modificat din vdcs parametrii egr.ului si s.a observat diferenta. Raspunde mai bine la accelerari mai usoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut colegi! Am o problema cu debitmetru,dupa diagnoza a reiesit faptul ca acesta nu primeste curent.Va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi,indrumari.Ce si unde ar trebuii sa imi indrept atentia pentru a remedia problema - precizez faptul ca am ferificat mufa,pare ok.Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablajul, dacă nu ai alimentare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat eu la ele,dar exact cum se uita pisica in calendar.Nu pare a fi ceva in neregula cu ele.Inafara de faptul ca vin prin spatele motorului si este incomod sa le urmaresti,mai sunt si invelite cu un strat suplimentar de material plastic sau asa ceva.Mai vreau sa spun insa ceva....Debitmetrul are 5 pini,iar mufa masinii nu are decat 4 papuci,al 5-lea loc in mufa nu are papuc.Dar chiar si asa,inainte a functionat,nici pe vcds nu aparea nimic iar masina mergea brici.Nu exista o siguranta un releu ceva,problema cu verificatul cablajului pare ca ma depaseste avand in vedere traseul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întâi verifica dacă ai alimentare în mufa, contactul pus. Dacă te depășește, atunci te sfătuiesc sa vb cu cineva care se pricepe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin.Am luat decizia sa va cer sfatul pentru ca am fost indrumat catre un electrician, care dupa ce i-am expus problema, m-a intrebat: "si eu cu ce sa te ajut? in cel mai bun mod iti pot face o diagnoza" eu venind de acolo....uite asa am luat decizia sa va scriu.Dar am sa caut alt electrician.Multumesc oricum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te ajut cu ce pot aici.... Dar unele lucruri trebuie verificat direct pe mașina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu.Apreciez si iti  multumesc.Am sa iti urmez sfatul.Speram insa sa fie putin mai simplu de atat,dar ma conformez si am sa merg la alt electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, F l o r i n said:

Eu te ajut cu ce pot aici.... Dar unele lucruri trebuie verificat direct pe mașina. 

Scuze de offtopic in primul rand.

Florin, ai un mesaj privat de la mine, imi poti da un raspuns te rog? Merci!

Modificat de Viezure
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.. Nu am niciun mesaj privat de la tine, deci nu știu la ce sa îți răspund. Telefonul meu este în semnătura, ma poți apela începând cu ora 09.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
gabrieladrian.miron

Salutare, detin un passat b5.5 1.9tdi avf. La curățarea senzorilor de pe galeria de admisie, am observat ca debitmetrul meu este scris cu un marker, ( gen dezmembrări). La o analiza a codului de pe el nu imi da ca ar fi de pe motorul meu. Va rog a ma ajuta in lamurirea acestei situatii. Mulțumesc

IMG_20210206_102939.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara MAF dupa seria caroseriei (din codurile alea nu se poate stabili de pe ce motor a fost luat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabrieladrian.miron

Mulțumesc, simptomele ar fi lipsa putere pana in 1800/2000ture. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fie de vină MAF, dar este nevoie de o diagnoză. Vezi ultima postare din topicul de mai jos.

 

Având în vedere că sunt două topic-uri pe aceeaşi temă, acesta se închide şi discuţiile vor continua pe topicul de mai jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!