Jump to content

Debitmetru


manud
 Share

Postare recomandată

motor asz 131 de cai dus la 160-170 de cai

 

maf ul masoara cantiatea de aer care ajunge in motor...atasez un log in mers,masina avea o cama aproape rotunda...maf ul citea mai putin decat specificul...am facut proba cu 3 maf uri...dupa schimbarea axei cu came maf ul a inviat

log geomterie curatata.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect...motorul este la baza ASZ cu turbo hibrid ( interne de dimendiunea celor de ARL ) si soft aferent ajungand la 170 cai...

Acum...intrebarea mea era...ce inseamna cand actual este mai mare decat specific...daca ascunde anumite probleme...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca maf ul masoara in functie de presiunea furnizata de turbo....

injectia carburantului se stabileste in functie de...

-masa de aer-MAF

-turatie

-pozitia pedalei de acceleratie

-temperatura

 

in concluzie un maf care masoara mai mult duce la consum mai mare ,ceea ce e si logic,se stie ca in urma tuningului se modifica injectia....la relanti cantitatea injectata nu se modifica pt ca turbina face o presiune cat cea atmosferica aproximativ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de masă de aer măsoară cantitatea de aer care intră în cilindri(prima functie), la motoarele diesel calculeaza cantitatea de gaze arse reintroduse în cilindri de sistemul EGR(posibila problema pe EGR).

 

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la pedala apasata 100% egr ul e inchis

ar trebui sa ne punem semne de intrebare cand maf ul masoara mai putin decat scpecificul...cazul prezentat mai sus de mine...cama rotunda ,supapa care nu deschide..implicit aer mai putin pe 1 cilindru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce vorbim??

Vorbim de log in mers sau de functionarea MAF ului??

MAF ul la benzina coreleaza/imbunatateste/calculeaza(spune i cum vrei tu)cantitatea de combustibil injectata in cilindru(informatie primita de la sonda lambda/cat oxigen exista in gaze).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun...deci tunningul face sa fie actualul mai mare ca specificul...

Uite un log...aceeasi masina...cand era stock...

LOG-01-003-010-011tr3.CSV

Dupa cum se poate observa...actual > specific

Maf-ul este cu mult inaintea EGR-ului...cum citeste cat de multe gaze sunt intruduse inspoi?

Ionut...nu avem de ce sa ne punem intrebare...pentru ca stim sigur ca avem o probleme...e clar cand actual < specific...

Cristi...vorbim de diagnosticarea MAF-ului...interpretarea valorilor citite de el...ce semnifica in momentul in care actual nu corespunde cu specific...

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul MAF are un rol de bază în funcționarea motoarelor pe benzină și diesel. Acesta controleaza cantitatea de combustibil injectată (benzină)/debitului de gaze arse recirculate (diesel). 

Poate gresesc!!;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau o alta varianta...nu neaparat cazul tau...maful citeste cat trece prin el si daca motorul suge mai mult decat necesar datorita unei geometrii care lucreaza gresit, sau daca are infiltratii de ulei in admisie(  turatia motorului e data de cantitatea injectata si uleiul infiltrat in admisie tureaza motorul...a luat-o pe ulei si se accelereaza necontrolat deoarece uleiul arde ca motorina in motor) sau daca injectoarele sunt vechi si decalibrate si pisa mai mult decat necesar..etc etc etc deci in aceste cazuri motorul va merge mai accelerat implicit prin MAF va trece mai mult aer dar asta nu inseamna ca MAF ul este mega, el poate avea o deviatie de masurare mare care este compensata de tuatia excesiva deci......

 

De aceea cand diagnostichezi un MAF este necesar indeplinirea anumitor conditii, cu alte cuvinte MAF ul este destul de greu de diagnosticat corect, deorece infiltratiile de ulei de la aerisirea carterului motor nu ai efectiv cum sa cuantifici, deci un motor uzat ce scapa ulei sau compresie la greu pe langa segmenti este aproape imposibil sa diagnostichezi MAF ul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea de aer ce intra in cilindrii se poate masura prin 2 senzori MAF/MAP (combinat cu un senzor de temperatură aer admisie).

In cazul unui motor cu EGR, ecu calculeaza cantitatea de motorina injectata dupa cantitatea de gaze recilculate(citita de MAF).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, Cristi81 said:

debitului de gaze arse recirculate (diesel). 

Poate gresesc!!;)

Sau poate nu gresesti..dar asta ar insemna ca informatiile date de el sunt niste calcule...nu citiri...

Deci...maf-ul este imediat dupa filtrul de aer...si citeste cat aer intra pe admisie

Aerul este aspirat de catre turbina si bagat in motor...

Intre turbina si motor este EGR-ul...care mai baga si el niste aer (bine...gaze ne arse)

Deci ar trebui sa mai fie ceva la capatul traseului...imediat la intrarea in motor sa citeasca cat aer efectiv intra in motor..aerul aspirat..curat...citit de catre MAF + gazele recirculate...

Gazele recirculate = aerul total care intra in motor - (minus) aerul citit de catre MAF.....corect?

Acum...pe grupul 3...ce se afiseaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, Laurentiu_LWR said:

Acum...pe grupul 3...ce se afiseaza?

grupul 3 ne spune ca egr este inchis...deci inutil sa bagam in discutie EGR ul...recircularea este 0....gaze 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma...valoarea citita de MAF...unde o vedem?Coloana E sau H din log?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ambele,se vede clar ca nu e diferenta mare intre ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste 2 erori sunt primite pe maf si totusi el este in regula:

 P0102 poate apărea în cazul în care supapa EGR rămâne deschisă (în acest caz motorul „trage” continuu gaze arse iar debitul de aer proaspăt ce intră în motor scade)

 

P0103 (in cazul în care supapa EGR se blochează pe poziția închis în acest caz în cilindri intră numai aer proaspăt care este peste limita maximă admisibilă, deoarece debitul de gaze arse este nul).

Si pe E/H !!

Majoritatea in ambele cazuri "fug" sa schimbe MAF ul!!

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati ca am inteles unde greseam...

De fapt este denumita gresit coloana D...ea nu este Maf specific...ea este de fapt pozitia EGR-ului...si nu masoara nimic...acei 850 sunt o valoare la care EGR-ul este inchis...nu este cantitatea de aer care ar trebui sa fie aspirata...

De fapt...zice ECU undeva cat aer trebuie sa aspire?avem undeva cat ar trebui sa masoare MAF? nu cred...:))

Deci practic nu avem de unde sa stim daca masoara bine...stim doar cat masoara... corect?

Adica nu se da mura in gura...ca la turbina...presiunea ceruta VS presiunea facuta...

22 minutes ago, Cristi81 said:

este peste limita maximă admisibilă

Unde vezi/citesti aceasta limita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

egr ul nu inchide in functie de acei 850mg/str,ci in functie de pozitia pedalei de acceleratie

si ECU nu cere mereu 850...in functie de presiiunea atm e posibil ca valoarea ceruta de ecu sa mai scada

coloana D-maf specific

coloanaE-maf actual....dpmdv nu este nici o greseala,e corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da...EGR-ul inchide /deschide in functie de valoarea furnizata de coloana D

Cand anulezi EGR-ul din soft...pe toata plaja ii pui valoarea 850 indiferent de pozitia pedalei si asa sta mereu inchis...deci...dupa cine se ia? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba nu...egr inchide in functie de ce comanda ECU prin n18 sau blocul de valve,nu uita ca 850 mg ecu le cere cu pedala 100% apasata ....deci tie la un mers normal ECU nu o sa ceara in veci 850mg,decat cu pedala la fund cum am mai spus

atasez un log cu bjb ul meu sa vezi cum si cat baga....la inceput de log o sa vezi ca ecu cere mai putin de 850 mg si egr ul e inchis cu mult inainte

log bjb.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turații mici și medii functioneaza EGR ul!!

ECU controleaza EGR ul in functie de mai multi factori/tipul lui care poate fi vacuumatic/electric.

Vreti aport de putere..anulati EGR ul dar sa nu uitam ca in primul rand are rol ecologic!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, ionut10a said:

deci tie la un mers normal ECU nu o sa ceara in veci 850mg

Cat de sigur esti?

Inregistreaza de curiozitate  doar canalele 003 si 010 la o plimbare unde atingi cat mai multe pozitii ale pedalei de acceleratie...si urmareste coloanele  D si K...si  ataseaza aici rezultatele...

Eu am facut asta si chiar si la pozitia 50% a pedalei imi arata 850...

57 minutes ago, ionut10a said:

a inceput de log o sa vezi ca ecu cere mai putin de 850 mg si egr ul e inchis cu mult inainte

De unde stii?unde vezi ca este inchis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, Laurentiu_LWR said:

De unde stii?unde vezi ca este inchis?

dupa valoarea din gr 3,la edc16 96% ne spune clar ca egr este inchis complet,ce e sub aceasta valoare ne spune ca este deschis in procentaj de n%

si vizavi de plimbare tocmai am facut-o...eu nu vad o singura valoare de 850mg pe gr 3 la maf specificat...uita te si tu pe log

loglog.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil cerinta e de 1050 mg pt ca sunt motoare mai mari,generatie mai noua edc 16....in timp cerintele se mai schimba....sau daca stii asteptam feedback de la tine,sunt dispus sa invat ceea ce nu stiu

 

 

la bmm ecu cere tot 850mg...ce motor e asta al tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!