Jump to content

Scaune Incalzite


tzucul
 Share

Postare recomandată

Rezistentele din scaun sant scumpe. Din cate stiu eu, impreuna cele 2, sant cam 400 de euro in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact aceiasi problema o am si eu!!

am tapiteria din piele , si scaunele se incalzesc DOAR pe treapta 5!! inainte ,am avut masina cu scaune incalzite dar nu aveam piele ..si totul era ok!

adica incalzeau treptat ..2-s-au 3 ...acum la asta cu tapiteria din piele ,merge doar pe 5!

intrebarea mea este: toata chestia se trage din tapiterie (ca este din piele) s-au am o problema cu sigurantele!?

Idem. :) Tot scaune piele. Acum am realizat problema asta (le-am folosit de cand am luat masina de 5-6 ori maxim). Tatalui meu ii place scaunul incalzit in dreapta si-l foloseste mai des si am realizat ca numai pe 5 o ia :) Oricum e important sa mearga. :)

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

impreuna cele 2, sant cam 400 de euro in Germania.
:icon_thumright: nu cred ca sa mult. mai bine te lipsesti de ea incalzire in scaun.am auzit ca se pot lipi, ca doar ce se poate strica la o rezistenta?se arde nu?si daca ar fi stricata jucarica aia mica din mijloc (zenzor presiune sau marog cum s-a chema) il dai afara si-o pui pe direct.daca iti dai interesul o poti repara.
Scuze pentru reply-ul anterior!Doar doream sa scriu ca la masina din semnatura este defecta incalzirea din sezutul scaunului soferului. Trebuie schimbate rezistentele, se pot repara sau - asa cum mi-a spus un prieten electrician auto - trebuie inlocuit sezutul de scaun cu unul cu rezistente functionale?Ce costuri credeti ca implica operatiunile?Multumesc
sa inteleg ca tie ti se incalzeste spatarul si sezutul nu?din cate stiu eu ori merg amandoua, ori nu merge niciunul ele fiind inseriate, acum la tine se poate sa fie in paralel una cu alta.dar mai bine daca nu ai ce face de ce nu iti bagi nasul in ele si ai sa vezi ca nu sunt asa comlicate precum par acele incazliri in scaune, vb de ele de parca ar functiona cu 3 calculatoare si nu stiu cate circuite.este f simpla instalatia din scaun.iale prin eliminare una cate una.bafta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Vgor, si eu cred ca se pot repara, doar rabdare multa trebuie.

Pretul lor atata e, fiindca era si un prieten interesat pentru rezistele de G IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe golful meu (cel fara piele) se incalzesc si libere ..adica fara sa stea cineva pe scaun!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am problema cu incalzirea in scaune. Nu merg deloc. Ieri am masurat tensiunea in mufa de sub scaun (4 fire).E tensune doar 2 cite 2 (ex.1-3, 2-4) dar indiferent de pozitia comutatorului din bord 1-5 tensiunea e doar de 4V. Este normal? Nu ar trebui sa fie 12v pe pozitia 5? . A mai masurat cineva tensiunea in aceasta mufa? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...De vina e regulatorul de temperatura din bord...

ai idee daca se poate reconditiona acel regulator, sau face parte din categoria "altul nou"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca face parte din categoria "altul nou", sau "altul second" :rolleyes: . E ansamblat in tehnologie SMD, si, pe de o parte nu se baga nimeni sa-ti schimbe componentele defecte, iar pe de alta parte, nu gasesti SMD-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu schimbatul smd-urilor se poate rezolva la orice service gsm (daca e bine dispus cel de acolo sau daca-l cunosti :( ...sau daca e interesat personal ca poate i se va defecta si lui :icon_thumright: ).N-am desfacut si nu stiu ce piese sunt inauntru; niste poze clare ar fi de folos ptr a vedea integratul de comanda si elementul de putere stabilind disponibilitatea/pretul/rentabilitatea operatiunii.Restul componentelor smd dpdv financiar chiar nu conteaza! Fara complicatii gen expedieri prin curierat sunt dispus sa ajut pe oricine vrea sa experimentam (manopera =0, componente smd discrete=0)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Densitatea de piese nu pune nici un fel de probleme; cablajul e simplu placat deci eventuale masuratori se pot face rapid....dar nu pot sa citesc nici pe integrat ce scrie nici pe tranzistor (rindul de sus ptr tranzistor)! Partea buna este ca pe integrat este sigla de la ST si nu Bosch sau alta producator care nu vinde piese, nu ofera datasheeturi.Daca se poate, citeste ce scrie pe piese sau pune o poza in care sa pot citi ce scrie pe piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau, pozele nu sant facute de mine. Dar daca este cineva cu aceste regulatoare defecte, precis o sa faca un efort sa posteze datele de care ai nevoie, si implicit o sa aiba el nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc sa fac eu niste poze cu regulatorul desfacut. O sa fac niste masuratori, eu sper sa fie potentiometrul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passat b5.5, la mine , se incalzeste scaunul din dreapta si daca nu este cineva pe el. De fapt asta se intampla la toate masinile care nu au senzor de presiune in scaunul din dreapta.Problema pentru care poate vi se pare ca nu se incalezeste scaunul, este ca , fara sa stea cineva pe el, caldura nu "intra" in material, mai ales daca este piele.fiind cineva pe acel scaun, normal ca se 'apasa" pe rezistentele de incalzire si scaunele se incalzesc mai tare decat daca nu ar fi nimeni.IN sezut si in laterale se incaleste mai greu pentru ca este rezistenta mai mica

Modificat de putzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou am constatat ca sezutul nu se mai incazeste la fel ca inainte, pe scaunul de la sofer de o vreme incoace. Am facut ceva masuratori pe regulator si in mufa de la scaun si am aflat urmatoarele:

Mufa de sub scaun are o mufa verde, mai mare ca cea de airbag. Are vreo 6-8 locuri, din care sant populate doar 4 cu fire.

Sant perechi de cate 2. O pereche are o rezistenta interna de cativa ohmi. Cealalta pereche are o rezistenta de vreo 6 kohmi. La scaunul soferului am o rezistenta mult mai mare, de ordinul 70 kohmi, care variaza in functie de cum ma misc pe scaun si poate chiar trece de 100 kohmi. La mufa de la regulator vin parca cele 4 fire de la scaun, o masa, o alimentare pe contact si o alimentare pe pozitie, pentru iluminat. ,Nu stiu ce sa cred, dar parca ar fi intrerupta rezistenta din sezut. Spatarul merge bine.

De mers merg toate cele 5 trepte de incalzire. Doar sezutul se incalzeste mai greu decat spatarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrucat vremea asta de kko ;) m-a tinut departe de masina (de mers merg cu ea, dar nu am ajuns cu surublenita la ea), nu am apucat sa "detaliez" regulatoarele mele. Ale mele merg doar pe treapta 5 :frigbaitata:. Atat stanga, cat si dreapta.

OT: taraaare Cosmin, parca te si vad foindu-te pe scaun si masurand in acelasi timp... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia uitati ce-am gasit :

Se pare ca cele 2 rezistente sant inseriate. Deci, clar, daca nu merge una, nu merge nici cealalta.

Si inca ceva interesant, in schema se vede clar termistorul care comanda (prin regulator) nivelul la care incalzesc rezistentele. Deci la cei care au probleme ca merge doar treapta 5, ar putea fi acel terminstor defect, sau rupt. Ca pe nivelul 5, probabil regulatorul nu mai tine cont de valoarea termistorului. Deci de-aia sant 4 fire, cum spuneam, 2 alimenteaza rezistenta, iar 2 sant pentru masura temepraturii in scaun.

Deci eu pot sta linistit, ca imi merge incalzirea :argue: , e doar placebo :eek:

post-8441-1198148373_thumb.png

post-8441-1198152500_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare om, mare caracter. Asta inseamna sa aduci plus valoare forumului. Mi-am listat si eu schema asta (zici ca e a centralei de la Cernavoda)... On topic: si unde mai exact e acel termistor? Sa nu tai pielea unde nu gasesc nimic... :argue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta nu mi-am dat seama, poate daca fac rost de un analizor cu raze X ;) .

Acuma, revenind, nu poate sa fie decat undeva la sezut, zic eu, in apropierea rezistentei, ca sa poata detecta cat mai exact temperatura. Probabil cineva care a desfacut partea aia, poate da mai multe detalii. Cred ca "nasturele" la care faceau referire colegii, o fi si termistor (cu rol de termostat), si senzor de presiune (la unele).

LE: am actualizat postul de mai sus (am adaugat si schema pentru scaunul din dreapta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in loc de raze X, poti folosi un bistruriu... ;)

On topic: m-am uitat pe schema si nu sunt foarte convins ca cele 2 rezistente sunt inseriate, din 2 motive:

1. intre Z6 si Z7 se afla un Double connector

2. gandeste-te ca daca cele 2 nu sunt identice [sezut+(spate+laterale)], tensiunea aplicata "intregului scaun" ar fi diferentiata pe cele 2 rezistente...

Si situatia ar fi cam asa: chiar daca eu am tensiune sub scaun doar cu regulatorul pe treapta 5, nu regulatorul e de vina, ci termorezistorul din scaun, care "dicteaza" gresit regulatorului. Totusi ce rol ar avea acel termorezistor? Daca are doar de protectie la overheating, atunci teoria noastra pica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da, este acel double connector, dar gandeste-te ca si rezistenta respectiva se demonteaza, deci trebuie sa aiba conectori. Si cand le cumperi, sant separat cea de la sezut si cea de la spatar.

2. Da, asa este, se distribuie tensiunea pe cele 2 rezistente, probabil de-aia cea de la sezut se incalzeste mai putin (avand o rezistenta interna mai mica)

3. Asta iti explicam si eu. Ca nu e de vina regulatorul de trepte, ci acel termistor. Termistorul e o componenta electrica pasiva a carei rezistenta se modifica in functie de temperatura mediului ce-o inconjoara. Ca urmare, se modifica temperatura, ea isi modifica valoarea. Mai departe, regulatorul de trepte compara valoarea termistorului (am zis ca cele 2 fire mai subtiri sant pentru masura) si stie ce temperatura are scaunul respectiv. Si de corectitudinea informatiilor astora m-am convins facand masuratorile la masina mea. Si daca esti pe treapta 1, si pe 5, tensiunea aplicata rezistentei din scaun e tot 12V. Doar ca daca ajunge la o anumita temperatura, termistorul o vede si comunica regulatorului, care intrerupe alimentarea. Si in felul asta, se face reglarea temperaturii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai lucrurile devin FOARTE simple. Ramane sa gasim prostia aia de termistor si ne umplem de bani la cati au problema asta... :Driver: Acel termistor are o valoare insignifianta, deci ca de obicei la vag, scumpa e manopera... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ma bucur ca m-am facut inteles pana la urma. Da, e chiar simplu, dupa ce-ti dai seama ce simplu a fost gandita toata treaba ;) . Mie doar de desfacut tapiteria mi-e frica. In rest, de partea electrica... n-am jena.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai treaba, nu iti fie frica cu husele ca nu este asa greu de desfacut.si chestia aia mica de am numit-o nasturel este exact in mijlocul sezutului.am taiat odata panza in care este bagata rezistenta cu o lama in zona aia si m-am uitat la chestia aia........dar nu prea am vazut nimic, adic nu prea am avut ce-i face.

aceleasi simptome le-am avut si eu, defapt le am si acum (sezutul nu se prea incalzeste, adic se incalzeste fff greu, iar spatarul merge bine).un lucru este sigur rezistentele sun legate in SERIE.

dupa parerea mea nivelul la temperatura se regleaza numai din butonul din bord adic numai are nimic nici un zenzor prin scaun sau ceva de genul asta.este acelasi principiu ca la o plita electrica.parerea mea.

nu m-am interesat sunt scumpe draciile astea de rezistente, se gasesc pe la dezmembrari sau pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca dupa ce se desface tapiteria se va gasi un senzor ca cel din poza (passat b4) toata teoria de mai sus cade :) Senzorul din poza e un termo-switch care realizeaza doar protectia la supraincalzire si e dintr-un scaun de b4.

Nici electronica regulatorui, atata cit se vede din poze, nu sustine teoria buclei de reglaj automat a temperaturii ci mai degraba pare un generator pwm, cu potentiometrul ca element de comanda si tranzistorul montat pe radiator ca element de putere.Si manifestarile defectului sustin acelasi tip de reglare (pwm). :) .Si asta in ciuda simbolului folosit la wiring diagram-ul ptr acel senzor.

Eventual aruncati un ochi si aici http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=7269

Oricum interesul meu e deocamdata pur teoretic si nu, pe frigul asta nu ma apuc sa masor la mine doar ca sa vad de ce merge. :)

post-4262-1198179480_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!