Jump to content

Scaune Incalzite


tzucul
 Share

Postare recomandată

Buna,

Pe nivelul 1, 2 si 3 la mine incalziea din scaune nu este sesizabila, oare am o problema sau nu simt eu? In schimb 4 si 5 baga foarte bine.

Cum pot sa verific?

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica cu un ampermetru conectat in locul sigurantei daca ia curent in treptele 1, 2 si 3. Daca nu ia avand in vedere ca treptele 4 si 5 sunt sesizabile posibil sa fie dus termistorul si sa zica ca e prea cald scaunul ca sa mai porneasca in treptele 1, 2, 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am gasit asa ceva, pana acum..... in majoritatea cazurilor, daca termistorul e de vina, e ars.

Ii verifici cu aparatul de masura - in functie de temperatura pernei, are intre 5 si 15ko.

Dupa ce verifici termistorul sau inainte - schimba si butoanele intre ele.... poate scapi mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am nevoie de o indrumare..negasind la dezmembrari scaune cu tot cu butoane ca sa imi adaptez la masina, as dori sa achizitionez un kit de incalzire universal...

l1.a ce sa ma astept, e ok calitativ?

2.adaptarea butoanelor la acest kit e greoaie?trebuie sa pun siguranta in panoul de sigurante sau pot lega direct de la un 12v?

pretul la ce am gasit ar fi in jur de 80 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IA pernele de incalzire de la userul DanuAl si nu o sa regreti. Ai vevoie de butoanele de incalzire OEM si motajul se face tot la fel. Nu iti recomand sa faci altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Nu am intales sa bag aparatul in locul sigurantei sau pe siguranta si sa dau pe treptele 1 2 si 3 .

Eu is cam pasta si pe deasupra am un "tensimentru" prea sofisticat ptr mine, imi puteti spune pe ce sa il pun si ce trebuie sa imi indice daca Functioneaza.

Vorbind cu iubita, si ea mi-a spus ca ii la fel in partea dreapta pe 1 2 si 3 nu se simnte main nimic. Deci faza cu buntoanele inversate nu stiu daca are rost. + ca cum le scot fara a lasa urme de surbelnita?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le scoti afara, cu lamele de plastic - eu am un set special, de scos trimurile. Altfel, improvizezi ceva......

Pune aparatul de masura pe Ohmetru, scoate mufa verde din mufa de sub scaun si masoara in mufa care e pe cablajul scaunului. Pune pe cele doua fire subtiri si vezi ce valori ai - la temperaturile de acum, trebuie sa ai in jurul la 6-7kohmi, daca e bun termistorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Nu le-am mai scos, am facut curat si am dat scaunele total in spate si dupa aia la loc. Dupa cateva zile de cand a venit si frigul se simte si pe 3 cat de cat si pe 4. Probabil ca asa ii intensitatea lor. Pe 1 si 2 foarte greu de spus la + 10 grade o sa astept minusurile sa le probez. Am umblat si in tabloul cu sigurante si am scos si bagat iara siguranta de la incalzire.

Nu stiu daca nu ii putin aiureala dar conteaza ca functioneaza, orice as fi facut. In schimb am vazut ca la nr 26 era topit ars. Nu stiu ce sa fac.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca scaunele sunt ok... altcineva e de vina.... :lol:

Siguranta nr.26, e de la dezaburirea lunetei... daca imi aduc bine aminte. Pune-i o siguranta buna si verifica sa nu ai fire neizolate in mansonul de cauciuc dintre caroserie si hayon - am gasit asa pe la Octavia 2 - de topea siguranta.

In alta ordine de idei - vezi ce terminatie ai la butonul de dezaburire - eu la fostul SKF, ii montasem butonul cu D - e cu temporizare si intrerupe alimentarea rezistentei, dupa 10 sau 15 min.... ca sa preintampini suprasolicitarea sistemului de dezaburire si implicit ce ai patit tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Da ar scaunele au o siguranta care functioneaza in legatura cu temperatura de afara.?

Pai nu am si eu acel buton de dezaburire, adica nu pe toate B5.5-urile sunt(mai ales pe HL) ca si pe golf 4. Oricum cred ca nu functineaza, nu se aprinde nimic nici in bord si nici "spirala" de pe buton desi am inlocuit siguanta. A mea este berlina si cred ca traseul este diferit de cele break.

Ma gandeam ca poate acea "arsura" o afectat si circuitul sau siguranta de la scaune.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scaunele au un termistor pe ele si in functie de valoarea returnata de acesta si treapta selectatata, se incalzesc mai tare sau mai incet

Nu au o alta siguranta, in afara de cea obisnuita - de la poz 44.

legat de dezaburire - nu toate au cu D - tine de anul de fabricatie si nu de nivelul de echipare.... trebuie sa se faca galben pictograma de pe buton, cand lucreaza dezaburirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,

Multumesc Florin de informati si lamuriri. O sa caut alt buton, si scaunele nu ma mai stresez ca cred ca functioneaza perfect. oricum Niv. 1 si 2 prea putin conteaza, ori le pornesti ca ai nevoie ori le lasi inchise.

O sa pun aparatul de masurat in tablou si pe acel buton. Ca nu stiu exact ce nui bun, avand in vedere ca siguranta aera arsa si slotul unde se baga siguranta de 30 era ars, topit putin.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
AirrideCustomRomania

Salutare tuturor ! Referitor la incalzirea in scaune am si eu o problema :

- scaunul pasagerului functioneaza impecabil

- scaunul soferului are bube : spatarul nu se incalzeste deloc iar sezutul doar cand scaunul este la o anumita treapta de inaltime/setare. Mai nou, parca nu mai vrea sa plece deloc.

Unde as putea sa ma uit? Sa incep cu rezistentele? Citisem pe acest thread faptul ca sigurantele sunt inseriate si in caz ca nu functioneaza una n-ar fi trebuit sa functioneze si cealalta ? Ceva sfaturi ?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca scaunele sunt de piele, rezistentele sunt in paralel, deci functioneaza independent. verifica firele de la rezistente de sub scaune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu cel din dreapta merge perfect cel din stanga spatarul nu se incelzeste deloc iar sezutul cand vrea el ma gandesc sa caut in dezmembrari un alt scaun cu incalzire daca gasesc cu aceeasi tapiterie il dau pe al meu si diferenta de bani si il schimb cu totu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AirrideCustomRomania

Daca s-o mai lasa putin gerul si voi avea unde, o sa incerc sa caut sigurantele alea .Tapiteria mea nu este din piele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
AirrideCustomRomania

VIn cu noutati, insa nu e vb de rezolvare a problemei. Zilele trecute mi-a murit motorul. In secunda 2 l-am repornit ( intrucat eram in trafic ) si scaunul meu cu problema a inceput sa se incalzeasca instantaneu. Dupa cateva ore am facut un test identic si iar a inceput sa se incalzeasca scaunul. Altfel, daca pornesc masina, dupa ce astept toti martorii de la bord sa se stinga...etc, incalzirea in scaune nu functioneaza.

De la ce sa fie oare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... la B5.5 nu are treaba sau ce sa-l zapaceasca asa.

masoara valoarea termistorului - inainte sa te sui in masina si continuitatea rezistentei.

inlocuieste si butoanele intre ele si probleaza-l si asa.

astept rezultatele verificarilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu un passat cu volanul pe dreapta iar scanul soferului nu se incalzeste, pe langa asta, atunci cand deschid portiera soferului nu imi arata in bord cum ca ar fi deschisa, nu se incalzesc oglinzile, nu se pliaza electric, nu se inchid geamurile din telecomanda, m-am uitat la tabloul de siguranta si sunt bune..care ar fi problema..? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La scaun trebuie verificat sa nu fie intrerupta rezistenta, la portiera trebuie inlocuit switch-ul responsabil de semnalizare a usii deschise, oglinzile trebuie verificate sa nu fie arsa rezistenta de incalzire, sistemul de pliere trebuie verificat, inchiderea geamurilor din telecomanda este posibil sa nu fie activa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare tuturor! As avea si eu nevoie de ajutor la o verificare a unui montaj de incalzire in scaune. Ma poate ajuta cineva in Bucuresti? Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

Am si eu o problema cu incalzirea in scaunul soferului la Passatul meu. Cand l-am luat nu mergea deloc.

Am verificat rezistenta din scaun si era intrerupta. Am desfacut scaunul si am constatat ca cea de spatar si cea de sezut sunt puse in paralel.

Cea de sezut se arsese intr-un loc si era intrerupta - ar reusit oarecum sa o repar - este o retea foarte fina de fire negre acolo.

Cea de la spatar este intacta dar se sectionase complet firul care ducea catre ea.

Am facut reparatiile, am verificat cu scaunul dat jos si alimentat de la o sursa externa si se incalzesc cam la fel (este greu de aproximat perfect).

 

Am montat la loc pe masina si tot nu merge. Am desfacut butoanele si le-am schimbat intre ele si defectul merge cu butonul soferului. Alimentare este buna, in buton nu este nici o componenta arsa.

 

Butonul are in el un procesor care gestioneaza incalzirea si banuiesc ca atunci cand s-a sectionat firul ce duce la spatar a facut scurtcircuit si a blocat functionarea modulului.
 

Stiti pe cineva care poate reseta modulele astea de incalzire? Sau pe undeva un buton de incalzire cu totul?

 

O zi buna,

Sorin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Sorin,

 

Din cate stiu eu, rezistentele din spatar si sezut sunt in serie, sub nicio forma nu sunt in paralel, vezi schema electrica originala, e postata pe aici pe undeva.

Daca nu o gasesti, ia-o de aici:

http://www.fileshare.ro/e29843302

Simplist vorbind, ai 4 fire de la sezut (doua termistor, doua rezistenta) si doua fire de la spatar (ambele sunt de la rezistenta, spatarul nu are termistor, este condus de cel instalat in sezut) care se conecteaza la butonul de reglaj.

 

Detaliat, traseul intre rezistente, termistor si cele doua mufe de sub scaun ar fi asa:

 

1. Spatarul cu sezutul se unesc in mufa cu 2 pini (T2 in schema):

T2.1 - face legatura inseriata cu rezistenta sezut (maro-bleu, fir gros de 1,5)

T2.2 - masa care pleaca in continuare spre T6a3 (maro, fir gros de 1,5)

 

2. Scaunul se poate detasa de pe masina datorita mufei cu 6 pini (T6a in schema) in care ajung doar 4 fire:

T6a1 - masa termistor (maro, fir subtire de 0,5), ajunge la masa dintre scaune

T6a2 - plus termistor (alb-negru, fir subtire de 0,5) ajunge la pinul 3 al butonului de reglaj

T6a3 - masa rezistenta spatar (maro, fir gros de 1,5), ajunge la masa dintre scaune

T6a4 - plus tezistenta sezut (negru-galben, fir gros de 1,5), ajunge la pinul 1 al butonului de reglaj

 

Daca nu e asa, posibil ca cineva sa fi 'intervenit' in trecut cu modificari. Nu cred ca e din termistor, avand in vedere ca spui ca scaunul merge alimentat extern (totusi, daca va trebui sa-l schimbi vreodata, pune unul de 10-15k).

 

Referitor la lipituri pe rezistenta veche, eu stiu ca nu tin foarte mult (merg de cateva ori) datorita faptului ca e coapta izolatia si firul a devenit casant (genunchiul pe scaun, portofelul sau cheile la spate si poc). Mie personal mi s-a rupt mereu langa lipitura dupa cateva saptamani. Din practica proprie, o varianta de reparatie ieftina (~100ron) si durabila comparativ cu lipitura ar fi cu rezistente noi de Renault, sunt produse de WET Automotive, acelasi producator ca si la rezistentele OEM de Passat, merg perfect, in mai putin de 1 min. scaunul 'arde', nu la propriu, evident :).

 

Acuma, mergand mai departe pe traseu, la butoane eu stiu ca, daca sunt probleme cu integratul, butonul merge oricum pe direct, adica ar trebui sa incalzeasca in treapta 5 si sa nu faca nimic in treptele inferioare de reglaj. In principiu, pentru o inspectie, butonul se desface usor, daca e ceva ars/topit in el se vede imediat, la fel si o lipitura rece. Nu stiu sa te ajut la masuratori si diagnosticare amanuntita, aici trebuie sfatul unui electronist, dar, daca faci schimbul stanga-dreapta intre butoane si ulterior scaunul din dreapta (care se presupune ca e ok) functioneaza cu butonul de la sofer, nu e 100% din buton, ci doar din traseu/rezistenta/termistor. Butoane sh gasesti pe net sau la dezmembrari dupa noroc, pretul e intre 70-150ron perechea, in functie de vanzator, nu stiu cat ar fi la reprezentanta unul nou (desi se vehicula in pret de 160ron pe undeva din cate-mi amintesc, dar nu sunt sigur)

 

Conform schemei, la pinii butonului ar fi urmatoarele fire (cel putin asa am eu):

1. alimentare led (gri-bleu, fir subtire de 0,5) care vine de la comutator lumini (pinul 58d)

2. rezistenta sezut (negru-galben, fir gros de 1,5) care vine din T6a4

3. termistor (alb-negru, fir subtire de 0,5) care vine dinT6a2

4. gol

5. plus inainte de contact, direct din baterie (rosu-alb, fir gros de 1,5) care are o siguranta de 30A in panou

6. plus dupa contact (rosu-negru, fir subtire de 0,5) care are o siguranta de 15A in panou

7. masa in bord (maro, fir subtire de 0,5)

Verifica si aici sa fie corespondent cu ce ai gasit in mufele de sub scaun, daca ai gasit modificari acolo.

 

Rabdare si succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa resetezi la ele.... daca defectul merge cu butonul, atunci iti trebuie altul.

 

Nou - la magazin, SH - la cei care dezmembreaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!