Jump to content

AXR - detalii , intretinere si exploatare


nyk
 Share

Postare recomandată

Ms ch33sus pt informatie,poti sa motivezi sau sa imi explici, te rog , de acea bolboroseala? Ce este de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o clapeta care se aseaza la loc din cauza ca nu mai ai vacuum.

Asa se aude si al meu cand iau contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt provine de la supapele de vacuum. nu e nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara tuturor. Am nevoie de ajutorul vostru intr-o problema mai delicata. Am un Golf 4 din 2000 motor AJM 116 CP si de o sapt mi-a crapat motorul in sensul ca mi s-a rup arborele cotit (vibrochenul). Ca sa trec rapid peste toate, nici partea de sus a motorului nu era prea buna, respectic chiulasa si axul cu came, asa ca m-am hotarat sa schimb motorul cu totul si am gasit o varianta, dar nu stiu cat este de buna, si aici am nevoie de ajutorul vostru. Am gasit un motor de AXR de pe o skoda din 2008 cu km putini si as vrea sa stiu daca se poate monta pe golful meu cu cutie in 6 trepte stiind ca AXR-ul este in 5 trepte si daca sunt necesare modificari mari la partea mecanica (trebuie schimbate si planetarele sau alte componente),  a mai facut cineva modificari de genul? Vreau sa stiu daca se poate pune doar motorul fara alte modificari. Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus.

Mai degraba montezi AXR ul si cutia lui si plabetarele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus Mircea ,daca vrei sa nu ai parte de modificari ,trebuie tot ansamblu,motor,cutie 6 cv,planetare plus sistemul de timonerie si levierul CV.cu cele aferente.

Daca vrei sa pastrezi cutia in 5 tr vezi daca prinderea de carcasa motorului este aceeasi.si vezi ambreiajul daca nu are vreo diferenta.Numai la fata locului poti sa-ti dai seama.

Dar cel mai sigur iei tot ansamblu daca zici ca nu este f.uzat,asa mergi la sigur,costul modificarilor este posibil sa fie mai mare decat achizitia  totala,care poate fii negociata.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+instalatia electrica a motorului care difera,ECU s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara dragi colegi. Am o problema, destul de mare zic eu, la masina, un golf 4, motor 1.9 tdi pd, 101 cp AXR.In tara unde stau, astazi au fost ceva inundatii, s-au format mici lacuri de apa le strazi. La un moment dat, am trecut pe o strada unde apa a ajuns pana la faruri, in urma caruia mi-am pierdut scutul de la motor, oricum nu era el prea stralucit. Asta nu ar fi o problema grava, dar cand m-am intors de la munca, am constatat ca masina nu mai are putere, nu mai trage, e f lenta, cand calc acceleratia, parca as calca in gol. La relantiu am accelerat-o nu da fum, turbina se aude ca functioneaza, nu se aude nici un zgomot ciudat la motor. De la ce ar putea fi? M-am gandit sa fii intrat apa in calculator, nici nu stiu la ce sa ma gandesc... Va rog frumos,Astept ceva pareri de la voi, mai ales, ,ca aici, in strainatate, astia abia asteapta sa rupa pielea de pe tine, macar ma duc cu ceva cunostinte. Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calculator nu prea are cum pentru că este destul de sus, sub parbriz, este oricum bine protejat şi nu ar trebui să aibă nimic chiar dacă ai turna apă cu găleata peste el. În schimb este posibil să fi intrat apă pe la vreo mufă, ceva. Probabil la o diagnoză ar trebui să apară dacă este ceva de natură electrică. eventual verifică mufele care ar fi putut fi expuse şi curăţă-le cu spray de contacte.

Verifică să nu fi ajuns apă la filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu puteai sa exiti situatia de a trece prin apa pana la faruri ?

Sa speram ca este doar vreo mufa, desi la diesel mufele nu prea sunt asa sensibile la apa.

Cum a spus si lupo_bv verifica cutia de la filtrul de aer sa vezi daca a ajuns apa acolo, daca ti-a intrat apa pana acolo

si a tras-o in admisie si a ajuns in cilindrii s-ar putea sa-ti fi luat adio de la motor, adica sa fi comprimat ceva apa, lucru care

duce la hidrolock adica bielete indoite sau alte dezastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu avea cum, era singura strada pe unde puteam trece. Azi dimineata am vazut ca in partea dreapta , exact deasupra articulatiilor,era scos un furtun, probabil de la intercooler (cunostintele mele de mecanica nu sunt atat de stralucite), pe unde pierdea mult aer si acolo era si ceva ulei, dar nu mult. Se si aude practic cand accelerez un fasait destul de puternic, cel putin in treptele 1 2 si 3. Initial am scos mufa de la debitmetru, si are cat de cat putere, cum pun mufa inapoi nu mai trage asa tare. In schimb, pe liber, o pot tura lejer pana la 5000 rpm, si nu da nici cea mai mica pala de fum. Oricum va tin la curent cu eventualele schimbari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand scoti mufa de la debimetru EDC ul regleaza cu o valoare fixa de 550 mg/str la fel ca atunci cand motorul intra in limp mode ptr protectie.

Dupa experimentul facut de tine, cu mufa cuplata mai rau decat cu mufa decuplata spune clar ca debimetrul este dus pe apa sambetei.

Cel mai mare criminal ptr debimetru este apa care poatre trece prin filtru de aer mai ales atunci cand mergi pe timp ploios in urma de apa pulverizata a celui din fata.

La tine daca ai facut o baie cu masina poate fi cum a banuit si Lupo ca ti-a intrat apa in cutia filtrului , astfel filtru sa udat, apa a ajuns la debimetru.......si mai departe stii povestea.

Incerca sa schimbi debimetru cu unul a unui coleg care sa fie functional si asa poti decide corect daca e dus sau nu, controleaza filtrul de aer sa nu fie umed.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu sa schimb cu al unui coleg pt ca locuiesc in strainatate. Sper maine sa intru la service,sau daca nu marti sa se bage pe dedesubt sa vada ce are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problem solved! Buba era furtunul de jos de la intercooler, care era desfacut, prin care piedea f mult aer, plus o eroare in bord "emissions service" sau ceva de genul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare colegi, ce ulei ati folosit si ati fost multumiti de el? Pana acum am bagat Castrol edge 5w-40, dar as vrea sa schimb cu un ulei mai bun, mai am 1000km si trebuie sa-i fac revizia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly TopTec 4100 - 5w-40.

Il folosesc de la 120.000 KM, acum am 220.000 KM.

Fata de Castrol edge 5w-40, il papa foarte greu si nu mai scoate fum asa mult.

0-15.000 a avut Repsol din fabrica, apoi am pus Castrol TXT 5w-40 ( nu se mai fabrica), apoi Castrol Edge, apoi Liqui Moly.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Eu am folosit Castrol Edge TD 5W40 de la 198k cand am luat masina si pana acum cand am trecut de 300k.

Consuma cam 500 ml intre schimburi dar in rest motorul merge super ok.

Sunt curios cat mai duce fara interventii majore tdiul.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam 300.000 . Deja axul cu came are 2 came uzate ( prima si ultima de pe ax ) si ultimul tachet.  Tot pe aici o sa apara probleme si la pompa tandem si eventual la injectoare. Si turbina o sa dea semne de oboseala 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Aha interesant. Ce actiuni preventive as putea lua ca sa mai merg inca 100000 ? As prefera sa investesc 1000 de euro decat sa dau 10000 pe alta masina. Axul cu came se poate verifica schimba, pompa nu curge, turbina posibil sa piarda putin ulei, injectoarele sunt toate in parametri.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele nu se defecteaza decat rar, insa de regula mai apar pierderi de motorina pe la garniturile lor din chiulasa ( in timpul functionarii injectoarele se misca in chiulasa si apar eroziuni in chiulasa si pe corpul injectorului, implicit si pe garnituri)

axul cu came da, se poate verifica / inlocui

Din pacate, cand pompa tandem decide sa curga, va curge in interiorul motorului, mai rar in exterior :)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. De o luna si ceva sunt posesorul unui golf 4 2005 1.9 tdi axr "adus din Germania" cu 180 000 km cu carte service (verificata la vw romania si se pare ca este teoretic reala) si cu ultima revizie in Germania in februarie 2014. La rece motorul nu scoate pe la busonul pe unde se adauga ulei decat picaturi de ulei si aer curat, dar cu ceva presiune, ce ma deranjeaza este ca la cald scoate un fel de gaz albastru inchis, nu mult, dar destul cat sa fie vizibil. Am auzit de la ceva mecanici ca ar fi segmentii. Am nevoie de un sfat  :icon_confused: . Nu stiu daca sa tin masina sau sa o vand, mentionez ca nu doresc sa mai investesc bani in motor .

Merci !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

este perfect normal sa scoata asa. in general toate pd-urile scot asa.daca motorul nu consuma ulei si trage cum trebuie.daca  porneste usor la rece si la cald lasa-l in pace.griji trebuie sa iti faci cand consuma mai mult de 1litru intre schimburi

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pornit porneste la sfert si dupa o saptamana de stat nepornit ( am baterie + electromotor + bujii noi ). La ulei nu pot sa imi dau seama deoarece l-a avut schimbat in februarie (la linke si am castrol 5w30) iar eu de cand am masina nu am facut mai mult de 500 km, asa ca la mine deocamdata este tot la 2 mm sub max.In schimb iese destul de mult ulei (parerea mea ) pe langa acel capac si se prelinge pe motor. Ma gandesc ca este din cauza presiunii ce se creeaza in interior.

 

Dar ca problema ce ar putea fi ? Am mai citit pe undeva ca o-ringurile de la injectoare pot sa fie o cauza.

Modificat de vwfan2014
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!