Jump to content

nu merge incalzirea cum trebuie!


reva
 Share

Postare recomandată

Nu pentru ca as avea nevoie de ea acum, ci pentru ca acum e momentul pt. reparatii de tot felul.

Povestea incepe in felul urmator: vara trecuta am dat jos toata instalatia de incalzire. Totul era in regula. Am bagat apa sub presiune in radiatorul mic, l-am curatat bine, am curatat si aerisit toate conductele astfel incat apa circula nestingherit prin instalatie. L-am probat, si baga caldura, dar nu puteam sa-mi dau seama ce putin baga pt. ca era vara.

Cand a venit iarna mi-am dat seama ca nu baga cat trebuie, si cand zic asta ma refer la cel mult caldutz. Termostatul deschide, apa e la jumatea cadranului tot timpul si iarna si vara.

Ce sa fac acum? Sa o desfac din nou? :salut:

Asta a fost unul dintre motivele pt. care era sa vand masina asta-iarna. :lol:

:rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fi ramas aer in radiator? Intreb si eu ca nu stiu. E posibil asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer in radiator nu are cum sa ramana, pt ca de fapt apa circula cu presiune si instalatia se aeriseste singura.

Problema poate fi generata de radiatorul de inclazire, daca acesta curge, dar in aceasta situatie trebuie sa apara si pierderi de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca problema e la termostatul de la pompa de apa (care inchide si deschide circuitul mare/mic)

daca termostatul e blocat pe pozitia deschis, apa circula numai prin circuitul mare ... si cum este iarna nu se incalzeste (apa trece prin radiator si se raceste). Problema este majora, nu cat lipsa caldurii in interior, ci cat faptul ca motorul nu se incalzeste (temperatura normala de functionare). Scoate termostatul si probeaza-l ....

:salut:

Cristi(viitor)GTI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc tuturor pt. reply. Intrucat o problema mare pt. mine apreciez orice sfat /idee.

Intrebare: returul de la vasul de expansiune e conectat pe circuitul mare? pentru ca imediat ce pornesc motorul (la rece) imi vine apa pe retur inapoi in vas, si s-ar putea sa ai dreptate, pt. ca de cand am masina asta acul de la apa nu a trecut niciodata de mijlocul cadranului.

Termostatul pe care l-am schimbat era second-hand si era inchis. Cand l-am bagat in apa fierbinte s-a deschis (apoi s-a inchis din nou cand l-am scos afara). Deci e bun, nu? El se afla in "distribuitorul" de apa atasat de chiulasa; (banuiesc ca nu sunt doua termostate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumpara termostat second hand. Ptr ca poate sa deschida mai devreme....poate e defecta si sonda de temperatura si iti indica eronat. Apropo...cat ai dat pe el? Eu l-am luat nou si a costat 360.000 (asta prin februarie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am primit gratis, ca l-am luat cu tot cu distribuitorul din plastic (care i-mi era crapat).

In dimineata asta am pornit motorul rece, si instantaneu a inceput sa curga apa rece pe retur inapoi in vasul de expansiune. Normal chestia asta nu trebuia se se intample daca termostatul era inchis. Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e destul sa vezi ca deschide

Daca deschide tarziu ... prajesti motorul

Daca deschide devreme ... nu se incalzeste ... asta e problema ta!

Nu poti sti exact ce temp avea apa cand a deschis el (sau poate ai termometru de laborator in casa :lol: )

Deci mai sigur e sa iei unul nou

Parerea mea!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acul indicatorului de temperatura sta la mijloc, atunci este ok. Oricum poti sa verifici cat de calda este apa desfacand busonul de la vasul de expansiune si verificand manual :lol:.

Asa cum am spus problema la tine cred ca e cauzata de radiatorul de incalzire sau de clapeta care inchide aerul rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am laborator :lol:

L-am probat "in the old fashion way" in cratitza pe aragaz. Daca puneam si un cub de knorr iesea o ciorba buna de termostat :lol:

Uita-te la ce am scris mai sus; ti se pare normal sa curga apa rece pe retur in vasul de expansiune imediat ce pornesti motorul rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus problema la tine cred ca e cauzata de radiatorul de incalzire sau de clapeta care inchide aerul rece.

Amandoua le-am verificat cand am dat jos toata instalatia de incalzire. Sunt OK. Radiatorul nu curge!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti se pare normal sa curga apa rece pe retur in vasul de expansiune imediat ce pornesti motorul rece?

M-am uitat si la mine cand am pornit motorul si se vede cum curge apa in vasul de expansiune. Eu nu am probleme cu incalzirea, deci se pare ca e ok asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai cred ceva: circuitul "motor-radiatorul mic de incalzire " nu are nici o legatura cu termostatul care este pus pe circuitul "motor -radiatorul de racire". Gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine curge apa rece in vasul de expansiune. Am schimbat cele 2 flanse de pe blocul motor si a trebuit sa aerisesc instalatia. Probabil ca asa trebuie...o avea o explicatie logica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DECI : problema nu e cu termostatu si nici cu radiatorul mic. Inainte ca, conductele sa intre in habitaclu ai o chestie acolo (o valva) care se poate sa fie blocata si trece f putina apa prin ea in radiator. Eu am avut aceasi problema si am pus chiar radiator mic nou si cand am scos chestia aia a mers ca uns. Acea valva este pt protectie in caz ca presiunea e prea mare sa nu iti puste radiatorul de caldura (cred). Eu nu o mai am si am caldura la greu cand vreau io ! :lol:

Success.

PS: verifica valva de la capacul de la vasul de expansiune, daca e blocata pe inchis creste presiunea prea mult => bubuie radiatorul sau o conducta, daca e blocata pe deschis nu se face presiune in sistem si nici nu se incalzeste apa si motorul mere aiurea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu, si am scos-o demult.

Am inlocuit-o cu o bucata de tub de pastic cu int. de aluminiu ce se fol. la instalatii ("pexal"- cred).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel(tot Pexal).DA,e ok sa curga apa in vas imediat ce pornesti motorul,ca pleaca pompa d apa.ai verificat si aeroterma,daca inchid sau deschid bine clapetele?scoate aeroterma si verifica si ventilatorul,poate nu mai baga,o fi obosit si el.

cam atat pentru moment... :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapetele inchid/deschid; iar aeroterma baga cu voinicie. :ok:

Toata treaba merge ca unsa.

Problema e ca nu se incalzeste apa din circuit. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu e montat bine termostatul,cu garnituri cu tot.sau poate ca el a fost montat bine dar s-a rupt garnitura si el acum nu mai are nici un rol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:

Radiatorul de incalzire este format dintr-un singur tub care face S-uri prin radiator ?, sau e o retea de tuburi (ca elementii de la calorifer)?

Daca e cu mai multe tuburi, s-ar putea sa fie partial infundat.

Daca e un singur tub, atunci e desfundat, ca am bagat apa prin el.

Stie cineva sigur cum e tubulatura din el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu stie nimeni raspunsul la intrebarea de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Daca vrei sa verifici poti sa desfaci conductele de tur si retur si sa bagi apa pe tur-ul caloriferului urmarind sa iasa pe retur apa. Daca iese apa, nu mai trebuie sa te agiti : nu e infundat caloriferul. Eventual daca ai posibilitatea baga pe tur apa calda ( furtun ) si da drumul la ventilatorul de climatizare sa verifici daca baga in interior aer cald. Daca tot nu baga aer cald in interior, eu as suspecta clapeta care "mixeaza" aerul rece cu aerul cald ( exprimarea nu e prea reusita , sper ca se intelege totusi )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti se pare normal sa curga apa rece pe retur in vasul de expansiune imediat ce pornesti motorul rece?

Da e normal ca vine din radiator daca tin bine minte furtunul ala si tre sa mergi o vreme sa se incalzeasca aia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am cumparat acum un termostat si o sa-l schimb.

Cred ca sunt singurul care cumpara termostate cand vine vara, si multi le scot afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!