Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Pe principiul "Nu dati banii pe prostii, luati Coilover la copii" urmatoarul update cuprinde :

 

- Ohlins R&T coilover ce va inlocui batranul si credinciosul Bilstein B16

- AST camberplates facute pe comanda pentru Ohlins (sunt ceva probleme de potrivire aici pe care le veti observa in poze asa ca va trebui sa confectionez o piesa ce va inlocui cateva de ale lor)

- VWRacing adjustable end-links

 

16579925958_aec2aab68e_b.jpgOhlins R&T_29 by fuscobal, on Flickr

 

16766429732_1a3d4751ff_b.jpgOhlins R&T_30 by fuscobal, on Flickr

 

16741610756_3d41c683b6_b.jpgOhlins R&T_31 by fuscobal, on Flickr

 

16145186944_43618b06ed_b.jpgOhlins R&T_32 by fuscobal, on Flickr

 

16766330881_946ec612f7_b.jpgOhlins R&T_36 by fuscobal, on Flickr

 

16579920008_4d3193ded3_b.jpgOhlins R&T_41 by fuscobal, on Flickr

 

16560221547_2b8422f0f3_b.jpgOhlins R&T_42 by fuscobal, on Flickr

 

16766327701_308a1e4b94_b.jpgOhlins R&T_43 by fuscobal, on Flickr

 

16579916788_27766ddb6e_b.jpgOhlins R&T_44 by fuscobal, on Flickr

 

16767488705_1f54be0ea6_b.jpgOhlins R&T_45 by fuscobal, on Flickr

 

16145179984_3b624707d1_b.jpgOhlins R&T_46 by fuscobal, on Flickr

 

16145178724_1dd3bd0ec9_b.jpgOhlins R&T_51 by fuscobal, on Flickr


16581340119_30b6acf79c_b.jpgOhlins RT_17 by fuscobal, on Flickr

 

16560214457_a7d5e27981_b.jpgOhlins RT_15 by fuscobal, on Flickr

 

16766417622_24bf0f4fa7_b.jpgOhlins RT_13 by fuscobal, on Flickr

 

16767485715_66291fff26_b.jpgOhlins RT_06 by fuscobal, on Flickr

 

16767484835_0425df02fa_b.jpgVWR endlinks_1 by fuscobal, on Flickr

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Mersi cogdao. Cateva comparatii (am avut si un exemplar de Nissan GT-R la pozat, asa ca le-am cantarit si pe alea) :

 

Front damper weight :

 

Bilstein B16 > 3831g
Ohlins R&T GTI > 3451g
Ohlins R&T GT-R > 1901g but also has an aluminium fork and 2 rings that give an extra 1073g. The total weight is still much less than on GTI and it seems to be made of some kind of anodised aluminium instead of brushed stainless steel or whatever they've used for the GTI.

 

Rear damper weight :

 

Bilstein B16 > can't find it
Ohlins R&T GTI > 1792g
Ohlins R&T GT-R > 1532g

 

Front spring weight :

 

Bilstein B16 > 1444g (39N/mm as posted by Bruce) & 11mm wire diameter
Ohlins R&T GTI > 1061g (70N/mm) & 11mm wire diameter
Ohlins R&T GT-R > 2108 (160N/mm)

 

Rear spring weight :

 

Bilstein B16 > can't find it & 12.5mm wire diameter
Ohlins R&T GTI > 1208g (60N/mm) & 11mm wire diameter
Ohlins R&T GT-R > 2185g (90N/mm)

 

Fully equipped Front coil :

 

Bilstein B16 > 5275g
Ohlins R&T GTI > 4715g (- 560g from B16) 

 

Fully equipped Rear coil :

 

Bilstein B16 > can't find it
Ohlins R&T GTI > 3572g

 

PS : Measuring of the B16 was done many years ago with a different scale and only for the fronts (when'I've replaced the front springs). Will measure them again with the same scale when I'll take them out and clean them !

 

PS2 : Build quality is amazing on thse babies and I just can't wait till the spring to have them installed

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Bravo...felicitari pentru upgrade! :icon_thumleft:

 

Am vazut zilele trecute pe fb si chiar ma minunam cat de bine sunt lucrate...chiar si fata de B16.

 

Sa te bucuri de suspensie si de masina in cat mai multe trackdays.

Link către comentariu

Felicitari Fusco , ai trecut la profesionisti ! Din imagini seamana destul de mult cu B16 :)

Link către comentariu

Hai ca sa va fac un pic in "ciuda"... Asa va arata masina care va purta Olhins ul R&T pozat de Fusco :)

post-14028-0-03647300-1426048874_thumb.j

Link către comentariu

Seamana cu B16 in sensul ca nu are compensatoare externe cum sunt versiunile mai harcore dar tehnologia e diferita. Ohlins ar trebui sa fie extrem de comfortabila pe drum si mult mai dura pe pista si asta datorita unui amortizor foarte inteligent. Arcurile sunt liniare si mult mai dure decat cele de pe B16. Anul trecut am mers pe Nurburgring cu un Swift sport echipat cu asa ceva si era impresionant de comfortabila pe sosea in timp ce pe pista controla ruliul excelent. Versiunea montata pe Swift are arcurile mult mai moi decat cea de pe Golf (Si masina este mult mai usoara desigur)

Link către comentariu

Fusco , te ai gandit sa incerci sa schimbi traditionalele bucse cu unibaluri? Am vazut un Gti de coasta in cehia cu asa ceva!

Link către comentariu

La care bucse te referi mai exact ? Camber plate-ul este si el un uniball practic si inlocuieste flansa de cauciuc a masinii !

Link către comentariu

Bravo! Am auzit ca i-au venit si lui Cristi. Impresionant spring-rate. Sunt foaaaaaarte curios de feedback-ul tau. Ajustarea pe spate se face tot de jos? Care e treaba cu maintenance-ul la 10-15k km?

Link către comentariu

Quattro, o sa ma gandesc si la ce spui tu ca stabilizeaza geometria foarte bine. Acidutz, i-am dat pont si lui Cristi ptr montaj :) reglajul e jos ca si la B16 (vezi rotita mica aurie). Diferenta e ca sunt mai multi pasi de reglaj si din ce am citit diferenta intre pasi e mult mai sesizabila decat la B16 ! Revizia e la 30k pe strada si 20 ore in regim de racing !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Americanii de pe vwVortex spuneau despre PQ35 ca este gandita sa lucreze cel mai bine cand garda la sol este aproximativ a GTi-ului; sunt convins, insa, ca ai calculat deja cat de inalta trebuie sa fie :).

Sincere felicitari!

Modificat de mike.
Link către comentariu

La ce se refera aceasta revizie? Trebuie date jos de pe masina si trimise la producator?

Link către comentariu

Da, doar nu crezi ca vin ei la tine sa se uite sub masina :))) ...trebuie trimisa si se face inspectie vizuala si probabil misca de amortizor pe o masinarie sa vada daca e in parametri. Nu cred ca desfac sa schimbe si ulei !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

....pretul platit pentru performanta!  :icon_thumleft:

 

offtopic: daca imi iau un megane rs trophy( vise umede), care daca nu ma insel are Ohlins, trebuie sa ma duc cu masina in service la verificare amortizoare?

Link către comentariu

Bv Fusco, opere de arta :)

 

Cristi, si daca masina are Ohlins de fabrica, cred ca este o varianta mai user friendly fara a avea nevoie de o intretinere asa stricta.. (parerea mea :) ) Acum am gasit acest clip: http://www.renaultsport.com/Comment-regler-ses-amortisseurs-Ohlins-Road-Track-sur-Megane-R-S-275-Trophy-et.html?lang=fr

Modificat de Bebeee
Link către comentariu

A trebuit sa ma uit pe mute la filmulet din cauza limbi , dar nu am putut sa nu sesizez fuzetele motorsport si numai aluminiul este prezent ! Fusco gandestete la ce ti am spus uniball va face diferenta in cazul tau

Link către comentariu

Americanii de pe vwVortex spuneau despre PQ35 ca este gandita sa lucreze cel mai bine cand garda la sol este aproximativ a GTi-ului; sunt convins, insa, ca ai calculat deja cat de inalta trebuie sa fie :).

Sincere felicitari!

 

Da, am facut ceva calcule sumare cu ce am la dispozitie. Teoria este extrem de complexa in cazul garzii la sol. Sunt 2 aspecte care se bat cap in cap >

 

1) Aerodinamica > Este cu atat mai buna cu cat masina este mai jos si niciodata nu poti fi suficient de jos cu o masina de strada incat sa ai aerodinamica maxima

2) Ruliul > Este cu atat mai mic cu cat masina este mai inalta (pana la un punct). Desi contraintuitiv, are de-a face cu distanta intre centrul de greutate si centrul de rotatie. Am explicat undeva in paginile anterioare cum se calculeaza centrul de rotatie asa ca nu mai reiau !

 

Quattro, daca stii cine face pentru Golf 5, baga aici te rog !

Link către comentariu

Chiar daca acum cateva luni am citit tot topicul, si la fiecare update deschid - nu mai tin minte unde e treaba de la pct 2..

macar un link catre pagina - sunt convins ca nu sunt singurul doritor :)

Link către comentariu

Vad ca de la un punct incolo au disparut pozele de pe imageshack asa ca nu mai gasesc. Here we go again >

 

http://www.rqriley.com/images/fig-14.gif

 

Se duce o dreapta perpendiculara pe tija amortizorului si o alta in prelungirea bratului (caracteristic doar masinilor cu MacPherson). Din punctul de intersectie a celor 2 se duce o alta dreapta catre axul rotii pe asfalt. Punctul in care aceasta a 3a dreapta intersecteaza axul transversal vertical al masinii este centrul de rotatie. La masinile obisnuite centrul de rotatie este foarte aproape de asfalt (poate fi si sub nivelul asfaltului in functie de unghiul bratului si al amortizorului) si intotdeauna mai jos cu mult decat centrul de greutate. Cu cat distanta intre Cg si Cr este mai mare, ruliul creste si el. Astfel, interesul este sa coboram Cg si sa urcam Cr. Cg coboara odata cu garda si cu concentrarea maselor la partea inferioara a masinii. Cr poate fi urcat prin inclinarea bratului fata de orizontala (nu se poate desigur face decat din pivot, la capatul celalalt fiind puntea) sau prin inclinarea amortizorului fata de verticala (la partea de sus cam greu de modificat prinderea pe sasiu, jos ar presupune scoaterea rotii in afara si "lungirea" bratului). La toate astea se mai adauga si faptul ca in regim dinamic (pe viraj) geometria masinii se modifica (camberul trece din negativ in pozitiv in functie si de duritatea suspensiei, anti roll bars...)

Link către comentariu

Schita preliminara a piesei ce va face legatura intre camber plate si arc va arata cam asa si va fi probabil lucrata din aluminiu 7075

 

16808817362_45fa473ee7_b.jpgSpring perch by fuscobal, on Flickr

Link către comentariu

Adica ceva de genul asta? Desi sincer sa fiu, nu prea am inteles ce reprezinta sagetile care pleaca de la Arc in sus... :)

 

post-11061-0-55588000-1426624198_thumb.jpost-11061-0-83721000-1426624198_thumb.j

 

Il faci cu CNC, ai acces la asa ceva?

Modificat de TudorM
Link către comentariu

Strung probabil...se ocupa mecanicul. Da, asa arata piesa dar trebuie sa o fac si mai inalta pentru ca nu am masurat cu piulitele in pozitia care trebuie si daca o fac asa nu mai pot sa cobor garda :). Maine imi vine bucata solida de aluminiu 7075 si masor inca o data. Dupa ce fac piesa si probez, trebuie sa o anodizez !

Sagetile arata cum se transmit eforturile prin piesa catre camberplate. Posibil chiar sa mai ingros putin peretii laterali ca sa fiu sigur ca nu-s probleme (loc e destul pe exterior)

PS : In ce ai facut randarea ?

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!