Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Da,5. Nu pierzi 5 repet, ca nu stai pe loc. Graficul ala arata in ce momenf ai atins o viteza, nu cat ai mers. Faptul ca treci linia de sosire cu 180 si nu 200 nu inseamna ca o treci cu 5s mai tarziu

Link către comentariu

Man, 5s sunt pe un tur intreg, nu pe linia dreapta (am pus eu 10 schimbari din burta, n-am ajuns inca la calculator sa socotesc exact). Voi incerca sa fac o socoteala exacta a timpului pierdut fata de un dsg !

Link către comentariu

De acord, eu vorbeam de principiu. Daca tu pe sfert de mila ai 3 schimbari nu inseamna ca pieryzi 1.5 secunde fata de DSG la linia de 402, perzi mai putin, si termini evident cu top speed mai mic. Pe timpul celor 0.5 sec cat melestezi in cutie nu stai, mergi mai incet.

Ai pierde 1.5 sec fata de DSG intr-o cursa gen care ajunge mai devreme la 160 km/h.

De fapt sincer sa fiu nu stiu daca e mai putin, poate e chiar mai mult :)), e foarte greu de calculat. Ar trebui sa vezi cum se traduce in timp faptul ca de la momentul primei schimbari pana la zona de franare mergi cu x km/h mai incet decat dsg, la care se aduna o alta zona de dupa a doua schimbare in care mai pierzi niste km/h fata de DSG, si ar trebui sa cuantifici asta pe fiecare zona de acceleratie, in functie de lungimea segmentului acceleratie-frana.

Link către comentariu

Fusco, Vboxu' asta sport iti estimeaza si puterea? Ala vechi facea si asta si eram curios.

Dupa cum ti-am mai spus, asa da, ma asteptam ca timpul sa fie mai bun decat la mine.

Ma uitam acum pe cifrele mele scoase din Vbox si fac 100-160 tot in 5.62, fix! :)

Link către comentariu

Foarte misto graficele alea. Ar fi interesant de vazut si unele pt o masina cu DSG sa facem o comparatie la cum se vad schimbarile de viteza. Oricum alta viata cu timpii astia de acceleratie.

Link către comentariu

Ok, am ajuns la calculator acum si am dat jos pozele din telefon. Primul calcul si singurul pe seara asta ca-s rupt (continui maine) :

 

Schimbare 1) Schimbarea din 3 in 4 se face la aproximativ 151kmh si secunda 13 pe grafic. La terminarea schimbarii si reluarea acceleratiei suntem la 150kmh, secunda 13.6 si probabil de la 13.6 pana la 13.7 este apasarea acceleratiei la WOT dupa ridicarea ambreiajului (se mai pierde putin din acceleratie si aici). Aici incepe partea interesanta. Daca de la punctul de inflexiune (151kmh, 13s) curba logaritmica continua in sus, in aceleasi 0.6-0.7s, masina cu DSG ajunge la 156kmh. Cu alte cuvinte, presupunand ca DSG-ul schimba in 0s (nu e chiar 0 dar probabil nu trece de 0.1s), pe o singura schimbare din 3 in 4 castiga 6kmh !

 

Schimbare 2) Schimbarea din 4 in 5 se face la aproximativ 190kmh si secunda 18.6 pe grafic. La terminarea schimbarii si reluarea acceleratiei suntem la 188kmh, secunda 19.1 si probabil de la 19.1 pana la 19.4 este apasarea acceleratiei la WOT dupa ridicarea ambreiajului (se mai pierde putin din acceleratie si aici). Aici incepe partea interesanta. Daca de la punctul de inflexiune (190kmh, 18.6s) curba logaritmica continua in sus, in aceleasi 0.6-0.7s, masina cu DSG ajunge la 194.5kmh. Cu alte cuvinte, presupunand ca DSG-ul schimba in 0s (nu e chiar 0 dar probabil nu trece de 0.1s), pe o singura schimbare din 4 in 5 castiga 6.5kmh !

 

Pe best lap de la Hungaroring am avut asa (pun doar upshifturile, pe retrofgradari nu se pierde timp) :

 

Schimbare 1 - 4>5 la 180kmh (am schimbat la turatie mai mica decat maximul posibil corespunzator unei viteze de 190kmh). Viteza maxima : 185km (extrem de putin)

Schimbare 2 - accelerare pe 3 de la 62kmh, schimbare 3>4 la 134kmh, viteza maxima 153kmh

Schimbare 3 - accelerare de la 90kmh, schimbare 3>4 la 134kmh, viteza maxima 168kmh

Schimbare 4 - accelerare de la 127kmh, schimbare 3>4 la 134kmh, viteza maxima 160kmh

Schimbare 5 - accelerare de la 115kmh, schimbare 3>4 la 134kmh, viteza maxima la finish line 147kmh

 

Pana la urma sunt doar 5 schimbari care conteaza pe accelerare full (eu estimasem 10 din burta dar nu le numarasem niciodata) !

 

Continuam maine cand sunt mai odihnit cu o incercare de aproximare a pierderilor pe cele 5 schimbari !

 

PS : Acidutz, normal ca nu stau pe loc ma, parcurg o distanta mai mica decat DSG pentru ca viteza mea scade 1-2 kmh pe schimbare in timp ce a lui creste cu vreo 5kmh !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Hai ca nu m-a luat somnu pana n-am calculat. Rezultatul e dezamagitor ... Pe un tur pierd 3m sau aproximativ 0.1sec :)))

post-73-1395446317755_thumb.jpg

post-73-13954463327488_thumb.jpg

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Din cifre asa reiese, matematica nu minte. :) Dar totusi ce are ambreiajul tau de te forteaza sa schimbi atat de incet?

 

Filmuletul asta e exemplificator pentru diferenta. Pe 0-400m DSG castiga cam 0.4-0.5s:

 

Link către comentariu

:))) Pentru un baiat destept nu e asa greu de calculat se pare.... insa rezultatul l-am intuit (acu mi se pare totusi prea putin). Eu n-as fi asa dezamagit, cred ca era mai dezolant sa bagi bani in WOT sau ambreiaj si sa scoti cu 0.1 mai bine :)).

Link către comentariu

Nu inteleg eu prea bine ce ai facut, dar la dsg tot 0.7s ai pus schimbarea?

Link către comentariu

0.7 nu e schimbarea la dsg, e timpul echivalrnt schimbarii mele in care viteza lui creste cu 5kmh iar la mine scade cu 1-2kmh

Link către comentariu

Sau concentrarea ar trebui sa mearga pe pierderea de greutate :)

De exemplu, la F1, fiecare kg conteaza: "1kg of weight equates to about 0.035secs a lap on an average circuit. so, for example, Sebastain Vettel (65kg) will be 0.35s faster on a lap than Mark Webber (75kg) all other things being equal. "

La masinile noastre, proportia cred ca este mai mare!

Link către comentariu

Fusco treci la haion, usi, capota de carbon. Si goleste interiorul de tot de tot. Doar ca sa castigi 1 secunda pe Hungaroring :))

Mai bine vinzi masina, iei un KTM, si gata :D

Link către comentariu

Eu nu am dus nimic la maxim :)) nici puterea nu e dusa la maxim

La greutate eu nu am umblat in mod special, capota am luat-o pentru design.

Link către comentariu

Silviu, daca ar fi sa facem cu regula de 3 simpla, acele 0.35s la doar 10kg, la noi unde raportul putere/greutate este infinit mai prost decat la F1, ar trebui ca din 100kg in minus sa scadem zeci de secunde pe tur :) Din pacate e mult mai complex calculul. La ei, eleroanele enorme din fata si din spate am inteles ca mananca minim 2 treimi din puterea masinii (desigur asta variaza in functie de viteza...cu cat viteza e mai mare, creste downforce si drag din eleroane si mananca mai mult din puterea masinii)

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Aseara am instalat si WOT box-ul dar ramane sa fac cateva masuratori din nou cu vbox pentru diferente. Pana acum n-am reusit decat vreo 3 schimbari (pentru ca incepuse sa ploua) iar impresiile sunt pozitive. Ambreiajul tot agata dar intra ceva mai repede, in schimb preluarile sunt instantanee si se simt socuri foarte puternice, cuplul fiind instant dupa schimbare (noroc cu bielele forjate, cele OEM au le-au crapat multora) ! 

Link către comentariu

Asteptam datele de pe vbox. Pana acuma n-am vazut grafic cu wot box. Ar fi interesant sa fie unu si cu dsg :)

Link către comentariu

DSG nu devine :) , mai ales ca Fusco are ambreajul Sachs SRE care opune ceva rezistenta la schimbarile rapide sus in ture, dar clar este mai rapida decat inainte.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Tocmai ce m-am intors de la intalnirea de forum unde am reusit sa ma joc putin cu wot-box-ul. Spre uimirea mea, schimbarile sunt foarte bune. Ambreiajul in sine tot agata putin dar preluarile sunt instantanee. Feelingul meu este ca schimbarile s-au redus la jumatate dar astept rezultatele de la vbox pentru a fi sigur ca nu ma pacalesc. Intre timp, dupa vizita de la Nurburgring, am fost absolut incantat de suspensia Ohlins R&T de pe Swiftul Sport inchiriat acolo. Desi are arcuri liniare de 2 ori mai dure decat B16, inghite denivelarile de pe drum impecabil iar pe circuit controleaza ruliul perfect. Daca la B16 ti se taie respiratia cand treci peste denivelari, cu Ohlins nu simti nimic ! Pare incredibil dar se pare ca exista suspensie foarte performanta de circuit si comfortabila pe strada doar ca e vreo 2500-3000Euro !

 

Tura 6 de pe Nurburgring (6 am facut in total intrucat dupaamiaza se anunta vreme rea si asa a fost) > 

 

Impresii > Masina avea 136HP/1025kg si desi nu impresiona la acceleratii, masa mica o facea usor de controlat la limita. Cu semislickurile reci era extrem de supraviratoare dar la fel de usor de adus inapoi pe calea buna. Din pacate, desi extrem de usoara, viteza limita pe viraj era trasa inapoi de ecartamentul si ampatamentul mici ale masinii !

Link către comentariu

super tare experienta :), N-ring, Mecca circuitelor si al impatimitilor, sper sa ajung si eu pe acolo....bravo si multumesc pentru filmulet, uitandu-ma la el imi aminteam aproape fiecare curba dupa cat am tot jucat GT pe PS3 :) . Cat te-a costat buburuza?

Link către comentariu

480E/half day (6 ture) sau 750E/full day (12ture). In plan era full day dar vremea nu a permis. Masina e tot ce trebuie ptr invatarea circuitului. PS3 am jucat si eu in 2009 iar cand am ajuns acolo mi s-a resetat complet creierul. Jocul e bun doar ptr invatarea succesiunii virajelor, nu pentru pozitionarea pe trase !

Link către comentariu

Mai au si alte masini disponibile sau doar Swift?

Foarte tare experienta, am in plan sa merg si eu vara viitoare pe acolo.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!