Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Ce request iti apare areLPFP in loguri?

La mine e 5bar.

Modificat de JUG
Link către comentariu

Eu zic ca are un aport destul de mare si eleronul, mai ales ca zici ca e setat pe downforce maxim deci drag maxim. La 0-100 probabil ca diferentele vor fi mici, dar deja la 100-200 va conta mult mai mult. Ati vazut ca noile supercar-uri folosesc asta pentru franare si ziceau ca la Veyron genereaza aceeasi forta de franare ca sistemul de franare de pe o Fiesta. Tu accelerezi tragand un mare "bolovan" aerodinamic dupa tine (sau un VW Up cu franele puse). :)

Link către comentariu

Eu am requested 4.5bar parca. Tudor, eleronul meu are vreo 70kg downforce la 200kmh iar drag-ul mananca vreo 3-4cp din puterea masinii !

Link către comentariu

e custom made eleronul, citeste cateva pagini in urma si o sa intelegi ca intr-adevar a calculat :)

Modificat de mike.
Link către comentariu

Eu am citit tot topicul, dar nu mai tin minte. :)

 

Ideea era ca noi conducem masini care nu-s asa aerodinamice (mai ales un hatch) si un eleron reduce si mai mult aerodinamica. Ma mir ca la 200 km/h sa "consume" doar 3-4 cai... Stiti cum e cu dublul vitezei si patratul puterii.

Link către comentariu

Eleronul este unul Universal dar datele sunt scoase din tunelul de vant...o sa repun diseara datele !

Link către comentariu

Ideea e ca nu vreau sa fiu gica-contra, vreau doar sa inteleg specificatiile de care vorbim. Cu cat te apropii mai mult de Vmax al unei masini cu o anumita aerodinamica, va conta cu atat mai mult orice drag aditional. A se vedea o masina stoc si versiunea ei de GT3 (supercar-uri), unde versiunile de GT3 au aproape intotdeauna un Vmax mai mic decat al masinii de strada. Desi acolo intra si alte considerente, gen cutiile cu etajari diferite etc. Mie mi se pare o discutie f interesanta cu aplicatie practica in cazul de fata.

 

PS: Am recitit topic-ul cu posturile despre eleron si-s f interesante, dar se vorbeste in principal despre apasarea castigata si nu despre efectele drag-ului aditional. Poate ca-s implicite si subintelese de voi care mergeti pe track si eu nu m-am prins. :)

PPS: Pacat ca pentru G5/G6 nu exista optiunea de protectie under-body cum e acum la O3. Ar fi un punct de plecare excelent pentru un under-body "complet" plat si extins poate cu un spoiler fata si un difuzor spate.

Link către comentariu

Eleronum meu este totusi unul micut de 150mm , mai au de 225, 300 si pe urma vin alea compuse din 2-3 eleroane mai mici care dau multe sute de kg apasare ! Eleronul se gaseste ls Reverie pe site si are si cifre de drag parca (daca nu, le caut eu in cartea de aerodibamica a omului care concepe eleroanele astea)

Link către comentariu

Da, ai dreptate Fusco, aici e pagina pt cine e interesat de subiect. Si intr-adevar "consuma" sub 3cp la 160 km/h. Mie mi se pare putin, dar ei au calculat cu CFD deci stiu ei ce stiu. Sunt interesante si graficele cu eficienta drag vs downforce.

Link către comentariu

Da, de la un unghi in sus (12-14grade) creste dragul dar downforce-ul incepe sa scada ptr ca face stall (separatia fluxurilor de aer intre ce trece pe sub si ce trece peste)

Link către comentariu
  • Administrator

JUG & cristi_407,

 

Cred ca sunteti constieti ca sunteti pasibili de suspendare, si nu numai dintr-un punct de vedere?

Sunt atat de multe cai de comunicare, incat eu unul nu vad de ce trebuie sa o faceti pe vwForum.

 

PS: Nu raspundeti acestui post. Luati-l ca atare si intelegeti ce trebuie.

Link către comentariu

Ca sa fiu chitibusar in continuare cu eleronul, prinderea trebuia facuta de partea de sus pentru a avea flux perfect de aer acolo unde conteaza si sa mai castigi un pic de downforce cu un minus de drag si mai salvai 0.1 cp. :D

 

Oare cat de mult ar trebui coborata masina pentru a face un splitter eficient?

Link către comentariu

Cum adica "in partea de sus" ? Prinderea si pozitionarea sunt cat se poate de bune fara a iesi insa din gabaritul masinii. Ti-am spus ca am cumparat si cartea lui Simon McBeath > Competition car Aerodynamics in care sunt explicate foarte clar principiile aerodinamicii (pe care de altfel le-am si discutat pe mail cu cei de la Reverie). Am calculat si garda la sol necesara manifestarii efectului Venturi (ground effect) si pentru mk5 GTI ar fi aproximativ 8cm (noi avem vreo 20cm acum). Desigur ca nu poti ajunge la 8cm pentru ca n-ai unde sa pliezi rotile in caroseria asta. De asemenea, pentru efect maxim, trebuie ca underbody sa fie perfect flat si sa fie un mare diffuser in spate care sa scada viteza aerului la iesirea de sub masina !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Ma refeream la prinderea aripii de brate, nu a bratelor de masina. Fluxul de aer trebuie sa fie cat mai neintrerupt in partea de jos, nu cea de sus. Vezi ca exemplu Koenigsegg One:1. Dar ti-am zis, aici glumesc, diferentele probabil ca sunt mai mult decat neglijabile daca nu mergi cu 3-400 km/h. :)

 

Dar cum adica ai garda la sol de 20 cm? Nu era stock la GTI pe la 12.5? Sau fata de ce masori?

Link către comentariu

Nu stiu cat e, am zis si eu din burta 20cm...o fi mai putin dar nici 12.5 nu cred ca e ... O sa masor cand oi avea masina pe vreo rampa !

Link către comentariu

E vreo 14, asa e la mine cu suspensie sport din fabrica.

Modificat de cogdao
Link către comentariu

Si acum vine partea interesanta. Prin amabilitatea colegului Teff, am reusit sa fac rost de un vbox sport (gps de 20Hz) si am refacut acceleratiile :

100-200kmh > 12.21s (2 schimbari)

100-160kmh > 5.62s (1 schimbare)

80-120kmh > 2.48s (tr.3)

Ambele schimbari se fac in 0.6-0.7s fiecare, deci mai pierd 1.2-1.4s la cele 2 schimbari fata de un dsg. Cu Dsg as avea probabil un 10.8-11s :) Urmeaza poze cu curba de acceleratie si cateva concluzii !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Misto timp la 80-120..ce poti faci ca sa nu mai pierzi timp la schimbare? Sau pierzi acel timp ca sa nu bruschezi masina?

Link către comentariu

Ambreiajul nu permite schimbari rapide. 0.7s e foarte mult pentru o schimbare. O schimbare exceptionala e 0.2-0.25s, una medie 0.3-0.4s . Daca eu pierd 0.5s la fiecare schimbare fata de o cutie care schimba perfect, pe un tur de circuit cu 10 schimbari pot pierde 5s doar de aici. Probabil voi incerca un wot box pentru ca e varianta ieftina. Daca nici asta nu ajuta, ajung la alt ambreiaj !

post-73-13954328113855_thumb.jpg

gyne4u6u.jpg

gadybuta.jpg

ba6e4uda.jpg

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Nu lua in calcul ce e sub 100, am accelerat usor pana la 70 si acolo am dat talpa !

Link către comentariu

E adevarat ca pierzi mult, dar nu 10 s. Tu calculezi ca si cum pe timpul schimbarii stai pe loc.

Deci de tras e e ok? Mai schimbi controler-ul?

Link către comentariu

5s ma, nu 10 ! Continua curba aia ca si cum cele 2 schimbari n-ar exista si vezi in ce punct (pe axa timp) intersecteaza curba linia de 200kmh !

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!