Jump to content

Black Pearl GTI


fuscobal

Postare recomandată

Sunt in jur de 150 Ron/buc parca si le-am luat de la mecanicul meu ! Bogdan...sa le schimb cu totul :)))

Link către comentariu

CUBE-ul are niste frane faine, poate faci un swap :-))

Adrian

Modificat de Revo
Link către comentariu

Flansele OEM sau exista vreun upgrade ceva la ele?

Si inca ceva, gazele alea ai idee unde se duc dupa PCV Fix avand in vedere ca acolo jos s-a pus capacul respectiv? Am tot cautat o schema pe net sa vad cum functioneaza sistemul dupa aceasta modificare si nu am gasit nimic...

Multumesc!

Link către comentariu

Flansele sunt Febi Bilstein, o alternativa la OEM dar nu upgrade ci doar alt producator. PCV block-off plate functioneaza la fel csa si OEm. Pe spatele placii este un canal gravat care face legatura intre cele 2 orificii !

Link către comentariu

face legatura intre cele 2 orificii, dar dispare un furtun care venea in el :)

Mi-am pus si eu flanse de la febi luna trecuta, 130-140 RON bucata (cu tot cu rulmenti). Posibil sa fie mai rezistente decat cele OEM. Ramane de vazut ... asta e abia primul set de flanse in 4 ani

Link către comentariu
B.o.g.d.a.n

Fusco, mi-am dat seama ca vrei sa le schimbi (franele), dar cu ce? :P

Link către comentariu

Cel mai probabil Ap Racing sau Alcon ! Mai e pana atunci, mai intai vor fi scaunele !

Link către comentariu

poate am ocazia macar la frane "sa te bat" :))

Link către comentariu

Cu ce cumperi tu, ar trebui sa ai ceva putin mai bun decat mine. Fata de ale tale or sa fie stelare Tarox-urile :lol:

Link către comentariu

dar la ce noroc am eu...prevad ca nu apuc sa le montez si deja tu ai alte frane :)))

Link către comentariu

da, frane, roti si scaune...si ma imprumuti tu de bani pentru ele !

Link către comentariu

tu stii cum se lipesc banii de mine :))) ca Loganu 1.5dci de asfalt intr-o curba de 90de grade...cu 150 km/h.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Dap, stiam topicul, am cont de mult acolo. Este un build foarte interesant cu exact scaunele si jantele pe care le-as vrea si eu. Daca in privinta scaunelor o sa incerc sa merg pe Poleposition, pentru jante ma voi multumi cu TD Pro Race 1.2 care-s destul de rezistente, ieftine si au clearance bun pentru etrieri mari !

Link către comentariu

Advan este ceva JDM dupa cum spun ei acolo dar isi fac super bine treaba ca track-wheels, plus ca sunt si ceva mai usoare. Totusi au un dezavantaj $$$$.... Spor in continuare si bafta cu tot ce vrei sa faci, ai o masina pe care multi si-ar dori-o si si-o doresc!!

Link către comentariu

Pai ar fi cam asa >

1) Advan RS/RZ > 630$/buc + transport, TVA si taxe (vin din state) > 7-7.5Kg/buc

2) Team Dynamics Pro Race 1.2 > 225E/buc > 9Kg/buc

Advan sunt bune pentru 4x4. La mine ar fi prea usoare si le-as invarti in gol (si cu TD o sa am problema asta fata de ale mele pe 17'')

Link către comentariu

Ieri am schimbat caseta de directie ce a rezistat eroic 5 ani jumate cu B16 + 19''. Noua caseta este cu 1.2Kg mai usoara iar directia a redevenit super responsiva !

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Greutatea redusa pana acum (teoretic) :

- subwoofer + incinta > 34.5Kg

- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg

- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg

- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg

- Armatura fata > 1.8Kg

- Fuzete S3 > 3Kg

TOTAL pana acum : 92.5Kg

Conform masuratorii am avut asa :

Greutate masina + sofer + 55% benzina :

Stanga fata > 474Kg

Dreapta fata > 530Kg

Stanga spate > 372Kg

Dreapta spate > 288Kg

TOTAL > 1664Kg

...iar acum am asa :

Greutate masina + sofer + 27% benzina :

Stanga fata > 490Kg

Dreapta fata > 483.5Kg

Stanga spate > 310Kg

Dreapta spate > 268Kg

TOTAL > 1551.5Kg

Luand in calcul o diferenta de benzina de 55%-27% = 28% din 55L = 15.4L, am fi avut un total echivalent de 1551.5+15.4 = 1567Kg, adica 97Kg in minus fata de in toamna lui 2010. Diferenta intre 92.5Kg (adunat piesa cu piesa) si masuratoarea de 97Kg vine din alte maruntisuri, gen noua caseta de directie mai usoara sau presurile scoase din masina !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Da, sa vedem ce se mai poate scoate din frane, rotile pe 18, scaune si baterie. Dupa aia ma gandesc la altele. Franele le am deja dar nu le pot inca monta deoarece trebuie sa fabric portetrieri noi pentru fuzetele de S3, mai groase in carne ! Voi reveni cu detalii complete la sfarsit, dupa ce reusesc sa le montez !

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am citit din nou chiar acum tot topicul cap coada:)si ma uns pe suflet.Masinuta asta a nimerit pe mana propietarului perfect a primit bunatatile cele mai ravnite si cele mai bune:D:)Felicitari si pentru masinuta si pentru modul cum o prezinti cu explicatiile de rigoare si multe lucruri bune de retinut si de invatat!!!Si acum am mai furat din ideile tale si sper sa le pun in practica!!!Inca odata stima mea si FELICITARI!!!

Link către comentariu

Multam Naka. Mai sunt multe de facut dar intotdeauna bugetul limiteaza ideile :) !

Link către comentariu

Si asta e adevarat. Revin cat de curand cu update-urile de rigoare in ordinea pe care am precizat-o acum ceva vreme !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

A venit vremea pentru un nou update dupa ceva batai de cap :)

Conform planificarii, am instalat un nou sistem de franare, mult mai performant si mai usor decat cel de R32 (care de altfel m-a servit exemplar pana acum). Noul sistem de franare se cheama Ap Racing Pro 5000+ si a fost achizitionat de la colegul forumist Stefan (Teff) acum aproape 2 luni de zile. Distractia a inceput atunci cand, incercand sa-l montez pe masina am realizat ca portetrierii nu pot fi folositi pe masina mea datorita fuzetei de S3 din aluminiu care avea cele 2 picioruse de prindere mult mai groase decat fuzeta OEM de GTI din otel. Intrucat nu am vrut sa renunt la fuzeta de S3 (greutate redusa fata de cea de GTI si comfort sporit), am decis sa-mi proiectez singur un portetrier dupa care sa gasesc un CNC pentru a-l executa. Am luat noile cote care difereau in 2 locuri :

1) Portetrierul nou trebuia prelungit cu 16mm pentru a compensa grosimea mai mare a picioruselor fuzetei de S3

2) Portetrierul nou trebuia slefuit in partea de jos intrucat lovea in bratelede TT atunci cand roata era bracata (aici am pilit manual portetrierul Ap Racing pentru a ajunge la cotele necesare evitarii contactului cu bratele)

A urmat schitarea noului portetrier in Autocad si trimiterea fisierului in Anglia la un renumit specialist in sisteme de franare pentru executie (Dave Brown). Portetrierii au fost executati si trimisi dar in ziua montajului am constatat 2 erori de executie :

1) Pasul filetului celor 2 gauri M12 trebuia sa fie de 1.75 si baietii il facusera de 1.5 > Am decis sa incerc fabricarea unor noi suruburi cu pas de 1.5 pentru a evita trimiterea portetrierilor inapoi in UK pentru a fi refacuti

2) Portetrierul din schita mea avea o frezare care facea loc urechilor placutei de frana iar aceasta frezare nu fusese executata de englezi care probabil au considerat-o inutila

PS : Mentionez ca atelierul care executa piesele pentru Dave lucreaza piese si pentru Red Bull Racing F1 deci profesionalismul lor ar trebui sa fie de cel mai inalt nivel

Dupa indelungi cautari (nu se gasesc suruburi M12 cu pas de 1.5 si cap imbus) am reusit sa gasesc niste suruburi cu cap imbus identic celor de la AP Racing, de duritate putin mai slaba dar destul de rezistente totusi si cu tija mai groasa in diametru. Le-am taiat la lungimea necesara si le-am filetat la pasul necesar. Etapa 2 a fost gasirea unui strung pentru realizarea acelei frezari necesare urechilor placutei de frana. Intrucat portetrierul a suferit un tratament chimic de anodizare pentru protectie impotriva coroziunii, partea frezata de mine ramanea expusa, motiv pentru care am cautat o vopsea rezistenta chimic cu care sa protejez cat de cat zona respectiva. Am gasit un spray cu vopsea rezistenta la 650 grade si timp de uscare de doar 30min cu care am facut treaba (sper eu sa si reziste in timp). De-abia in acest moment am reusit sa montez noul sistem de franare (noroc cu Teff care a umblat cu mine toata ziua prin Bucuresti, altfel n-as fi reusit sa rezolv totul intr-o singura zi, masina mea fiind cocotata pe rampa)

1) Sistemul de franare in starea initiala (poze facute atunci cand i-au sosit lui Teff)

apracingpro50001.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50002.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50003.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50004.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50005.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50006.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50007.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50008.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro50009.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2) Pilirea manuala + masurarea noilor cote corespunzatoare fuzetei de S3

apracingpro500010.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500016.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500012.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500013.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500014.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3) Proiectarea noilor portetrieri

apracingcaliperbracket2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingcaliperbracket3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingcaliperbracket4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingcaliperbracket5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingcaliperbracket.jpg

Uploaded with ImageShack.us

4) Portetrierul nou vs cel vechi

apracingpro500017.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500018.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500019.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500020.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500021.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500022.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500023.jpg

Uploaded with ImageShack.us

5) Frezarea + vopsirea portetrierului nou

apracingpro500024.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500025.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500026.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500027.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500028.jpg

Uploaded with ImageShack.us

6) Montaj pe masina, comparatie etrier R32 vs Ap Racing, Etrierul Ap + noile jante Team Dynamics Pro Race 1.2 ...

apracingpro500015.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500029.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500038.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500033.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500034.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500035.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500036.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500037.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500039.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500040.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500041.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500042.jpg

Uploaded with ImageShack.us

apracingpro500043.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Greutate sistem franare R32 345x30mm > 40Kg

Greutate sistem franare Ap Racing 362x32mm > 28Kg

Greutatea redusa pana acum (teoretic) :

- subwoofer + incinta > 34.5Kg

- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg

- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg

- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg

- Armatura fata > 1.8Kg

- Fuzete S3 > 3Kg

- Sistem franare > 12Kg

TOTAL pana acum : 104.5Kg

Jantele TD 8x18'' au 9.2Kg/buc dar datorita folosirii uni semislick 235/40/18 vor cantari cam cat rotile pe 17 deci nu voi castiga mai nimic la greutate aici !

Urmeaza Semislick-urile 235/40/18 (probabil Toyo R888 intrucat Kumho nu face decat 225 si 245) iar mai apoi Scaunele Recaro, bateria si ceva posibile modificari la partea de amplificare din portbagaj

Modificat de fuscobal
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!