Jump to content

Bosch 009


tibimakai
 Share

Postare recomandată

We have also heard that Bosch of America has DISCONTINUED the Bosh 009 mechanical advance distributor.

Am primit un email in care asta era trecut. Bad news guys and girls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar mai exista cel standard, cu avans dublu (centrifugal si vacumatic)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sint dar sint mult mai scumpe. Aici de pilda, costa de doua ori mai mult decit cel de 009.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel 009 nu are decat avans centrifugal? sau are si altceva?

Care ar fi mai bune, cu avans centrifugal sau fara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt vroiam sa intreb daca cu avans vacuumatic sau fara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de 009 este cu avans centrifugal. Cel cu vacum este mai bun pentru ca reactioneza mai repede. Dar cel de 009 este mult mai ieftin si mai mai usor de gasit. Interesant este ca nici nu a fost facut pentru Broscuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La 009 fara canistra de vacum , trebuie marite jicloarele principale de benzina cu o unitate , ciocul de papagal marit si iel cu o unitate, ......

Altfel plecari greoaie de pe loc , "puncte moarte" in accelerare, "avansul maxim se regleaza la cca 3000 si ceva de ture unde avansul total nu trebuie sa depaseasca in nici un 35 grade optim 32, iar la relanti se regleaza intre 3 si 5 grade.

Pentru un distribuitor de tip 009 se preteaza foarte bine un kit de aprindere electronica cu senzor hall, care sa contina circuite specializate ca re la randul lor sa adapteze in marje de +- 12 grade unghiul de avans, in functie de turatie si sarcina.

Unele brocute au venit din fabrica cu 009, dar nu stiu perioada,

Acest tip de distribuitor a fost folosit si la dacia , si este folosit la Lada , singura diferenta la Lada este ca in locul capsulei de vacum are un buton , care se numeste "octan corector" si din care se poate regla fin avansul in marje de 10 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate despre 009. Eu folosesc unul cu aprindere electronica, dar nu Hall. Eu folosesc optic si este excelent. Am probleme cu ajustarea avansului, pentru ca nu stiu dupa ce sa ma iau. Sint diferite avansuri, depinzind de anul de fabricatie si cum eu am facut motorul, nu stiu unde sa ma incadrez. O alta chestie, folosesc 009, dar cu aprindere electronica. Dupa toate astea nu stiu la cit sa reglez avansul. Voi ce ziceti?

Din cite stiu, 009 nu sa vindut pe broscute. A fost un aftermarket distribuitor, mult mai ieftin ca cel cu vacuum si de aceea sa raspindit printre broscari. Dar ai dreptate cu reglajele la carburator si reglarea avansului. Nu se regleaza la relanti, ci la 3000RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti nu trebuie sa intre in functiune avansul centrifugal , da intradevar se regleaza in turatia optima, de obicei cu 2~3 sute de ture peste turatia unde se schimba treapta de viteza.....tu in relanti trebuie sa ai intre 3~5 grade avans total innaintea puctului mort superior, iar la 3000 de ture sa fie pe undeva la 32~max 35 grade , de reglat foarte simplu, cu stroboscop, setezi relantiul la 3 grade BTDC, turezi masinuta la 3000 de ture si vezi daca are sau nu in jur de 32 grade BTDC, daca are mai putin pui arcuri mai slabe la contragreutatile din delco , daca este mai mare pui arcuri mai rezistente ....., niciodata sa umbli la avans cu mana , stabilesti relanti 3 grade BTDC, si uiti sa'l mai misti pe urma..........

Daca aprinderea ta este Lumenition parca, sau orice alta marca , vezi sa nu ai un swich din care sa setezi avansul , unele mai au , normal este pe 0 grade avans, si cu botonu selectat , are de obicei 10 grade BTDC........

Daca ai lasa pe 0 grade , si fa cum am zis, de obicei se gasesc si arculete dalea diferite .........daca nu te descurci tu , toata treaba e sa nu ai mai mult de 35 grade BTDC, la 3000 de ture , da ai grija daca vezi ca ai pana la urma gradele spuse la turatia data, da'i peste 3000 de ture aprox 4500 ture si vezi daca se mai modifica avansu, daca tot creste , inseamna ca revenim la arculete , destul de migaloasa treaba , dar odata facuta treaba uiti de iele ...un timp...:-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru ajutor. Aprinderea electronica pe care il am este CraneCams XR700.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omu , respecta alea ~32 grade avans BTDC, si este in regula ...........in fara de rezistenta de balast de pe bobina nu alte chestiii.........

Am si eu o rugaminte la tine, daca stii siteuri , cu scheme de aprinderi dastea "smechere" care la noi in Rom costa destul de mult si nu se gasesc decat reproduceri te rog frumos sa imi dai si mie de stire.....adresa mea de mail :

sebi@somajcl.satline.ro , merciccccccccccc.

Apropos de aprindere banuiesc ca ai si o bobina care sa duca toata jucaria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca am, este cromat de 40000V. Am cumparat tot sistemul inclusiv cabluri performante de la aceeasi companie Crane Cams.

Din cite imi amintesc am pus pe forum o schema si nimeni nu a luato in serios. Din pacate adresa seitului nu mai este valabil.

Apropo, sistemul asta de aprindere nici nu este asa de scumpa. ~100$+25$traf. Merita, credema. Am simtit o diferenta destul de mare in performanta masinii, dupa ce am instalat aprinderea electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as vrea sa cumpar asa ceva in ro cam cat mar costa , si de unde sa iau??????

Dar in consum ai simntit ceva????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa cumperi asa ceva in Romania trebuie sa intrebi pe "romani". Eu nu stiu. Dar nu cred ca gasesti aceasta marca(este Made in USA-Florida) in Romania. Consumul daca am calculat bine este de 8.5L/100KM. Nu stiu fara aprindere, pentru ca asa am facut motorul, cu aprindere. Motorul este de 1600 Dual Port. Eu zic ca consumul este bun. La inceput nu am avut traful cel corect si la un drum sa ars(a fost fierbinte de numai). Dupa ce am pus inapoi aprinderea clasica, masina parca nu mai avea putere si mergea mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!