Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

@Al Bundy da e cam clar.... trebuie schimbta doar aceasta bujie nu tot setul nu? De asemenea daca o sa o schimb mai spre toamna deoarece acum am mai multe cheltuieli.... poate afecta ceva ?

Merci

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza.

Poti schimba numai bujia defecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va salut . Masina porneste bine , doamne multam. Este posibil sa fie o bujie arsa si sa nu se aprinda in bord spirala ? Am inteles ca, din cauza bujiilor, este perturbata regenerare DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa fie arsa ca sa nu-si mai faca treaba.

O bujie veche nu se mai incalzeste cat trebuie si cand trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@albinaruBujia incandescenta este folosita de motorul diesel doar pentru pornire la temperatura joasa. N-are treaba DPF-ul. Bujiile la diesel nu sunt folosite in timpul mersului la fel ca la benzinar. Motorul diesel poate porni chiar si cu 1-2 bujii moarte (la un motor in 6 de exemplu), invarte 1-2 secunde mai mult la automat dar porneste. La temperaturi foarte scazute poate sa stea cateva secunde bune aprinsa spirala in bord pana sa dispara, necesita mai mult timp de incalzire. Este recomandat sa nu pornesti motorul imediat si sa mai pui o data contactul, sa le mai incalzeasca inca o data, mai ales cand este foarte foarte frig, abia apoi "dai la automat". In conditii optime, spirala dispare dupa 1 secunda. La benzinar daca ai o bujie moarta poate sa porneasca greu sau apare missfire in timpul mersului, motorul nu mai merge "rotund", trepideaza. 

 

 

"Este posibil sa fie o bujie arsa si sa nu se aprinda in bord spirala ?"

 

Daca masina este prevazuta cu martor de bujie in bord ar trebui sa se vada cand pui contactul, chiar si pentru 1 secunda. 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, EEXCALADE said:

Nu trebuie sa fie arsa ca sa nu-si mai faca treaba.

O bujie veche nu se mai incalzeste cat trebuie si cand trebuie.

Deci , dacă Ecu identifică ca necorespunzătoare o bujie, poate "amăna" regenerarea activă ?

 

Multimetru zice că sunt bine toate.

Modificat de albinaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice defectiune la motor afecteaza negativ regenerarile sau le anuleaza ,in functie de prioritate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 19 ore, corad0 a scris:

... Motorul diesel poate porni chiar si cu 1-2 bujii moarte .... 

 

Sau toate  cum am avut eu la B5.5, dar compresie bună. 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare, nu stiam ca porneste cu toate bujiile moarte! 🤪 

 

Oricum, nu afecteaza regenerarile DPF si mersul motorului. Bujiile incandescente sau "glowplugs" sunt folosite doar la pornirea motorului. :beerchug: Nu sunt folosite permanent cu scanteie, ca la benzinar. 

 

Temperatura antigelului in schimb poate afecta regenerarea. Regenerarile incep doar daca antigelul atinge temperatura optima de 90 C. De asta se recomanda schimbarea unui termostat defect, daca tot timpul mergi cu antigelul la o temperatura mai scazuta decat cea normala poti infunda DPFul pentru ca nu isi mai face regenerari. E usor sa vezi cand ai termostatul sau termostatele defecte (unele dieseluri au 2) chiar si mergand alert, apa tot nu se incalzeste la 90 si/sau daca se incalzeste, cand opresti, la relanti scade iar.

De asta nu se recomanda mersul pe distante scurte cu dieselul si mers extraurban cat se poate de des. Risti sa il omori. EGR-ul ajuta si el la "moartea caprioarei".

 

Tin minte ca dupa o saptamana de munca si "omorat" masina in traficul bucurestean, imi faceam timp sa ies in weekend pe autostrada spre Ploiesti sau spre Constanta cu masinile diesel sa le "intind picioarele". Gaseam motiv de iesire, un ciolan la Brasov sau un peste la mare, numai sa scot masina! :)) 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt folosite si in primele minute de functionare a motorului pentru a incalzi mai repede camera de ardere.

Diesel-urile cu compresie buna pornesc si la -10gr.C fara bujii, chiar si mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel , cel putin la motorul meu , dupa pornire , unde au rolul principal , bujiile ajuta la mentinerea temperaturii pentru o ardere mai buna si emisii reduse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afterglow se numește aceasta actionare a bujiilor dupa pornire si este prezenta la toate motoarele diesel cu sau fara filtru de particule. Se poate vizualiza cu vcds. Nu am o informație exacta, dar din ce am citit la unele modele au rol si in regenerare pentru ridicarea temperaturii in camera de ardere si implicit a temperaturii gazelor evacuate. Fara o temperatura adecvata a gazelor evacuate regenerarea nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca asa aveam si la Cayenne 3.0 V6 TDI, asa sunt si la Phaeton V6 3.0 TDI, stiam de teoria ca sunt folosite doar la pornire in conditii de temperatura scazuta, nu stiam ca influenteaza arderea, de la BMW-urile diesel pe care le-am avut 3.0D, din ce am citit pe net, ajutau doar la pronirea la rece, am crezut ca e valabil la toate motoarele diesel, motoarele au pornit foarte bine la temperaturi scazute si nu imi aduc aminte sa le fi inlocuit, vorba aia, "if it ain't broken, don't fix it!" desi cu unele am depasit 300 000 km. Am schimbat doar la e39 2.5d, pornea greu uneori iarna la temperaturi sub 0 grade si a verificat mecanicul si 2 bujii erau arse, le-am schimbat oricum pe toate, pornea perfect dupa inlocuire, au tinut vreo 15 ani oricum, le-a ajuns!   :beer:

 

 In schimb, am schimbat bujii si bobine de inductie la benzinare, tot la 2 ani sau 30 000 km, acolo incepea missfire la relanti, simteai anumite usoare trepidatii, uneori si la Cayenne Turbo V8, si la GTI 2.0 TSI si la BMW 3.0i aspirat...aveau aceleasi simptome, erau mai "pretentioase", mai ales ca necesitau cica benzina cu cifra octanica ridicata, MINIM 95 si eu le-am dat d-aia "standard" de 95, care real cica ar fi fost 93, spuneau unii pe forumuri, in fine, mai ales ca in Bucuresti consumau in trafic mega aglomerat si 20%, trebuia sa  alimentez saptamanal, bagam de la Petrom si OMV d-aia standard. In fine..

 

Dieselurile nu "sughitau" si nu cereau "bujii". 🙄

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, lupo_bv said:

@albinaru De fapt care este problema pe care o întâmpini?

Apar "regenerari" ineficiente.

Desi regenerarea a fost facuta de curand, gradul de incarcare  si presiune diferentiala este mare .

Daca ajut cu DPF Schutz { LM} , se curata complet (grad de incarcare zero si presiune diferentiala mica).

Oare regenerarea pasiva este de baza, regenerarea activa nu are loc ?

 

Masina este exclusiv de extraurban, pentru oras am o benzinara de mic litraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, eu zic ca problema nu este de la bujii (cred ca la o scanare de erori ar aparea erori stocate daca ai avea bujii damblagite) si discutia despre dpf este offtopic aici fiind si topic separat. Pentru ce si cum despre regenerari ti-am atasat un pdf care are un capitol despre asta. Altfel pune vcds-ul.la.treaba si studiaza cu atentie parametrii, pe topicul dedicat ai foarte multa informație despre interpretarea parametrilor.

820433_EA288.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!