Jump to content

Bujii incandescente - la ce interval se inlocuiesc , tipuri de bujii incandescente


vw intermediar
 Share

Go to solution Solved by Ionut_T,

Postare recomandată

@Al Bundy da e cam clar.... trebuie schimbta doar aceasta bujie nu tot setul nu? De asemenea daca o sa o schimb mai spre toamna deoarece acum am mai multe cheltuieli.... poate afecta ceva ?

Merci

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza.

Poti schimba numai bujia defecta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Va salut . Masina porneste bine , doamne multam. Este posibil sa fie o bujie arsa si sa nu se aprinda in bord spirala ? Am inteles ca, din cauza bujiilor, este perturbata regenerare DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa fie arsa ca sa nu-si mai faca treaba.

O bujie veche nu se mai incalzeste cat trebuie si cand trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@albinaruBujia incandescenta este folosita de motorul diesel doar pentru pornire la temperatura joasa. N-are treaba DPF-ul. Bujiile la diesel nu sunt folosite in timpul mersului la fel ca la benzinar. Motorul diesel poate porni chiar si cu 1-2 bujii moarte (la un motor in 6 de exemplu), invarte 1-2 secunde mai mult la automat dar porneste. La temperaturi foarte scazute poate sa stea cateva secunde bune aprinsa spirala in bord pana sa dispara, necesita mai mult timp de incalzire. Este recomandat sa nu pornesti motorul imediat si sa mai pui o data contactul, sa le mai incalzeasca inca o data, mai ales cand este foarte foarte frig, abia apoi "dai la automat". In conditii optime, spirala dispare dupa 1 secunda. La benzinar daca ai o bujie moarta poate sa porneasca greu sau apare missfire in timpul mersului, motorul nu mai merge "rotund", trepideaza. 

 

 

"Este posibil sa fie o bujie arsa si sa nu se aprinda in bord spirala ?"

 

Daca masina este prevazuta cu martor de bujie in bord ar trebui sa se vada cand pui contactul, chiar si pentru 1 secunda. 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, EEXCALADE said:

Nu trebuie sa fie arsa ca sa nu-si mai faca treaba.

O bujie veche nu se mai incalzeste cat trebuie si cand trebuie.

Deci , dacă Ecu identifică ca necorespunzătoare o bujie, poate "amăna" regenerarea activă ?

 

Multimetru zice că sunt bine toate.

Modificat de albinaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice defectiune la motor afecteaza negativ regenerarile sau le anuleaza ,in functie de prioritate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 19 ore, corad0 a scris:

... Motorul diesel poate porni chiar si cu 1-2 bujii moarte .... 

 

Sau toate  cum am avut eu la B5.5, dar compresie bună. 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare, nu stiam ca porneste cu toate bujiile moarte! 🤪 

 

Oricum, nu afecteaza regenerarile DPF si mersul motorului. Bujiile incandescente sau "glowplugs" sunt folosite doar la pornirea motorului. :beerchug: Nu sunt folosite permanent cu scanteie, ca la benzinar. 

 

Temperatura antigelului in schimb poate afecta regenerarea. Regenerarile incep doar daca antigelul atinge temperatura optima de 90 C. De asta se recomanda schimbarea unui termostat defect, daca tot timpul mergi cu antigelul la o temperatura mai scazuta decat cea normala poti infunda DPFul pentru ca nu isi mai face regenerari. E usor sa vezi cand ai termostatul sau termostatele defecte (unele dieseluri au 2) chiar si mergand alert, apa tot nu se incalzeste la 90 si/sau daca se incalzeste, cand opresti, la relanti scade iar.

De asta nu se recomanda mersul pe distante scurte cu dieselul si mers extraurban cat se poate de des. Risti sa il omori. EGR-ul ajuta si el la "moartea caprioarei".

 

Tin minte ca dupa o saptamana de munca si "omorat" masina in traficul bucurestean, imi faceam timp sa ies in weekend pe autostrada spre Ploiesti sau spre Constanta cu masinile diesel sa le "intind picioarele". Gaseam motiv de iesire, un ciolan la Brasov sau un peste la mare, numai sa scot masina! :)) 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt folosite si in primele minute de functionare a motorului pentru a incalzi mai repede camera de ardere.

Diesel-urile cu compresie buna pornesc si la -10gr.C fara bujii, chiar si mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel , cel putin la motorul meu , dupa pornire , unde au rolul principal , bujiile ajuta la mentinerea temperaturii pentru o ardere mai buna si emisii reduse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afterglow se numește aceasta actionare a bujiilor dupa pornire si este prezenta la toate motoarele diesel cu sau fara filtru de particule. Se poate vizualiza cu vcds. Nu am o informație exacta, dar din ce am citit la unele modele au rol si in regenerare pentru ridicarea temperaturii in camera de ardere si implicit a temperaturii gazelor evacuate. Fara o temperatura adecvata a gazelor evacuate regenerarea nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • corad0
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!