Jump to content

HEEELPPP! Carburatorul nou face fitze!


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Fatalitate!!! Fratilor, am instalat joi carburatorul cel nou de la tibimakai (solex H30/31 pict - brosol). Toate bune si frumoase, am reglat-o dupa urechea muzicala din dotare, am reusit sa ii dau drumul in urmatoarele 10 minute, am mers cu ea vreo 30 de km si totul a fost in regula.

Ieri m-am dus pe la fostul ei proprietar care mi-a investigat-o din toate pozitiile (functionare bobina, condensator, vacuum, dwell, avans, stroboscop, carburator). Mers inca vreo 10-15 km cu ea intr-un iures de invidiat (se uitau unii in trafic ca la masini straine, in timp ce ii "faceam")

Spre seara, iara pe drum cu ea. Brusc, a intrat intr-o acceleratie puternica (piciorul nu era pe pedala ci pe frana si ambreiaj). Pana nu am oprit motorul, nu s-a linistit.

Deplasat la spatele fetei locului, ridicat capota si constatat ca clapeta de acceleratie nu mai revine complet, ramanand circa doua trei grade fata de pozitia de repaos. Lasat masina sa mai stea vreo trei sferturi de ora dupa care plecat iar cu ea in trafic. Constatari ulterioare: continua sa se agate intr-a I a, dupa care la trecerea intr-a doua si urmatoarele revine la normal.

Cauze posibile?

Dat cu presupusul:

1. cablul de acceleratie prost reglat ca intindere la prinderea cu butoiasul pe carb (desi a mers bine la inceput dupa inlocuirea carbului);

2. dilatarea materialelor din carb blocheaza rotatia de revenire a axului clapetei (prost finisat din fabrica???);

3. cablul agata pe undeva (???)

Ziceti ceva ca mor de oftica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer...imi pare rau...

dupa parerea mea, de vina pot fi trei lucruri....

1. cablu de acceleratie

2. arc slab la clapeta

3. arc slab la tija spre pompa de spritz

- daca este 1, te-as intreba ce fel de cablu ai? rigid sau spiralat...pentru ca eu unul iti recomand unul spiralat, pentru ca este mai shmecher :ok:

- daca este 2, un arc un pic mai tare (sau asta scurtat) ar fi mai bun, desi ti-ar putea provoca niste dureri musculare pe picioru' drept :)

- daca este 3, arcul slab de la pompa de spritz provoaca o accelerare, un blocaj, datorita presiunii create. astfel incat se poate schimba, eventual se poate largi, sau se pot introduce, ceea ce se numesc "saibe oarbe" :)

bafta....da cu consumu cum e?pana acu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reglat carburatorul dupa ce a fost temperatura normala a motorului nu?

Pune pe cineva sa-ti apese pedala la maxim si vezi daca clapeta de la carb se deschide la maxim. Nu are nimic carburatorul pentru am folosit-o si eu si nu a avut simptome din astea. Vezi cum este ajustat socul automat(bimetalul). La vreme calda sau rece trebuie reglat din nou.

Cum revine arcul la mina?

Nu ai cumva un aer fals pe undeva? Ce fel de garnituri folosesti? Sper ca nu alea de aluminiu ca nu sint bune deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie poate sa agatze din 3 cauze:

1. arc slab la acceleratie(eu i-am pus din principiu unul foarte tare, dupa ce am luat masina :bounce: )

2. finisaj gresit al marginilor clapetei

3. bucse prea stranse la axul clapetei

Daca e 1, stai pe aproapre de Vitan... dai pe acolo si iei alt arc

Daca e 3, poti scoate si gresa bucsele cu ceva vaselina(preferabil de grafit)

Daca e 2 e nashpa rau... trebuie sa vezi unde agatza clapeta, sa iei o pila de unghii(nu glumesc, trebuie sa fie cea mai fina pila posibil) si sa razui putin marginea, cu multa grija..... am zis putin, ca altfel nu mai inchide bine.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul a scazut vizibil, adica acul se misca mult mai incet spre stanga, din punctul asta de vedere, super! plus ca raspunde la reglaje si e mai stabil din acest punct de vedere...

s-ar putea sa fie o problema cu garnitura dintre carb si flansa galeriei de admisie, parca se aude un mic zgomot de suctiune, inca nu stiu daca de la nivelul filtrului de aer sau de mai jos. am garnitura din aia de carton, originala, pusa noua acu un an dar probabil ca deja e obosita, dupa doua trei strangeri...recunosc ca am intors-o pe partea ailalta si am pus carbul nou :12: ...sa ii trag niste silicon :shock: nu m-as baga ca vad ca sunt niste canale la talpa carbului si le mai infund dreaq, alta belea, voi ce ziceti de silicon negru dat in strat subtire pe garnitura, mai mult spre flansa si putin de tot, o pelicula discreta pe partea dinspre carb...

daca e de arcuri, le pun pe cele de pe carbul vechi, ca deh, lucrurile nemtesti sunt lucruri nemtesti...

una peste alta, am pus carbul direct pe masina, nu am umblat in el decat sa vad (fara sa scot) jiglerul principal, nici nivelul nu l-am reglat, banuiesc ca l-ai facut tu, tibi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe garnitura poti sa dai cu vaselina, este foarte buna si se spala acolo unde sunt canalizatii de benzina, oricum o poti curata foarte usor fata de silicoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa fie o problema cu garnitura dintre carb si flansa galeriei de admisie, parca se aude un mic zgomot de suctiune, inca nu stiu daca de la nivelul filtrului de aer sau de mai jos. am garnitura din aia de carton, originala, pusa noua acu un an dar probabil ca deja e obosita, dupa doua trei strangeri...recunosc ca am intors-o pe partea ailalta si am pus carbul nou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arc tare=lagaruire ax clapeta :D tizata urgent.

Siliconu' nu tzine la benzina.

Carburator nou=garnitura noua.

Carburator vechi=garnitura lui veche, in pozitzia in care s-a tasat, sau planare talpa (shmirghel f. fin, pe o bucata de geam- evident, nu geam ornament! :D ) si garnitura noua.

Carburator nou+ garnitura veche= cocoshare talpa dupa garnitura veche= super-regretabil :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu ma gandeam sa pun altceva decat arc original, in parametri, de pe cel vechi...

mai fratilor, ce e de planat? talpa galeriei sau/si talpa carbului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ups, ce sa zic acum, eu l-am cumparat prin ianuarie, atunci m-am inteles cu omul ce si cum, ce mai avea prin dasagi dupa mine, nu mai stiu, sincer nu cred ca e cazul sa va luati la beregati, dpdv meu de vedere am stat vreo juma de ora la telefon cu tatal lui tibi pana ne-am inteles sigur sigur ce trimite...

In fine, criza a luat sfarsit, carbul merge ceas, era doar o problema de tensionare a cablului de acceleratie...astaseara masina a mai mancat 20 de km prin oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carburatorul este cum l-am cumparat(Radu). Eu nu am umblat la el. Din cite stiu nici nu trebuie sa-si revina la pozitia I-a pentru ca bimetalul sa incalzit si o tine in pozitia a III-a.

stiu ce spui despre socul automat, e si normal sa functioneze asa, pot spune ca se incalzeste foarte repede fata de cel vechi :ok: , eu ma refeream ca ramanea ambalata daca o bagam in viteza 1-a.

Acum e de domeniul istoriei, totul s-a rezolvat; vinovatul? - cablul de acceleratie prost tensionat (prea tensionat adica);

PONT: se prinde in butoias suficient de larg astfel incat la apasarea lui in spatele carburatorului sa faca o "burtica", cu o deplasare in jos de cca 1 cm...nu o spun eu ci surse cat se poate de competente care au rezolvat problema in doua minutele - astfel masina nici nu mai e violenta la acceleratie...mai ales pentru incepatori...sau incepatoare (nevasta-mea adica :P )...

tibi, totul este in regula, masina merge ca un vis. are o detenta mai ales in a 3a, de se duce nene. era, asa cum am mai spus, o simpla chestiune de tensionare a cablului. inca o data, multumirile mele pentru ajutorul nepretuit. nevasta-mea e cea mai fericita, urmand a beneficia direct de un daily-driver...economicos...

singura chestie pe care o mai are este o mica ezitare intr-a doua ;) , datorata jiglerului auxiliar din dreapta, spre fata masinii, care necesiteaza putina curatire. am noroc de un super maestru :) , fostul proprietar al masinii care e inginer mecanic de aviatie la aeroclubul romaniei si stie motoarele astea ca pe buzunarul lui si care imi rezolva problemele cu ochii inchisi 8) (duminica a pus aparatele lui Snap On pe masina si a investigat-o la sange) - iti dai seama ca ma voi abona sa imi faca un motor mai puternic dupa standarde de aviatie :21: - durata de viata dubla - acolo nu e loc de aproximari, mai ales cand motorul te poarta prin aer... :33: :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, criza a luat sfarsit, carbul merge ceas, era doar o problema de tensionare a cablului de acceleratie...astaseara masina a mai mancat 20 de km prin oras...

si consumu? ia ziii....consumu cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, ce sa zic, cel mai bine voi sti dupa 15 mai, cand voi face plinul si voi veni la cumparaturi la Metro Pitesti :lol: ...zice consoarta... :lol:

"momental" acul de pe litrometru se incapataneaza sa stea nemiscat chiar si dupa 20 km de mers prin oras...evident ca pana la urma o ia spre stanga da nu ca in vremurile alea bune cand bagam benzina ca disperatu'...ce sa mai, lucru nou e lucru nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omu' intreaba de consumul in oras......ca pe afara, cam toate e de asteptat sa pape putin ....sincer, si eu sunt curios. Ca daca iesi bine, m-ar pasiona si pe mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tu pe unde crezi ca merg? singura precizare pe care o fac este ca "testele" s-au desfasurat pe seara, cand traficul e mai lejer si opririle pornirile sunt mai rare, adica poti sa te desfasori la un 50-60km pe ora...aseara de exemplu am mers piata sudului-arcul de triumf si retur in 1/2 h (22.30-23.00) :shock: :shock: :shock: iar acul chiar nu s-a miscat - vreo 15 km tot or fi...

as merge pe un 9/100 in conditii de trafic urban, asa, ochiometric, dar cel mai bine e sa verificam sigur sigur cu 10 litri de benzina in rezervor si rezerva in portbagaj si sa vedem cati kilometri face cu 10 litri in aglomeratia din bucuresti...spre deliciul partenerilor de trafic, cand s-o termina benzina... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta-i trish !!!! Pai lasa rezervoru sa se usuce, dupa aia pui aia 10 l !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana secam rezervorul blocam topicul... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!