Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

aaa. da , am fost sa le stranga (dar cam la 1000km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca tot nu mai era animat topicul...schimbat 120L cu Fabia SH iar acum incep "distractiile".

Asadar dupa vreo 2500 de km scazut nivelul din vas cam 2 degete.

Problema nu e asa grava ca sa scoata bule in vas sau alte figuri gen fum alb constant. Singurul moment cand scoate fum alb e la pornire dimineata cand apas acceleratia prima data dupa pornire.

Din verificarile vizuale nu pierde pe nicaieri dar mai cercetez...

Completez si mai caut sa confirm sau sa infirm simptomele pentru garnitura impuscata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat si cam toate simptomele care merg spre garnitura se infirma. Singurul lucru suspect sunt bulele mici de pe joja de ulei la cald...

Ma gandesc la faptul ca in urcarile montane e posibil sa se fi supraincalzit, dat pe afara din vas surplusul si acum ramane constant nivelul. Maine voi completa cu G12 ( care se gaseste extrem de greu ) si apa apoi urmeaza monitorizare.

Sistemul de racire merge impecabil dupa verificarile de azi dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai urme pe vas si in jurul lui de antigel? Adica , esti sigur ca ti-a aruncat apa afara pe la vas? g12 gasesti la orice magazin auto, supermarket etc.

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut o fisura mica undeva la radiator si imi tot scadea nivelul antigelului...

am remediat-o cu un praf din SUA (stop leak) luat de la carrefour cu vreo 10 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a venit graiul Andutzel? :lol:

Ionicas e ok ca ai rezolvat problema, dar nu e ,,sanatoasa" treaba asta cu tot felul de minuni in instalatia de racire, bine nu vreau sa fiu eu mama Omida, dar no....stii tu. :emthup:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si cu prafuri de-alea pana schimba radiatorul. Bine, mult mai recomandate sunt alea care zic ca spala instalatia, fata de cele care se lipesc la gaurica acolo. Pana acum n-am auzit sa fie probleme cu asa ceva. Si oricum nu se depune decat la gaura solutia respectiva, in alta parte nu ajunge.

Daca nivelul nu mai scade, inseamna ca a fost o problema mai speciala. Ar fi bine sa verifici ce punct de inghet are antigelul pe care-l ai acum pe instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina, tin sa precizez ca am o luna de cand nu a mai scazut nici un milimetru nivelul...asa ca in sfarsit pot spune URRAAA :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo. :lol:

In rest totul ok?

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai urme pe vas si in jurul lui de antigel? Adica , esti sigur ca ti-a aruncat apa afara pe la vas? g12 gasesti la orice magazin auto, supermarket etc.

Nu erau, dar in 2500 de km posibil sa dispara caci nu am urmarit nici macar saptamanal. Azi am completat la maxim si ramane sub observatie. Furtune moi, circulatie buna pe retur. O sa verific si in regim de A2 la viteze ridicate daca fierbe...interesant e ca acul nostru nu prea trece de 90 niciodata dar si tie iti fierbea in conditiile respective fapt care indica erori majore de indicatie a acului la toate autoturismele VAG cu bordul venit de la Passat, ca si al nostru. De fapt cand acul ajunge la 90 pe bord, apa in motor deabia are 70...apoi acul nu mai creste deloc in momentul in care lichidul chiar are 85-95 !

Testat antigel cu tester si merge la -35.

G 12 am gasit la un magazin de piese auto dar in benzinarii sau in magazinele mari nu e decat G 30, G 45.

Prafuri in lichid nu recomand deloc. Am facut greseala asta prin anii 90 la Oradea ca sa nu mai curga radiatorul...dar s-a colmatat, fiert lichid la intoarcere si dat afara din borcan, scapat motorul de calat datorita indicatorului foarte bun de la dacia 1310 MLS care a indicat 110 grade si am oprit imediat, bagat apa...etc venit incet si cu ochii pe indicator, schimbat radiator vechi cu unul nou dublu de export :)

Din greseli invata omul iar in 2004 am lipit radiatorul de la 120L cu Poxipol gri care rezista f bine pana la 120 de grade, si a tinut excelent pana am dat-o.

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca a fost doar o exceptie la tine, un surplus ceva.

Totusi mergi constant cu 130 km/h timp de 5-10 minute. Trage pe dreapta si vezi ce se intampla la vas. Pe caldura asta nu recomand sa completezi pana la MAX. Cu motoru rece completezi pana la MIN atat. Cand se incalzeste motoru o sa creasca singur pana la max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic maximul e gandit pentru expansiune a.i. sa nu dea pe afara in conditii normale de lucru si cu instalatia in perfecta stare.

Tocmai de aceea e bine sa fie testat la nivelul maxim ( la rece ) in opinia mea.

La mine nu s-a intamplat sa dea pe afara in aceste conditii si am la maxim lichidul.

Conditiile cele mai grele sunt la urcarile montane pe temperaturi de peste 30 de grade. La mers pe autostrada se raceste suficient lichidul datorita vitezei cu care trece aerul prin radiatoare si nici nu porneste EV-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am...avansat. In 30 de km facuti prin oras consumat doar 300 ml lichid. Parca a intrat in pamant.

Prin posturile de pe aici sau din pataniile lui andutzel, nu am auzit termenul "pompa de apa".

Nu exista nicio alta explicatie decat pierdut pe acolo lichidul si prelins pe motorul incins apoi evaporat.

Voi verifica maine dimineata vizual, in caz ca nu gasesc voi merge pe varianta testarii cu VAG 1274 la 1,4 bar.

Modificat de recxd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa intra in discutie daca ii fluiera rulmentii sau daca nu-ti da bine pe retur.

Te-ai uitat si la nivelul uleiului? Sa-l verifici si p-ala maine dimineata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca sunt scurgeri pe la termocupla, sau dupa ce ai mers ceva timp pe la termostat...si eventual pe la busonu de golire al lichidului de sub masina ( astea 3 sunt cele mai frecvente probleme)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicio pb cu uleiul dupa cum am mai zis. Este exclusa infiltrarea pe la garnitura. Azi dim verificat furtunele si am gasit un colier usor strans si cu oarecare urme de umezeala, am strans la loc, verificat toate cele de mai sus-ok, in afara de termostat.

Merg sa fac testul de presiune in instalatie.

La rece pierderea de lichid este mult mai mica pe indicatia de la rez expansiune...cam 3mm de ieri, dar exista.

Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar, ai o scurgere undeva.....greu e sa o gasesti....ca in rest ai scapat usor, zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa vezi ce SF umbla lichidul prin instalatie...ieri dim era scazut, am strans doar un colier suspect unde era umed iar azi lichidul e peste indicatia maxima unde l-am completat acum 3 zile !!

Asadar verificat dimineata la aceasi temperatura in 3 zile diferite, nivelul din vas VARIAZA. ( lucru care m-a facut sa cred ca problema e nasoala pana sa-mi dau seama de ce si cum :) )

Pompa e ok, toate-s la locul lor si ramane la monitorizat in urmatoarele luni.

Totul e bine cand se termina cu bine...

Deci atentie si pt altii care-si fac pb: Nivelul variaza datorita unor cai "incurcate" ale lichidului. Trebuie sa va faceti pb numai daca la rece scade sub minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca patesti si tu ca si mine, cred ca ai avut mai multe bube, care sau strans si acuma variaza lucrurile.Scoate antigelul din instalatie , curata instalatia daca poti apoi completat la loc cu antigel nou si vezi daca mai face fite...vezi sa faci aerisirea cum trebuie , poate mai ai goluri de aer in instalatie

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E ok. S-a confirmat faptul ca la fabia ( cel putin 1,2 htp ) variaza nivelul de la o zi la alta sau de la o saptamana la alta fara ca sa piarda pe undeva !

Ciudat e ca variaza destul de mult la mine ( cam un deget in vas )

Asadar lectie si pt altii sa stea linistiti...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, la 1.2 exista variatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,variaza nivelul de la o zi la alta sau de la o saptamana la alta fara ca sa piarda pe undeva !" : eu inteleg asa din ce afirmi tu, la o zi, saptamana, luna, nivelul lichidului de racire nu este cel pe care l-ai ,,stabilit' tu, ba un degetel in minus, ba doua si tot asa, dar tu sustii ca ,,fara ca sa piarda pe undeva", nivelul tot scade, dar sa stau linistita, totul e ok. Daca am inteles bine, asa ceva nu am auzit, sa scada nivelul la ceva, indiferent ce lichid o fi, dar sa nu se piarda pe nicaieri. Atunci unde e? Ce se intampla? Pun 6, nu pierd pe nicaieri dar se fac 5! Asta e minune. :lol: Interesant ca doar in minus, in plus nu vrea deloc, pun 6 litri se fac 7, ar fi fain fiindca in fiecare zi, saptamana, luna se strange ceva, si o sa am si de vanzare. :icon_cheesygrin: Nu stiu ciudata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ciudata deloc...si nu ai citit bine.

Variaza nu este egal cu scade sau creste. Sunt notiuni elementare pe care daca nu le stii mai bine lasi pe altii.

Si la mine e la fel, adica mai sus sau mai jos de linia maxima, in zile diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120 L, carmina e sarea si piperul pe aici, pe linga faptul ca eu n-am mai vazut fata priceputa in mecanica/electrica auto ea ne mai si descreteste fruntile cu cate o glumita.

Variatia chiar este egal cu scade sau creste dar in functie de unul sau mai multi factori. In cazul de fata eu zic sa va uitati mereu inainte de a porni motorul unde e nivelul in vas.

Daca te uiti dimineata la 24 grade si vezi un nivel si apoi peste doua zile iti aduci aminte sa te uiti abia cand vii dupa un drum lung cu motorul cald este normal sa vezi un nivel mai ridicat. Asta e si rostul vasului de expansiune - preia diferenta de volum in urma dilatarii lichidului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,nu ai citit bine" : ok, nu are rost sa o dezbatem fiindca cu tine tot la acel ,,nu se dau premii" ajung, ar fi pacat sa distrugem si topicul asta.

Dic, multumesc frumos pentru aprecieri, ce vreau sa-ti spun, imi place sa discut cu tine, fiindca intotdeauna ai stiut daca a fost o problema s-o dezbatem in mod constructiv nu.....nu stii, n-ai inteles, lasa-i pe altii.....etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!